Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Voor games denk ik dat LCD de edge heeft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

#776
Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 10, 2008, 20:18:30
Voor games denk ik dat LCD de edge heeft.

Oke dat is duidelijk :),

Hoe zit het met de downscaling van de samsungs, dit omdat de meeste spellen nu nog 720p zijn en ik weinig zin heb om continue getrakteerd te worden op vertragingen en rare vervormingen.

http://www.bobshop.nl/nl/beeld-en-geluid/televisies/lcd-tv/37-inch-lcd-tv/samsung/le37a552/p23496&ref=kieskeurig
Ik heb deze samsung op het oog, prijs/technische gezien, hij heeft alleen geen 100hz techniek.
Ken jij dit type?

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

J.A.F._Doorhof

Ik ben enorm slecht in type nummers maar er zullen zat reviews online staan ?
Op LCD gebied vind ik Samsung erg sterk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 10, 2008, 22:43:58
Ik ben enorm slecht in type nummers maar er zullen zat reviews online staan ?
Op LCD gebied vind ik Samsung erg sterk.

oke thanks ;)
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Pai Mei

Frank,

Zeer interessant al die ervaringen maar het maakt het er voor mij niet makkelijker op. Lees ook verschillende reviews over de Sony KDL 40W4500. Bij de een lovend, de ander kraakt hem af. Jij gaf aan dat de nieuwe Sony modellen wel de moeite waard zijn, ook in vergelijking met de huidige Samsung modellen van ongeveer dezelfde prijs?

Wim
Marantz SR7007 | Pioneer VSX-A5i | CEC AMP3300R | CEC CD3300 | Pioneer DVR-530H | Elac 208.2 | Elac 203.2 | Elac 200.2 | JK Reference Junior | Interlink JK acoustics Type II | JK Type II| Oehlbach | Viablue

J.A.F._Doorhof

Sony heeft gewoon goede toestellen uit de laatste 2 generaties, dus zonder twijfel de moeite waard.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Koei

"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

J.A.F._Doorhof

Plasma's hebben vaak iets minder lightoutput en branden toch makkelijker in.
Daarnaast zijn bepaalde LCD's inderdaad wat sneller dan een plasma.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr_Parker

#783
Na een groot debacle eind 2007 met de eerste Philips Aurea (42PFL9900) ben ik weer terug gekeerd naar mijn 32" CRT van Philips (32PW9551).
Debacle => Van Ambilight krijg ik hoofd pijn tgv RGB leds (ook al zet ik ze vast in continu "wit". Beeld vond ik nu niet 100% super, ook daar leek het af en toe rood / groen / blauw te knipperen in oa ondertiteling.

Nu komt er deze lente echter van mijn favoriete merk Cambridge Audio eindelijk een Blu-ray speler en ook een hierbij passende Audio HD receiver. Nu wordt het toch weer eens tijd om na te denken over een nieuwe tv.
Ik zal mijn DVD collectie zeker niet volledig gaan vernieuwen door BR uitgaves, maar enkele natuurlijk wel.
Verder zie ik bij Pioneer schermen bij oge contrast overgangen, wit naar zwart, heel vaak kort een groene waas, pioneer valt om die reden, en het stop zetten van de productie, eigenlijk af.
Dan komen we bij het design van Panasonic plasma schermen. Toch niet helemaal mijn ding die rare ronding / boog onderlangs.

Formaat is max 42", Aan is het gaaf om zo groot of nog groter te hebben maar uit is het wel een enorm zwart vlak.

Nu laat ik al het geluid via mijn KEF iQ7 front speakers, en bij films etc eveneens iQ7 rears en iQ6c center lopen dus geluid boeit me bij de tv totaal niet.
Nu zag ik oa de TH-42PF11EK van Panasonic, niet zo zeer een tv maar meer een "monitor".
Zou deze ook goed dienst kunnen doen als tv. Ik maak gebruik van digitale tv dus tuner is al apart in de set-top box.

Frank, of iemand anders, enige idee, of andere suggesties, ook goede lcd's mogen natuurlijk aangedragen worden.... Desing moet wel liefst redelijk strak zijn.

J.A.F._Doorhof

Ik ben zeer te spreken over Panasonic zoals al te lezen is :D

Van de LCD's vind ik de LED versies van Samsung op zich erg mooi.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr_Parker

Mag ik dat dus ook als een positief advies opvatten omtrent deze "monitor" ipv tv?

J.A.F._Doorhof

Ik heb even uit mijn hoofd zo geen idee bij deze panasonic.
Maar de nieuwere generaties vind ik qua prijs/prestatie allemaal erg goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr_Parker

@Frank,

Ik heb nog wat verder zitten zoeken en graven over het TH-42PF11EK type en het lijkt erop dat hij dus in grote lijnen gelijk is aan de TH-42PZ800E. Al zou de PF serie dus van "hogere" kwaliteit zijn. Maar durf jij te zeggen hoe het met de ISF calibratie mogelijkheden zit bij dit toestel?
Zijn die bij de professional serie gelijk aan de normale consumenten serie of hebben ze die geblocked of zo?
Heb je ook enig idee omtrent input lag / lip sync problemen bij dit model, of plasma in het algemeen?

J.A.F._Doorhof

Zover ik weet zijn alle Panasonics te calibreren.
Lag/Lip sync kan ik weinig over zeggen, sorry.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr_Parker

Schiet me nog een ding te binnen ( sorry voor de vele vragen),

Ik heb vanmiddag twee ISF gecalibreerde schermen naast elkaar zien spelen, een 46" panasonic (of het de PZ80 of de PZ85 was weet ik even niet, PZ800 is er geloof ik niet in 46") en een Pioneer KRP500M.
Bij beide heb ik bij witte beelden, zoals ondertiteling, heb ik last van geel / groen / blauw flitsen. Bij de Pioneer is dit heel extreem bij de Panasonic redelijk, vandaar dat Pioneer, helaas, af valt, bij lcd heb ik het overigens ook vaak. Wat ik echter erg verschillend tussen beide, pana en pio, vond was het zwart. Naast de pio leek de pana echt grijs. Dit was bij schakelen van bijv. bron, maar ook de balken bij 2,35:1 films. Daar schrok ik eigenlijk best. Nu was er geen "oude" crt tv in de buurt dus daar kon ik het niet mee vergelijken maar hoe zou dit, "zwart" van een pana, in vergelijk zijn met een crt tv, bijv. 32pw9551. CRT's zijn immers ook niet echt intens zwart. Nu ben ik tevreden over het zwart van mijn crt nl.

J.A.F._Doorhof

NIEUWE generaties plasma's zijn behoorlijk zwart.
Ben wel benieuwd waar je ze gezien hebt om eerlijk te zijn, heb je zelf met de brightness gespeeld om te zien of ze niet te hoog stonden ?
De flitsen hoor ik heel soms van klanten heb ze zelf nog nooit gezien maar het blijkt dat er mensen zeer gevoelig voor zijn in sommige gevallen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr_Parker

PM over gestuurd ivm mogelijke reclame etc...

R

Had jij er niet 1 gecalibreerd? Heb je iets opgemerkt bij vlekken, slechte uitlichting van het paneel? Wellicht interesse in de 40w4500, maar dit staat me niet echt aan.

http://whathifi.com/forums/t/144898.aspx

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 10, 2008, 22:43:57
Sony heeft gewoon goede toestellen uit de laatste 2 generaties, dus zonder twijfel de moeite waard.

J.A.F._Doorhof

Ik ben qua LCD meer gecharmeerd van de LED units van Samsung, en panasonic heeft een mooie op de markt.
Sony heeft mooie toestellen maar ik zou echt zo geen types weten, sorry, ik zie er zoveel :(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Citaat van: Mr_Parker op februari 16, 2009, 20:00:42
Bij beide heb ik bij witte beelden, zoals ondertiteling, heb ik last van geel / groen / blauw flitsen. Bij de Pioneer is dit heel extreem bij de Panasonic redelijk, vandaar dat Pioneer, helaas, af valt, bij lcd heb ik het overigens ook vaak.
Dit verschijnsel wordt wel eens 'plainbows' genoemd (google maar eens op dat woord), ik heb er ook last van en inderdaad meer bij Pioneer dan bij Panasonic. Heel vervelend als je daar gevoelig voor bent, maar helaas zul je dit dan in meerdere of mindere mate bij elke plasma gaan zien. Samen met een volgens mij samenhangend verschijnsel dat 'phospor lag' heet (groen/gele trails rondom sterk contrasterende, bewegende objecten) is dat het voornaamste minpunt aan plasma t.o.v. lcd. Dat je het bij lcd schermen ook ziet, verbaast me dan weer wel, want daar heb ik het nooit gezien.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Mr_Parker

Bedankt voor de info. Geeft het eindelijk eens een naam.
Overigens vond ik via google een link naar een ander forum, engels talig meen avforums, waar iemand ook melde dat hij het bij een (Sony) LCD waarnam.

Vandaag ook de hele dag gewerkt met 2 oude crt schermpjes op mijn werk met zwart wit contrast (schermen zijn eigenlijk gewoon kleur). Ook bij die schermen had ik er last van, in geringe mate wel te verstaan.

jasjenl

Dat is apart, bij LCD's heb ik het nog nooit gezien. Wel heb ik gezien (en ook gelezen) dat sommige mensen een soortgelijk effect bij ambilight tv's zien, omdat die ambilight rgb leds ook zo'n rainbow verschijnsel kunnen veroorzaken. Ik heb wel eens in een winkel per ongeluk tegen de achterkant van zo'n tv aangekeken en ik zag daar inderdaad ook allerlei vervelende kleuren..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

NEO_X

ik heb een samsung die nu kaduk bij de fabrikant staat het is de 50 inch plasmavariant uit de 6e serie

1 was er al na een maand einde oefening deze heeft het 3 maanden uitgehouden

geen samsung meer voor mij nu heb ik altijd philips gehad en zit er aan te denken om weer terug te stappen naar philips of een panasonic


heeft er iemand tips qua  modellen

CineSmurf

Citaat van: NEO_X op september  8, 2009, 18:18:17
ik heb een samsung die nu kaduk bij de fabrikant staat het is de 50 inch plasmavariant uit de 6e serie

1 was er al na een maand einde oefening deze heeft het 3 maanden uitgehouden

geen samsung meer voor mij nu heb ik altijd philips gehad en zit er aan te denken om weer terug te stappen naar philips of een panasonic


heeft er iemand tips qua  modellen

Je kan met alle merken pech hebben. Alles is tegenwoordig massaproductie en een (duur)test in het proces is veel te duur, dat kan je beter aan de consument overlaten als fabrikant (het is goedkoper om een paar TV's te vervangen, dan alle TV's uitgebreid te testen.). De enige vraag die telt is: Hoe gaan ze om met service en garantie. De laatste keer dat ik te maken had met samsung was inderdaad niet best. Sony heeft een hele nette service afdeling in mijn ervaring. Anderen heb ik (nog) niet mee te maken gehad.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

ferry34

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als ik lees hoeveel problemen er zijn van mensen met een Samsung tov mensen met een Panasonic, durf ik gerust te stellen dat Samsungs meer kwalen hebben.

De ellende bij Samsungs met backlight bleeding, kapotte pixels, kleuren die ineens helemaal verkeerd staan (movie mode probleem; uiteindelijkj opgelost door firmware update), onscherpte (het out-of-focus probleem; uiteindelijk opgelost door firmware update); zeer slecht afspelen van 24p content (firmware update) en het zeer slecht spelen van 60 hz games van de xbox zet mij tot denken.

Dit aangevuld met de vele klachten over de matige beeldkwaliteit (slechte zwartweergave, hele slechte inkijkhoek, contrast dat ineens verhoogd of verlaagd wordt terwijl je dit (dynamic dimming en dynamic contrast) kunt uitzetten, geeft mij nogal te denken.

De enige klacht die ik ken bij Panasonic is het 1080p/50 hz probleem (ook opgelost door firmware) en ben ik blij dat ik geen Samsung heb gekocht. Ze maken wel de mooist uitziende tv's, dus die ontwerper mogen ze wat mij betreft aannemen bij Panasonic ;)
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X