Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RalphH

#11250
Citaat van: chansig op juli 20, 2022, 08:58:33
Hij klinkt al redelijk ruimtelijk van zichzelf. We denken eraan van zijn kamer een dode kamer te maken.

Hebben de buren er ook minder last van.

Gr. Hans

Je kunt beginnen met zeesterren op de muur te plakken, wie weet wat t doet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martin!!!

Van harte Hans, binnenkort met een zitje voor op de fiets een rondje trappen met de kleine man...
mainly British stuff

CZ79

 :D :D :D :D Van harte gefeliciteerd


Citaat van: chansig op juli 19, 2022, 14:57:57
Ja ging allemaal wel goed. Ze zijn inmiddels weer thuis.

Eerste stap is andere voeding, dan een andere zekering. Klinkt wat schel in het hoog.

Gr. Hans
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: RalphH op juli 20, 2022, 09:00:25
Je kunt beginnen met zeesterren op de muur te plakken, wie weet wat t doet.

Er zijn grenzen aan hoe je ruimte te optimaliseren.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Van harte Hans!

Met de geboorte van Elijah is opa Hans een voldongen feit.  ;)
Geniet ervan!



Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Binnenkort nog wat ander dempingsmateriaal in huis. Houtvezelisolatie. Eens zien wat ik ermee ga doen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#11257
Inmiddels wat denken en aan het niet doen. Ik ga er eens goed voor zitten om te zien of ik de zolder een opknapbeurt ga geven. Die houtvezelisolatie is mooi spul. Waar ik over aan het denken ben is om dit op de schuine wand te gaan doen en dit vervolgens af te gaan werken met Akupanelen. Of gewoon losse latten in de kleur welke ik wil hebben. Dan wil ook een stukje van het plafond van de dakkapel meenemen. Idem voor de zijwanden. Alles met Akupanel af werken lijkt me wat te gortig. Dan krijg je 1 grote lattenkamer. Soort van sauna idee.

Mn de zijwanden doen zal meer breedte opleveren qua ruimte opleveren. Aangezien de binnenfiets achter me staat, wil ik ook even kijken of ik die kan afschermen. Ws ga ik daar de gordijnen voor gebruiken welke er nu al hangen.

Mooie plannen, eens zien wat ervan terrecht gaat komen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Succes Hans,Dit "klinkt" goed👌
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

https://www.groenebouwmaterialen.nl/houtvezelisolatie-gutex-thermoflex.html?id=269252539&quantity=1

Dit is het isolatiespul. Schijnt makkelijk te verwerken te zijn en geen jeuk en geirriteer.

Qua aftimmeren weet ik het nog niet zo.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyrus·

Groeten,
Edwin

chansig

Thanks, ga ik naar kijken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Besloten dat ik het allemaal teveel gedoe vind.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik krijg/koop nog wel 6m2 van die houtvezelisolatie. Misschien dat ik daar dan alleen het plafond mee ga doen. Daar hangt nu een paneel te hangen. Maar dat zou wel echt opknappen wanneer ik dat wat aan ga pakken. Mogelijk dat ik tzt het gordijn wat over de panelen hangt, welke op de schuine wand zitten, wel ga vervangen tot 1 geheel. Geen must.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Citaat van: chansig op augustus  6, 2022, 10:29:37
Besloten dat ik het allemaal teveel gedoe vind.  :D
Gr. Hans
In die Beschränkung zeigt sich erst der Meister  :D

ruud2

Citaat van: chansig op juli 31, 2022, 17:08:17
Thanks, ga ik naar kijken.

Gr. Hans

geperforeerd... , er zijn ook geperforeerde gipsplaten met diverse patronen en graad van doorlating.
heb dit in mijn luisterkamer met 40% doorlaat en daarachter de holy grail, de rockwool 210 ,
met dienverstande dat als de doorlaat te veel was ( teveel demping) dat het gatenpatroon eenvoudig aan te passen is door er een gedeelte van dicht te stucken.
na metingen bleek dit nodig en het voelt prettig aan als je de kamer betreedt, en ook gehoormatig.
heeft wel een nadeeltje ....niet te lang naar staren , je wordt  scheel van de gaatjes, maar daarvoor moet ik omhoog kijken.
en eenvoudig te texen op kleur.

maar het blijft natuurlijk wel wat werk...... ;D


Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

chansig

Het waren weer een paar mooie dagen om zo te denken over wat ik allemaal zou gaan kunnen willen doen.  :D

Uiteindelijk dus niets.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ruud2

Citaat van: chansig op augustus  6, 2022, 18:59:48
Het waren weer een paar mooie dagen om zo te denken over wat ik allemaal zou gaan kunnen willen doen.  :D

Uiteindelijk dus niets.

Gr. Hans

we hebben dus te maken met een contente mens !
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

chansig

#11268
Dat sowieso. Misschien dat ik tzt de update bij BACCH ga kopen. Maar ergens baal ik ervan dat je bijna  1000 euro betaalt en dan vervolgens moet gaan bijbetalen om updates te krijgen. Het is niet heel ongebruikelijk maar toch. Nu hebben ze die van mij bijna een jaar langer doorlaten lopen. Dus dat is dan weer aardig. Voor de rest weet ik het niet. Maar dat heb ik vaker geroepen.

Vooralsnog staan deze speakers er nu bijna een jaar. En nog steeds erg tevreden mee. Mocht ik gaan verkopen dan zijn de baskasten al zo goed als verkocht.  :D Maar dan ? Dan moet ik speakers in de prijsrange van de 20.000 euro gaan kopen. Ja doei!!!!!!!

Door met de wereld draait door en dat zal hij altijd blijven doen.



Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

#11269
Over 5 miljard jaar wordt de aarde door de zon verzwolgen maar laat dat de pret niet drukken. 

Interessante shootout zou zijn om Huubs KH420s eens de zolder op te tillen!
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

addesmo

Hahaha, die heb ik ooit van jou gekocht 😉

P_j_V

Een dubbel-cd van de wereld draait door? Staan daar die prachtige microconcertjes op, van wel 20 seconden per nummer? 400 tracks op 2 cds?  :nopompom:
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

addesmo


chansig

Gewoon een leuke cd.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De drang tot verandering was weer te groot. Dus de Mac Mini, BACCH en Topping D10 gaan eruit.

Kast is inmiddels achter de set vandaan. Hele boel losgekoppeld en de Yamaha WCX-50 er voor/achter gezet. Het werkt.

Dus laters in de verkoop een Mac Mini M1 en BACCH software (welke ik kan verkopen, koper zou ik aanraden een update te gaan kopen icm 1 jaar ondersteunig).

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.