Bluesound node 130 vervangen door Cambridge cxn V2?

Gestart door Darthvader, april 21, 2024, 13:59:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Darthvader

De Cambridge cxn V2 is inmiddels vervangen door de cxn 100. Nu zag ik een demo exemplaar van de V2 voor een aantrekkelijke prijs. Nu zit ik te dubben kopen of niet. De V2 heeft altijd lovende kritieken over de geluidskwaliteit gekregen wat voor mij belangrijkste is. Maar ook beter dan de Node 130? Iemand die er wat over kan zeggen? Moet zeggen dat ik niet van een analytische sound hoor die elke onvolkomenheid laat horen. zeker niet met mijn muziek dat veelal bestaat uit rock, (symfonisch) metal en pop. Hou van een wat warmere weergave. Daarom zeker niet de nieuwe Cambridge met de ess sagre chip. Not my cup of tea.

Struis

Volgens mij kost een Naim ND5XS gebruikt ongeveer hetzelfde. Die is ook wel erg goed voor zijn geld denk ik. En een Eversolo A6 zit ook een beetje rond die prijs denk ik? Musifoon modificeert die dingen nog voor nog beter geluid bv..

De Naim is zeker warmer, de Eversolo was voor mij wat meer analytisch. Maar dat is persoonlijk :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

katwax

Hangt ook van het gebruik af, ga je nog naar een externe DAC of gebruik je de ingebouwde DAC.
Gebruik je BluOS of niet, indien wel zou ik daar ook rekening mee houden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Struis

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. De ND5XS heeft Spotify, Tidal, radio, DLNA, en dan houdt het wel een beetje op. Ik gebruik er een Wiim Pro en Sonos Connect Gen1 bij voor de rest. En dan de Sonos en Wiim dus via coax digitaal naar de ND5XS (dus je gebruikt diens DAC). En DAT scheelt wel :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

katwax

Inderdaad als je geen Roon gebruikt, ondersteunt het wel de service die je dan wel wil gebruiken.
Heb je een eigen collectie staat deze dan op een NAS of op een usb disk -> indien dat laatste kan je dit aansluiten.

Mijn mening is dat geluidskwaliteit van een streamer meestal te maken heeft met de DAC, dus als je niet de DAC gebruikt van de streamer dan zou ik daar niet teveel van wakker liggen, dan is het kwestie van gebruiksgemak in jouw situatie.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Struis

Tsja, de ND5XS doet het ook prima vanaf een nas inderdaad of USB, net als de meeste andere apparaten.

Mijn mening na al die tests met loopwerken is dat de DAC het meest uit maakt, maar het loopwerk toch nog opvallend veel toe voegt. En het leuke van zo'n streamer is dat er ook meteen een goede DAC in zit voor andere loopwerken, zoals een Sonos Connect of een Wiim Pro of CD loopwerk ofzo :)

Roon lijkt me een beetje duur als je kijkt naar Bluesounds en de Cambridge CXN, maar ieder natuurlijk zijn/haar voorkeur :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.