De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

#1700
Citaat van: BuSpu op maart  6, 2008, 13:24:49
Wat ik wel erg grappig vind is dat het rack er heel subtiel/fragiel uitziet, terwijl als ik het zo bekijk het zondermeer stevig genoeg zal zijn.
Ik vind vaak het probleem bij veel dhz racks dat het allemaal zo massief en enorm is, bij jou dus niet.

Het is massief RVS en hardhout, het is rack mag dan niet extreem zwaar ogen, het is echt lompzwaar ;)



En bedankt iedereen! ;)

Citaat van: simsatit op maart  6, 2008, 13:31:52
p.s. een goede oplossing die stekker inlets op een vertikaal bord recht achter je set, ziet er naar uit dat je je stekkers netjes kunt wegwerken zo. :D

Merci, daar ben ik ook best blij mee! Tzt worden nog 2 of 3 stroomgroepen aangelegd (dit hangt af van de grondwaterstond in de kruipruimte, wat behoorlijk hoog is, als dat niet veranderd geen extra groepen) welke aan dit bord zullen worden gekoppeld. Nu loopt er een kabel naar een WCD. Het stekkerblok van de TV groep (plasma tuner, UPC en HDD recorder) zit nu ook in het bord gekoppeld (straks een eigen stroomgroep).

Dat je het bord nu zo duidelijk kan zien komt doordat de onderste frontplaat van het meubel is verwijderd, deze moet ik nog aanpassen op het bord.
Daarvoor ga ik van de zomer eerst het hele meubel voorzien van platen aan de voorzijde (achter de huidige frontplaten) zodat je er straks niet meer doorheen kan kijken (nu zie je de DVD's en CD's door de naden heen). Deze platen worden dan zwart geverfd. Dan zie je alleen maar zwarte naden tussen de frontplaten.
Het plan is overigens om de frontplaten te voorzien van tapijt, om zodoende een veel minder harde achtergrond te krijgen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Citaat van: Blue-Eyes op maart  6, 2008, 13:58:47
Daarvoor ga ik van de zomer eerst het hele meubel voorzien van platen aan de voorzijde (achter de huidige frontplaten) zodat je er straks niet meer doorheen kan kijken (nu zie je de DVD's en CD's door de naden heen). Deze platen worden dan zwart geverfd. Dan zie je alleen maar zwarte naden tussen de frontplaten.
Het plan is overigens om de frontplaten te voorzien van tapijt, om zodoende een veel minder harde achtergrond te krijgen!

Netjes en zo te lezen wel overwogen.
Wellicht ook nog een positief effect op je akoestiek mee te behalen met deze afwerking!
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

FFF

Model ziet er goed uit vind ik, lekker luchtig ook (zodat het niet te warm wordt)

Classe is toch wel erg mooi....  8)

simsatit

Citaat van: FFF op maart  6, 2008, 15:22:44
Model ziet er goed uit vind ik, lekker luchtig ook (zodat het niet te warm wordt)

Classe is toch wel erg mooi....  8)

Het ziet er idd heel gaaf uit zo, echt wel een top set!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Citaat van: simsatit op maart  6, 2008, 14:31:39
Netjes en zo te lezen wel overwogen.
Wellicht ook nog een positief effect op je akoestiek mee te behalen met deze afwerking!
Greets

Dat was wel de bedoeling, anders had ik ze gewoon laten spuiten. Maar dat kan nog altijd: het tapijt is er zo weer af, schuurmachine er overheen et voila, spuitklaar ;).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: simsatit op maart  6, 2008, 15:26:37
Het ziet er idd heel gaaf uit zo, echt wel een top set!

Yep, maar het kan nog beter ;) . Het nog beter staat nu werkeloos stof te happen in een hoekje ;D

Als JIJ beter wilt, koop mijn PRE en loopwerk .. . . . . . . :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

deze opstelling is wel een uitdaging voor kinderhandjes of heb je daar niet mee te maken?

blue-eyes

Nee, Alise komt er niet aan ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

simsatit

Citaat van: Blue-Eyes op maart  6, 2008, 15:28:34
Yep, maar het kan nog beter ;) . Het nog beter staat nu werkeloos stof te happen in een hoekje ;D

Als JIJ beter wilt, koop mijn PRE en loopwerk .. . . . . . . :P

Ik heb al een dp Tag pre en Tag loopwerk..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Nahpets

Citaat van: simsatit op maart  6, 2008, 17:45:19
Ik heb al een dp Tag pre en Tag loopwerk..

2e setje voor op de slaapkamer?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

simsatit

Citaat van: Enno op maart  6, 2008, 17:46:43
2e setje voor op de slaapkamer?

Haha in de slaapkamer geen muziek voor mij, de huiskamer is al voorzien en mijn HT is waar ik toch het meest van film en muziek geniet en wat wel het laatste zou zijn dat ik zou upgraden zou mijn Tag set zijn..
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Citaat van: simsatit op maart  6, 2008, 17:45:19
Ik heb al een dp Tag pre en Tag loopwerk..

Maar niet de bovenlader ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

 ;D




Ach je ken niet alles hebben he..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

JeKa

Heel gaaf rack! Misschien ng niet perfect, maar de strekking zeker wel O0
De Classe's zo op een rij is ook ERG gaaf!

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op maart  6, 2008, 13:01:29
Leuk detail op de 2e foto:

Het TFT scherm van de Classé laat de film ook zien ;)

Had ook nog op je SSP gekund.  ;D
Rebuilding my HT

blue-eyes

Klopt, maar dan moet ik de CAN bus aansluiten of video via de SSP ;)

Dat laatste doe ik zeker niet, en het eerste twijfel ik aan of dat zo werkt. Om de CAN bus te gebruiken moet ik een speciale device hebben, deze moet ik nog aanvragen bij de duitse importeur. Moet nog even inregelen dat de apparaten op mijn naam worden gezet. En dus ook de garantie ;)

Vervolgens kan ik een device aanvragen met een bus afsluiting. Beide overigens gratis. Het device is alleen nodig bij de SSP300 en 600 wegens andere pin configuratie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Groot probleem!

Ik stop een DVD schijf erin, wordt deze niet herkent. Dat is niet erg, maar de DVD wil er niet meer uit...... Hij geeft zelfs aan dat er geen schijf inzit....
Damn...

Voordat ik contact ga zoeken met Classé Dld. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe werd dit opgelost?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

FFF

Citaat van: Blue-Eyes op maart  7, 2008, 11:46:22
Groot probleem!

Ik stop een DVD schijf erin, wordt deze niet herkent. Dat is niet erg, maar de DVD wil er niet meer uit...... Hij geeft zelfs aan dat er geen schijf inzit....
Damn...

Voordat ik contact ga zoeken met Classé Dld. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe werd dit opgelost?


Pff, ik ben bang dat er weinig mensen ervaring hebben met dit specifieke apparaat...

Je zou ook even B&W nederland om advies kunnen vragen, wellicht is er een trucje voor (vrijwel zeker  >:D)

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op maart  7, 2008, 11:46:22
Groot probleem!

Ik stop een DVD schijf erin, wordt deze niet herkent. Dat is niet erg, maar de DVD wil er niet meer uit...... Hij geeft zelfs aan dat er geen schijf inzit....
Damn...

Voordat ik contact ga zoeken met Classé Dld. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe werd dit opgelost?

Uitzetten, even wachten en weer aanzetten? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

al tig keer gedaan, maar ik zal vanmiddag nog contact zoeken voor een trucje. Hopenlijk bestaat zoiets.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Er zit toch een reset op? ;D


RTFM ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Freud

Zit er niet, net als in cd-rom spelers e.d. een klein gaatje in zodat je met een punt van een pen oid de lade kunt openen?

scrutinizer

#1723
Heb je het ook geprobeert door alle verbindingen los te nemen alvorens te resetten?
Kan zijn dat hij d.m.v. bijv. lekspanning van een aangesloten apparaat op tilt staat.
Of anders de servicestand van de AB opvragen bij de TD.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

simsatit

Je zou de speler kunnen openschroeven, de dvd zou klem kunnen zitten en dan zou je deze er zo uit kunnen halen.
Let wel op of er een garantie zegel over een van de schroefjes is geplakt, meestal is dit niet van het geval maar met zo een duur apperaat zou ik wel ff opletten.
Ik schroef zowiezo alles altijd even open om te zien wat voor componenten gebruikt zijn en dit kan geen kwaad, alleen als je dat niet aandurft gewoon de importeur het werk laten doen, zowiezo wel een beetje zorgelijk dat de lade nu blijkbaar vastloopt/klemt. Je gebruikt geen statmat of zoiets?
Succ6
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.