Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Gestart door williams, maart 5, 2020, 21:08:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

angelo41

ok. thxs

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Maks

Citaat van: papaleo op april  7, 2020, 22:21:57
Ik zal met de ATV films van af mijn nas bekijken en ik kan ook de Oppo daarvoor inzetten eens kijken of daar nog 'veel' verschil in is te ontdekken.

Ben benieuwd naar jouw bevindingen van het vergelijk met de oppo....jij gebruikt ook infuse voor het afspelen op atv, toch?
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

angelo41

kan ik eigenlijk die integral gebruiken als een soort doorgeef signaal gewoon? tis omdat ik nu nog eens op projector bezig was en afspelen van dv op netflix ziet er echt wel goed uit. maar het homescreen van mijn shield bij opstart ziet er echt niet uit. dat ik dus eigenlijk mijn shield gebruik zonder die integral aan het werk maar dat de hdmi kabel er wel blijft doorlopen. [emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

wel raar want op mijn tv ziet mijn homescreen er wel goed uit.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

of moet ik de pj op hdr10 zetten ms?

edit die staat blijkbaar op hdr10.
vind het er gewoon wa donker uitzien[emoji848][emoji848][emoji848]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

williams

Hier heb ik zowel met mijn sony player en mijn apple tv een helder home menu .
Mijn sony player start wel op met een sdr menu en schakelt pas over op Dolby Vision als ik content start.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Citaatkan ik eigenlijk die integral gebruiken als een soort doorgeef signaal gewoon? tis omdat ik nu nog eens op projector bezig was en afspelen van dv op netflix ziet er echt wel goed uit. maar het homescreen van mijn shield bij opstart ziet er echt niet uit. dat ik dus eigenlijk mijn shield gebruik zonder die integral aan het werk maar dat de hdmi kabel er wel blijft doorlopen.
   

Ik neem aan dat je bedoelt dat de shield gewoon rechtdoor gaat in de fury zonder enige vorm van hdr of DV.
Als dit de bedoeling is  kies je een andere EDiT op bv port  Top in je Fury en dan sluit je hier je shield op aan en dan op port Bottom je apple TV met een EDIT die geschikt is voor DV .
En dan kun je schakelen met de goblue app tussen port Top en port Bottom .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Citaat van: williams op april  9, 2020, 10:09:25
Ik neem aan dat je bedoelt dat de shield gewoon rechtdoor gaat in de fury zonder enige vorm van hdr of DV.
Als dit de bedoeling is  kies je een andere EDiT op bv port  Top in je Fury en dan sluit je hier je shield op aan en dan op port Bottom je apple TV met een EDIT die geschikt is voor DV .
En dan kun je schakelen met de goblue app tussen port Top en port Bottom .
yep dat is de bedoeling. thxs.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

ben hier aant klooien ook met de uhdplayer. die heeft normaal ook dv. en bij netflix toont ie ook dv bij serie of film. maar mijn beeld is rood. [emoji848][emoji848][emoji848]zet ik de edit op auto dan heb ik enkel hdr. [emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]

moest ik de uhdplayer werkend krijgen zou ik die gebruiken voor dv. en de shield weer gewoon in de denonprikken. of door de fury laten lopen met dan andere edit.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

of misschien kan ik de twee inputs gebruiken op 1 output?
shield vb op 0 en de uhd op poort 1?

in de instellingen van de uhd bv bij output vind ik geen dv enkel 2160 terug. pffff

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41


angelo41

ws speelt niet elke speler met dv met die hack(integral).?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

heb nu eens custom edit 1 genomen. das full zonder dv. dan vanavond eens kijken op pj. maar moet zeggen hdr ziet er toch ook nog altijd goed uit hoor.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Citaat.   ws speelt niet elke speler met dv met die hack(integral).?       

Dat zou goed kunnen maar weet niet zeker ,heb op het avs ergens een lijst voorbij zien komen met de spelers die hiermee werkte maar of de LG erbij stond weet ik niet meer .
Heb ook even op Google gezocht maar of de LG nu wel of niet DV ondersteunt was me niet echt duidelijk met de firmware die later werd ingetrokken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Citaat van: williams op april  9, 2020, 19:34:29
Dat zou goed kunnen maar weet niet zeker ,heb op het avs ergens een lijst voorbij zien komen met de spelers die hiermee werkte maar of de LG erbij stond weet ik niet meer .
Heb ook even op Google gezocht maar of de LG nu wel of niet DV ondersteunt was me niet echt duidelijk met de firmware die later werd ingetrokken .
ook nog aant lezen geweest en het was inderdaad verwarrend over die fw. ik dacht te lezen na het intrekken dat ie dan toch doorgegaan is. iets met regio a en b te maken of zo. vind avs zo onoverzichtelijk he.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk



angelo41

vind wel raar dat ie dan wel dolby vision toont bij films in netflix. buiten datbeeld rood is. ik dacht aja ms in instellingen nu op dv output zetten maar je vind da nie terug.


de shield staatnu gewoon op custom 1 edit. dus alles hdr atmos. en das super plaatje op tv. straks eens op de projector testen hoe mn homescreen eruit ziet op dit edit.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

angelo41

homescreen blijft er voor mij althans raar uitzien. kwa kleur , donker etc. en toch bij afspelen ist goed dan. [emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]voorlopig zo laten. en zit zonder hdmi kabel voor mn htpc(kapot). want dit speelt toch nog het beste hoor voor mij.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

of is da nu zo met die nieuwste shield? want gelijk welke edits. tblijft hetzelfde. [emoji848][emoji848][emoji848]of ben ik aan het flippen[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]even rechtstreeks in de denon ook geprikt en blijft tzelfde.

ook nie zo deftige foto.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

reza

Dit lijkt me toch logisch, aangezien de Fury een "speciale" gama curve doorgeeft die je menu niet herkent? Als je de Fury nu uitzet heb je toch ook weer normaal beeld?

Of zou die automatisch moeten schakelen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Citaat van: reza op april 10, 2020, 00:15:35
Dit lijkt me toch logisch, aangezien de Fury een "speciale" gama curve doorgeeft die je menu niet herkent? Als je de Fury nu uitzet heb je toch ook weer normaal beeld?nochtans op tv wel een mooi helder homescreen.

Of zou die automatisch moeten schakelen?
ik heb de shield rechtstreeks al in de denon geprikt, en tblijft hetzelfde.

ms aant overwegen voor toch eens een atv. wel jammer dat ik met deze speler wel pastrough atmos kwijt ben met mn downloads. [emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]natuurlijk wel nog mn htpc[emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

angelo41

zeer raar want op mn tv heb ik wel een mooi en helder homescreen. snap der niks van[emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

williams

Als je de fury er tussen uit haalt heb je dan wel een goed homescreen menu op je Epson ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Citaat van: williams op april 10, 2020, 10:31:41
Als je de fury er tussen uit haalt heb je dan wel een goed homescreen menu op je Epson ?
nee.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk