Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

solitaire

Nee, natuurlijk niet ... ;)

Rubbertjes tussen de poten en liggers isoleerd de trillingsenergie uit de apparatuur / centerspeaker in de massa van de betreffende ligger + apparaat, en zorgt dat externe trillingsenergie de geisoleerde spullen niet/moeilijk kan bereiken. Als de massa maar hoog genoeg is, wat in dit rack wellicht zo is, is alleen dempen misschien een werkelijke optie boven trillingsafvoer (mechanisch aarden) of koppelen.

Maar iig. is het wel een robuust rack aan het worden, wat op zich ook wel wat heeft IMO.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Robbert54

hoe zou ik m moeten maken om m meer trillingsvrij te krijgen dan?

heb nog even een paintje gemaakt van hoe het er dan ongeveer uit komt te zien.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

en nog eentje met de "huidige"  kleuren.. en een zwart rack. en hopelijk ooit die cm speakers he! :wub:  alle kabels zullen helaas nog wel met een kabelgootje moeten. zit nog op een slaapkamer en kan daar moeilijk gaan frezen natuurlijk ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

solitaire

Citaat van: Robbert54 op april  7, 2009, 01:05:57
hoe zou ik m moeten maken om m meer trillingsvrij te krijgen dan?

heb nog even een paintje gemaakt van hoe het er dan ongeveer uit komt te zien.

'Hoe bouw je een auto die comfortabeler is ...' Da's niet 123 te zeggen. Daarbij komt dat een hoge-massa ontwerp zoals je nu (op het eerste gezicht) bouwd ook een zekere uitwerking heeft op de 'trillings huishouding', en misschien kan je 't daar bij laten. Je kan ook ervoor kiezen zoveel mogelijk te dempen (bv. het 'rubbertjes ertussen' verhaal), of trillingen weg te geleiden (zorg voor een mechanische-route voor de trillingen door het rack, van plank naar poot naar vloer). Wil je apparatuur koppelen aan het rack zorg dan dat de massa van het rack zo hoog mogelijk is (je kan dan aan de locale-massa van het rack koppelen) of voor een mechanische-route die samenvalt met de locatie en hoeveelheid te koppelen energie van de te koppelen apparatuur.

Het viel me op dat je erg veel ideeen hebt van jezelf. Een werkelijk effectief rack ontwerpen vraagd om ideeen en tijd om het uit te ontwikkelen. Ik zag je bezig het design uit te ontwikkelen, en iedereen op het forum kan je hierbij suggesties aanreiken (net als voetbal heeft wel iedereen zijn eigen idee ;)). Maar is het niet veel leuker zelf eea. te bedenken ? Wil je verder dan ontwerp-suggesties, is het de moeite eens het forum om te spitten en eventueel onbeantwoordde vragen gericht hier te stellen.

bouw'se !


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Robbert54

Citaat van: solitaire op april  7, 2009, 07:51:56
'Hoe bouw je een auto die comfortabeler is ...' Da's niet 123 te zeggen. Daarbij komt dat een hoge-massa ontwerp zoals je nu (op het eerste gezicht) bouwd ook een zekere uitwerking heeft op de 'trillings huishouding', en misschien kan je 't daar bij laten. Je kan ook ervoor kiezen zoveel mogelijk te dempen (bv. het 'rubbertjes ertussen' verhaal), of trillingen weg te geleiden (zorg voor een mechanische-route voor de trillingen door het rack, van plank naar poot naar vloer). Wil je apparatuur koppelen aan het rack zorg dan dat de massa van het rack zo hoog mogelijk is (je kan dan aan de locale-massa van het rack koppelen) of voor een mechanische-route die samenvalt met de locatie en hoeveelheid te koppelen energie van de te koppelen apparatuur.

Het viel me op dat je erg veel ideeen hebt van jezelf. Een werkelijk effectief rack ontwerpen vraagd om ideeen en tijd om het uit te ontwikkelen. Ik zag je bezig het design uit te ontwikkelen, en iedereen op het forum kan je hierbij suggesties aanreiken (net als voetbal heeft wel iedereen zijn eigen idee ;)). Maar is het niet veel leuker zelf eea. te bedenken ? Wil je verder dan ontwerp-suggesties, is het de moeite eens het forum om te spitten en eventueel onbeantwoordde vragen gericht hier te stellen.

bouw'se !


W.
ja dat is ook zo. denk dat ik toch in eerste intstantie voor een mooi massief rack ga. kan er dan eventueel nog grote gaten door heen boren en daar een draadeinde door laten zweven. en dan zorgen dat alleen de uiteinden van de poten en de planken in contact staan (met rubbers) met de draadeindes.

ik heb vaak zoveel ideeen dat ik een beetje gek word van mezelf. en ik ben zo veranderlijk als de nacht.  :withstupid: misschien kan ik GE nog even mailen. die heeft misschien nog een goede kijk op het hout wat ik kan gebruiken!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

#230
volgende week start ik nog even met een nieuw projectje. namelijk: kleien! en wel Scrat! van Ice Age! word nog een leuke uitdaging met zn grote bolle ogen en ielige vingertjes. nu al even aan het uitdokteren hoe ik zijn houding het beste kan doen zodat zijn hoofd niet te zwaar word. of dat ie instabiel word.


misschien zoiets:



of zoiets. maar dies wat saaier

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

solitaire

Citaat van: Robbert54 op april  7, 2009, 12:30:56
ik heb vaak zoveel ideeen dat ik een beetje gek word van mezelf. en ik ben zo veranderlijk als de nacht.  :withstupid:

'audio-nervosa' ... is niet zo erg hoor; er zijn meerdere forum-inmates met dezelfde aandoening, en het schijnt dat 'ze' er prima mee kunnen leven ;D ;)



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

celerontje

Citaat van: Robbert54 op april  7, 2009, 13:54:51
volgende week start ik nog even met een nieuw projectje. namelijk: kleien! en wel Scrat! van Ice Age! word nog een leuke uitdaging met zn grote bolle ogen en ielige vingertjes. nu al even aan het uitdokteren hoe ik zijn houding het beste kan doen zodat zijn hoofd niet te zwaar word. of dat ie instabiel word.


misschien zoiets:



of zoiets. maar dies wat saaier


Whahaha, prachtig idee, is één van mij favoriete animatiefiguren. :D
Eventueel kan je 'm op een gescheurde witte ondergrond zetten, ik hoef niet uit te leggen waarom, lijkt me ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Robbert54 op april  7, 2009, 01:05:57
heb nog even een paintje gemaakt van hoe het er dan ongeveer uit komt te zien.
Citaat van: Robbert54 op april  7, 2009, 01:28:42
en nog eentje met de "huidige"  kleuren.. en een zwart rack. en hopelijk ooit die cm speakers he! :wub:  alle kabels zullen helaas nog wel met een kabelgootje moeten. zit nog op een slaapkamer en kan daar moeilijk gaan frezen natuurlijk ;)
Wordt erg mooi zo 8)

Ik zou als ik jou was (en als het in de ruimte past) de muur van de TV donker maken. Je ziet duidelijk het contrast verschil ondanks dat het plaatje van de TV hetzelfde. Rack in het zwart vind ik mooier en die speakers gaan er ook erg gaaf bij staan. Ga zo door :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Robbert54 op april  7, 2009, 13:54:51
volgende week start ik nog even met een nieuw projectje. namelijk: kleien! en wel Scrat! van Ice Age! word nog een leuke uitdaging met zn grote bolle ogen en ielige vingertjes. nu al even aan het uitdokteren hoe ik zijn houding het beste kan doen zodat zijn hoofd niet te zwaar word. of dat ie instabiel word.


misschien zoiets:



of zoiets. maar dies wat saaier


Gaaf project man!! Ben erg benieuwd hoe dat eruit komt te zien. Dus veel foto's maken :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

#235
Citaat van: celerontje op april  7, 2009, 16:42:33
Whahaha, prachtig idee, is één van mij favoriete animatiefiguren. :D
Eventueel kan je 'm op een gescheurde witte ondergrond zetten, ik hoef niet uit te leggen waarom, lijkt me ;D
is idd geen slecht idee! ben de hele week al foto's aan het bekijken. en de film zelf natuurlijk. en scrat heeft nog wel wat triggy stukjes. maar in principe moet het lukken. zit alleen nog te denken of ik eerst een skelet zal maken en daar om heen kleien, of m juist uit 1 stuk klei halen. als ik eerst een skelet maak hoef ik me wel minder druk te maken over de gewichtsverdeling. maar andere kant heb ik dan ook eerder kans op barsten als de klei opdroogt..

Citaat van: HTip op april  7, 2009, 19:34:33
Gaaf project man!! Ben erg benieuwd hoe dat eruit komt te zien. Dus veel foto's maken :P
gaat zeker goedkomen. hoop dat ik het nog in mijn vingers heb.

Citaat van: HTip op april  7, 2009, 19:33:32
Wordt erg mooi zo 8)

Ik zou als ik jou was (en als het in de ruimte past) de muur van de TV donker maken. Je ziet duidelijk het contrast verschil ondanks dat het plaatje van de TV hetzelfde. Rack in het zwart vind ik mooier en die speakers gaan er ook erg gaaf bij staan. Ga zo door :thumbs-up:
is ook de bedoeling. denk dat ik het even mooi donkergrijs ga maken. en het rack wil ik wel zwart maken maar dan zo dat je de houtnerven en al er wel door heen blijft zien. ben er alleen nog niet uit wat ik er als rubber tussen kan drukken. had bij de formido nog een rubberen matje zien liggen. die kan ik makkelijk in stukken snijden. maar zou dik plakvilt ook kunnen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

#236
even totaal wat anders. mijn vriendin heeft vorige week haar eerste fotoshoot gehad! en ik natuurlijk helemaal trots.  :wub: ze is best wel onzeker en zoiets is dan wel even goed voor haar! hierbij even 3 van de 250 foto's en 1 van haar en mij. jaja ik mocht er als accesoires bij op :biggrin:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: Robbert54 op april 13, 2009, 01:49:32
is idd geen slecht idee! ben de hele week al foto's aan het bekijken. en de film zelf natuurlijk. en scrat heeft nog wel wat triggy stukjes. maar in principe moet het lukken. zit alleen nog te denken of ik eerst een skelet zal maken en daar om heen kleien, of m juist uit 1 stuk klei halen. als ik eerst een skelet maak hoef ik me wel minder druk te maken over de gewichtsverdeling. maar andere kant heb ik dan ook eerder kans op barsten als de klei opdroogt..
gaat zeker goedkomen. hoop dat ik het nog in mijn vingers heb.
is ook de bedoeling. denk dat ik het even mooi donkergrijs ga maken. en het rack wil ik wel zwart maken maar dan zo dat je de houtnerven en al er wel door heen blijft zien. ben er alleen nog niet uit wat ik er als rubber tussen kan drukken. had bij de formido nog een rubberen matje zien liggen. die kan ik makkelijk in stukken snijden. maar zou dik plakvilt ook kunnen?
Je zou ook het rubber uit wasmachinedempers kunnen snijden, bv.
En succes met Scrat kleien, het lijkt me hartstikke moeilijk! :o
Mocht het niet lukken, dan kan je nog altijd Wall-E kleien, da's een stuk eenvoudiger!  ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

#238
Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 02:18:23
Je zou ook het rubber uit wasmachinedempers kunnen snijden, bv.
En succes met Scrat kleien, het lijkt me hartstikke moeilijk! :o
Mocht het niet lukken, dan kan je nog altijd Wall-E kleien, da's een stuk eenvoudiger!  ;)
haha! walle-e zou ik dan liever van hout en metaal maken ofzo.

doet me trouwens denken aan mijn sinterklaas surprise van vorig jaar. vond m wel redelijk gelukt voor een surprise
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

Onzekerheid is echt niet nodig voor jouw dame. Ze ziet er schitterend uit. Goed gedaan kerel! ;)

Die surprise is geweldig man!! Prachtig in elkaar gezet!! :o  Gewoon zonde om hem kapot te moeten maken ( of was dat niet nodig? )!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: Robbert54 op april 13, 2009, 01:49:32
is ook de bedoeling. denk dat ik het even mooi donkergrijs ga maken. en het rack wil ik wel zwart maken maar dan zo dat je de houtnerven en al er wel door heen blijft zien. ben er alleen nog niet uit wat ik er als rubber tussen kan drukken. had bij de formido nog een rubberen matje zien liggen. die kan ik makkelijk in stukken snijden. maar zou dik plakvilt ook kunnen?
Gaat zo te horen een mooi rack worden en als ik jouw piano bekijk dan heb je het echt wel in de vingers :thumbs-up: Donkergrijs is ook erg mooi. Doe maar eens als muurkleur in je laatste paint van je toekomstige speakers en rack...

Ik denk overigens dat je geen vilt moet gebruiken, omdat de dempende werking ervan minimaal is. Ook weer niet te dik, dus zo'n rubberen mat zou denk ik prima zin.

P.S. Jouw vriendin hoeft zich nergens onzeker over te voelen. Mooie foto's 8) En hoe meer fotoshoots ze gedaan heeft hoe makkelijk het voor haar wordt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: LittleNinja op april 13, 2009, 08:06:16
Onzekerheid is echt niet nodig voor jouw dame. Ze ziet er schitterend uit. Goed gedaan kerel! ;)

Die surprise is geweldig man!! Prachtig in elkaar gezet!! :o  Gewoon zonde om hem kapot te moeten maken ( of was dat niet nodig? )!
dank je! :biggrin: nee dat hoefde niet. had m gewoon dicht gedaan en de cadeautjes erin.

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 10:35:24
Gaat zo te horen een mooi rack worden en als ik jouw piano bekijk dan heb je het echt wel in de vingers :thumbs-up: Donkergrijs is ook erg mooi. Doe maar eens als muurkleur in je laatste paint van je toekomstige speakers en rack...

Ik denk overigens dat je geen vilt moet gebruiken, omdat de dempende werking ervan minimaal is. Ook weer niet te dik, dus zo'n rubberen mat zou denk ik prima zin.

P.S. Jouw vriendin hoeft zich nergens onzeker over te voelen. Mooie foto's 8) En hoe meer fotoshoots ze gedaan heeft hoe makkelijk het voor haar wordt...

dank je. heb het mijn vriendin even laten lezen! is goed voor haar :thumbs-up: vilt schrap ik dan van de lijst. morgen nog maar eens weer kijken naar het matje.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: Robbert54 op april 13, 2009, 01:56:04
even totaal wat anders. mijn vriendin heeft vorige week haar eerste fotoshoot gehad! en ik natuurlijk helemaal trots.  :wub: ze is best wel onzeker en zoiets is dan wel even goed voor haar! hierbij even 3 van de 250 foto's en 1 van haar en mij. jaja ik mocht er als accesoires bij op :biggrin:

Zo! zeker een mooie meid man, prachtige ogen heeft ze! Mooie kleurstelling van de foto's  :thumbs-up:

stoffels

Citaat van: Robbert54 op april 13, 2009, 01:56:04
even totaal wat anders. mijn vriendin heeft vorige week haar eerste fotoshoot gehad! en ik natuurlijk helemaal trots.  :

mooie foto's maar waarom kijkt ze steeds omhoog ?

Seth__Gekko

Leuke foto's inderdaad, weer eens wat anders dan de voortgang van je klei-project ;D

LittleNinja

lelijke fotograaf.... ;D

Citaat van: stoffels op april 14, 2009, 09:32:23
mooie foto's maar waarom kijkt ze steeds omhoog ?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DJ-Foxx

#246
Citaat van: stoffels op april 14, 2009, 09:32:23
mooie foto's maar waarom kijkt ze steeds omhoog ?

een spin missschien ? :devil:

wel een babe!! Robbert :inlove:

Robbert54

wat een reacties! dank u heren!  :biggrin: ik heb maar geluk met zo'n mooie meid. en helemaal, (nog belangrijker) omdat ze ook nog ontzettend leuk is! (uiterlijk is tenslotte ook niet alles)ze kijkt steeds omhoog omdat de fotograaf haar ogen zo ontzettend mooi vond. en ze zo wat beter uitkwamen (volgens hem dan). ze heeft ook wel foto's waar ze naar beneden kijkt, of naar links of rechts.

en spinnen waren er wel genoeg te vinden! was echt een bouwval. dacht dat enkele muren gewoon spontaan om zouden vallen.

maar geen enkele reactie over die knappe jongen op de foto he  :hmmm: :P :baaa:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Tja, ik zit met smart te wachten te wachten op Scrat... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op april 14, 2009, 12:52:09
Tja, ik zit met smart te wachten te wachten op Scrat... ;D
ik wou er vandaag mee beginnen maar het is zulk mooi weer! :nowink: en ik moet straks al weer werken :mad: voor het einde van de week hoop ik te zijn begonnen :lookaround:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo