Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JCL

Heel duidelijk en begrijpelijk verhaal idd. Dan zou ik zeker eerst de speakers kopen en daarna de sub. Als je alle speakers hebt klinkt het geheel gewoon zoveel beter. De surround beleving wordt heel sterk verbeterd, etc. Een sub is absoluut een must, maar ook zonder is het prima genieten. En vergeet niet, als je een set CM7's hebt, zul je waarschijnlijk je oude subje gewoon weg doen omdat die er dan alleen nog maar doorheen loopt te brullen. Het zou mij niets verbazen (maar ik ken jou subje niet) als een CM7 dieper en strakker gaat dan de sub die daarbij zit.

Robbert54

Citaat van: tiptop op december 13, 2009, 15:47:10
Ik bedoelde: tegen de tijd dat de blurayspeler gekocht gaat worden ;)

Oh, enne....Als het goed is wel he...Het is namelijk een hobby ;D
ja dat heb ik begrepen, maar als er weer wat nieuws uitkomt, moet ik daar eerst weer uitgebreid onderzoek naar doen! :yawnee: maar dat vind ik juist het leuke eraf :D

Citaat van: HTip op december 13, 2009, 15:45:09
Goede afweging. Zo bewandel je het upgradepad ook niet te emotioneel ;)

Ben benieuwd naar je volgende poll :P
ja ik zou bijna een beetje verstandig gaan worden :D

zat trouwens wel te denken aan een nieuwe poll, maar denk dat ik er, na het nalezen van mijn eigen post, wel uit ben 8)

Citaat van: JCL op december 13, 2009, 15:49:03
Heel duidelijk en begrijpelijk verhaal idd. Dan zou ik zeker eerst de speakers kopen en daarna de sub. Als je alle speakers hebt klinkt het geheel gewoon zoveel beter. De surround beleving wordt heel sterk verbeterd, etc. Een sub is absoluut een must, maar ook zonder is het prima genieten. En vergeet niet, als je een set CM7's hebt, zul je waarschijnlijk je oude subje gewoon weg doen omdat die er dan alleen nog maar doorheen loopt te brullen. Het zou mij niets verbazen (maar ik ken jou subje niet) als een CM7 dieper en strakker gaat dan de sub die daarbij zit.
ja dat denk ik ook wel. maar mijn sub kan nog verrassend goed spelen, alleen krijg ik altijd koppijn als die te hard staat. het is op de een of andere manier geen fijne bass wat je hoort. maar met bijv Ice Age verraste hij me nog flink toen mama dino in beeld kwam :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op december 13, 2009, 15:41:00
nog een vraag die nu even in mijn opkomt. zou ik met de CM7's nog wel een sub moeten hebben voor stereo? anders word het plaatje heel anders..



Nee... :music:

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Moeten is altijd een groot woord. Een goede sub voegt structureel iets toe aan een goede audio set. Of dat nou in stereo is of in multi-chanel. Echter, je moet wel speakers hebben die diep genoeg gaan om bepaalde delen van de muziek weer te geven. Ik merk aan mijn speakers bijvoorbeeld dat die een stukje laag missen, daarom zou ik graag nog eens zuiltjes aanschaffen.

Snowmaster

Je hebt zelf al een mooie afweging opgezet.
Als je allemaal dezelfde conussen en tweeters rondom hebt, neemt de surroundbeleving echt flink toe.
Als de CM7's eenmaal ingespeeld zijn, leveren die fors meer dynamiek en body dan de huidige surrounds.
Eenmaal aangesloten wordt het na een paar uurtjes al kicken en zul je merken dan de combinatie met center en surrounds verschrikkelijk mooi homogeen speelt.
Je huidige sub zal misschien ietsje minder mooi integreren, maar hoeft ook alleen maar iets te ondersteunen.  Zet de CM7's direct op spikes en een beetje los. Baspoort achter? Dat kan wat lastig zijn in een kleine kamer.
Maar ach , dat komt vast wel goed met wat experimenteerwerk.
Tsja, wat brengt een Velodyne sub .....heel veel in een complete set, maar je set is nog niet compleet  ;).
Bovendien, niet oneerbiedig bedoeld, want ik ben Velodynefan, er komt alleen maar een BOEM,BOEM bij  :D.
Ik wist het wel.....ik ging heerlijk genieten van een paar CM7's , geld overhouden (misschien ander kabeltje proberen) en ondertussen rondkijken naar een mooie aanbieding voor een Velodyne.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m

Die Sneeuwmeester heeft het goed onder woorden gebracht... ;)

Robbert54

Ja dat kan hij! :clapping:  moet ook nog even achter de CA aan. Dan kan ik ze misschien wel tegelijk aanschaffen!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: S@m op december 13, 2009, 18:11:27
Die Sneeuwmeester heeft het goed onder woorden gebracht... ;)

Daar wil ik nog wel wat op aanvullen hoor :notify:

Een goede sub brengt niet alleen maar BOEMBOEM :notify:

Een verbeterde laagweergave zorgt ervoor dat het hele spectrum volwassener gaat klinken, er komt meer rust en tegelijkertijd meer kracht in het hele beeld. Ook wordt de ruimtelijkheid vergroot. De ruimte wordt meer gevuld.
Ook neemt de definitie in het hele spectrum toe.

Dus een beetje BOEMBOEM is daarbij erg kort door de bocht, of eigenlijk niet waar. ;)

Maar het moet wel goed matchen in de set en goed afgesteld worden. En daar gaat het heel vaak fout. :ph34r:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

S@m

Citaat van: tiptop op december 13, 2009, 19:16:16
Een verbeterde laagweergave zorgt ervoor dat het hele spectrum volwassener gaat klinken, er komt meer rust en tegelijkertijd meer kracht in het hele beeld. Ook wordt de ruimtelijkheid vergroot. De ruimte wordt meer gevuld.
Ook neemt de definitie in het hele spectrum toe.


Met bovenstaande heb je gelijk, maar met een paar goede vloerstaanders heb je naar mijn mening absoluut geen sub nodig om dat volwassen geluid te creëeren.

tiptop

Citaat van: S@m op december 13, 2009, 20:26:42
Met bovenstaande heb je gelijk, maar met een paar goede vloerstaanders heb je naar mijn mening absoluut geen sub nodig om dat volwassen geluid te creëeren.
Jij hebt ook gelijk ;D
Maar...
Dat moeten dan dus goede zijn ;) En daarin zit 'm de kneep.
De CM7's (net als bijna alle sub-1500-euro-vloerstaanders) hebben gewoon niet de kwaliteit om het laag dusdanig te controleren dat het net zo strak klinkt als een goede sub/monitor set. (Een goede sub is helaas ook niet goedkoop)

Wat verstandig is in Vampires geval is moeilijk aan te geven. Zeker omdat hij aangaf binnen niet al te lange tijd het huis uit te willen. Dan komt hij in een totaal andere situatie, die ook weer andere oplossingen nodig heeft.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

heb deze al eerder gepost volgens mij, maar toch een leuke review

http://www.bwspeakers.com/bwhifi/reviews2006/CM7_HFC_Nov_06.pdf
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: tiptop op december 13, 2009, 20:51:38
Jij hebt ook gelijk ;D
Maar...
Dat moeten dan dus goede zijn ;) En daarin zit 'm de kneep. ........




;)

eazyq

Voor muziek kan een sub een goede aanvulling zijn, persoonlijk vind ik voor film een sub onontbeerlijk.
Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

zelfreflectie op zijn tijd doet wonderen, vooral in een spiegel.

Robbert54

Net een hele interessante mail ontvangen van Dimex over de CA 650R. Zit nu nog in het ziekenhuis, maar zal hier straks even op terug komen. Kan helaas niet alles posten aangezien en 'vertrouwelijk' bij stond. Maar de geïnteresseerden kan ik natuurlijk altijd per pm even inlichten ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: The Vampire op december 14, 2009, 16:15:25
Net een hele interessante mail ontvangen van Dimex over de CA 650R. Zit nu nog in het ziekenhuis, maar zal hier straks even op terug komen. Kan helaas niet alles posten aangezien en 'vertrouwelijk' bij stond. Maar de geïnteresseerden kan ik natuurlijk altijd per pm even inlichten ;)
Ziekenhuis? Vertrouwelijk? aan een Klant?

Graag een PMtje dan!  :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op december 14, 2009, 16:30:24
Ziekenhuis? Vertrouwelijk? aan een Klant?

Graag een PMtje dan!  :)
pm onderweg!

wat ik wel gewoon kan melden is dat de CA volgende week in de winkels moet staan, maar alleen de silver uitvoering. eind december worden de helft van de gevraagde zwarte uitvoeringen geleverd. dus reken pas op januari. eerder komen de zwarte versies sowieso niet.

nog 1 puntje, de 650r schijnt een stuk beter nog weer te zijn dan de 640R..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op december 14, 2009, 17:34:37
pm onderweg!

wat ik wel gewoon kan melden is dat de CA volgende week in de winkels moet staan, maar alleen de silver uitvoering. eind december worden de helft van de gevraagde zwarte uitvoeringen geleverd. dus reken pas op januari. eerder komen de zwarte versies sowieso niet.

nog 1 puntje, de 650r schijnt een stuk beter nog weer te zijn dan de 640R..

Zegt?

Robbert54

Citaat van: JeKa op december 14, 2009, 17:35:26
Zegt?
diegene die mij mailde van dimex.. weet dat hij dat soort dingen hoort te zeggen, maar ik ken deze persoon al langer en vertrouw m wel

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op december 14, 2009, 17:40:16
diegene die mij mailde van dimex.. weet dat hij dat soort dingen hoort te zeggen, maar ik ken deze persoon al langer en vertrouw m wel



Tsja..... is wat mij betreft niet heel veel waard dan zo'n opmerking. Wat niet wegneemt dat het gewoon waar kan zijn uiteraard!

Robbert54

Citaat van: JeKa op december 14, 2009, 17:48:49
Tsja..... is wat mij betreft niet heel veel waard dan zo'n opmerking. Wat niet wegneemt dat het gewoon waar kan zijn uiteraard!
dat snap ik, daarom post ik de eerste reactie van een dealer over de 650BD ook niet.  ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Sommige mensen bij importeurs zijn zelf hobbyisten en enthousiast over bepaalde producten. Die lichten ze er dan graag uit. Bij Monitoraudio en Audiac ook. Die kan je best vragen welk model er uit springt of juist niet. Zijn daar wel open in :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

wat er in de mail werd gezegd over de BD klonk mij toch wel als een liefhebber. maar wat houd secondary audio in??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op december 14, 2009, 17:56:09
wat er in de mail werd gezegd over de BD klonk mij toch wel als een liefhebber. maar wat houd secondary audio in??
Waarschijnlijk Stereo x 2? Je ziet wel vaker spelers die op 2 verschillende Versterkers of Receivers aangesloten kunnen worden.

tiptop

Citaat van: The Vampire op december 14, 2009, 17:56:09
wat er in de mail werd gezegd over de BD klonk mij toch wel als een liefhebber. maar wat houd secondary audio in??

Is ook niet zo gek dat het beter klinkt. Dan worden de HD-audioformaten uitgeschakeld :P

1. Secondary Audio
To set the Secondary Audio Program mixing option. Some Blu-ray discs
contain a secondary audio and video program, such as a director's
commentary. Some Blu-ray Discs have a sound effect when you make
menu choices. This Setup Menu item allows you to decide whether to mix
the Secondary Audio Program and menu clicking sound into the primary
audio. The options are:
On – The Secondary Audio Program and menu clicking sound are mixed
into the primary audio. Usually this will cause the primary audio volume
to be slightly reduced. High resolution primary audio will be converted to
a normal resolution in order to mix with the secondary audio.
Note: If Secondary Audio Program is set On and a SAP (or menu sound)
is present as well as mixing these into the main audio the 650BD will
output that audio over both HDMI and SPDIF/Toslink as DTS 5.1 ONLY.
No external decoding of DTS Master, Dolby Digital etc. soundtracks will
be possible in this mode. All soundtracks will always be internally
decoded, mixed and then re-encoded as DTS 5.1 before output.
Once you have finished listening to a program with secondary audio
always remember to turn this feature back off.
Off – The Secondary Audio Program and menu clicking sound are not
mixed into the primary audio and you cannot hear the secondary audio
or menu clicking sound. This setting preserves the highest possible audio
quality for the primary audio.

Uit de manual van de speler ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.