Tjoeb versus Marantz cd6000 shoot-out

Gestart door wil, september 2, 2005, 09:09:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankB

Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2006, 18:50:52
Omdat je:
1. Nog nooit gehoord hebt wat zijn mods kunnen doen.
2. Jouw hofleverancier het niet in zijn gamma heeft.
3. Je niet gelooft in modden van wat jij al zo goed vindt.
4. Er überhaupt niets beter is dan wat je nu hebt.
5. Anders, niets van bovenstaande

::)

Een combinatie van 3 & 5. Zodra ik moet gaan modden is de basis waarmee ik speel niet goed. Daarnaast weet ik niet wat ik krijg, en of ik het uiteindelijk wel een verbetering vindt. Dus modden is voor mij geen optie.

2 lijkt me niet relevant en 4 bestaat niet want er is altijd beter.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

#201
Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2006, 18:50:52
Omdat je:
1. Nog nooit gehoord hebt wat zijn mods kunnen doen.
2. Jouw hofleverancier het niet in zijn gamma heeft.
3. Je niet gelooft in modden van wat jij al zo goed vindt.
4. Er überhaupt niets beter is dan wat je nu hebt.
5. Anders, niets van bovenstaande
::)
Tja, daar zou ik inderdaad zelf óók huiverig voor zijn (zeker bij nieuwe apparatuur i.v.m. de garantie) ;)

Heb wel eens gelezen over JC-1 modificaties, maar voordat ik zou beslissen om die b.v. aan te laten pakken, zou ik toch zeker willen horen wat er kwalitatief beter zou worden in mijn eigen set...

Heb wel eens een gemodificeerde voorversterker gehoord door SoundEvolution en dat was inderdaad een hele flinke upgrade!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Draiz

Je moet de ec213.8 eens proberen. Bij voorkeur een uit ochtend assemblage, omdat daar die halfschele hongaar zit die ze net iets minder strikt fabriceert. Daardoor moet je wel van te voren even luisteren of je een goeie hebt, maar als je een toppertje te pakken hebt.. echt geweldig. Het zwart heeft meer lucht en het hoog heeft meer contrast lijkt het wel. Echt sinds ik heb ze heb is mijn set er enorm op vooruit gegaan! En dan heb nog een transistor versterker waar ik ze gwoon naast leg, kun je nagaan!
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

FrankB

Wat moet ik onder half scheel verstaan?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Draiz

Hij is alleen aan zijn derde oog scheel  ;D
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

hifiman

Citaat van: Draiz op juli 13, 2006, 22:22:40
Je moet de ec213.8 eens proberen. Bij voorkeur een uit ochtend assemblage, omdat daar die halfschele hongaar zit die ze net iets minder strikt fabriceert. Daardoor moet je wel van te voren even luisteren of je een goeie hebt, maar als je een toppertje te pakken hebt.. echt geweldig. Het zwart heeft meer lucht en het hoog heeft meer contrast lijkt het wel. Echt sinds ik heb ze heb is mijn set er enorm op vooruit gegaan! En dan heb nog een transistor versterker waar ik ze gwoon naast leg, kun je nagaan!

:o  :-X

FrankB

Citaat van: Draiz op juli 13, 2006, 22:33:22
Hij is alleen aan zijn derde oog scheel  ;D

Aaah z'n bruine knikker, oppassen op het toilet dus >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Draiz

Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Draiz

Ja, hij heeft z'n toiletpot links ook wat laten verbreden. Moeite met mikken zeg maar.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

hifiman

#209
Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2006, 18:15:01
Tuurlijk: Parasound loopwerk + DAC of Parasound CD-speler. ;D

En natuurlijk met ArtSpeak modificaties. Dezelfde 'handtekening' als je al in de kabel hebt gehoord. ;)
Ik heb afgelopen weekend al eens stiekem gekeken naar de MP DAC op internet. Probleem is alleen dat ik voorlopig even geen budget heb  ::) Ik kan door mijn Tjoeb en wat buizen te verkopen pakweg 700 euro losmaken maar daar koop ik vast geen DAC + loopwerk voor   :-\

Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2006, 18:15:01
Misschien moet je die van mij eens vergelijken met je Tjoeb... ::)
Ik neem hem wel van je over, jouw audiofiel leven is over een week of twee toch voorgoed voorbij  >:D

hifiman

Maar misschien is het inderdaad tijd voor mij om de Tjoeb vaarwel te zeggen en "to move on".
Om eerlijk te zijn wordt ik het gedoe met die buizen (en het feit dat ze allemaal zo anders klinken) een beetje zat  :P

Audiofiel

#211
Citaat van: Audioloog op juli 13, 2006, 22:40:26
Ik neem hem wel van je over, jouw audiofiel leven is over een week of twee toch voorgoed voorbij  >:D

Ik ben toch echt niet zo veranderlijk als jij. Kijk alleen maar naar de speakers... die heb ik 12 jaar gehad... Dus baby of niet, dat wil echt niet zeggen dat de CD-bron de deur uit gaat.

En als het echt ooit zover zou komen... dan gaat eerder de surround eruit denk ik... ;D

Zonder surround valt best te leven, maar zonder stereo... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody

Citaat van: Audioloog op juli 13, 2006, 22:50:46
Maar misschien is het inderdaad tijd voor mij om de Tjoeb vaarwel te zeggen en "to move on".
Om eerlijk te zijn wordt ik het gedoe met die buizen (en het feit dat ze allemaal zo anders klinken) een beetje zat  :P


Ronald, welke CD spelers heb je beluisterd voordat je de Tjoeb hebt gekocht?

hifiman

#213
Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2006, 23:28:14
Ik ben toch echt niet zo veranderlijk als jij. Kijk alleen maar naar de speakers... die heb ik 12 jaar gehad... Dus baby of niet, dat wil echt niet zeggen dat de CD-bron de deur uit gaat.

hifiman

Citaat van: Rody op juli 14, 2006, 00:11:58
Ronald, welke CD spelers heb je beluisterd voordat je de Tjoeb hebt gekocht?
Ik had toendertijd een Marantz CD5400, daar heb ik hem mee vergeleken.

Verder heb ik een uurtje een Arcam cd23 thuis gehad en voor de rest heb ik wel andere spelers gehoord maar altijd in andere sets..

FrankB

Citaat van: Audioloog op juli 14, 2006, 08:31:26
Verder heb ik een uurtje een Arcam cd23 thuis gehad en voor de rest heb ik wel andere spelers gehoord maar altijd in andere sets..

De cd23 vind ik nog altijd  8). Natuurlijk zijn er betere spelers, maar dan gaat de prijs ook mee omhoog. Alhoewel de Arcam ook niet de goedkoopste is.

Wellicht in de toekomst toch meer thuis luisteren ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Movievault

De snelheid waarmee jij apparatuur veranderd kan ik niet volgen. Volgens mij raak je nooit gewend aan je apparatuur.  Komt je nog aan genieten van muziek?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

FrankB

Citaat van: FrankG op juli 14, 2006, 09:03:30
De snelheid waarmee jij apparatuur veranderd kan ik niet volgen. Volgens mij raak je nooit gewend aan je apparatuur.  Komt je nog aan genieten van muziek?

Het lijkt er inderdaad op dat z'n hobby apparatuur kopen is in plaats van op hoog niveau van muziek genieten!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Bart_M

Ach, zo kan je toch ook leuk bezig zijn met je hobby? :)

hifiman

Citaat van: FrenkB op juli 14, 2006, 08:53:37
De cd23 vind ik nog altijd  8). Natuurlijk zijn er betere spelers, maar dan gaat de prijs ook mee omhoog. Alhoewel de Arcam ook niet de goedkoopste is.

Wellicht in de toekomst toch meer thuis luisteren ;)
Ok ik zal het in gedachten houden bij mijn zoektocht!
Enne ja dat had ik al besloten (net als bij aankoop van mijn nieuwe versterker onlangs) dat ik alles wat ik koop eerst thuis in mijn eigen set gehoord moet hebben!

hifiman

Citaat van: FrenkB op juli 14, 2006, 09:11:39
Het lijkt er inderdaad op dat z'n hobby apparatuur kopen is in plaats van op hoog niveau van muziek genieten!
Nou in zekere zin is dat ook wel zo ja. De hobby is het bezig zijn met de apparatuur, van muziek genieten is iets wat ik daarnaast doe zeg maar  :P

Het is wel zo dat het zo snel wisselen voortkomt uit een onvrede met het huidige geluid. Overigens meen ik wel steeds een stap dichterbij het einddoel (voor zover er een einddoel is) te komen!

hifiman

#221
Gisteravond eens goed samen met de vrouw de verschillende buisjes (E188CC en E288CC) beoordeeld. Het was ons allebei nu toch wel duidelijk dat de E288CC een stuk mooier klinken! Alleen dat excessieve laag vind ik niet fijn. Dat is waarschijnlijk niet de schuld van de buisjes, ik heb dat probleem altijd al gehad sinds ik deze speakers heb. In de winkel gebeurd dat niet dus het moet een akoustiek kwestie zijn. Ik heb er dan ook voor gekozen om door te gaan met de E288CC (de E188CC zojuist op ebay gezet, ze zijn nog nieuw!) en het laag probleem aan te pakken met wat schuimrubber in de basreflexpoorten.

Helemaal dichtstoppen van een poort is geen succes, dat klinkt niet, maar de poort gedeeltelijk dichtstoppen blijkt een aardig goede oplossing! Helemaal toen ik bedacht om beide basreflex poorten (voor en achter) een stukje dicht te stoppen ipv eentje flink dicht te stoppen.

Vervolgens nog even (sorry het wordt wat offtopic, maar om het verhaal even af te maken) een modificatie (tip van importeur speakers!) op het filter van de speakers uitgevoerd en hee, het klinkt nu toch als eindresultaat opeens enorm goed! Sterker nog de beste sound die ik tot nu toe heb mogen beleven met mijn eigen set. Het wat te pittige hoog (waar ik eerder over klaagde in relatie tot de E288CC) lijkt nu ook getemd te zijn! Wat daar ook nog mee te maken kan hebben is dat er net nieuwe opamps in de Tjoeb zaten en die moesten natuurlijk ook nog even inbranden.

Het zou zomaar eens kunnen (ik hou nog even een slag om de arm , de tijd al het leren) dat ik nu tevreden ga zijn  ;D

Overigens wil ik nog even opmerken dat ik de combinatie van E288CC en upsampler echt een te pittig hoog vind geven, daarnaast vind ik de upsampler een kunstmatig randje aan stemmen geven, er komt bij mij dus geen upsampler meer in de Tjoeb.

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

hifiman

Citaat van: FrankG op juli 15, 2006, 14:06:31
dus toch zoals ik al zei de 288 ?
Ja Frank, en omdat je dit vast graag wilt horen: Je had gelijk  ;D

FrankB

Citaat van: Audioloog op juli 15, 2006, 12:21:54
Overigens wil ik nog even opmerken dat ik de combinatie van E288CC en upsampler echt een te pittig hoog vind geven, daarnaast vind ik de upsampler een kunstmatig randje aan stemmen geven, er komt bij mij dus geen upsampler meer in de Tjoeb.

Upsampling geeft wel vaker een kunstmatig randje, oversampling kan wel heel erg mooi en natuurlijk zijn.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12