Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op april 25, 2011, 11:14:26
Lijkt mij ook een heel belangrijk punt voor velen.
Wellicht niet helemaal audiofiel verantwoord, maar wel reeel.

Uiteraard kan je wel een voorselectie maken op kwaliteit, en daar de 5 mooiste kwa uiterlijk uithalen, en deze gaan beluisteren.
Het internet, fora, mede hifi genoten geven wel een generiek beeld waaruit je echt wel een voorselectie van merken kan gaan doen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

Merk ook dat is wat ik zelf doe. Een speaker kan best goed klinken, maar als ik hem oerlelijk vind, ga ik hem niet eens beluisteren (wat niet weet wat niet deert) zelfde doe ik met versterkers, al ben ik daar wel wat makkelijker, omdat die gewoon in een kast kunnen  ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Citaat van: The Vampire op april 25, 2011, 13:02:28
Merk ook dat is wat ik zelf doe. Een speaker kan best goed klinken, maar als ik hem oerlelijk vind, ga ik hem niet eens beluisteren (wat niet weet wat niet deert) zelfde doe ik met versterkers, al ben ik daar wel wat makkelijker, omdat die gewoon in een kast kunnen  ;)

Denk dat 99% van dat sowieso wel doet, dat niet iedereen het toegeeft is een tweede. Je moet er op het eind van het verhaal toch tegenaan kijken (of je moet ze achter een projectiescherm zetten wat geluid doorlaat, maar goed hoe veel mensen hebben dat...). Ook respect dat je dan ook niet eens gaat luisteren, want persoonlijk ben ik veelal dan nog wel nieuwsgierig wat een "lelijke" speaker voor geluid kan maken.

Ben benieuwd wat er uit je zoektocht komt :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Snutchz

'n sterk afgeprijsde lelijke speaker die fantastisch klinkt.... gaat bij mij in den pocket  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

FeaR1986

Citaat van: Snutchz op april 25, 2011, 18:10:28
'n sterk afgeprijsde lelijke speaker die fantastisch klinkt.... gaat bij mij in den pocket  8)

Dan behoor jij tot die ene procent :P
Moet wel gezegd worden dat er natuurlijk een grens is tussen "niet mooi" of "lelijk" en "afschuwelijk". En waar die grens ligt of hoe veel je voor het geluid wilt geven is natuurlijk allemaal smaakafhankelijk.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

blue-eyes

Citaat van: The Vampire op april 25, 2011, 13:02:28
Merk ook dat is wat ik zelf doe. Een speaker kan best goed klinken, maar als ik hem oerlelijk vind, ga ik hem niet eens beluisteren (wat niet weet wat niet deert) zelfde doe ik met versterkers, al ben ik daar wel wat makkelijker, omdat die gewoon in een kast kunnen  ;)

Dat kan ook omdat er zoveel soorten en maten, merken en types zijn dat de kans op en mooi en goed erg groot is ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

Citaat van: Blue-Eyes op april 25, 2011, 19:57:28
Dat kan ook omdat er zoveel soorten en maten, merken en types zijn dat de kans op en mooi en goed erg groot is ;)

Daar heb je gelijk in. Ben er ook nog steeds niet uit wat nou mijn sound is
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Inmiddels weer een lekker weekendje thuis. Gisteren heerlijk plaatjes gedraaid en het klinkt echt super! Nu de cd van Jamie Woon opstaan, mirrorwriting.  Een aparte cd, maar absoluut een aanrader! Wat een heerlijke cd!

De marantz staat hier ook nog steeds te spelen. Denk dat ik volgende week maar eens met mijn speakers naar W en W ga. Even een en ander uitsluiten;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Morgen even W&W bellen of ze open zijn en dan ga ik morgen even met de speakers naar W&W zodat ik een en ander kan uitsluiten. CD's die ik sowieso ga beluisteren: Jamie Woon: Mirrorwriting (dikke aanrader trouwens!!) Michael Bublé: Michael Bublé, Norah Jones en Adele; 21.

Hoop dat ze morgen open zijn :music: :music: :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op mei  5, 2011, 09:06:16
Mochten ze open zijn... Veel luisterplezier! :music:
Dank je. Toevallig dat Karel me vandaag belde dat de CA weer terug is :D Dus straks ga ik even lekker :music: :music: :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Roger Black

Citaat van: The Vampire op mei  4, 2011, 21:40:08
Morgen even W&W bellen of ze open zijn en dan ga ik morgen even met de speakers naar W&W zodat ik een en ander kan uitsluiten. CD's die ik sowieso ga beluisteren: Jamie Woon: Mirrorwriting (dikke aanrader trouwens!!) Michael Bublé: Michael Bublé, Norah Jones en Adele; 21.

Hoop dat ze morgen open zijn :music: :music: :music:

Heerlijk!  :)

Robbert54

Citaat van: Roger Black op mei  5, 2011, 12:41:56
Heerlijk!  :)
Dat was het zeker!

Gisteren dus met een goede vriend naar W&W geweest met mijn CM's onder de arm. De CM's werden netjes opgesteld in 1 van de luisterruimtes en aangesloten op een Musical Fidelity A 380. Wat overigens een beest van een versterker is en ook nog eens prachtig om te zien. Als bron werd een Lyingdorf CD1 gebruikt, maar omdat die niet lekker klonk in de set werd die al gauw vervangen voor een Hanss Acoustics CD-20 die een stuk beter integreerde. 

Na een dik half uur luisteren, bleef me toch opvallen dat ik wat meer zocht. Het nummer Cry me A river kwam wat klein over en ik had het gevoel dat dit veel grootser kon. En ik was toch ook wel erg benieuwd naar een 1 op 1 verschil met de Ushers 520. Dus die hebben we daarna aangesloten en opnieuw het nummer Cry me a River opgezet. Onmiddelijk werd duidelijk dat de Ushers voor het geld belachelijk goed zijn. De verschillen met de CM1's zijn niet gigantisch, maar het viel me wel op dat de Ushers wat muzikaler klonken.

Vervolgens Jamie Woon opgezet. Zijn CD klinkt echt heerlijk ruimtelijk en het is een ontzettend goede opname. De Ushers gaven een grootsere soundstage weer, maar toch had ik nog steeds het gevoel dat er wat mistte. Toch nog weer een dik half uur geluisterd en daarna toch nog maar andere speakers geprobeerd. Ik ben de naam vergeten, maar het waren opnieuw monitoren die wel wat voller klonken dan de Ushers, maar ook wat minder muzikaal. Kameraad vond de Ushers beter klinken en daar was ik het wel mee eens. Toen even rondgekeken naar wat er nog meer was en vervolgens de Ushers V604 aangesloten. En dat leek er meer op!

Maar naar een flink half uur luisteren viel me wel op dat ik het geluid wat te hard vond. En dat de Ushers weergeven wat er wordt afgespeeld. De live versie van Adele's Someone like you klonk echt geweldig en ik had het gevoel dat ik haar bijna kon zien staan. Ik heb Adele nog nooit zo gehoord, maar bleef het geluid wat hard vinden. Bij de rest van de CD van Adele werd me pijnlijk duidelijk wat voor slechte CD dit eigenlijk is. Set fire to the rain klonk opeens nergens meer naar. Was echt niet om aan te horen. Omdat de hardheid van het geluid me wel een beetje dwarszat hebben we vervolgens nog maar een andere versterker aangesloten. De Audia Flight Two. En violà weg hardheid. Vervolgens genoten van alles wat er in de CD speler ging, maar vooral Jamie Woon's Mirrorwriting bleef nog lang hangen.

Wat wel een groot minpunt is, is de kleur en looks van de Ushers. Die komen er bij mij niet in, maar het geluid klonk wel goed. Het verbaasde me overigens dat het verschil tussen de Usher CP6371 en de V-604 zo groot is. Die eerste vond ik echt waardeloos, maar de V-604 is dan toch wel een totaal andere speaker. En dat voor een leuke prijs. Alleen die kleur... zouden ze donkerder zijn geweest dan hadden ze hier misschien al wel gestaan...

Lyngdorf CD-1                                                  Hanss Acoustics CD-20


Musical Fidelity A-308                                Audia Flight Two


Usher S-520                                     Usher V-604

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=printpage;topic=80691.0

Bedenk wel dat de setting anders was natuurlijk,
Maar wel met Ushers...
Leuk dat je zo lekker aan het vergelijken bent. Krijg je steeds meer het idee wat je wil en geeft je tijd om lekker te sparen waardoor de prijs weer zakt van prachtig spul... Zo probeer ik het ook aan te pakken ;). Have fun!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

Citaat van: Peerless Monster op mei  6, 2011, 20:32:40
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=printpage;topic=80691.0

Bedenk wel dat de setting anders was natuurlijk,
Maar wel met Ushers...
Leuk dat je zo lekker aan het vergelijken bent. Krijg je steeds meer het idee wat je wil en geeft je tijd om lekker te sparen waardoor de prijs weer zakt van prachtig spul... Zo probeer ik het ook aan te pakken ;). Have fun!
Interessante review. Ben ik toch ook wel erg benieuwd naar de Plinius. Zelf ben ik nog steeds helemaal weg van de Audio Analogue. Denk dat ik binnenkort ook maar eens een echte buizenversterker ga proberen. Ik begin nu wel een beetje door te krijgen wat mijn smaak is. De Bladelius waar ze bij W&W bijvoorbeeld helemaal lyrisch over zijn, vond ik echt waardeloos. Veel te kil, neutraal en emotieloos. De MF vond ik prettig om naar te luisteren, maar niet op de Ushers, dan heb ik toch liever een wat warme versterker.

Ben nu aan het kijken wat ik nog voor mijn speakers en eventueel de speakerstands kan krijgen. Het zijn geweldige speakers voor surround en dus film, maar voor Muziek ben ik toch opzoek naar wat anders


test opstelling:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirk

ik zie op de foto een Lyngdorf TDAI staan, heb je die ook beluisterd ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robbert54

Citaat van: Dynky op mei  6, 2011, 21:37:25
ik zie op de foto een Lyngdorf TDAI staan, heb je die ook beluisterd ?
nee. Zit ook sowieso ver (heel ver) boven mijn budget dus maar niet eens aan begonnen :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Je bent lekker bezig Robbert. Ook dit is natuurlijk een leuk onderdeel van de hobby, hier en daar wat leuke audio merken beluisteren en kijken wat wat nu echt jouw smaak is. En zoals PM al vermelde ondertussen lekker sparen en wie weet heb je dan dit jaar en anders wel volgend jaar een set thuis staan die helemaal aan jouw verwachting voldoet.

HTip

Langzaam maar zeker weet je wat je wil. Heel goed dat je hiervoor de tijd neemt. En wat is leuker dan zo je weekend doorkomen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Het is idd een leuk deel van de hobby. En een deel die ik (veel te lang) heb laten zitten. Vind het heerlijk om verschillen te horen en steeds meer van muziek te "ontdekken"
Heb inmiddels mijn oude vertrouwde set weer terug. De CA met de CM1's. En het eerste wat me opvalt is dat ik de Marantz PM8003 minder lekker vind dan de CA.. dat had ik toch niet verwacht.. Mijn CM serie staat inmiddels in de prijsbepalings-sectie. En ondertussen zoek ik rustig naar wat anders. Ik hou er wel rekening mee dat de APK er ook nog weer aankomt en die is nog nooit goedkoop uitgevallen, dus die wacht ik eerst maar even af.

Heb ook nog even nagedacht over de Virgo's van PM, maar denk dat die in mijn ruimte nooit tot hun recht zullen komen en dan vind ik het zonde. De Usher V-604 kan ik voor hetzelfde bedrag krijgen en ik denk zelf dat die wat makkelijker plaatsbaar is. Alleen die kleur maakt dat ik hem echt niet wil. Heb ook een aanbieding gekregen voor MD2's, maar dan moet ik eerst nog maar eens FLINK sparen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Robbert, momenteel heb ik een set Avalon Symbol's en die staan in m'n kleine kamer.

Ik heb ondertussen al heel wat verschillende luidsprekers gehoord, maar naar mijn mening zou je dit type eens moeten beluisteren. Ze doen het goed in een grote ruimte, maar ook meer dan fantastisch in een kleinere, zijn voorzien van hoogwaardige componenten en nu vaak voor een interessante prijs te koop (enige jaren geleden nieuw €4500,-).

Imo zeer de moeite waard.




Robbert54

Citaat van: S@m op mei  7, 2011, 14:36:35
Robbert, momenteel heb ik een set Avalon Symbol's en die staan in m'n kleine kamer.

Ik heb ondertussen al heel wat verschillende luidsprekers gehoord, maar naar mijn mening zou je dit type eens moeten beluisteren. Ze doen het goed in een grote ruimte, maar ook meer dan fantastisch in een kleinere, zijn voorzien van hoogwaardige componenten en nu vaak voor een interessante prijs te koop (enige jaren geleden nieuw €4500,-).

Imo zeer de moeite waard.




Je hebt me er al eens eens eerder op gewezen, maar denk dat die idd wel het beluisteren waard zijn. Ga ze even opnemen in mijn lijstje :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Waar bestaat je te beluisteren lijstje speakers nu uiteindelijk uit?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto