Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ronin79

Ziet er erg strak uit Robbert !

gefeliciteerd met je mooie aanwinst  :thumbs-up:  ;)

Robbert54

ik heb mijn eerste probleem al :( wou de netgear router installeren, maar ik heb nog zo'n modem stekkertje met een kleine kabel en in de netgear moet zo'n dikkere.. die kan dus niet op de splitter.. moet ik nou gewoon in de winkel een andere splitter hallen??

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Router op een splitter? Leg uit?

Je plugt namelijk de router op je modem met een UTP kabel.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ronin79

Waarom een router en een modem ?

Je plugt toch gewoon zo'n UTP kabel van je Laptop naar je Router.

Ik heb maar een apparaat in de meterkast staan. De router en modem is een kastje.

Madhouse

#2054
Citaat van: SillentWolf op maart  9, 2010, 14:58:28
Waarom een router en een modem ?

Je plugt toch gewoon zo'n UTP kabel van je Laptop naar je Router.

Ik heb maar een apparaat in de meterkast staan. De router en modem is een kastje.

Hoe krijg je anders internet?


Internet -> Modem -> Router

Je router stuurt uiteindelijk het signaal door naar de pc/laptop

Router is voor meerdere pc in je netwerk van internet te voorzien. Heb je maar 1 pc dan kan ie rechtstreekt op je modem.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ronin79

Ik heb daar maar 1 kastje staan.

Het kastje van Tele2 is een router en modem in een. (ASDL verbinding)

Madhouse

Citaat van: SillentWolf op maart  9, 2010, 15:01:57
Ik heb daar maar 1 kastje staan.

Het kastje van Tele2 is een router en modem in een. (ASDL verbinding)

Dat kan ja. Maar Robbert heeft dat niet denk ik, anders had ie geen router gekocht  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ronin79

Dat zou het inderdaad kunnen zijn  ;)

Robbert54

ja sorry jongens ik heb er de ballen verstand van. ik heb internet van Speedlinq, dat is nu Telfort. nou ik heb dus een splittertje die de lijn verdeelt in een modem en in een telefoonlijn, maar moet ik nou mijn router weer aansluiten op die modem??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op maart  9, 2010, 15:07:40
ja sorry jongens ik heb er de ballen verstand van. ik heb internet van Speedlinq, dat is nu Telfort. nou ik heb dus een splittertje die de lijn verdeelt in een modem en in een telefoonlijn, maar moet ik nou mijn router weer aansluiten op die modem??

Wat voor modem komt er na de splitter dan? In principe zou het zo moeten zijn: Modem -> UTP Kabel -> Router
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Robbert, kom maar even op MSN!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: The Vampire op maart  8, 2010, 20:03:29
dat lijkt mij denk ook het mooiste, straatbeelden in ere herstellen. voordeel is wel dat het echt ontwerpen is. dus je maakt ontwerpen afhankelijk van de wensen van de klant. er is ook nog de opleiding ROP maar dan moet je vooral knopen doorhakken, en beslissen wat er met een gebied gaat gebeuren. geef mij dan toch maar de artistieke kant.
Succes alvast. :)

En feli met je nieuwe laptop 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op maart  9, 2010, 15:27:16
Succes alvast. :)

En feli met je nieuwe laptop 8)
bedankt fabian!

heren, sorry het is al opgelost. ik was even niet helder aan het nadenken. iets te enthousiast door mijn laptop :D maar heb nu een 5GHz wifi verbinding! helemaal mooi dus!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Feli met je laptop! Ik zie dat je reeds een draadloze verbinding hebt. Ik neem aan dat ie voldoende beveiligd is (bij voorkeur WPA2) en dat je het default wachtwoord van de administrator heb gewijzigd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op maart  9, 2010, 20:24:11
Feli met je laptop! Ik zie dat je reeds een draadloze verbinding hebt. Ik neem aan dat ie voldoende beveiligd is (bij voorkeur WPA2) en dat je het default wachtwoord van de administrator heb gewijzigd ;)

Kan wel ff checken, weet zijn ip  :tongue2:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op maart  9, 2010, 22:09:21
Kan wel ff checken, weet zijn ip  :tongue2:
:D Als je dat bij alle forumleden doet, dan vraag ik me af hoe vaak je kan binnenkomen met de standaard pw's ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op maart  9, 2010, 22:11:31
:D Als je dat bij alle forumleden doet, dan vraag ik me af hoe vaak je kan binnenkomen met de standaard pw's ;)

Ik zou het nooit doen hoor, maar mogelijk is het wel.... ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

#2068
Citaat van: HTip op maart  9, 2010, 20:24:11
Feli met je laptop! Ik zie dat je reeds een draadloze verbinding hebt. Ik neem aan dat ie voldoende beveiligd is (bij voorkeur WPA2) en dat je het default wachtwoord van de administrator heb gewijzigd ;)
ja beide zijn met een wachtwoord beveiligd. kon alleen de installatie wizard niet gebruiken, want die werkte niet met windows 7
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Gelukkig maar, want als je 't handmatig doet leer je er tenminste wat van! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

#2070
Citaat van: celerontje op maart 10, 2010, 02:33:28
Gelukkig maar, want als je 't handmatig doet leer je er tenminste wat van! ;D
haha! ja dat klopt. eigenlijk wist ik ook wel hoe het moest, maar ga toch altijd weer aan mezelf twijfelen, en wil me nieuwe speeltjes niet gelijk naar de knoppen helpen :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Hoe help je zo'n ding dan naar de knoppen? :D
Zolang je geen domme dingen doet met firmwares en hacks, lijkt 't me heel moeilijk om zo'n ding softwarematig om zeep te helpen. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JCL

Citaat van: celerontje op maart 10, 2010, 02:55:29
Hoe help je zo'n ding dan naar de knoppen? :D
Zolang je geen domme dingen doet met firmwares en hacks, lijkt 't me heel moeilijk om zo'n ding softwarematig om zeep te helpen. ;)

Ik ben thuis het wachtwoord van mijn router kwijt (had het op de PC opgeslagen maar hdd gewist en dat stond niet op de back-up :( ) en dat is opzich niet heel erg snugger :P Moet nu ook weten hoe ik er weer in kom, moet de nieuwe PC van mijn ouders aanmelden op het netwerk, maarja... dan is een wachtwoord wel handig :P Iemand tips (behalve beter op je bestanden letten :P).

Madhouse

Citaat van: JCL op maart 10, 2010, 12:05:06
Ik ben thuis het wachtwoord van mijn router kwijt (had het op de PC opgeslagen maar hdd gewist en dat stond niet op de back-up :( ) en dat is opzich niet heel erg snugger :P Moet nu ook weten hoe ik er weer in kom, moet de nieuwe PC van mijn ouders aanmelden op het netwerk, maarja... dan is een wachtwoord wel handig :P Iemand tips (behalve beter op je bestanden letten :P).

Complete reset van je router en dan alles opnieuw instellen!  ;)

Hoe dat werkt moet je ff opzoeken op internet voor de desbetreffende router.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: JCL op maart 10, 2010, 12:05:06
Ik ben thuis het wachtwoord van mijn router kwijt (had het op de PC opgeslagen maar hdd gewist en dat stond niet op de back-up :( ) en dat is opzich niet heel erg snugger :P Moet nu ook weten hoe ik er weer in kom, moet de nieuwe PC van mijn ouders aanmelden op het netwerk, maarja... dan is een wachtwoord wel handig :P Iemand tips (behalve beter op je bestanden letten :P).
slim! gewoon ergens opschrijven. blijft toch altijd het beste. en idd wat Madhouse zegt, als het goed is kun je je router volledig resetten. moet je waarschijnlijk met een pen ergens een knopje 5sec inhouden.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo