Hoe warm word jouw procesor

Gestart door Pb, mei 22, 2003, 16:06:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zuidwester

Humm.
Ik heb mijn Athlon xp 2000 een tijd gehad op Athlon XP 3000 (1,8v) snelheid
Hij werd met een standaard koelblok/ventilator (5000tpm) 75 graden
Ik heb hem nu weer op op xp 2800 snelheid kan mijn ventilator weer terug naar 2600 tpm (69 graden) .. Scheelt toch een hoop herrie

Peter
ontferm U over ons

B.J.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 22, 2003, 16:09:34
Hi,

Ten eerste verschilt dat per Mainboard.
72 graden hoef je je geen zorgen over te maken op zich.

Ik heb een 3.06PIV met Hyper Threading en met Zalmann cooling komt die niet boven de 70 graden uit, met de originele Intel cooler was het janken en tussen de 98-100 graden, na een half uur merkte je ook dat de PC duidelijk trager werdt.

......................

MvrGr.
Frank

Das wel heel hoog. Ik denk niet dat je processor echt zo warm werd.

MrPink

De mijne is nu 51°C. :)

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Waarom sta je zo te springen dan Oscar?

Aansteller  ;D

MrPink

Ik wil jou zien met je blote voeten op een plaat die 51°C heet is...grapjas ;D

Groetjes,
Oscar

B.J.

Mijne is nu 42 en maakt veel herrie. Aangezien ik de fans met een aantal potmeters kan regelen kan hij ook stiller maar dan gaat hij al snel naar 55C.

Het is een XP2500+@3200+

Redyak

AMD XP 3200+ Idle 37graden Stressed 45graden. Standaard AMD koeler maar wel bigtower met 3 casefans. :P
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

Yanmik

Netwerk(file)server:
P4  1.6
CPU: 28 graden
Maxitower Chieftec met 1 casefan
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Erik

40 tot 42 idle en 55 full load, hij gaat hoger maar pas bij 59graden slaat de fan aan.

Maar hij is wel lekker stil ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

#34
Hmm ik had ff last van een te warm wordende PC.
Af en toe dus luid gebrul tijdens een potje UT2004  ;D
De PC wilde niet eens opstarten of bleef bij een reboot bij het laden van xp hangen  :(
Ook de wwaardere voeding lijkt de boel nogal op te warmen.

Dus vandaag twee  nexus silent case fans gekocht waarbij de 1 langs de harddisk naar binnen blaast en de ander aan de achterzijde weer naar buiten blaast. (beiden snelheid gecontroleerd door de MOBO)

Met een P4 2.4 Abit IT7 MOBO de volgende temperaturen
Idle
System: 37-40 Graden continue
CPU: tussen 50 Graden.

tijdens UT2004:
System: 43 Graden continue
CPU: tussen 62 en 63 Graden.

Lijkt het nodig om de CPU nog meer te koelen??


Erik

dat is best wel warm, wat heb jij in hgodsnaam in je pc. Zelfs ik haal dat niet eens in mijn minicomputer
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass


Erik

#37
Niet als je hem meeneemt zaterdag naar de barbeque ;D

Ik heb een Soltek 3401 die staan bekend als erg stil, maar daardoor ook erg warm.
cpu 3.0ghz, 1gb, 1 hd en 1 brander in een kast van 20 bij 20 bij 30 cm.
Koeling springt pas op het laatst aan, wordt geregeld door het  MB

temp idle (nu met het warme weer dan) cpu 44 sys32 hd 35
temp full load cpu 54 (de fan spring aan bij 59 graden en koelt ergens in begin 50) rest weet ik even niet uit mijn hoofd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

#38
Dat valt idd reuze mee..

ff denken, config:
Midi tower
Voeding: True Power 550 watt
ABIT IT7 MB
Intel P4 2,4
512 Mb Geugen
XP Pro
Drives: WD 80 Gb/Maxtor 40 gb/CD writer/DVD Drive/Floppy drive/Cardreader
Videokaart: TI4200,
Scaler-DeInterlacer: Hd3d2/MP 1.3 Mod/HDAux
Ethernet: 2 X 3Com Ethernet kaart
Ook niet echt al te heftig, maar goed te warm volgens jou...
Kan je een goede cooler aanraden voor mijn CPU?
De warmte valt nu overigens behoorlijk mee...na het film kijken was de CPU temp iets van 60 graden

Da's de config op de betreffende PC,

Nou moet ik wel zeggen dat hij in de trapkast staat....misschien een tijdje uit de kast om te kijken hoeveel hij in graden daalt,
alhoewel de temp nu 38 graden is en de CPU 53.... net opgestart  ;)

Ik heb er nu dus twee fans bijgeplaatst...weet niet wat de temp is als ik die twee uit heb..stom genoeg niet gemeten voordat ik ze plaatste  :(

Erik

#39
idd geen zware dingen, is dit van de ene op de andere dag?

In het trapgat stoppen lijkt me idd niet slim ivm hitteafvoer.

mijn blower is overigens niet zo goed. hij behaalt niet zijn max snelheid/koeling
een standaard intel is net zo goed alleen wat lawaaiger

een betaalbare en goede koeling voor standaard pcs is trouwens de zalman 7000 (uit mijn hoofd) zeker met stille fan erg veel waar voor zijn geld..

of jouw software ommtemps te lezen is niet goed, kijk eens in de bios die klopt meestal wel.

ook kan de laag tussen de cpu en koeler te dik zijn, loshalen en neiwue laag aanbrengen.

andere mogelijkheid je vcore staat te hoog, de mijne is 1.525v (p4 northwood core)


verschillende temp utils doorelkaar gebruiken zorgt ook voor foute readings.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

#40
VCore = 1,26 inmiddels 1,46...dit zou 1,50 moeten zijn volgens Intel.
Opzich ging het altijd wel goed in de trapkast..da's nou juist het rare.

Wat wel zou kunnen is natuurlijk simpelweg stof op de koelribben van de CPU cooler...mmmm morgen toch eens kijken  ;)

(idd een Intel cooler)

FrankB

Mijn intelcooler maakt met dit warme weer wel een pokkeherrie. De temperatuur geen idee, maar SB jou T is echt veel te hoog. Wellicht een betere cooler erop, die Intel coolers zijn niet al te geweldig.

Zit zelf te denken om m'n pc fluisterstil te maken, wordt wel een uitdaging met 2 10k rpm schijven erin maar goed. Eerst maar eens de stockcooler vervangen. Dan wellicht een fanloze voeding erin.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

#42
Ik heb vandaag nieuwe Koelpasta (Artic Alumina ) gekocht omdat op de originele cooler van die coolpads zitten.
Het is nu 48 uur wachten want, jawel, ook coolpasta dient "ingespeelt" te worden   ;D  ;D

Ik kijk dit een weekje aan. Als blijkt dat de temp niet daalt ga ik een andere cooler aanschaffen :(
Je moet voor de zalman maar net plek hebben want dat ding is mega groot  :o

Heel vervelend allemaal omdat ik volgend jaar al weer aan een nieuwe PC toe ben en dan neem ik ook een andere processor ;)
Nu investeren in deze PC is dus een beetje zonde..

Momenteel 41 graden case temp en 52 graden CPU temp :(

Volgens een Intel fanaat zou dat kunnen liggen aan het feit dat ik geen Intel MB heb en dat de temperatuur us wel eens niet juist zou kunnen zijn. Hij werkt met standaard Intel board en coolers en meent dat er dan nooit problemen zijn.

B.J.

Citaat van: Spacebass op augustus  2, 2004, 22:20:17


Momenteel 41 graden case temp en 52 graden CPU temp :(

Volgens een Intel fanaat zou dat kunnen liggen aan het feit dat ik geen Intel MB heb en dat de temperatuur us wel eens niet juist zou kunnen zijn. Hij werkt met standaard Intel board en coolers en meent dat er dan nooit problemen zijn.

Ik denk dat je gewoon wat aan je airflow moet doen.
Dat van het intel mobo klinkt als onzin. Kijk in je bios naar je temps of instal Mother board monitor.

Mijn temps zijn nu 50 om 40 en dat is redelijk warm. Aantal fans laatst vervangen door papst, veel stiller maar ook minder airflow.

Spacebass

Als ik je vertel dat een van de zijkanten nu openstaan met een Motherf.. van ventilator erop gericht  ;D

Airflow genoeg momenteel  ;D

Heb dus nu een twee extra fans (een aan de achterzijde en een aan de voorzijde met de flow in de juiste richting  ;) )
(heeft weinig zin momenteel omdat ik die "mensen verkoeler" erop heb staan  ;D  ;D )

Ik denk er over na om nog een derde te plaatsen...die dingen kan ik wel meenemen naar de volgende PC  :)

Erik

draait je fan wel snel genoeg? blijf het een vreemd verhaal vinden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

#46
Kijk een plaatje  ;D

Ik heb de "mensen fan" iets harder gezet en dan krijg je dit (en een hoop kabaal  ;) )

Nogmaals dit zou dus na 48 uur beter moeten zijn...tussen de 2 en de 10 graden koeler als de pasta optimaal werkt...hoop ik  :(

Erik

Oh een plaatje die hebben we nog nooit gezien ;D

Probeer anders eens speedfan die is vrij goed. Zorg wel dat de andere meet utils afgesloten zijn tijdens  de start dus niet alleen uitzetten tijdens de sessie want dat helpt niet, gewoon uit je opstart halen als die erin zit en niets anders draaien dan speedfan
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

Die had ik volgens mij gisteren er ook op zitten...maar ik zal hem wel weer installeren  ;)

Erik

ps zoek ook even naar de nieuwste versie van je mb bios en update die.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill