Aanschaf mediaspeler

Gestart door Incognito, maart 5, 2010, 18:32:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Incognito

Beste forumgenoten,

Ik ben me aan het beraden op de aanschaf van een mediaspeler, maar ik kom er zelf (aangezien de specificaties t.o.v. de daadwerkelijke performance van deze apparaten nogal eens af blijken te wijken) niet helemaal uit.

De speler wil ik als volgt inzetten:
- aansluiten op mijn Synology NAS;
- het afspelen van bestanden van mijn NAS, een bron is niet gewenst;
- draadloos (het is erg lastig om op de gewenste locatie een netwerkkabel te krijgen);
- aan te sluiten op een stereo set voorzien van een primare processor, maar zonder ondersteuning van HD formaten.

Op dit moment heb ik mijn lijstje teruggebracht naar de volgende spelers:
- HDI Dune Base 3.0;
- Popcorn hour C-200.

Nu heb ik de volgende vragen over ervaringen van andere gebruikers:
- voldoen beide apparaten even goed om draadloos bestanden af te spelen?;
- hoe is de geluidskwaliteit van beide apparaten? Is dit ergens mee te vergelijken?;
- van de beeldkwaliteit van de Dune heb ik begrepen dat die behoorlijk goed is. Van de popcorn hour lees ik daar weinig over. Is dit op eenzelfde niveau?;
- voldoen beide spelers voor het aansluiten op een stereoset en een niet HD-surround processor?

Alvast bedankt!

Groeten,

Lucas.

bmateijsen

Streaming vanaf een NAS draadloos, dan wordt het geen HD kijken..... (tenzij misschien de nieuwe Netgear oplossing werkt... )

J.A.F._Doorhof

Draadloos HD is inderdaad niet te doen.
Voor HD gewoon wired kiezen, of esata/USB.

Qua speler op dit moment de Dune HD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr. Blonde

Helemaal mee eens. En als je volledige Blue-Ray mappen hebt, is het zelfs aan te raden om met een interne HD te werken.

Zelf ben ik een tevreden TViX gebruiker. Al ruim twee jaar de TViX HD 6500 met interne HD en sinds vandaag een TViX HD N-1 voor het streamwerk op de slaapkamer. Beide hangen met het kabeltje aan mijn netwerk.
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

Lars_Portman

Citaat van: Incognito op maart  5, 2010, 18:32:47

- voldoen beide spelers voor het aansluiten op een stereoset en een niet HD-surround processor?

Dat was ook beetje mijn vraag. Maar je hebt geen kans om HD geluid dan af te spelen.
DUNE blijkt optie over analoog te hebben. (Speakers staan dan op LARGE das niet aangenaam)  Maar men lijkt toch de digitale COAX boven de Analoge uitgangen kiezen als je rond leest.

Ik vindt ronduit terleursteling als ik lees hoeveel klachten nog hoor die nog niet opgelost zijn door firmware.




Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

mijkie

als je een tvix analoog aan wil sluiten , niet doen , geluid is om te huilen (doet de hond ook ) digitaal weet ik niet ,heb hem net terug gebracht naar leverancier ,heb geen digi in,ga weer verder met appletv en een verse hack ,pixelmagic schijnt echt het audiofiel analoge wondertje te zijn , de mb200 ,staat er nog een te koop op t forum ,bediening van tvix is wel ok en beeld ook ,had er 1 met tv kaart erin ,kijk tv via caiway (stuurt dvb-t signaal over kabel)en dat was ook top ,veel succes met evt. aankoop
mijkie :smile:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Incognito

#6
Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2010, 18:57:27
Streaming vanaf een NAS draadloos, dan wordt het geen HD kijken..... (tenzij misschien de nieuwe Netgear oplossing werkt... )

Wat bedoel je met "de nieuwe netgear oplossing"? Ik heb wel een netgear router namelijk (WNR3700)...

Ik haal draadloos met mijn N-router overigens +/- 17 mb (135 mbit) per seconde. Is dat niet voldoende voor een full-hd film?

Incognito

Overigens allemaal bedankt voor jullie respons!

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  5, 2010, 19:21:44
Draadloos HD is inderdaad niet te doen.
Voor HD gewoon wired kiezen, of esata/USB.

Qua speler op dit moment de Dune HD.

Qua speler neem ik aan dat je bedoeld dat qua afspelen van diverse formaten de Dune HD het meest vlekkeloos werkt. Heb je misschien ook de mogelijkheid gehad om de Dune en de Popcorn hour qua geluidskwaliteit met elkaar te vergelijken?

Incognito

Iemand die beide apparaten al eens op geluidskwaliteit heeft vergeleken?

nwolsink

Ik zit met een vergelijkbaar vraagstuk, ik heb een BD PRIME 3.0 waar ik heel tevreden mee ben.
Voor mijn zwager (en mijn slaapkamer) zoek ik een apparaat zonder BD Drive maar ik wil wel alles kunnen afspelen wat de DUNE ook speelt:
BD Folder
BD Iso
Mkv
etc.

Nu zag ik dat dan een AC Ryan al meteen afvalt, wat zijn mijn overige opties?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

AllStar

Citaat van: nwolsink op maart 24, 2010, 12:18:47
Ik zit met een vergelijkbaar vraagstuk, ik heb een BD PRIME 3.0 waar ik heel tevreden mee ben.
Voor mijn zwager (en mijn slaapkamer) zoek ik een apparaat zonder BD Drive maar ik wil wel alles kunnen afspelen wat de DUNE ook speelt:
BD Folder
BD Iso
Mkv
etc.

Nu zag ik dat dan een AC Ryan al meteen afvalt, wat zijn mijn overige opties?

Dune Base 3.0 ?

jslaman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  5, 2010, 19:21:44
Draadloos HD is inderdaad niet te doen.

Ook niet als je hem bedraag aansluit vanaf een airport express? Is natuurlijk niet geheel draadloos, maar aangezien de express een compact apparaatje is zou het een leuke oplossing zijn.

nwolsink

Citaat van: AllStar op maart 24, 2010, 12:20:41
Dune Base 3.0 ?

Idd maar nog steeds vrij prijzig, zijn er geen alternatieven rond de € 200,- die hetzelfde afspelen maar dan zonder optische drive?
HD Audio is geen Pre, als het maar wel gedownsampled wordt
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Remus

De HDX-BD1 misschien? Die is nu in de aanbieding voor €219,-

nwolsink

Citaat van: Remus op maart 24, 2010, 13:01:06
De HDX-BD1 misschien? Die is nu in de aanbieding voor €219,-

Die krijgt op mpcclub niet echt een goede review
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Remus

Bij mij werkt 'ie zonder problemen (ik gebruik geen netwerk, dat zou de reden kunnen zijn). Begin april komt de nieuwe firmware, even afwachten dus..

nwolsink

#16
Citaat van: Remus op maart 24, 2010, 13:05:53
Bij mij werkt 'ie zonder problemen (ik gebruik geen netwerk, dat zou de reden kunnen zijn). Begin april komt de nieuwe firmware, even afwachten dus..

Streamt hij ook BD folders en BD Iso's?

popcorn-hour-a-200 lijkt me wel wat, iemand daar ervaring mee?
http://tweakers.net/productreview/17442/popcorn-hour-a-200.html
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Remus

#17
Volgens mij is de BD1 de enige mediaspeler die dit zou moeten kunnen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Ik heb gelezen dat de fan van de A200 nogal wat lawaai maakt. De spec's zien er goed uit, het apparaat zelf helaas niet.

pbrand

Citaat van: Remus op maart 24, 2010, 13:43:24
Ik heb gelezen dat de fan van de A200 nogal wat lawaai maakt. De spec's zien er goed uit, het apparaat zelf helaas niet.

En dat zou ik inderdaad niet onderschatten!

Ik heb zelf geen A200 maar een ACRyan Playon!HD. Die heeft ook een fan. jemig de pemig, wat maakt dat ding een pokkeherrie  :dry:

Dirc

Citaat van: pbrand op maart 24, 2010, 13:49:04
En dat zou ik inderdaad niet onderschatten!

Ik heb zelf geen A200 maar een ACRyan Playon!HD. Die heeft ook een fan. jemig de pemig, wat maakt dat ding een pokkeherrie  :dry:

een fan kun je vervangen door een zalman ofzo.....

Dirc


pbrand

Citaat van: Dirc I op maart 24, 2010, 14:32:01
een fan kun je vervangen door een zalman ofzo.....

Een kleine fan vervangen door een betere kleine fan levert natuurlijk wel winst op. Maar daar moet je je ook niet op blindstaren. Feit blijft dat het ding klein is en dus veel toeren maakt. En dat hoor je gewoon.

Ik wil in ieder geval een apparaat zonder fan!

Het is best lastig allemaal. Wilde ik eerst een dune bd3.0, blijkt de BD ROM drive een beetje brak al dan niet sporadisch. Alternatief is dan de BD1 die een externe drive ondersteunt... blijkt de firmware weer prut te zijn.

Ben op zich wel tevreden over mijn Playon, los van de fan. En hij ondersteunt natuurlijk ook geen BD ROM en dat vind ik persoonlijk wel belangrijk.

Dirc

beter firmware dan hardware toch?

pbrand

Citaat van: Dirc I op maart 24, 2010, 14:56:45
beter firmware dan hardware toch?

Op zich wel. Maar als er vervolgens nooit meer een echt goed firmware update uitkomt, omdat ze alweer met een nieuwe speler bezig zijn, dan heb je aan al die mooie hardware ook niet zoveel. En vooralsnog wordt de firmware update telkens weer uitgesteld en uitgesteld....

Dirc

hm true.

daarom heb ik ook nog steeds geen definitieve beslissing kunnen nemen.