Aanschaf Pana 42PA50 - Nut van dure DVD speler met HDMI ?

Gestart door fikszo, augustus 19, 2005, 16:25:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fikszo

Ik ben dus van plan om een panasonic Plasma aan te schaffen, de 42 PA50.
Dezeheeft geen HDMI mogelijkheden.

Reden voor mij om me af te vagen wat in dit geval het nut is van mijn Pioneer DVD 868AVI-S dvd speler.

Wat voor voordeel in beeldkwaliteit heeft deze speler tov. een goedkopere Pioneer of bv. een Denon 1910 ?

Dus maw, kan ik niet beter m'n speler verruilen voor een goedkopere, en van de 'opbrengst' lekker nog een weekje op vakantie ?

Ik heb mijn keuze voor deze plasma al gemaakt, dus wijk daar niet meer vanaf, en zal deze de komende 4 jaar ook zeker niet wegdoen, dus álvast een goede speler voor later'is ook niet relevant...

Welke voordelen bied deze me dna nog wel?

Alvast bedankt voor reacties, is voor het eerst dat ik aan 'downgraden'denk :)
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

simonsscj

Wacht even met je aanschaf, ik heb hele serieuze informatie dat Panasonic deze maand nog de prijzen van hun plasma's met 15-25% zal laten zakken.

Wat betreft de aanschaf, de PA50 is echt een topplasma maar moet zijn meerdere kennen in de pv500.
Ga je geen hdmi doen dan is de Pa50 een goed alternatief, maar persoonlijk vind ik het upscalen naar 720p wel een verbetering, je dvdspeler moet dat dan wel kunnen.
Jouw 868 kan dat dus zou ik de overstap naar een pv500 wel serieus overwegen, met de evt. prijsdaling in het achterhoofd.....

Dani1982

Citaat van: simonsscj op augustus 21, 2005, 00:05:09
Wacht even met je aanschaf, ik heb hele serieuze informatie dat Panasonic deze maand nog de prijzen van hun plasma's met 15-25% zal laten zakken.

Dat is zeer goed nieuws, ook voor de nieuwe modellen zoals de 500?

Hanky Panky

Wacht gewoon even een paar maanden, de opvolger van pa50 is ongeveer net zo duur maar heeft een hdmi aansluiting, volledig bruikbaar icm je huidige dvd speler.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

fikszo

Ok, laat ik de vraag dan anders stellen...

Wat is het nut van mijn huidige speler tov. bv een Denon 1910 op dit moment als ik een PA50 zou hebben inmiddels?

MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

simonsscj

Citaat van: Reinier Gunther op augustus 21, 2005, 00:08:26
Dat is zeer goed nieuws, ook voor de nieuwe modellen zoals de 500?

Ja dat is wel de bedoeling van wat ik gehoord heb.

Citaat
Ok, laat ik de vraag dan anders stellen...

Wat is het nut van mijn huidige speler tov. bv een Denon 1910 op dit moment als ik een PA50 zou hebben inmiddels?

De 868 is een stuk beter, dus het heeft weinig nut om een 1910 te kopen.

fikszo

Citaat van: simonsscj op augustus 21, 2005, 11:09:27
Ja dat is wel de bedoeling van wat ik gehoord heb.

De 868 is een stuk beter, dus het heeft weinig nut om een 1910 te kopen.

DUH!

Dat snap ik ook wel.
De vraag lijkt me duidelijk, wat is de meerwaarde van mijn speler van 1.600 euro ipv een van 300, als ik geen gebruik ga maken van opties zoals HDMI!
Maw. kan ik het geld niet gewoon beter besteden aan andere zaken...
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

simonsscj

Citaat van: fikszo op augustus 21, 2005, 11:43:54
DUH!

Dat snap ik ook wel.
De vraag lijkt me duidelijk, wat is de meerwaarde van mijn speler van 1.600 euro ipv een van 300, als ik geen gebruik ga maken van opties zoals HDMI!
Maw. kan ik het geld niet gewoon beter besteden aan andere zaken...

Dat is achterafgeklets, je hebt die 868 toch?
Koop anders gewoon een test-magazine en ga de cijfertjes vergelijken tussen de 868 en 1910  ::) lekker belangrijk.

Hanky Panky

Citaat van: fikszo op augustus 21, 2005, 11:43:54
DUH!

Dat snap ik ook wel.
De vraag lijkt me duidelijk, wat is de meerwaarde van mijn speler van 1.600 euro ipv een van 300, als ik geen gebruik ga maken van opties zoals HDMI!
Maw. kan ik het geld niet gewoon beter besteden aan andere zaken...

Simpe antwoord: ja, waarom niet? Kennelijk zoek je bevestiging of erkenning voor je wens om je Pio te verkopen en een wat eenvoudiger model daarvoor terug te kopen. Gewoon doen lijkt me en er verder geen punt van maken. Op een dergelijk display zullen de verschillen kleiner zijn dan op een duurder HD panel met hdmi of een beamer. Ik lees wel dat de 1910 (veel) last heeft van zgn. Macro-blocking. Kijk ook eens naar de Panasonic S97 dvd-speler, die scoort ook heel lekker en dan kun je meteen met 1 AB door het leven. Suc6 met je beslissing.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rody

Je vergeet dat de 868 gewoon een veel beter plaatje kan geven dan een Denon 1910.
Het is niet alleen dat je betaald voor de extra aansluitingen ofzo.

fikszo

Citaat van: hanky panky op augustus 21, 2005, 16:04:45
Simpe antwoord: ja, waarom niet? Kennelijk zoek je bevestiging of erkenning voor je wens om je Pio te verkopen en een wat eenvoudiger model daarvoor terug te kopen.

Klopt, dat is het precies.
Voor cd gebruik ik mijn Opera Audio set, ik heb slechts 2 SACD schijven in de kast, en nu ga ik ook geen gebruik maken vna functionaliteit zoals HDMI oid.

Ik vroeg me idd af of er echt grote verschillen zullen zitten in beeldweergave tussen deze en bv. een Denon 1910.

Maar goed, ik heb besloten hem te koop te zetten , en als ik mijn prijs ervoor krijg, lekker volgende maand met het vrouwtje 5 dagen last-minute te boeken oid ;)
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

simonsscj

Citaat van: Rody op augustus 21, 2005, 16:08:47
Je vergeet dat de 868 gewoon een veel beter plaatje kan geven dan een Denon 1910.
Het is niet alleen dat je betaald voor de extra aansluitingen ofzo.

Precies, ik begreep ff niet dat hij een reden/bevestiging zocht om de 868 te verkopen. Maar goed ik vermoed dat hij er later wel spijt van krijgt, ook via component zie je verschillen in kwaliteit.
Weet niet wat een gebruikte 868 op dit moment doet maar je gaat er gewoon dik op inleveren, zonde want het is een goeie speler.

kuiperik

Citaat van: hanky panky op augustus 21, 2005, 00:19:58
Wacht gewoon even een paar maanden, de opvolger van pa50 is ongeveer net zo duur maar heeft een hdmi aansluiting, volledig bruikbaar icm je huidige dvd speler.

Is er al iets meer bekend over nieuwe modellen van Panasonic?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.