Nieuwe projectoren Q4 2012

Gestart door Kjelt, juli 24, 2012, 12:12:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kjelt

Is de 8100 niet gewoon een 9100 zonder brillen? Ze zijn qua prijs identiek. Alleen de set met brillen of de W versie vd 9100 kost 10% meer

LittleNinja

Citaat van: Kjelt op oktober 23, 2012, 17:58:05
Is de 8100 niet gewoon een 9100 zonder brillen? Ze zijn qua prijs identiek. Alleen de set met brillen of de W versie vd 9100 kost 10% meer

In principe wel... Daarnaast heeft hij de wireless HDMI van de 9100W niet ( wat tegenwoordig volgens mij zelfs gebruikt kan worden als switch met zijn HDMI ingangen, een passthrough en een wireless verbinding ). Oh ja, en het officiƫle ISF certificaat ontbreekt op de 8100..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MechanicalAnimal

Citaat van: LittleNinja op oktober 23, 2012, 17:46:50
De 8100 heeft wel de transmitter aan boord, alleen de brillen er niet bij. ;)

De 3200 is overigens een ouder model ( wat je ziet aan de compleet verschillende behuizing t.o.v. de huidige generatie ). Het verschil ga je zeker waarnemen. Maar een persoonlijke kijkervaring is natuurlijk het beste.

potverdorie, moeilijk hoor, al die projectoren  :nopompom:

De 3200 staat op mijn shortlist als instapper in HT (epson kwaliteit/prijs, FullHD, Lensshift etc). Ik heb echter nog nooit een projector in werking gezien dus ik wil zien wat voor beeld zoiets geeft ten opzichte van mijn huidige Panasoni 42G10 plasma. Ik wil naar een grotere TV maar voor hetzelfde geld heb ik een PJ+scherm  :popcorn:

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 22, 2012, 22:46:32
8100 lijkt me de meest favoriete projector worden :D we hebben hem al in de wachtrij staan, zodra we de kans krijgen word hij direct gereviewed.

:pompom: :popcorn: :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Citaat van: boekhour op oktober 23, 2012, 17:55:29
Ik weet wel zeker dat je het verschil gaat waarnemen. Ik heb zelf de 3000 gehad, grotendeels vergelijkbaar met de 3200. Zie mijn review in dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125003.msg2276039#msg2276039

Thanks :)

Verschil mag er ook wel zijn met bijna 1500 euro tussen de 3200 en de 8100  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Kjelt

Citaat van: LittleNinja op oktober 23, 2012, 18:00:44
In principe wel... Daarnaast heeft hij de wireless HDMI van de 9100W niet
Ik vergeleek de 8100 met de 9100 niet met de 9100W of wordt de 9100 niet in NL verkocht?

J.A.F._Doorhof

8100-9100 zouden inderdaad wel erg veel vergelijking moeten hebben (:D) en zou daarmee in mijn optiek meteen de best verkopende HT projector moeten worden.
We hebben hier nu verschillende shoot outs gehad tussen de HW50 en TW9100 en opvallend veel mensen gaan toch weg met de Epson (en niet alleen voor de prijs), Ik vind zelf de HW50 iets mooier qua kleur en absolute scherpte, maar als er zometeen meer dan 500.00 verschil in gaat zitten dan is het toch echt de Epson wat ik mensen zou adviseren vrees ik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Frank heb je de beide projectoren getest met de ""moeilijke" scenes waarbij de FI van de HW30 verleden jaar nog moeite had. Kan de Epson bij die scenes hetzelfde beeld neerzetten als de HW50?

J.A.F._Doorhof

BEIDE units hebben goede FI, op sommige scenes is de Epson beter, op andere de Sony.
Het is echt bijna niet te doen om een exact antwoord te geven behalve dat beide gewoon NAGENOEG "perfect" zijn, of wel goed werken.
Maar beide zijn niet PERFECT :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MechanicalAnimal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 23, 2012, 19:16:59
8100-9100 zouden inderdaad wel erg veel vergelijking moeten hebben (:D) en zou daarmee in mijn optiek meteen de best verkopende HT projector moeten worden.
We hebben hier nu verschillende shoot outs gehad tussen de HW50 en TW9100 en opvallend veel mensen gaan toch weg met de Epson (en niet alleen voor de prijs), Ik vind zelf de HW50 iets mooier qua kleur en absolute scherpte, maar als er zometeen meer dan 500.00 verschil in gaat zitten dan is het toch echt de Epson wat ik mensen zou adviseren vrees ik.

Zou je het verschil een beetje kunnen vergelijken met Plasma vs. LCD? Plasma geeft ook een wat natuurlijker beeld terwijl de LCD tv's qua kleur wat meer van het scherm afspatten.

Zoiets proef ik ook een beetje in de vergelijkingen tussen sony en epson namelijk.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

J.A.F._Doorhof

Nee, het is subtieler.
De Sony is wat meer "sprekend" qua kleuren, de Epson wat meer "gematigd" beide hebben voorstanders.
Is wat anders trouwens als saturatie omhoog gooien.

Ik kan het met beide groepen trouwens eens zijn.
De VW95 zit wat in het midden en is voor mij qua kleur nog steeds ultiem.

Maar het is niet zo enorm als bij plasma en LCD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: Kjelt op oktober 23, 2012, 18:40:00
Ik vergeleek de 8100 met de 9100 niet met de 9100W of wordt de 9100 niet in NL verkocht?

Sorry, ik begreep je verkeerd.

Ze worden straks allemaal leverbaar.
Het ISF certificaat, de brillen en natuurlijk de kleurstelling zijn het enige verschil
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SuperDre

Citaat van: MechanicalAnimal op oktober 23, 2012, 18:13:43
Ik heb echter nog nooit een projector in werking gezien dus ik wil zien wat voor beeld zoiets geeft ten opzichte van mijn huidige Panasoni 42G10 plasma. Ik wil naar een grotere TV maar voor hetzelfde geld heb ik een PJ+scherm  :popcorn:

Tja, het is allemaal afhankelijk of je met alle lampen aan/ gordijnen open (overdag) kijkt of niet en dus je huiskamer situatie is.. Kijk je met alle lampen aan, dan zal een projector je behoorlijk tegenvallen tenopzichte van een plasma scherm, je zult nooit de lichtsterkte krijgen die een plasma kan tonen..
Maar heb je geen problemen met het verduisteren van je kamer dan is het een hele andere belevenis van film-kijken.. Overigens vindt ik persoonlijk dat je dan wel een heel stuk groter scherm moet pakken dan bv 60", anders kun je net zo goed een 'gewone' tv kopen..
Vergeet ook niet dat de lamp redelijk prijzig is en dat ze veel sneller 'donkerder' worden (en daarmee dus vervangen moet worden) dan jouw plasmaschermpje.. Ook een fatsoenlijk spanscherm kost ook een paar honder euro.. dus al met al ben je op langer termijn wel wat meer kwijt dan een beetje 60" tv..

THX-UltraII

Er druppelen langzaam wat reviews binnen van de JVC X55. Eerste berichten zijn dat hij de Sony van tafel blaast zowel op 2D als 3D (3D zou nagenoeg geen ghosting hebben!). De HW50 is qua ghosting trouwens vergelijkbaar met de HW30 blijkt uit de eerste testst van Zombie (dit is een tester van het AVS forum die alle nieuwe pjs op een speciale manier test wat 3D betreft)

Kjelt

Citaat van: LittleNinja op oktober 23, 2012, 23:25:08
Sorry, ik begreep je verkeerd.
Ze worden straks allemaal leverbaar.
Het ISF certificaat, de brillen en natuurlijk de kleurstelling zijn het enige verschil
En als ik naar het buitenland kijk waar de prijzen bekend zijn is er geen prijsverschil tussen de 8100 en de 9100  ??? , ergo waarom zou nog iemand voor de 8100 kiezen ipv de 9100  :D

boekhour

Citaat van: Kjelt op oktober 24, 2012, 09:35:49
En als ik naar het buitenland kijk waar de prijzen bekend zijn is er geen prijsverschil tussen de 8100 en de 9100  ??? , ergo waarom zou nog iemand voor de 8100 kiezen ipv de 9100  :D
Op welke site heb je die prijzen gezien en zijn er uberhaupt al betrouwbare prijzen bekend van de 8100?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

konijntje

Bij Epson.nl zijn de verwacht data ook alweer naar 29 okt en november verschoven voor de 5910-6100(w)... :-(

ronalddebeer

Pioneer SC-LX86-K - Pioneer BDP-LX55 - Pioneer S-EX 7.1 surround opstelling

home@the movies

Citaat van: Kjelt op oktober 24, 2012, 09:35:49
En als ik naar het buitenland kijk waar de prijzen bekend zijn is er geen prijsverschil tussen de 8100 en de 9100  ??? , ergo waarom zou nog iemand voor de 8100 kiezen ipv de 9100  :D

Waar haal je dat Kjelt? wij hebben de prijzen op IFA reeds doorgekregen van Epson en er is wel degelijk een behoorlijk verschil.
Ik heb de adviesprijzen reeds een hele tijd geleden vlak na IFA gepost, bij deze nog even opnieuw.

Hier alvast de adviesprijzen van de nieuwe Epson modellen zoals die ons door Epson op IFA zijn meegedeeld.

TW9100 2899 (incl 2 3d brillen)
TW9100W 3199 (incl 2 3d brillen)

TW8100 2499 (geen 3d brillen)

TW6100 1499 (incl 1 3d bril)
TW6100W 1799 (incl 1 3d bril)

TW5910 1099 (geen 3d brillen)

Alle prijzen zijn incl BTW

Vriendelijke groeten
Werner
Home@The Movies
Cinedream

Kjelt

Citaat van: home@the movies op oktober 24, 2012, 23:55:01
Waar haal je dat Kjelt?
PM ivm forumregels, overigens eenieder slaap gerust de prijzen die ik zag lagen boven de door jou genoemde adviesprijzen  :D

THX-UltraII

Werner, is bij jou al een leverdatum bekend voor de nieuwe JVC modellen?

home@the movies

Citaat van: THX-ultraII op oktober 25, 2012, 11:05:14
Werner, is bij jou al een leverdatum bekend voor de nieuwe JVC modellen?

Ik ga morgen een demo sample ophalen en dan zal ik vermoedelijk meer nieuws hebben.

Groeten
Werner

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

THX-UltraII

Citaat van: home@the movies op oktober 25, 2012, 17:16:39
Ik ga morgen een demo sample ophalen en dan zal ik vermoedelijk meer nieuws hebben.

Groeten
Werner
verwacht je ook een review te plaatsen op korte termijn? de eerste geluiden op zowel het av als avs forum is dat men lyrisch is over de nieuwe x35 en x55

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis