Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober 29, 2009, 14:37:42
Hij speelt er echt niet minder om, hoor! ;D
Zet de boel gewoon in een kastje met een deurtje ervoor, nergens last van! ;)

Btw, neem gewoon alles in 't zwart, want je TV en PS3 zijn ook zwart, en je speakers hebben een donkere kleur!
ben je maf? ga mijn apparatuur niet in een gesloten kastje zetten :tongue2:

ik wil geen zwart. vind het juist mooi dat de apparatuur er wat uitspringt. oog wil ook wat. wil kunnen zien wat ik er heb staan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ik ben niet maf, ik ben praktisch! :P

Trouwens, waarom wil je persé ook nog een Cambridge BD speler?
Ik zou liever een stand-alone kopen van een groot bekend merk, die zijn vaak sneller met updates als een disc niet speelt, en bovendien weet ik niet of de Cambridge regiovrij gemaakt kan worden. (al kan je mischien de Oppo modchip erin zetten??)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober 29, 2009, 14:52:59
Ik ben niet maf, ik ben praktisch! :P

Trouwens, waarom wil je persé ook nog een Cambridge BD speler?
Ik zou liever een stand-alone kopen van een groot bekend merk, die zijn vaak sneller met updates als een disc niet speelt, en bovendien weet ik niet of de Cambridge regiovrij gemaakt kan worden. (al kan je mischien de Oppo modchip erin zetten??)
ik heb ook nog niks uitgesloten. vind het alleen belachelijk dat wanneer ze 1 lijn gaan maken ze de BD speler maar in 1 kleur leveren. als ik CA zou halen en een BD erbij zou willen dan ben ik dus mooi de appendix ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Verstandig besluit van CA, bewijst dat ze smaak hebben! :P :P :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Citaat van: The Vampire op oktober 29, 2009, 14:56:56
ik heb ook nog niks uitgesloten. vind het alleen belachelijk dat wanneer ze 1 lijn gaan maken ze de BD speler maar in 1 kleur leveren. als ik CA zou halen en een BD erbij zou willen dan ben ik dus mooi de appendix ;D

Ik denk dat zwart veel gewilder is. Zilver heeft het een tijdje goed gedaan tot ongeveer 2 á 3 jaar terug, toen stapte men weer over naar zwart. Zwart is en blijft tijdloos, zilver raken mensen veel sneller zat van

Robbert54

Citaat van: Nooff op oktober 29, 2009, 16:32:54
Ik denk dat zwart veel gewilder is. Zilver heeft het een tijdje goed gedaan tot ongeveer 2 á 3 jaar terug, toen stapte men weer over naar zwart. Zwart is en blijft tijdloos, zilver raken mensen veel sneller zat van
dat vind ik juist van zilver. maar goed, heb de 640 ook in het zwart gezien en die viel mij niet tegen.

net trouwens even in what-hifi magazine gekeken. stonden testen van alle receivers die  dit jaar waren getest. en wat mij toch wel op viel is dat ze wel heel erg fan zijn van sony en yamaha. die stonden bij elke prijs bovenaan. behalve bij de prijs 1500 tot 2000, daar stond de pioneer huppeldepup 82 of 83?? bovenaan als een no-brainer
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Nooff noemt wel de feiten, zo zit de markt in elkaar. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Citaat van: The Vampire op oktober 29, 2009, 17:01:50
net trouwens even in what-hifi magazine gekeken. stonden testen van alle receivers die  dit jaar waren getest. en wat mij toch wel op viel is dat ze wel heel erg fan zijn van sony en yamaha. die stonden bij elke prijs bovenaan. behalve bij de prijs 1500 tot 2000, daar stond de pioneer huppeldepup 82 of 83?? bovenaan als een no-brainer

Tja, What Sony? Hifi  ::)

De Pioneer LX82 is geen slechte Receiver, maar zoveel meerwaarde over de 81 geeft hij niet. Ook klankmatig vind ik het niet helemaal je van het, maar dat is persoonlijk. Het spreekt mij in ieder geval niet aan. Cambridge is overigens veel meer hifi gericht en zal de Pioneer's, Yamaha's, Denon's, Onkyo's en Sony's op stereogebied vrij makkelijk de baas zijn denk ik, gezien de prestaties van de 640R. Home Theater is dan weer een ander aspect.

Robbert54

Citaat van: Nooff op oktober 29, 2009, 17:12:52
Tja, What Sony? Hifi  ::)

De Pioneer LX82 is geen slechte Receiver, maar zoveel meerwaarde over de 81 geeft hij niet. Ook klankmatig vind ik het niet helemaal je van het, maar dat is persoonlijk. Het spreekt mij in ieder geval niet aan. Cambridge is overigens veel meer hifi gericht en zal de Pioneer's, Yamaha's, Denon's, Onkyo's en Sony's op stereogebied vrij makkelijk de baas zijn denk ik, gezien de prestaties van de 640R. Home Theater is dan weer een ander aspect.
de pioneer receivers zijn ook niet echt mijn ding.

daar heb je ook gelijk de twijfel voor CA. films/ muziek is bij mij ongeveer 60/40 dus ik wil ook graag een goede surround receiver. en zal ook best later een geintegreerde stereo versterker willen. maar een alles in 1 pakket is natuurlijk ook mooi, maar dan moet ik wel weten dat CA ook goed is in surround en daar ben ik nog wel een beetje huiverig voor..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Hij zal ongetwijfeld op Home Theater ook heel erg goed zijn.

Even ter vergelijking: Mijn Onkyo 805 is meer een HT dan een Stereo Receiver, kostte destijds 1200 euro en kreeg 75 punten in het blad 'AUDIO'. De Cambridge Audio Azur 640R had een verkoopprijs van ik meen 1500 euro, en kreeg 89 punten. Dat is nogal een verschil voor een Receiver ZONDER HD decoding en 'maar' 300 euro meerprijs.

Robbert54

Citaat van: Nooff op oktober 29, 2009, 17:38:09
Hij zal ongetwijfeld op Home Theater ook heel erg goed zijn.

Even ter vergelijking: Mijn Onkyo 805 is meer een HT dan een Stereo Receiver, kostte destijds 1200 euro en kreeg 75 punten in het blad 'AUDIO'. De Cambridge Audio Azur 640R had een verkoopprijs van ik meen 1500 euro, en kreeg 89 punten. Dat is nogal een verschil voor een Receiver ZONDER HD decoding en 'maar' 300 euro meerprijs.
ik word zo wel steeds nieuwsgieriger naar het geluid van de CA. en dan vooral op mijn speakers natuurlijk :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: celerontje op oktober 29, 2009, 14:52:59
Ik ben niet maf, ik ben praktisch! :P

Trouwens, waarom wil je persé ook nog een Cambridge BD speler?
Ik zou liever een stand-alone kopen van een groot bekend merk, die zijn vaak sneller met updates als een disc niet speelt, en bovendien weet ik niet of de Cambridge regiovrij gemaakt kan worden. (al kan je mischien de Oppo modchip erin zetten??)
De Cambridge is vanuit de fabriek al regiovrij voor dvd's. Voor BD niet, maar dat kan bij vrijwel geeneen speler. Als die regiovrij gemaakt worden geldt dat vrijwel altijd alleen voor dvd's.

De Cambridge claimt veel snellere laadtijden voor de discs als de concurentie en wie zit er constant op updates te wachten . Dat betekent dat hij ook weer op het internet aangesloten moet worden of dat je steeds een schijfje moet maken. Daarnaast kan het met updates nog wel eens flink mis gaan. Dan crashed je hele speler.
Dus de voordelen zie ik niet zo. Ik ga straks juist van een Marantz bd7004 naar de CA toe om zijn muiltifunctionaliteit en vermoedelijk betere audioboards.

De CA receivers zijn ook altijd erg goed geweest met geluid in zowel stereo als surround. Dus daar hoef je je ook al geen zorgen over te maken. Rest me nog te vertellen dat die kleurverschillen mij nooit zijn opgevallen. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Je weet alles wel weer mooi te relativeren. Zo word het bijna een no-brainer
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

#838
dubbele post
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Het lijkt mij sowieso het beste alternatief voor een Arcam, toch?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: tiptop op oktober 29, 2009, 19:56:41
De Cambridge is vanuit de fabriek al regiovrij voor dvd's. Voor BD niet, maar dat kan bij vrijwel geeneen speler. Als die regiovrij gemaakt worden geldt dat vrijwel altijd alleen voor dvd's.
Hardwarematig wel! ;)
In de meeste spelers kan je wel een modchip solderen, bij Panasonic is dit zelfs prima zelf te doen.
Nou is die BD speler toch gebasseerd op de Oppo? ??? Dus misschien kan je de Oppo modchip erin zetten?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober 29, 2009, 21:16:05
Hardwarematig wel! ;)
In de meeste spelers kan je wel een modchip solderen, bij Panasonic is dit zelfs prima zelf te doen.
Nou is die BD speler toch gebasseerd op de Oppo? ??? Dus misschien kan je de Oppo modchip erin zetten?
gebaseerd op de oppo? Is dat zo ja? Waar haal je die wetenschap vandaan?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Het gerucht gaat dat dit zo is, maar heel eerlijk gezegd zie ik zo niet de overeenkomsten tussen beide spelers. Alleen de aansluitingen zijn al geheel anders gepositioneerd. Ik denk dat Cambridge gebruikt maakt van hetzelfde "moederbord" en voor de rest alles zelf ontwikkelt. Ik verwacht dat het audiotechnische gedeelte van deze speler ver boven de oppo uit komt.

Cambridge:



Oppo:

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Het is in ieder geval meer dan een oppo met een ander label. Het zal wat geluid betreft veel weghebben van een Azur 650C gok ik  ;)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: Nooff op oktober 29, 2009, 23:08:36
Ik denk dat Cambridge gebruikt maakt van hetzelfde "moederbord" en voor de rest alles zelf ontwikkelt. Ik verwacht dat het audiotechnische gedeelte van deze speler ver boven de oppo uit komt.
Maar kan je hierdoor de Oppo modchip in de Cambridge zetten?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

#848
geen idee.

op het avsforum hebben ze het er ook al over

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1171570

post van CA zelf:

The forthcoming Cambridge Audio 650BD is based on the Mediatek MTK8520/MTK8575 chipset. Cambridge Audio of course have a long relationship with Mediatek having based our DVD89/99, DV30 and 540D V1 and V2 DVD players on various Mediatek platforms.

When we decided to enter the Blu-ray market we did in fact investigate several alternatives but the sophistication and performance of the Mediatek platform made it a natural choice. As you would expect we are not the only brand to be using Mediatek development kits and application software, Oppo being the most well known other brand. Actually generally brands like us prefer to use platforms that are also used by other customers as it means that when/if issues with discs and playback formats are found everyone is feeding back into a common knowledge pool (Mediatek in this case) and all brands benefit in terms of the reliability and robustness of the chipset.

In terms of what Mediatek offer each customer the processor includes an OSD generator and tools for defining setup menus and the like. In fact Mediatek supply application code that gives an excellent framework for this. This does of course mean that any machine based on the chipset is very likely to have a similar look and feel to the On-Screen Display.

Ditto the connectors can be similar as there are various guidelines and designs included for PCB layout. Each manufacturer then edits these to greater or lesser extent to add their own flavour of sockets, DACs, power supplies etc. as they see fit.

So, in short, CA and Oppo or others actually have no relation. We are merely connected by our relationship with the actual chipset supplier, Mediatek.

James Johnson-Flint
CEO, Cambridge Audio Ltd / Audio Partnership Plc
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!