Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op september 19, 2010, 14:27:04
maar jij hebt je kabeltjes dus al heel redelijk op orde?
Is dat geen werk voor jou Snutchzie?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

't lijkt me 'n kriem, Robbert ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

even wat knutsel spul gekocht: :pompom:





en nog wat katoen bij Hifisupply en nu nog op zoek naar kabeltjes en plugjes :clapping:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Kun je weer lekker aan de slag, mooie kabels heb je in elkaar gezet trouwens. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

S@m

Citaat van: The Vampire op september 20, 2010, 18:47:44
even wat knutsel spul gekocht: :pompom:






Daar kan je mee voor de dag komen  ;)

Madhouse

Ik heb de zelfde soldeerbout! Werkt goed hoor  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Sol op september 20, 2010, 19:00:17
Kun je weer lekker aan de slag, mooie kabels heb je in elkaar gezet trouwens. :)
dank je ;) denk alleen dat het toch mooier was geweest om de krimpkous in de plug te laten, probeersel voor mijn volgende DIY kabeltje :smile:

Citaat van: S@m op september 20, 2010, 19:08:08
Daar kan je mee voor de dag komen  ;)
thanks. echt een beginnerssetje, perfect voor mij dus :D 3e arm lijkt mij ook wel erg handig, kwam de laatste keer al echt een hand te kort. en het was of verzendkosten betalen of deze en geen verzendkosten 8)

Citaat van: Madhouse op september 20, 2010, 19:14:44
Ik heb de zelfde soldeerbout! Werkt goed hoor  ;D
mooi! dat schept al wat vertrouwen :pompom: heb er zin in :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op september 18, 2010, 21:37:09
nou het heeft heel wat langer geduurt dan ik dacht. kreeg op de een of andere manier de massa maar niet vast. heel vervelend. (welke kant moet ik nu aan welk apparaat vastmaken) het ziet er helaas niet geweldig uit. heb de krimpkous op de plug gesmolten, maar vind het toch niet zo'n succes. Daarbij is wit en katoen behoorlijk tricky om te krimpen. de föhn werd niet echt warm genoeg en met een vlam durfde ik niet al te dicht bij het katoen te komen. is ook wel te zien. en ik had een soldeerbout met platte kant dus geen punt. toch lastig. maar ondanks al mijn smoesjes :P is mijn eerste DIY Analoge interlink een feit :D

Hee Vampire.
Naaper ;D
Naais man!!

Ik gebruik een verfbrander om de krimpkous eromheen te smelten.
Op voldoende afstand zal het katoen er geen last van hebben.
Het ziet er inmiddels zo uit bij mij achter het meubel...
Ben wel zeer content met het resultaat...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

celerontje

Haha, ''Into the Wild'' bij het kabelwoud! :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

 :tongue2:

snap ik! heel gaaf! ziet er mooi uit zo!

Ik had Peter nog gevraagd voor een sierkous voor om de Tornado's, maar dan moest ik waarschijnlijk een 25mm kous om een 12.9mm kabel doen. lijkt me iets te veel van het goede. Jij hebt wel mooie dikke kabels :worship:

Verfbrander heb ik niet, maar ben wel benieuwd hoe het gaat met S@M's techniek, (waterdamp)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Citaat van: celerontje op september 20, 2010, 21:34:17
Haha, ''Into the Wild'' bij het kabelwoud! :clapping:

Ik ben het langzaamaan aan het vereenvoudigen door dezelfde afwerking te gebruiken...
Dat is veel rustiger op het oog.
Jammer dat de foto's in het donker zijn genomen (wat is het toch vroeg donker!).
Maar goed het gaat even voor nu om het idee, want ik ben nog lang niet klaar ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

dus jij gaat ook alles verwitten?? :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op september 20, 2010, 22:48:22
dus jij gaat ook alles verwitten?? :D

Hahaha Ja geweldig leuk is dat toch ;D
Ik vind dat je pracht kabels hebt in ieder geval ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

en dit is nog maar het begin :sly: met mijn super duper soldeerdinges ga ik nog veel mooiere maken!! :wub: :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op september 20, 2010, 23:01:21
en dit is nog maar het begin :sly: met mijn super duper soldeerdinges ga ik nog veel mooiere maken!! :wub: :D

Hmmm mijn kabels heb ik niet gesoldeerd.
Had wel wat liggen, maar de overbrenging is beter zonder soldeer...
Ook zonder aderhulsjes. Iedere overbrenging is (vaak) verlies...
Ook intern allerlei krimpkousjes voorzien natuurlijk. De eerste kabel zag er niet uit intern (die ga ik overnieuw doen).
Maar je ontwikkelt vaardigheid erin. De laatste kabel kostte me een anderhalf uur...
Aan mijn uurtarief nog een dure kabel, maar goed het is ook voor mezelf.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

koosnaampje-audiofiel

Dat ziet er heel netjes uit.

Voordeel van DIY vind ik dat het ook gewoon leuk is om ermee bezig te zijn.
Klipsch, Denon.

Robbert54

precies. leuk tijdverdrijf. houd je lekker bezig. en een lekker gevoel als de kabel klaar is en het ook nog doet :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: The Vampire op september 20, 2010, 23:11:51
precies. leuk tijdverdrijf. houd je lekker bezig. en een lekker gevoel als de kabel klaar is en het ook nog doet :D
Beginners foutjes waren er bij mij ook, krimpkous erop willen doen nadat ik de spades al vast gedrukt had, tja dat werkt niet,die moesten eigenlijk vooraf al over de kabel geschoven worden...want die pasten niet over die megaspades heen.

Maargoed zo leer je elke x weer iets,... :D

Ik wil niet zeggen dat ik een echte believer in de geluidsverschillen van kabels ben,(Ik zeg er ook geen nee tegen hoor) maar op deze manier weet je wel precies wat je in huis hebt en daarmee ook het "nodige" verschil.
Plus dat ik er van overtuigd ben dat als je alles netjes en doelgericht aansluit dat zowel optisch als hoorbaar bevredigend is.
Klipsch, Denon.

Robbert54

dat denk ik ook. al hoewel ik al een mega verschil hoor tussen de dropveters die ik had en die die ik nu heb gemaakt ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: The Vampire op september 20, 2010, 23:24:58
dat denk ik ook. al hoewel ik al een mega verschil hoor tussen de dropveters die ik had en die die ik nu heb gemaakt ;)

Dat geloof ik ook wel, toen ik van rood/wit stekkertjes ging naar naar interlinks van W&M veranderde mijn sound ook.
Maar persoonlijk vind ik 50 a 100 voor een setje eigenlijk wel genoeg en ook het max want denk ik niet dat er meer te halen valt.
Of je set moet wel van zulke hoge kwaliteit worden, dat het eigenlijk niet meer past om dit soort kabels er tussen te hebben.
Maar ik wil niet een heel gedoe van wel en niet over kabels aanhalen want dat wekt irritatie, voor zover ik dat gelezen heb bij de blindtest.

Maargoed ik heb een hoop plezier van W&M en vele met mij dus prima voor zolang....en mij volgende plan in interlinks maken, ik kom een stel tekort en kan vast wel lezen hoe jij dat gedaan hebt.

Luidspreker kabel Black Cable heb ik laatst afgemonteerd en deze is er mooi geworden, met hollebananen die sluiten goed aan in de terminals en ben er meer als tevreden over.

Aan de kant van de buizen spades en dat op advies van erik, netjes geleverd krimp, sierkous enzo...
Klipsch, Denon.

Robbert54

ja hoor en anders kun je het altijd vragen, maar zit zelf ook nog in de oefenfase he :D

Erik en Peter Leveren wat dat betreft heel net spul, goede kwaliteit en goede service.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WimB

Knap dat DIY verhaal. Ik waag me daar niet aan, ben al blij als ik een tv-coaxkabeltje in elkaar geknutseld krijg.

Robbert54

Citaat van: WimB op september 20, 2010, 23:54:37
Knap dat DIY verhaal. Ik waag me daar niet aan, ben al blij als ik een tv-coaxkabeltje in elkaar geknutseld krijg.
:D gewoon doen! lijkt moeilijker dan het is ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo