Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Snowmaster

Citaat van: S@m op december 11, 2009, 18:32:58
Juist door het RVS komen de CM'tjes erg mooi uit denk ik. Op 'zware' zwarte stands vallen ze misschien een beetje in het niet. Moet je voor de gein eens met fijngeknepen oogjes naar je laatste foto kijken en je voorstellen dat je CM'tjes op zulke stands staan

Of CM-tjes naar achteren en voor het grote broertje... :inlove:

Scheelt veel werk en hoofdbrekens....... :angel:
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op december 12, 2009, 13:26:55
Of CM-tjes naar achteren en voor het grote broertje... :inlove:

Scheelt veel werk en hoofdbrekens....... :angel:
haha! zat ik vanochtend net aan te denken. omdat ik een velodyne wou halen, dacht ja kan voor dat geld net zo goed de cm7's halen, hou ik nog geld over.. :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: JeKa op december 12, 2009, 10:08:33
Aansluiten bij je rack zou zeker mooi zijn! Een voetplaat met oortjes en dezelfde dezelfde spikes en "afwerkingsdoppen" erop (ik bedoel die dingen die bij je rack bovenop zitten).  O0
zou idd mooi zijn. alleen het probleem is dat ik dan 6x zoveel moet betalen als nu... :plain:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Om Youp van ´t Hek te citeren:
Kopuh kopuh... betalen betalen... kopuh kopuh... betalen betalen... :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

wat zouden jullie eerder doen CM7's of velodyne :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa


S@m

100% CM7's...



Mooi hè...!!

;D ;)


HTip

Citaat van: S@m op december 12, 2009, 17:44:27
100% CM7's...



Mooi hè...!!

;D ;)



Inderdaad erg mooi, maar ik denk dat ie voor Vampire moeilijker te plaatsen zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Citaat van: HTip op december 12, 2009, 17:47:46
Inderdaad erg mooi, maar ik denk dat ie voor Vampire moeilijker te plaatsen zijn...

Daar heb je denk ik wel een punt waar ik niet bij stil heb gestaan. In een 'kleine' kamer zou dit wel eens te boemerig kunnen worden. Moet hij toch nog even wachten tot hij 'op zichzelf' woont. Maar een sub zou i.e.g. mijn laatste keuze zijn....

Robbert54

Citaat van: HTip op december 12, 2009, 17:47:46
Inderdaad erg mooi, maar ik denk dat ie voor Vampire moeilijker te plaatsen zijn...
zet ze zo een meter mijn kamer in. butpluggen erin en gaan met die banaan. oh nee basspluggen he :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Zou inderdaad gaan voor de CM. Een paar weken geleden heb ik de CM9 mogen beluisteren, en moet zeggen dat ik dit een zeer fijne luidspreker vind. Het was toen wel bij een audiozaak in een luisterruimte, maar zal ze graag eens hier thuis willen beluisteren om er een betere oordeel over te kunnen geven.

S@m

Citaat van: The Vampire op december 13, 2009, 01:41:09
zet ze zo een meter mijn kamer in. butpluggen erin en gaan met die banaan. oh nee basspluggen he :D

In dat geval...CM's...!

deniax

Citaat van: S@m op december 13, 2009, 10:26:52
In dat geval...CM's...!
Nou ja... Ik heb de CM7's een week in huis gehad, samen met de 683 en ik vond de 683 meer detaillering hebben. Uiteindelijk heb ik ook voor de 683 gekozen als fronts.
De CM9 vind ik daarintegen weer een betere keus dan de 683
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

HTip

Citaat van: The Vampire op december 13, 2009, 01:41:09
zet ze zo een meter mijn kamer in. butpluggen erin en gaan met die banaan. oh nee basspluggen he :D
:D Zet je ze dan wel op wieltjes? :P

Even zonder gekheid :wacko: Ik denk dat je veel winst kan behalen met een goede sub, die goed werkt voor zowel voor film als muziek. Ik heb bij Sonic Circle gezien en gehoord dat je met kleine speakers (Sonus Faber Toy) en een goede sub (Velodyne SPL-1500Ultra) een prachtig holografisch geluidsbeeld kan krijgen. Geen enkele vloerstaander kan gecontroleerd zo laag als een dedicated sub ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Citaat van: deniax op december 13, 2009, 10:38:52
Nou ja... Ik heb de CM7's een week in huis gehad, samen met de 683 en ik vond de 683 meer detaillering hebben. Uiteindelijk heb ik ook voor de 683 gekozen als fronts.
De CM9 vind ik daarintegen weer een betere keus dan de 683

Ongetwijfeld zijn er andere/betere keuzes dan de CM7, maar Vampire twijfelt tussen een sub of de CM7. Ik ben geen liefhebber van subs dus is de keuze dan snel gemaakt... ;)

tiptop

Ik was er ook van teruggekomen, maar dat kwam omdat ik niet een ECHT goed sub had. Die velodynes zijn een stuk beter!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Je gaat ook een keer uit huis, ik zou toch eerder de speakers kopen dan de sub. Begrijp me niet verkeerd, een sub heb je altijd nodig, ongeacht hoe laag je speakers gaan, maar toch kun je al heel tevreden zijn zonder sub (daar val ik zelf ook onder). De sub is bij mij het laatste station  ;)

tiptop

1 nadeel.

Sommige dvd/bd-spelers mixen het subkanaal niet weg over bijv. de fronts als er aangegeven wordt dat je geen sub hebt. Dat betekent dus dat je dan geen LFE-info hoort over je systeem.

Eerst dacht ik dat het altijd wel het geval was, maar ik ben het een paar keer tegengekomen. :notify:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

JCL

Als ik in jou situatie zou zitten dan zou ik het denk ik in de volgende volgorde doen: reciver, speakers, BD-speler, sub. Misschien de speakers en de BD speler omdraaien, een BD speler is natuurlijk een stuk goedkoper dan de speakers die je graag wil hebben.

ksi


Robbert54

wat mooi om te lezen dat iedereen zijn eigen goede argumenten heeft :clapping: maakt het voor mij niet makkelijker, maar wel beter!

zal even zeggen wat mijn reden zou zijn voor een sub of voor speakers:

- momenteel bestaat mijn set uit een Philips receivertje, die absoluut als eerst wordt vervangen dus dat is 1.

- verder heb ik de PS3 als blu-ray speler en ik ben hier eigenlijk nog wel tevreden over, omdat ik nog nooit een dedicated blu-speler heb zien spelen. dus ik weet nog niet beter. Maar ik wil wel mijn beeld ook zo snel mogelijk optimaal hebben dus een blu-ray speler zal punt 3. worden

- als rear speakers heb ik momenteel 2 speakers van een medion setje, en dat hele setje weegt minder dan 1 CM 1... en klinkt totaal anders dan de rest dus die zullen wel ook echt een keer moeten worden vervangen. verder merk ik dat de CM'1 net te kort komen om goed te matchen met mijn center. heb even contact gehad met Smits en kan de CM7's voor een mooie prijs krijgen. een CM9 valt sowieso buiten mijn budget. ook 2e hands. ik moet ergens mijn grens stellen anders dan ken ik mezelf wel en blijf ik bezig.

aan de andere kant heb ik momenteel een klein subje van philips. waar ik eigenlijk altijd wel tevreden mee ben geweest aangezien ik nooit een "echte" sub in mijn set heb gehoord. als ik een sub zou willen, dan wil ik toch voor velodyne gaan en die zijn nou eenmaal prijzig. ik zou voor een nieuwe dan ook gewoon volle pond moeten betalen en dat is voor mij een beetje een struikelblok. aan de andere kant komen ze heel af en toe nog wel eens tweedehands voorbij en door eerst de speakers aan te schaffen zou ik wel wat meer geduld kunnen opbrengen om gewoon op een mooie aanbieding te wachten.

dus als ik punt 2. even voor mijzelf op een rijtje zet dan is het als volgt:

CM7's

+ prijs
+ aanvulling voor surround en stereo. betere match met mijn Center
+ optisch maakt het de set ook mooi af
- plaatsing in kleine ruimte

Subwoofer

+ goede toevoeging voor de filmbeleving
+ meest waarde vast en meest gebruiksvast
+ er is ook een groot scala aan 2ehands subs. (velodyne alleen een stuk minder)
- prijs (nieuwe velodyne)
- plaatsing in veel te kleine slaapkamer

nog een vraag die nu even in mijn opkomt. zou ik met de CM7's nog wel een sub moeten hebben voor stereo? anders word het plaatje heel anders..

upgrade:

1. receiver (philips moet gewoon vervangen worden)
2. sub/speakers
3. BD speler (dan kunnen de CA 650 en Oppo ook nog mooi even in prijs zakken)


|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Klinkt verstandig.

En misschien komt er tegen die tijd weer iets nieuws uit ;) ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op december 13, 2009, 15:43:31
Klinkt verstandig.

En misschien komt er tegen die tijd weer iets nieuws uit ;) ;D
ja we blijven bezig!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Goede afweging. Zo bewandel je het upgradepad ook niet te emotioneel ;)

Ben benieuwd naar je volgende poll :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: The Vampire op december 13, 2009, 15:44:19
ja we blijven bezig!
Ik bedoelde: tegen de tijd dat de blurayspeler gekocht gaat worden ;)

Oh, enne....Als het goed is wel he...Het is namelijk een hobby ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.