IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Gestart door Richi, oktober 3, 2019, 13:05:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brt

#450
Citaat van: Spijkie op maart 31, 2024, 20:43:20Nee maar alles wat in het interieur zichtbaar is is eigenlijk haar ding vandaar.

Volgens mij is dat een gezamelijk ding, bij ons in elk geval wel. Maar dan nog bestaat er zoiets als gunnen, toch? Als ik mijn vrouw zou vragen naar de mening van Gaiia's zal ze ze ook niet mooi vinden, vermoed ik. Maar als mijn geluid daarvan beter wordt, zou ze het mij wel gunnen. Visueel is het natuurlijk van erg kleine invloed. Een beamer komt er bij mij ook niet snel in, maar dat vind ik zelf ook niet mooi in een woonkamer.

Ik hou natuurlijk ook echt wel rekening met wat mijn vrouw mooi vindt, maar zij gunt mij ook mijn hobby, ook al speelt deze zich af in gezamelijk gebied: de woonkamer. Misschien helpt ook wel dat toen zij me leerde kennen ik al een (veel te grote) stereo prominent in mijn (veel te kleine) studentenkamer had. Ze weet dat het belangrijk voor me is en gunt me daarom die dingen. Toen bleek dat mijn speakers te ver uit elkaar stonden vanwege een te breed tv meubel zei ik: we hebben een nieuw tv meubel nodig! Ze vond het prima, en daarna hebben we er eentje uitgekozen die we allebei mooi vinden en die minder breed was zodat de speakers precies goed kunnen staan in onze kamer. Misschien heb ik wel veel geluk hoor...

Maar ik denk ook echt dat er vrouwen zijn die lopen te zeiken om het zeiken om op die manier aandacht willen krijgen (zeg niet dat dat bij jou zo is hoor). Op elke audioslak zout leggen. Zoiets :)
Dan denk ik, kom op, laat de man. Idd @chansig , we willen niet allemaal verbannen worden naar zolder  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Verbannen is een groot woord.

Volgens mij was voelde ik me ietwat schuldig op een bepaald moment: 2 speakers in de kamer, luisterstoel midden de kamer, vier subs door de kamer heen, gaten in de vloer om de kabel doorheen te laten lopen, kast vol met apparatuur, hoofdtelefoons die een prominente plek hadden en daarvoor nog een kast vol met platen en cd's. En dan stond er ook nog een Tacx in de serre.

Nooit gezeik. Ooit 1 keer met de Scan Speak Event. Die moest echt weg.

Op zolder kan ik alles doen met de set wat nodig is en niemand die er last van heeft.

Nu met de kleine in huis denk ik ook wel weer handig. Al bleven de eigenste kinderen altijd van de speakers en apparatuur af.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Het is natuurlijk wel fijn als je een beetje rekening met elkaar houdt. En ook dat je doorhebt dat het aan het doorschieten is, zoals jij beschrijft.

Aan de andere kant zijn er denk ik genoeg die de hobby echt niet zo ver visueel laten domineren als jij beschrijft, maar waar de vrouw dan wel haar invloed op wil uitoefenen, blijkbaar dus zelfs op detailniveau. Daar vind ik dan wel wat van, ja.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Er staan vaak 2 joekels van speakers in de kamer. Ik vind dat al redelijk dominant aanwezig zijn van...

Maar goed. Beetje liev voor elkaar zijn kan geen kwaad.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

Nou het zijn blijvertjes hoor, met name een soort rust en meer diepte vind ik een hele fijne meerwaarde.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.