SkyShowtime geen surround

Gestart door Zymotic, januari 15, 2024, 08:59:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zymotic

Gisteravond Dungeons & Dragons gekeken via SkyShowtime en na een paar minuten merkte ik dat het geluid toch behoorlijk minder was dan dat ik gewend was. Wat bleek...de Engelse audiotrack was 2.0. Andere talen werden wel in 5.1 aangeboden. Na wat gegoogle kwam ik erachter dan deze film zeker geen uitzondering is op SkyShowtime. Het is toch niet meer van deze tijd om alleen een 2.0 track mee te sturen? Hopelijk passen ze dit snel aan.

Marcel87

Klopt helemaal, ook direct weer opgezegd hier. Even uit mijn hoofd, ook geen 4K, HDR of DV.

Jammer, staat wel leuke content op.
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

pameijer

#2
We zijn verwend geraakt  ;D. Maar uiteindelijk gaat het om de content wat mij betreft en er staat inderdaad wel genoeg moois op SST!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

buckler

Nou, het beeld van alle films en series is 4k hdr en echt geweldig van kwaliteit qua BEELD... audio daarin tegen is inderdaad stereo 2.0 en dus ook geen apart LFE kanaal dus dat is inderdaad zwaar vrouwelijk geslachtsdeel.
Ik betaal er maar €3,49 voor en kijk het nog even een poos aan met de hoop dat ze de audio kant ook zo goed krijgen als de video kan van hun.
Dus eigenlijk kijk ik nu alleen op mijn tv naar een serie bij hun streaming dienst.
Erg jammer en dat moet gewoon een keer goed komen lijkt mij... hopelijk geen valse hoop van mijn kant  :nopompom:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Fox

Sinds wanneer heeft SST 4K???
https://www.skyshowtime.com/nl/help/article/social-media-faqs

Over het gebrek aan 4K 5.1 en Atmos word op diverse flora en SM geklaagd.
Ook is veel content in HD zelfs een upscale van SD.

Citaat van: buckler op januari 15, 2024, 17:57:37Nou, het beeld van alle films en series is 4k hdr en echt geweldig van kwaliteit qua BEELD... audio daarin tegen is inderdaad stereo 2.0 en dus ook geen apart LFE kanaal dus dat is inderdaad zwaar vrouwelijk geslachtsdeel.
Ik betaal er maar €3,49 voor en kijk het nog even een poos aan met de hoop dat ze de audio kant ook zo goed krijgen als de video kan van hun.
Dus eigenlijk kijk ik nu alleen op mijn tv naar een serie bij hun streaming dienst.
Erg jammer en dat moet gewoon een keer goed komen lijkt mij... hopelijk geen valse hoop van mijn kant  :nopompom:

Staaled

Citaat van: Zymotic op januari 15, 2024, 08:59:30Gisteravond Dungeons & Dragons gekeken via SkyShowtime en na een paar minuten merkte ik dat het geluid toch behoorlijk minder was dan dat ik gewend was. Wat bleek...de Engelse audiotrack was 2.0. Andere talen werden wel in 5.1 aangeboden. Na wat gegoogle kwam ik erachter dan deze film zeker geen uitzondering is op SkyShowtime. Het is toch niet meer van deze tijd om alleen een 2.0 track mee te sturen? Hopelijk passen ze dit snel aan.
Na contact met de servicedesk werd mij verteld dat ze er hard aan werken.
Dat is nu één jaar geleden. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Zymotic

In andere talen is 5.1 wel beschikbaar. Zal wel met licentiekosten te maken hebben oid.

buckler

Citaat van: Fox op januari 16, 2024, 12:36:11Sinds wanneer heeft SST 4K???
https://www.skyshowtime.com/nl/help/article/social-media-faqs

Over het gebrek aan 4K 5.1 en Atmos word op diverse flora en SM geklaagd.
Ook is veel content in HD zelfs een upscale van SD.


Sinds heel lang... ik ga niet beweren dat alles 4K HDR is want dat is het zeker niet maar veel films wel. Ik heb bv een aantal weken geleden een aantal oude films vergeleken met de blu Ray's die ik ervan heb en ik stond versteld hoe goed het beeld was van de streaming wat dus 4k HDR was.
Ga het nog maar eens bekijken zou ik zeggen. En check of alle vinkjes wel goed staan
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Fox

#8
Dat is apart, want toen ik SST in augustus op heb gezegd was er nul in 4k.
Zelfs films als Maverik en Jurrasic Park ed .waren in HD met standaard Dolby Digital 5.1 en Star Trek in HD met DD2.0 geluid.
De kwaliteit liep kilometers achter op Disney, Netflix en HBO, Amazon enz.

Maak eens wat screenshots van de specs.

Van hun eigen site:
https://www.skyshowtime.com/nl/help/article/what-features-does-skyshowtime-offer

Al onze titels zijn beschikbaar in HD. We zijn bezig met het opschalen van onze content naar 4K: iets om naar uit te kijken.
We ondersteunen inhoud van 512x288 px tot 1920x1080 px.




Citaat van: buckler op januari 16, 2024, 15:03:41Sinds heel lang... ik ga niet beweren dat alles 4K HDR is want dat is het zeker niet maar veel films wel. Ik heb bv een aantal weken geleden een aantal oude films vergeleken met de blu Ray's die ik ervan heb en ik stond versteld hoe goed het beeld was van de streaming wat dus 4k HDR was.
Ga het nog maar eens bekijken zou ik zeggen. En check of alle vinkjes wel goed staan