-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsatit, mei 16, 2007, 20:39:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

simsatit

                                     -   simsatit's - HT-Attic   -

    HT OP ZOLDER:

       afmetingen:
       L 5.5m x B 8.5m (6m effectief, 1.25 aan weerszijde opslag achter gordijntjes) x H 4.5M (nok plafond)


    Overzicht apperatuur:

           Projector              JVC X30
           Scherm                Projecta Homescreen spanscherm 16X9 / 240CM
           CD loopwerk        Sony XA5400ES (stereo set)
           Platenspeler        -
           AV Receiver          Onkyo TX NR5007 
           Versterking          Cayin a88 (stereo set)
           Speakers              Sonus Agro
           Subwoofer            Sonus Abyssus
           Stekkerblok          DIY - Kopere behuizing / sterbedrading
           Bluray speler         Sony
           HD-DVD speler      Toshiba XE-1
           Bekabeling           Speakerkabel:          VLS ultra ofc kabel
                                       interlinks:                  VLS ultra ofc
                                       netsnoeren:            Oyaide Tunami/ Lapp/ Furutech/Balsen
                                       HDMI:                    Audioquest hdmi-1, 4.5M
                                   

                                       
                                     
Zolder heeft een apparte AHP groep met 10 meter 5 kwadraats lapp kabel rechtstreeks van de groepenkast naar mijn diy stekkerblok.


Paar foto,s :   (Oude foto's, nieuwere foto's verderop in topic)

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#1
Voor aanzicht (even in stereo dus mijn luisterpositie 90 graden gedraaid)

MEI 2007;   

LAATSTE FOTO'S : PAGE 19
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Maten van de zolder zijn lang: 6 meter (gordijn tot gordijn) / breedt: 5.5 meter , schuin dak 4 meter hoge nok. ik kijk normaal parallel aan de breedte.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Fatalfelix

die amp ziet er dope uit, maar heb je mischien ook nog wat overzichtelijkere foto's van het geheel met speakers enzo ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

simsatit

#4
Speaker en sub:

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#5
Stekkerblok:
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#6
Ik ben de boel aan het opknappen momenteel, plintje verven, audiomeubel maken..
van fims kijken zal een paar dagen wel niets van komen, maar uiteindelijk loont het altijd weer de moeite!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#7
Nog een foto van mijn stekkerblok ;D



>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Amp under the hood.. 8)

5x mono opgebouwd.
klinkt heel krachtig en gedetailleerd.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Pieter-Jan

Zou toch echt die processor niet op je amp zetten  ;) Beiden moeten een pak warmte kwijt ...

En nu uiteraard positieve kritiek ...

Prachtige set hoor ... Zo'n 100x5 overweeg ik ook nog altijd en uiteraard zou ook in jouw set een TAG DVD loopwerk niet misstaan ... anyway ... beautiful ... :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

simsatit

Citaat van: Pieter-Jan op mei 17, 2007, 22:53:44
Zou toch echt die processor niet op je amp zetten  ;) Beiden moeten een pak warmte kwijt ...


Je hebt zeker gelijk, ik merkte al dat het hele zwikkie aardig warm begon te worden..
Ik ben dan ook van plan HEEL snel (als ik weer wat centjes heb :P) aan een goed audiorack te gaan, ik zou er natuurlijk ook zelf een kunnen bouwen.. even kijken nog..

Citaat van: Pieter-Jan op mei 17, 2007, 22:53:44

En nu uiteraard positieve kritiek ...

Prachtige set hoor ... Zo'n 100x5 overweeg ik ook nog altijd en uiteraard zou ook in jouw set een TAG DVD loopwerk niet misstaan ... anyway ... beautiful ... :)

Many thanks,

zo een tag dvd32r toploader lijkt me HEEL gaaf, mischien komt dat er ooit nog is van..

groet, simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Pieter-Jan

Citaat van: simsatit op mei 17, 2007, 23:02:35
zo een tag dvd32r toploader lijkt me HEEL gaaf, mischien komt dat er ooit nog is van..

groet, simon

Das ook mijn droomspeler  8) Maar ze zijn wel stikduur :(
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

simsatit

Het was nogal nodig om eens een audio meubel voor mijn mooie spulletjes te maken,

ik ben dan ook maar gewoon begonnen!
Het worden 4 losse elementen op elkaar gestapelt.
Element bestaat uit: 50cmx65cm 40mm dik mdf wat ik nu aan het fineren ben.
De staanders zijn hardhout radius 5cm met onder iedere staander een intertechnic spike.

Paar foto's van de vorderingen:

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Fineren is altijd zo een leuk werk he..
ondanks dat ik weet hoeveel werk het is kan ik het niet laten..
Ik heb namelijk een hele doos vol met allemaal soorten fineer 8)
Het zijn wel allemaal kleine stukken dus het is echt een hels karwei altijd weer :P ;D

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Deleted member

Erg mooie set Simon! En ook erg gaaf zo'n bioscoop op zolder!  O0

Ga je de zolder zelf als je set af is nog transformeren in de bioscoopstijl trouwens?

simsatit

He Antoine,

bedankt voor de complimenten!

Over de transformatie naar bioscoop stijl:

ik ben bezig met mijn audiomeubel dat nu bijna klaar is, morgen of overmorgen foto's van.. en dan ziet het er ook al weer wat leuker uit, verder wil ik nog wat doen met de nu nog kale wanden achter de posters en de posters zelf zijn een beetje doorgehangen omdat ze schuin hangen dus die wil ik op karton plakken en dan weer in de lijst.
Er zijn nog wel wat dingen maar het is een huurhuis dus.. daar ga je geen heel bios-interieur in bouwen ..tenminste ik niet dan he ;D (al zou ik het wel willen hoor)
Al met al transformeert het toch heel langzaam maar zeker naar een relaxte lounge om gewoon even bij te kunnen komen van een lange dag werken en/of studeren :P..

Groet Simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Deleted member

Als het een huurhuis is dan begrijp ik dat je wat huiverig bent om alle te gaan bekleden en kleuren te verven die je weer moet verwijderen als je wilt verhuizen, zou ik ook niet doen. Als het maar donker is toch, beeld en geluid doen de rest! En met jouw spullen gaat dat genieten vanzelf dat kan niet anders! Veel plezier!!!  O0

simsatit

Mijn HT-meubel is klaar 8)

foto's:


>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

en nog een paar:

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

J.H

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

simsatit

Thnx, ik heb mijn best gedaan..

Gisteren meteen nadat ik klaar was Fith element superbit erin en genieten maar!
Dit was de eerste keer dat ik mijn av32r dp ging horen en.. ja dat klinkt heel fijn!
En als je eenmaal bezig bent... dus ook maar even Brotherhood of the wolves gezien.. en ja eenmaal op gang kan Gladiator superbit er dan ook nog wel ff bij 8)

al met al ben ik te spreken over mijn set en natuurlijk hoor je meteen de zwakste schakel.. mijn speakers.. niet dat ik nu ga upgraden maar de tweeters zijn toch wel aan vervanging toe hoor..
En ook wil ik het filter toch echt nog helemaal gaan nameten of daar ook niet nog wat winst in zit; hier ga ik een meetset voor aanschaffen, kan ik meteen Temreq gaan inregelen 8)
En dan ben ik ook nog eens hard toe aan HD op mijn Barco te laten draaien..
Het word bijna een full time hobby zo :P :P ;D

grts simsatit
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

cine(d)rama

Ziet er IDD goed uit . :o .

Nu nog wat kabels weg werken en de rest van je HT donker verven ( zwart of zo ) .

Groeten Andre . :)
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

simsatit

Citaat van: cinedrama op oktober 13, 2007, 11:28:46
Ziet er IDD goed uit . :o .

Nu nog wat kabels weg werken en de rest van je HT donker verven ( zwart of zo ) .

Groeten Andre . :)

Haha, da's idd nog iets waar ik wat aan doen wil de kabels..
thanks for the compli!
Hoplelijk deze herfst weer wat tijd om lekker aan de slag te gaan om weer wat leuke dingetjes te maken voor in de HT.

greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Na dat Interficior mij eens even op weg heeft geholpen met mijn speakers te voorzien van een nieuwe tweeter, kan ik zeggen dat dit een geslaagd experiment is geweest, we hebben eerst gemeten met de meetmic van Interficior en dat maakte duidelijk dat er nog een paar dingetjes in het filter beter kunnen, we zijn uiteindelijk de tweeter HS1212 SEAS er in gaan zetten en eerst eens gaan luisteren, hij stond duidelijk te hard en dat werd idd bevestigd door de metingen.
Toen zijn we maar even met weerstanden aan de gang gegaan, ik had er gellukig nog een aantal en we kwamen op een mooie weergave terecht na de tweeter 4db gedempt te hebben.
Nog even flink wat muziek geluisterd en veel vergeleken met de andere speaker waar de WA10 nog in zit en de HS1212 blijkt gewoon een veel betere tweeter te zijn, dit word dus een significante upgrade!
Heel leuk 8), ook proberen we de tweeter wat breder in te zetten door de condensator iets te vergrooten waardoor een gat in de metingen van mid naar hoog nog wat dicht te trekken is.

Als alles goed gaat ga ik al de WA10's dus vervangen voor de HS1212's, met dank aan Interficior voor zijn hulp in deze, eerdaags fototjes van de speaker met zijn mooie nieuwe tweetertje!! 8)

greets, simsatit
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.