Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Ik gebruik mijn laptop voor beamer/tv kalibraties; ook HT! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Ook HT Ja! En shop er veel te veel mee op Amazon.co.uk op zoek naar films. Ook HT!

Ga nu even proberen wat te slapen , moet zo nog naar schiphol heen en terug rijden..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

For whom? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op februari 21, 2010, 23:48:54
For whom? ;)
ik zit nu weer in borne, in het huis van mijn zus, die gaat alweer 2 weken op vakantie.. Die moest ik dus weg brengen. Wat zien de wegen er in het westen trouwens momenteel een stuk slechter uit dan bij ons hier in het oosten.. ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Even gekke vraag maar wat kost de Dell nu in die configuratie?

tiptop

Citaat van: The Vampire op februari 22, 2010, 05:19:38
ik zit nu weer in borne, in het huis van mijn zus, die gaat alweer 2 weken op vakantie.. Die moest ik dus weg brengen. Wat zien de wegen er in het westen trouwens momenteel een stuk slechter uit dan bij ons hier in het oosten.. ???

Dat komt omdat hier veel meer mensen wonen. Af en toe een tractor over de weg, zal 'm niet zo snel verouderen ;D ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

WickedGame

Citaat van: tiptop op februari 22, 2010, 10:21:00
Dat komt omdat hier veel meer mensen wonen. Af en toe een tractor over de weg, zal 'm niet zo snel verouderen ;D ;)

:D

celerontje

Citaat van: The Vampire op februari 22, 2010, 05:19:38
ik zit nu weer in borne, in het huis van mijn zus, die gaat alweer 2 weken op vakantie.. Die moest ik dus weg brengen. Wat zien de wegen er in het westen trouwens momenteel een stuk slechter uit dan bij ons hier in het oosten.. ???
Once Upon a Time in The West :D

Citaat van: tiptop op februari 22, 2010, 10:21:00
Dat komt omdat hier veel meer mensen wonen. Af en toe een tractor over de weg, zal 'm niet zo snel verouderen ;D ;)
Westerlingenblaat... :P :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

http://www.wehkamp.nl/computers-telecom/laptop/VAO/732502/C09_I08_VAO_732502/?F=1,2,3,17&SM=0

sony :wub: toch net weer wat duurder, maar volgens mij is ie zelfs nog een stukje beter dan de dell. zou iemand van jullie computer wizzards een voor mij willen kijken :blush: ik heb er zelf niet zoveel verstand van :(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

De Sony Vaio is vooral wat duurder.

Vergeleken met de Dell heeft de Sony als enige pluspunt(je) de Processor en de BR speler.
De Processor draait op een mooie snelheid van 2.4 ghz.

Specs:

Sony:

* Intel Nahalem i5 520 (2.4 ghz)
* 500 Gig, 5400 RPM Hardeschijf
* 4 Gig 1066 DDR3 geheugen
* Nvidia 300M Grafische kaart met 1 gig geheugen.
* BluRay Speler
* 16,4 Inch Beeldscherm

Dell:

* Intel Nahalem i5 430 (2.26 Ghz)
* 4 gig 1333 DDR 3 geheugen
* 500 Gig, 7200 RPM Hardeschijf
* Ati Radeon 5650 1 Gig Grafische kaart
* Optische Drive (geen BR)
* 17.3 Inch Beeldscherm

Als ik zo de specs zie, zonder dat ik de prijs van de Dell weet, zou ik de Dell kopen.

En wel zo;

Het verschil in processor tussen de Vaio en de Dell is niet relevant.
De 2.26 van de Dell kun je met gemak overclocken tot de 2.4 van de Sony.

Het verschil in geheugen vind ik belangrijker. Het geheugen van de Dell loopt op een nette 1333 mhz, tegeover een
1066 van de Vaio. Het geheugen van de Dell is dus beduidend sneller.

Daarnaast heeft de Dell ook nog een snellere hardeschijf, dan de Vaio, waardoor de wachttijden verkort worden.

Wat ook wellicht interesant is, is de beeldoppervlakte. De Dell heeft hierin de betere kaarten.

Nu zeg je waarschijnlijk; Maar de Sony heeft een BR speler .... ja dat klopt.
Maar voor een redelijk bedrag koop je een externe BR brander, bij een van de betere hardware boeren.

Bij deze een aanrader voor de Dell (weet de prijs niet uit mijn hoofd)  ;)

Robbert54

sillent bedankt voor je advies. heb zelf ook nog even gekeken.

de prijs van de Dell: 847 maar heb nog een kortingsbon van 5% is toch 42 euro, echter verzendkosten zijn weer 29euro

de prijs van de sony: 939 bij de wehkamp, korting loopt tot vandaag nog edit: verzendkosten bij wehkamp zijn ook nog eens 25 euro

dell:                                                                        sony:


500GB 7200 RPM                                            500 GB 5400 RPM
1333mhz geheugen                                        1066mhz Geheugen
6cell batterij. upgrade voor 70euro                    6cell batterij
beeldscherm 1600x900                                   Full HD beeldscherm
dvd speler/brander                                         Blu-ray speler
3 jaar in home garantie                                   1 jaar garantie (wehkamp??)
15maanden McAfee                                        60 dagen McAfee
                                                                 bluetooth


@Sillent, de dell heeft dus de zelfde processor al de sony. verder vind ik de sony wel erg mooi, donkergrijs. de dell is standaard zwart, en voor een kleurtje moet je 40euro bijbetalen beetje veel als je het mij vraagt.

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Zwart, niks is beter dan ZWART!
Stay black, my brother! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op februari 22, 2010, 17:59:31
Zwart, niks is beter dan ZWART!
Stay black, my brother! :D
haha, ja ik vond blauw of mintgroen of rood ook wel stoer, maar zwart is echt hoogglans, terwijl de kleuren juist van heel ander materiaal lijken. ik heb dell nog even gebeld, voor de korting, maar verder dan die 5% gaan ze niet. een N wi-fi versie kost verder nog 40 euro extra maar vraag me af of ik dat nodig heb, verder neem ik denk ik gewoon de standaard batterij. scheelt me toch weer 70euro, heb verder dan voor 30 euro 3 jaar in home garantie genomen en zou evt. voor 30euro nog 36maanden mcafee kunnen nemen. dan zou het totaal op: 877 komen zonder de wi-fi N. en dan gaat er nog 5% korting van af en dan komt het geheel inclusief verzendkosten op 863euro
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

N is wel degelijk een pre, want als je nog eens een 40mbit verbinding krijgt (ik noem maar wat), haal je niet de volle snelheid met G. (zelfs 20 mbit is krapjes)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op februari 22, 2010, 18:44:20
N is wel degelijk een pre, want als je nog eens een 40mbit verbinding krijgt (ik noem maar wat), haal je niet de volle snelheid met G. (zelfs 20 mbit is krapjes)
en de 36 maanden mcafee? zou je dat doen, standaard is 15 maanden en voor 20e heb je 24mnden en voor 30euro heb je 36maanden.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: The Vampire op februari 22, 2010, 18:21:55
haha, ja ik vond blauw of mintgroen of rood ook wel stoer, maar zwart is echt hoogglans, terwijl de kleuren juist van heel ander materiaal lijken. ik heb dell nog even gebeld, voor de korting, maar verder dan die 5% gaan ze niet. een N wi-fi versie kost verder nog 40 euro extra maar vraag me af of ik dat nodig heb, verder neem ik denk ik gewoon de standaard batterij. scheelt me toch weer 70euro, heb verder dan voor 30 euro 3 jaar in home garantie genomen en zou evt. voor 30euro nog 36maanden mcafee kunnen nemen. dan zou het totaal op: 877 komen zonder de wi-fi N. en dan gaat er nog 5% korting van af en dan komt het geheel inclusief verzendkosten op 863euro
Die batterij zou ik toch wel doen hoor! Ik kan hier nu niet meer zonder stroom aan laptoppen. Toentertijd had ik ook de keuze en niet gedaan en nu wel een beetje spijt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Citaat van: The Vampire op februari 22, 2010, 18:48:58
en de 36 maanden mcafee? zou je dat doen, standaard is 15 maanden en voor 20e heb je 24mnden en voor 30euro heb je 36maanden.
McAfee maakt je computer traag, net als Norton. Ik ben er van afgestapt. ik zou die 15 maanden gewoon netjes doen en dan over stappen naar NOD32.
Scheelt echt een hele partij snelheid kan ik je melden! Deze heb ik nu ook en ben er erg blij mee. Hij is ook nog eens beter qua virusscanning dan Mcafee.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: The Vampire op februari 22, 2010, 18:48:58
en de 36 maanden mcafee? zou je dat doen, standaard is 15 maanden en voor 20e heb je 24mnden en voor 30euro heb je 36maanden.
Da's een eigen afweging, ik heb niet zoveel verstand van virusscanners, sorry.

Citaat van: tiptop op februari 22, 2010, 18:49:23
Die batterij zou ik toch wel doen hoor! Ik kan hier nu niet meer zonder stroom aan laptoppen. Toentertijd had ik ook de keuze en niet gedaan en nu wel een beetje spijt.
Aanvulling: Accu's worden met de jaren ook minder, dus een accu met grotere capaciteit is langer fatsoenlijk bruikbaar.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

@ Vampire,

Robbert,

In weze zijn de 2 procesoren uit de zelfde familie, namelijk de Nahalem Quad core familie.
Deze familie bestaat weer uit tot nu toe 3 groepen. De i3, i5 en de i7 (later nog een i9).

De 2 processors in de Dell en Sony laptop verschillen niet zoveel. 2.26 tegenover 2.4.
De Dell zou je in de bios nog kunnen overclocken tot de 2.4 en zelfs nog tot een 2.93.
Met dit gegeven en het prijs verschil blijkt de Sony in eens overbodig te zijn.
De Dell gaat in specs over de Sony heen.

Uiteindelijk zul je met alle twee de laptops uit de voeten kunnen, maar voor het wat
zwaardere werk, is de Dell in zijn voordeel. Dit ivm. het snellere geheugen en de snellere hardeschijf.

Waar jouw voorkeur ligt, dat kan ik niet voor jou zeggen. Ik kan alleen een tip geven.  

Hopelijk heb ik je kunnen helpen.  ;)


Wat betreft virus scanners, en firewalls:

Er is zoveel keus op de markt, en de meeste pakketten heb ik wel uitgeprobeerd.

* Norton: zou ik niet kopen, die is netzoals Fabian al aangaf erg langzaam.
* McAfee: is zeker niet de snelste, maar wel een heel goed pakket.
Het enige nadeel wat ik echt kan noemen; hij slurpt nogal wat systeem geheugen.
* AVG: ook zeker niet de snelste, maar wel een van de beste op de markt.
* NOD32: zeker geen slecht pakket.
* Panda Antivirus: niet slecht, maar niet echt benoemswaardig.
* Kaspersky: net zoals NOD32 en AVG, een van de beste pakketten op de markt.

Wil je geen geld uitgeven voor zo'n pakket, dan zijn er ook nog gratis scanners op het net te vinden.

Gratis programma's zoals: Search And Destroy en Ad-Aware.
Hier zou je in combi met Windows Firewall ... genoeg aan moeten hebben.  ;)

Robbert54

jongens heel erg bedankt voor jullie bijdrage, Mcafee gaat eraf en de 9cells batterij komt erbij, de 3 jaar in home service hou ik wel, altijd makkelijk, zeker voor die 30euro extra. alleen die N ben ik nog niet uit. momenteel heb ik er geen zak aan, en zou het later heel makkelijk kunnen oplossen met een stickie. dus alleen dat nog en dan ben ik eruit. kleurt blijft denk ik toch gewoon zwart.. :unsure: :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

Black ... my favourite collor.

Black is Back  !  ;D

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

mm, met een andere batterij en wifi N komt de prijs op meer dan 1000euro, dat is me toch een beetje te veel
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!