R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moony

Citaat van: Ruben op februari 26, 2007, 12:23:59
Dit is echt totaal niet moeilijk. Werktijd is een uurtje of 2, inclusief extra ritje naar de bouwmarkt omdat de bouten te kort waren. Totale kosten ongeveer 15€.

Hmm, ok.
Heb je de tv zo aan de aluminium balkjes vastgemaakt of zit er een tv-beugel tussen?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

R

Hij is gemonteerd door 2 aluminium balkjes op de breedte van de normale bevestiging te monteren. Daarna de gaten overnemen(dit is het minst makkelijk, exact meten. Iets groter boren dan nodig en met ringetjes vastschroeven. Wel even goed opletten hoe groot de schroefdraad is achterin de tv, bij mij 2 verschillende maten.

Citaat van: Moony op februari 26, 2007, 20:20:15
Hmm, ok.
Heb je de tv zo aan de aluminium balkjes vastgemaakt of zit er een tv-beugel tussen?



R

Even geschilderd(photoshop);) en fatsoenlijk(ere) foto's genomen.

hifi | Roderick

Kijk, dat ziet er al een stuk beter uit.  :)

Starred

Heel fraai Ruben! Maar een zwarte Arcam A32 en CD36 zouden toch veel mooier staan?  ::) ;D

R

Wil je ruilen dan ;)

Citaat van: Starred op februari 26, 2007, 20:38:07
Heel fraai Ruben! Maar een zwarte Arcam A32 en CD36 zouden toch veel mooier staan?  ::) ;D

TheSpeedSkater

Citaat van: Ruben op februari 26, 2007, 20:38:49
Wil je ruilen dan ;)

Dan neem ik je cd speler wel over voor een mooi prijsje....

ow, wacht, dat gaat natuurlijk niet  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

#2182
Ha ha ;D

het ijs stijgt je naar je hoofd ;)

Citaat van: TheSpeedSkater op februari 26, 2007, 21:02:44
Dan neem ik je cd speler wel over voor een mooi prijsje....

ow, wacht, dat gaat natuurlijk niet  ;D

TheSpeedSkater

Citaat van: Ruben op februari 26, 2007, 21:25:02
Ha ha ;D

het ijs stijgt je naar je hoofd ;)

Tja, soms wel... :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

-madison-

Wat een fantastische set!! :D Je idee van die aluminium profielen ga ik morgen meteen gebruiken, echt geniaal ;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

R

Thanks ;)

Citaat van: -madison- op februari 27, 2007, 01:23:28
Wat een fantastische set!! :D Je idee van die aluminium profielen ga ik morgen meteen gebruiken, echt geniaal ;D

Moony

Citaat van: -madison- op februari 27, 2007, 01:23:28
Je idee van die aluminium profielen ga ik morgen meteen gebruiken, echt geniaal ;D

Misschien ik ook nog wel als ik een weekendje vrij heb. :)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

R

Geniaal is misschien wat overdreven ;), maar simpel (blijven) denken is af en toe toch het moeilijkst.

Citaat van: Moony op februari 27, 2007, 19:43:05
Misschien ik ook nog wel als ik een weekendje vrij heb. :)

R

Ben overigens in afwachting van de nieuwe netsnoeren via audiocube. Ik denk ergens begin volgende week deze erin te kunnen zetten, misschien deze week nog.

Frank, ook zo benieuwd? :P

reMC

Citaat van: Ruben op februari 28, 2007, 11:25:41
Ben overigens in afwachting van de nieuwe netsnoeren via audiocube. Ik denk ergens begin volgende week deze erin te kunnen zetten, misschien deze week nog.

Ik stuur je de netsnoeren van Audio-Life (nog even geduld... ;)) uiterlijk aanstaand weekend op!

R

Oh ja.. audio-life natuurlijk... excuseer :D

Citaat van: reMC op februari 28, 2007, 11:31:05
Ik stuur je de netsnoeren van Audio-Life (nog even geduld... ;)) uiterlijk aanstaand weekend op!

FrankB

Citaat van: Ruben op februari 28, 2007, 11:25:41
Ben overigens in afwachting van de nieuwe netsnoeren via audiocube. Ik denk ergens begin volgende week deze erin te kunnen zetten, misschien deze week nog.

Frank, ook zo benieuwd? :P

Ik ben zeker ook benieuwd. Komt eraan volgens mij ;D.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

TheSpeedSkater

Hey Ruben,

Even een vraagje over je tv. Hoeveel weegt deze ongeveer? ivm ophanging aan het meubel..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

#2193
Met stand 21kg en zonder stand 15 kg. Prima dus.

Daarnaast zit het zwaartepunt direct boven de ophanging, geen arm dus die het moment vergroot. Het meubel zelf is vrij zwaar.

R

#2194
Nog even lekker reclame maken. Aardig wat dingen uit de dvd collectie gaan in de verkoop ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56828

R

Sinds iets minder dan een week hebben de Lapp powercables in mijn set plaats gemaakt voor die van Audio-life. Sinds de test met remko van enkele weken geleden zat ik daar op te wachten. Al menig keer gelezen dat de lappvarianten niet echt zaligmakend zijn in een set, maar het werd nu maar eens tijd om te proberen. Tijdens de test (even snel ompluggen) was er echt een indrukwekkend verschil. Nu in mijn eigen set klinken ze nog wat plat, maar de nervositeit van de lapp is meteen verdwenen. Het doet me een beetje denken aan de signatuur van 47 labs. Enorme rust en muzikaliteit. Ik ga er van uit de diepte nog wel wat zal toenemen. Ook zit ik nog te denken om het rittal blok ertussen uit te halen. Heb direct 2 contacten voor A32+CD33 binnen bereik, de rest van de set zit op een andere groep. Dit gaan we maar eens testen. Daarnaast staat nog steeds een auralex test op de agenda ;)

Joep

Citaat van: Ruben op maart 15, 2007, 11:31:26
Sinds iets minder dan een week hebben de Lapp powercables in mijn set plaats gemaakt voor die van Audio-life.

Echt een goed snoer! Heb 'm zelf ook, voor alle componenten  :)

DA BoSS

Citaat van: Ruben op maart 15, 2007, 11:31:26
Ook zit ik nog te denken om het rittal blok ertussen uit te halen. Heb direct 2 contacten voor A32+CD33 binnen bereik, de rest van de set zit op een andere groep. Dit gaan we maar eens testen. Daarnaast staat nog steeds een auralex test op de agenda ;)

Lijkt me (theoretisch gezien) een goed idee...hoe minder contactovergangen hoe beter :D

mvgr,

PS Audio-life is het nieuwe bedrijf van Casper toch? Heeft ie al een website...ben namelijk erg benieuwd 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Twee weken inspelen begreep ik van Remko. Ik ben benieuwd.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Die laten we inderdaad eens maar een passeren.
Citaat van: FrankB op maart 19, 2007, 09:39:21
Twee weken inspelen begreep ik van Remko. Ik ben benieuwd.