Advies gevraagd, van PS3 naar blu-ray speler

Gestart door Marsh, augustus 1, 2010, 00:53:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsh

De eerst volgende upgrade zal een aparte blu-ray speler gaan worden die naast de PS3 voor film gebruikt zal gaan worden.
Op het moment speel ik films nog steeds via de PS3 en uiteraard game ik ook nog redelijk vaak.
Enkel hoor ik vaker dat een aparte blu-ray speler het beeld en geluid toch verbeterd.
Nu er wat meer keuze is in de verschillende blu-ray spelers was ik benieuwd wat een goede keuze zou zijn waarmee ik uiteraard een verbetering zal gaan zien en horen.

Benieuwd naar jullie ervaringen en/of aanbevelingen.  :thumbs-up:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Marsh

Kan iemand dit verplaatsen naar Aankoop vragen/adviezen? Misschien handiger.  :P
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


bmateijsen

De PS3 gewoon lekker laten staan en doorsparen voor bijv. een Oppo.

Marsh

Citaat van: bmateijsen op augustus  2, 2010, 17:03:16
De PS3 gewoon lekker laten staan en doorsparen voor bijv. een Oppo.

Want? Met een blu-ray speler van 2/300 euro ga ik geen verschil zien/merken?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


bmateijsen

Citaat van: Marsh op augustus  2, 2010, 17:06:28
Want? Met een blu-ray speler van 2/300 euro ga ik geen verschil zien/merken?

Die stap vind ik niet extreem groot, maar dat ligt eraan welke winst je zoekt ;)

Marsh

Citaat van: bmateijsen op augustus  2, 2010, 17:07:22
Die stap vind ik niet extreem groot, maar dat ligt eraan welke winst je zoekt ;)

Voornamelijk het beeld uiteraard. Van meer mensen hier op het forum vernomen dat dat een stuk kan schelen dan met de PS3.
Daarnaast is de upgrade daarna een nieuwe versterker met de nieuwe HD kanalen. Nu doet de PS3 nog al het werk (analoog).
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


squeek

grappig, ik heb de stap van ps3 naar aparte blu ray speler vooral gemerkt in het geluid. ik vind dat de plaatsing van het geluid er een stuk op vooruit gegaan is. het lijkt gewoon juister afgestemd te zijn met hetgene je ziet in beeld.

moet wel zeggen dat ik moeilijk visuele verschillen zie, heb er geen goed oog voor.

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Marsh

Citaat van: squeek op augustus  2, 2010, 17:53:23
grappig, ik heb de stap van ps3 naar aparte blu ray speler vooral gemerkt in het geluid. ik vind dat de plaatsing van het geluid er een stuk op vooruit gegaan is. het lijkt gewoon juister afgestemd te zijn met hetgene je ziet in beeld.

moet wel zeggen dat ik moeilijk visuele verschillen zie, heb er geen goed oog voor.



Enige voorbeelden van goede spelers die aan te raden zijn?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


coned (banned)

Citaat van: squeek op augustus  2, 2010, 17:53:23
grappig, ik heb de stap van ps3 naar aparte blu ray speler vooral gemerkt in het geluid. ik vind dat de plaatsing van het geluid er een stuk op vooruit gegaan is. het lijkt gewoon juister afgestemd te zijn met hetgene je ziet in beeld.

moet wel zeggen dat ik moeilijk visuele verschillen zie, heb er geen goed oog voor.



betere plaatsing van geluid is bijna altijd vermindering van jitter
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

squeek

Citaat van: coned op augustus  2, 2010, 19:04:14
betere plaatsing van geluid is bijna altijd vermindering van jitter

hmm, zou best kunnen dan. de receiver en blu ray speler die ik nu heb van pioneer hebben een dergelijke functie om jitter te verminderen. pqls genaamd denk ik. misschien is dit hetgeen dat ik effectief merk dan.

Citaat van: Marsh op augustus  2, 2010, 18:56:45
Enige voorbeelden van goede spelers die aan te raden zijn?

pfoe, ben er eigenlijk niet meer zo mee bezig om eerlijk te zijn om spelers te checken en te vergelijken. Ik heb het afgelopen jaar letterlijk alles ge-upgrade en ben nu zo tevreden van men bescheiden setje dat ik geen nood meer heb om upgrades te doen. daarom dat ik er niet echt meer mee bezig ben.

weet je al ongeveer welke receiver je zou willen upgraden nadien? dit vraag ik omdat je dan misschien eens kunt kijken naar bijhorende blu-ray spelers.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Madhouse

Heb ook lang zitten twijfelen over een Oppo maar na het lezen van de shootout heb ik gekozen voor een Panasonic BD80. De nieuwe serie (BD65/85) zou een goede speler voor je zijn!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: squeek op augustus  2, 2010, 19:10:52
hmm, zou best kunnen dan. de receiver en blu ray speler die ik nu heb van pioneer hebben een dergelijke functie om jitter te verminderen. pqls genaamd denk ik. misschien is dit hetgeen dat ik effectief merk dan.

pfoe, ben er eigenlijk niet meer zo mee bezig om eerlijk te zijn om spelers te checken en te vergelijken. Ik heb het afgelopen jaar letterlijk alles ge-upgrade en ben nu zo tevreden van men bescheiden setje dat ik geen nood meer heb om upgrades te doen. daarom dat ik er niet echt meer mee bezig ben.

weet je al ongeveer welke receiver je zou willen upgraden nadien? dit vraag ik omdat je dan misschien eens kunt kijken naar bijhorende blu-ray spelers.

greetz

Nog niet specifiek welk type, maar het zal denk ik gewoon wel weer een Marantz worden. Vanwege deze reden ook bedenkingen of het niet beter zou zijn om dan ook een marantz blu-ray speler te kiezen.

Citaat van: Madhouse op augustus  2, 2010, 19:12:12
Heb ook lang zitten twijfelen over een Oppo maar na het lezen van de shootout heb ik gekozen voor een Panasonic BD80. De nieuwe serie (BD65/85) zou een goede speler voor je zijn!

Heb je me vaker aangegeven ja. Wat zijn de verschillen dan ten opzichte van een Oppo? Of is dat moeilijk te zeggen?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Citaat van: Marsh op augustus  2, 2010, 19:17:06
Heb je me vaker aangegeven ja. Wat zijn de verschillen dan ten opzichte van een Oppo? Of is dat moeilijk te zeggen?

Moeilijk te zeggen daar ik zelf nooit een 1 op 1 vergelijking heb kunnen doen. Qua beeld moeten ze nagenoeg gelijkwaardig zijn en qua geluid zou de Oppo er op analoog gebied ver bovenuit moeten steken als ik de vergelijking moet geloven. Maargoed, gebruik alleen analoog voor stereo (CD afspelen) en digitaal voor films, dus dat was de reden waarom ik voor een panasonic heb gekozen. En het prijsverschil natuurlijk. Marantz BD heb ik ook overnagedacht maar dat die vond ik toen te duur (was toen bijna net zo duur als een Oppo), nu koop je ze voor rond de 350euro maar qua kwaliteit moet een Panasonic het nog winnen.

Je bent nog steeds welkom om te komen kijken  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: Madhouse op augustus  2, 2010, 19:24:46
Moeilijk te zeggen daar ik zelf nooit een 1 op 1 vergelijking heb kunnen doen. Qua beeld moeten ze nagenoeg gelijkwaardig zijn en qua geluid zou de Oppo er op analoog gebied ver bovenuit moeten steken als ik de vergelijking moet geloven. Maargoed, gebruik alleen analoog voor stereo (CD afspelen) en digitaal voor films, dus dat was de reden waarom ik voor een panasonic heb gekozen. En het prijsverschil natuurlijk. Marantz BD heb ik ook overnagedacht maar dat die vond ik toen te duur (was toen bijna net zo duur als een Oppo), nu koop je ze voor rond de 350euro maar qua kwaliteit moet een Panasonic het nog winnen.

Je bent nog steeds welkom om te komen kijken  ;)

Speel analoog enkel om de HD kanalen te kunnen ervaren. Met de nieuwe speler en versterker in de toekomst is zal dit natuurlijk digitaal worden.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Citaat van: Marsh op augustus  2, 2010, 21:25:06
Speel analoog enkel om de HD kanalen te kunnen ervaren. Met de nieuwe speler en versterker in de toekomst is zal dit natuurlijk digitaal worden.

Panasonic BD85 kan dit ook, die heeft 5.1 anloge uitgangen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: Madhouse op augustus  2, 2010, 21:58:23
Panasonic BD85 kan dit ook, die heeft 5.1 anloge uitgangen.

Klopt, maar de enige reden waarom ik analoog speel is vanwege het feit dat mijn huidige versterker nog geen hd kanalen kan weergeven.
Gaat met de nieuwe speler ook vooral om het plaatje wat de ps3 moet overtreffen.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Vin_cent

Citaat van: Marsh op augustus  2, 2010, 22:29:25
Klopt, maar de enige reden waarom ik analoog speel is vanwege het feit dat mijn huidige versterker nog geen hd kanalen kan weergeven.
Gaat met de nieuwe speler ook vooral om het plaatje wat de ps3 moet overtreffen.

Een PS3 heeft toch geen 7.1/5.1 analoge uitgang?

Als je toch een nieuwe receiver gaat kopen, koop dan een pana BD65 (staat ook een op het forum te koop) en speel totdat je een nieuwe receiver heeft via de digitale coax. Het is dan geen HD geluid, maar ik zou het zonde vinden om voor een korte periode speciaal een duurdere speler met analoge uitgangen te kopen.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

bmateijsen

Citaat van: Marsh op augustus  2, 2010, 22:29:25
Klopt, maar de enige reden waarom ik analoog speel is vanwege het feit dat mijn huidige versterker nog geen hd kanalen kan weergeven.
Gaat met de nieuwe speler ook vooral om het plaatje wat de ps3 moet overtreffen.

Hoe speel je dan exact analoog? Of bedoel je misschien digitaal via Toslink?

Groet,

Bjorn

Marsh

Citaat van: Vin_cent op augustus  2, 2010, 22:46:32
Een PS3 heeft toch geen 7.1/5.1 analoge uitgang?

Als je toch een nieuwe receiver gaat kopen, koop dan een pana BD65 (staat ook een op het forum te koop) en speel totdat je een nieuwe receiver heeft via de digitale coax. Het is dan geen HD geluid, maar ik zou het zonde vinden om voor een korte periode speciaal een duurdere speler met analoge uitgangen te kopen.

Neen. Dat bedoelde ik niet.
Ik speel wel degelijk met de nieuwe HD kanalen, enkel doet de PS3 nu het werk in plaats van de versterker.
HDMI van projector naar versterker, en HDMI van PS3 naar versterker.

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


bmateijsen

Dat is niet echt analoog. Wat je bedoelt is dat je een PCM signaal doorstuurt ipv bitstream.
De decodering van het HD-audio signaal vindt dus plaats in de PS3 ipv in de versterker. ;)

Citaat van: Marsh op augustus  2, 2010, 22:51:43
Neen. Dat bedoelde ik niet.
Ik speel wel degelijk met de nieuwe HD kanalen, enkel doet de PS3 nu het werk in plaats van de versterker.
HDMI van projector naar versterker, en HDMI van PS3 naar versterker.



Marsh

Citaat van: bmateijsen op augustus  2, 2010, 22:52:57
Dat is niet echt analoog. Wat je bedoelt is dat je een PCM signaal doorstuurt ipv bitstream.
De decodering van het HD-audio signaal vindt dus plaats in de PS3 ipv in de versterker. ;)


Hmm, er werd mij bij de uitleg verteld dat het deze manier analoog zou zijn..  :confused:

Maar indeed.. het geluid zal dan ook wat beter moeten klinken als de versterker het werk zou doen en dus deze kanalen zou ondersteunen niet?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


sr7000

Qua beeld kan ik me voorstellen, dat je de epson wil verwennen met een betere bron. Qua geluid, denk ik dat de receiver ook nog wel eens de bottlenek  zou kunnen zijn. Upgraden naar een 6001 of 7001 zou meer uitmaken dan een andere bron gok ik. Omdat die namelijk wel geluid over hdmi doen, en weer net een stukje stabieler zijn.

Marsh

Citaat van: sr7000 op augustus  2, 2010, 23:11:05
Qua beeld kan ik me voorstellen, dat je de epson wil verwennen met een betere bron. Qua geluid, denk ik dat de receiver ook nog wel eens de bottlenek  zou kunnen zijn. Upgraden naar een 6001 of 7001 zou meer uitmaken dan een andere bron gok ik. Omdat die namelijk wel geluid over hdmi doen, en weer net een stukje stabieler zijn.

Klopt. Zit ook nog te twijfelen wat ik als eerste pak; een nieuwe BR, of een nieuwe versterker. Al ben ik blij met het geluid op dit moment, weet ik dat het met de nieuwe versterker nog veel beter zal zijn.
Maar ik merk wel aan mezelf dat ik veel meer richting het beeld leun, en daar veel meer op gefocust ben, daarom dacht ik als eerst aan een nieuwe speler.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema