Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Moet nu nog wel even inspelen denk ik?

chansig

Ja....heeft 2 dagen gereisd...dus koud, ook wat heen en weer geschud. Dus de o zo zorgvuldig geplaatste elektronen zijn helemaal de weg kwijt.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: chansig op februari  6, 2016, 19:54:35
Ja....heeft 2 dagen gereisd...dus koud, ook wat heen en weer geschud. Dus de o zo zorgvuldig geplaatste elektronen zijn helemaal de weg kwijt.

Gr Hans

Zie je wel, je geloof er dus toch in...... wel op jou manier, maar toch  :D

YamahaRXV

Citaat van: chansig op februari  6, 2016, 16:59:00
Ws niet, maar in Frankrijk ligt er wel wat sneeuw.

Gr Hans

Genoeg om lawines te kunnen veroorzaken... Kijk je wel uit Hans ?  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

op eigen verzoek verwijderd.

Neemt 'ie zijn subs nou ook al mee op vakantie?

:wacko:

chansig

Ampje doet het prima...zit alleen een overijverige fan in. Dus op zoek naar een vervanger. Dit zit er nu in:

Productbeschrijving
Merk: Sunon
Alle productspecificaties
Frequentie: 50-60 HzLuchtverplaatsing: 40.0 CFM
Stroomverbruik: 0.16AMP
Vermogen: 1.8 Watt
Snelheid: 3000 RPM
Geluid: 31 dBA
Lager: kegel

Als de kap van de versterker is het goed te doen. Maar er zit wel wat winst te halen in de 31 dB.

Hij heeft een 2 pins aansluiting...dus als je een goede vervanger weet.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

80 bij 80 mm

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Belangrijk is dat je ongeveer de luchtdoorstroom hetzelfde houd, in jouw geval ongeveer 40cfm en uiteraard de aangesloten spanning.

15dB
https://www.freezinghardware.nl/product/8503/Enermax-TB-Silence-UCTB8---80-x-80-x-25-mm.html
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Thanks...de huidige fan zit met 2 draadjes (rood/zwart) in een connector. Die jij aanraad zijn beide 3 pins als ik het goed lees. Dus daar kan ik dan niets mee....toch ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Citaat van: chansig op februari  7, 2016, 15:45:39
Thanks...de huidige fan zit met 2 draadjes (rood/zwart) in een connector. Die jij aanraad zijn beide 3 pins als ik het goed lees. Dus daar kan ik dan niets mee....toch ?

Gr Hans
Die jij hebt rood/zwart is de + en -, 3 pins heeft een pwm draad die jij niet nodig hebt.
Uit m'n hoofd: plus zit midden en de - aan de buitenkant, bij pwm staat een pijltje als ik me niet vergis. Connector kun je ook zelf maken of anders doorlussen met kroonsteentje.
Zou de fan wel in rubbers ophangen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Citaat van: Kingpin op februari  7, 2016, 15:40:53
10dB regelbaar

https://www.freezinghardware.nl/product/8647/Enermax-TB-Silence-Manual-UCTB8A---80-x-80-x-25-mm.html

Deze heeft een input van 2,4 watt. Mijn huidige fan geeft 1,8 watt aan. Dat is geen probleem.

Citaat van: Kingpin op februari  7, 2016, 16:00:57
Die jij hebt rood/zwart is de + en -, 3 pins heeft een pwm draad die jij niet nodig hebt.
Uit m'n hoofd: plus zit midden en de - aan de buitenkant, bij pwm staat een pijltje als ik me niet vergis. Connector kun je ook zelf maken of anders doorlussen met kroonsteentje.
Zou de fan wel in rubbers ophangen.

Dus dan kan ik de pwm draad weglaten en de huidige stekker gebruiken?

Als ik hem moet ophangen in rubbers gaat hij niet meer in de kast passen.

Net weer even de fan eruit gehaald. Je voelt de warmte opkomen. Ik heb wel het idee dat het minimaal is en de amp niet echt hard hoeft te werken...schiet ook niet in de beveiliging. Bij uitzetten geeft hij dan alleen een dikke tik. Met de fan aangesloten is dat niet het geval.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

#2765
Citaat van: chansig op februari  7, 2016, 16:11:17
Deze heeft een input van 2,4 watt. Mijn huidige fan geeft 1,8 watt aan. Dat is geen probleem.
Dit was maar een voorbeeld, kijk even naar een 80mm fan met bijbehorende specs wbt cfm die het beste aansluiten op je huidige fan.
er zijn meerdere zaken zoals alternate of azerty etc.

Citaat
Dus dan kan ik de pwm draad weglaten en de huidige stekker gebruiken?
Ja, alleen je huidige stekker zal denk ik niet meer passen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Bij 2 bedrijven een vraagje aangaande de ventilator uitstaan. Bij normaal geluidsvolume hoor je deze overigens niet. Zit hem meer in de stille passages. Ik denk dat wanneer iemand het niet weet het niet hoort. Maar je ik weet het.. :D

En dan....pffff...zou het ? Ja ik denk van wel. De interlinks verkeerd aangesloten ? Hmmmm...zou goed kunnen. Maar hoelang dan al...mogelijk al best wel een tijdje...en dan doel ik op een paar maanden. Gaat dan om de woofers. Alles went...dus ook zoiets.

Nu in ieder geval zeker goed en dus toch meer druk in het laag. Zou mogelijk ook de rare meting kunnen verklaren. Daar ga ik mogelijk in het weekend weer eens naar kijken.

Snoeren en Hans...niet altijd een gelukkige combinatie.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Gevalletje Dysconnexie ? :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Mijn dochter heeft dyslexie...dus wie weet. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

chansig

Die van mij is 12 volt...een weerstandje prutsen zou ik eventueel nog wel kunnen. Maar daar gaat hij minder hard van draaien en dus minder lawaai maken ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Flavio

Citaat van: chansig op februari 10, 2016, 11:40:55
Die van mij is 12 volt...een weerstandje prutsen zou ik eventueel nog wel kunnen. Maar daar gaat hij minder hard van draaien en dus minder lawaai maken ?

Gr Hans

Ja, in principe wel. Maar als die fan 12V is zou ik er gewoon een goedkope stille computerfan inzetten.
Of eens testen hoe warm de versterker wordt als je de fan loskoppelt. Zo'n PA versterker is gemaakt om in een flightcase uren achter elkaar hard te spelen en als die vrij staat in een woonkamer met een beetje muziek heeft die misschien al voldoende warmteafvoer via de behuizing.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

chansig

Al geprobeerd, nadeel is dan dat hij een enorme uitschakelplop geeft.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#2773


Ws voor sommige een gruwel welke nu ook hun hoofd meewarig heen en weer aan het schudden zijn....een Brennenstuhl powermanager. Ideaal.

Maar waar is er nu gebeurd met mijn laag, diepte, hoogte, natuurlijkheid etc ?


























































Gewoon...daar waar het al was voordat dit handige apparaat er was.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Citaat van: chansig op februari 10, 2016, 14:17:48
Ws voor sommige een gruwel welke nu ook hun hoofd meewarig heen en weer aan het schudden zijn....een Brennenstuhl powermanager. Ideaal.
Alleen als de schakelaars vaak gebruikt worden kunnen ze gaan corroderen aan de andere kant dat geldt voor alle schakelaars ook die in dure high end versterkers  :D