Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

B.

Citaat van: tiptop op februari 14, 2010, 11:44:57
Ik begrijp je niet. De amp die er in zit is op zijn taak berekenend. Wilde je die dan vervangen oid?

Hij bedoelde dat die interne amp van 1- tot 2kW ook wel noodzakelijk is om een dergelijke sub aan te sturen.
Doorgaans zie je max. 500 Watt amps in dit formaat subwoofers. 

tiptop

Citaat van: B. op februari 14, 2010, 14:25:52
Hij bedoelde dat die interne amp van 1- tot 2kW ook wel noodzakelijk is om een dergelijke sub aan te sturen.
Doorgaans zie je max. 500 Watt amps in dit formaat subwoofers. 
Ja, maar dan is die opmerking dattie een stevige amp nodig zou hebben toch nog steeds niet relevant. :notify: Daar komt ie dus al gewoon mee en dat is alleen maar fijn. :)

Het gaat erom dat als je een sub wil kopen vergelijkt met de subs van gelijkwaardige prijs of niveau.

Als je dan zegt dat de sub een steviger versterker nodig heeft dan een andere sub en dan voor minder geld beter af bent, is dat toch niet logisch. Of rekent hij meteen de jaarafrekening van Nuon mee. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Goed, we gaan het niet over subwoofers hebben. Het virus is nog steeds gevaarlijk actief en nu ik een dijk van een receiver heb blijft de rest erg verleidelijk!
Wel balen is dat ik ook echt nog een laptop moet halen. Maar dit gaat allemaal weer van het speakergeld af en ik moet ook nog sparen voor de inrichting van een toekomstig huisje.

Wat een luxeproblemen toch weer :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Net een stukje avatar gekeken op mijn "oude" laptop.
Zag er mooi uit. 8)
Stel je voor op een full hd laptop met bd-drive.

Zo een wil ik er wel, van Sony of zo. :)

Niks voor jou? ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Nee geef mij dan maar een oude laptop. Gebruik zo'n ding puur voor internet, mijn iPod en zo nu en dan een serie downloaden in HD die ik dan vervolgens op de ps3 zet. Overigens vind ik sony wel zwaar overpriced.  Maar ze zijn wel mooi. Zit zelf te denken aan een basis HP ofzo
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ik heb hier nog wel een oude Dell Pentium 4 bak (geen laptop) staan, gratis af te halen! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: The Vampire op februari 14, 2010, 21:09:21
Nee geef mij dan maar een oude laptop. Gebruik zo'n ding puur voor internet, mijn iPod en zo nu en dan een serie downloaden in HD die ik dan vervolgens op de ps3 zet. Overigens vind ik sony wel zwaar overpriced.  Maar ze zijn wel mooi. Zit zelf te denken aan een basis HP ofzo

HP (Heeft Problemen) ;D

Ik heb nu een Toshiba die het altijd goed heeft gedaan.

Maar Toshiba ondersteund niet de nieuwste technologiën meestal. En ik ken een paar Sonygebruikers die zeer tevreden zijn. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Ik heb ook een hp voor mij toenmalige vriendin gekocht en die heeft nog nooit problemen gehad.

Mijn vader heeft een toshiba gehad en dat was niks anders dan problemen. Maar goed een ander zegt weer dat toshiba erg goed is voor het geld.

Beste is denk ik toch Asus of Dell ofzo maar daar is de prijs dan ook weer na
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: tiptop op februari 14, 2010, 15:25:56
Ja, maar dan is die opmerking dattie een stevige amp nodig zou hebben toch nog steeds niet relevant. :notify: Daar komt ie dus al gewoon mee en dat is alleen maar fijn. :)

Het gaat erom dat als je een sub wil kopen vergelijkt met de subs van gelijkwaardige prijs of niveau.

Als je dan zegt dat de sub een steviger versterker nodig heeft dan een andere sub en dan voor minder geld beter af bent, is dat toch niet logisch. Of rekent hij meteen de jaarafrekening van Nuon mee. ;D
Waarom is dit niet relevant? De Velodyne is een mooie sub, maar ik reageerde op de opmerking die daarna volgde dat deze voor een balzaal zou zijn. De Velodyne is een compacte sub en heeft daarmee een veel zwaardere subamp nodig om mee te kunnen met een sub die een keer zo groot is en "slechts" 3 á 400W vermogen heeft. Mensen zijn gewoon snel geneigd te zeggen dat een sub met een 1KW amp de bom zouden moeten zijn. Als ik dat verkeerd heb begrepen, mijn excuses.

Snutchz

..en dan z'n ouders beneden in den stoel laten shaken zeker?!  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: Nooff op februari 14, 2010, 23:11:00
Waarom is dit niet relevant? De Velodyne is een mooie sub, maar ik reageerde op de opmerking die daarna volgde dat deze voor een balzaal zou zijn. De Velodyne is een compacte sub en heeft daarmee een veel zwaardere subamp nodig om mee te kunnen met een sub die een keer zo groot is en "slechts" 3 á 400W vermogen heeft. Mensen zijn gewoon snel geneigd te zeggen dat een sub met een 1KW amp de bom zouden moeten zijn. Als ik dat verkeerd heb begrepen, mijn excuses.

Ok.

Ik wist niet dat je het zo bedoelde! Daarom gaf ik al aan dat ik het iet begreep ;)

Sorry. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Citaat van: The Vampire op februari 14, 2010, 22:16:01
Ik heb ook een hp voor mij toenmalige vriendin gekocht en die heeft nog nooit problemen gehad.

Mijn vader heeft een toshiba gehad en dat was niks anders dan problemen. Maar goed een ander zegt weer dat toshiba erg goed is voor het geld.

Beste is denk ik toch Asus of Dell ofzo maar daar is de prijs dan ook weer na

Het is idd een kwestie van ervaring denk ik. ;)

Asus of Dell hoor ik ook veel gezeur over. Volgens mij heeft elk merk wel wat. maar duur zijn deze merken toch niet?

MSI schijnt goed te zijn. Maar daar oet je alles nog bij kopen qua software.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

WickedGame

Ik kan je melden dat sony met de nieuwe F-serie een hele schapelijke machine heeft neergezet die qua prijs onder Dell XPS16 of Asus zit. Er zijn tot nu toe al veel lovende reacties te vinden op internet over de F-Serie van Sony. Zelf kijk ik namelijk ook naar een nieuwe laptop en de Sony is een kanshebber.

Nooff

Citaat van: tiptop op februari 15, 2010, 09:38:18
Ok.

Ik wist niet dat je het zo bedoelde! Daarom gaf ik al aan dat ik het iet begreep ;)

Sorry. :)
No sweat  :thumbs-up:

celerontje

Citaat van: tiptop op februari 15, 2010, 09:42:20
Asus of Dell hoor ik ook veel gezeur over. Volgens mij heeft elk merk wel wat. maar duur zijn deze merken toch niet?
Niet verwarren met Acer he? Dat zijn echt flutdingen, maar Asus is prima!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: celerontje op februari 15, 2010, 12:06:48
Niet verwarren met Acer he? Dat zijn echt flutdingen, maar Asus is prima!
Oh ja, Acer. Zit Asus ook niet in die categorie dan?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

JCL

Citaat van: WickedGame op februari 15, 2010, 10:39:46
Ik kan je melden dat sony met de nieuwe F-serie een hele schapelijke machine heeft neergezet die qua prijs onder Dell XPS16 of Asus zit. Er zijn tot nu toe al veel lovende reacties te vinden op internet over de F-Serie van Sony. Zelf kijk ik namelijk ook naar een nieuwe laptop en de Sony is een kanshebber.

Kan je de studioXPS aanraden. Heb deze nu een half jaartje en bevalt prima! Goedhookzijn ze helaas niet, die van mij was +/- 1200e.

Koen K

Citaat van: tiptop op februari 15, 2010, 12:17:18
Oh ja, Acer. Zit Asus ook niet in die categorie dan?

Nee, sterker nog, dat is het meest betrouwbare merk  ;)


tiptop

He,

Mooi schema. :)

Zat ik qua de rest wel goed zo te zien 8)

Hmm, toch maar eens mijn ogen open houden voor eventueel een leuke Asus. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

ja daar sta ik ook wel van te kijken.

Heb vandaag even gekeken naar een dell. Die hebben nu ook aanbiedingen, maar is toch nog niet eens zo gek duur. Was een dell 1750 en  geloof ik (zo irritant op een telefoon)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: Snutchz op februari 15, 2010, 14:45:47
HP 't hoogst..?!! ..wtf  :blink:
Is al jaren algemeen bekend hoor! ;)
heb vroeger ook een HP gehad. Constant vastlopers enz.. toen zei iedereen al dat ik beter wat anders kon nemen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.