aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Thanatos

#13525
Of upgraden naar een moderne cabrio  O0

http://link.marktplaats.nl/m1169084735


twani


Thanatos

Nu wel, zit een beetje onhandig op een iphone te knippen plakken :crazy:

twani

#13528
Ah oké nu wel...


Tja een Audi...........   Ik denk dat MAZ als ie wil gaan upgraden toch aan échte auto's denkt...

911, Aston ed.....


Dat gaf ie volgens mij al eens aan....   De Audi is een prima boulevardcruiser maar die heeft ie al.....

Thanatos

En dan straks de kleine Mazjes met de Smart naar school brengen  :D

En nog een bijkomend voordeel, er kunnen ook nog 2 mooie dames achterin  ;D

bokkes

Citaat van: Thanatos op juni 22, 2017, 08:28:21
En dan straks de kleine Mazjes met de Smart naar school brengen  :D
Gaat niet , zij slaapt en hij verkracht zijn auto  :D

Alex Groningen


Mr.M



Citaat van: Pjotr27 op juni 22, 2017, 05:22:09
Verstandig, je kan toch maar naar 1 set tegelijk luisteren!

Dat geld kan je beter aan andere dingen besteden...
Ik blijf het wel volgen vanuit Indonesia wat er in die grote kisten zit... ben benieuwd..
Indonesie! Heerlijk is dat!
Soms mis ik wel de gemak van "werknemer" zijnde.
Gewoon vakantie doorgeven en 3 weken weggaan zonder zorgen en omkijk.
Maargoed je kan niet alles hebben.
Ben zeer blij met wat ik doe en heb. Heb niet veel vakantie en tijd maar daardoor kan ik ook niet veel uitgeven. ;). Dan kan je snel sparen voor leuke dingen buiten vakanties.

Wat de tweede set betreft; toen ik nog niet was verhuisd had ik veel wilde plannen maar nu ik er ben zie ik die plannen niet meer zitten gezien mijn woonkamer een K.T akoestiek heeft en de zolder verdieping wat een man cave had moeten worden met een bios zelden gebruikt gaat worden.

Dus dan maar andere dingen doen met het geld dan links laten liggen  onder de stof.




Citaat van: skyfox op juni 22, 2017, 06:38:40
Maz, check even of je remschijven geperforeerd en gegroefd zijn. Dit kan helpen tegen de remfading die je ervaart. Daarnaast kan je eens informeren of je blokken van een performance type zijn ipv een standaard compound. Dit kan ook helpen als je vaak hard remt.
Remschijven zijn de standaard Mercedes  geventileerd ( met gaatjes ) . Alleen ik weet niet welke remblokken nu onder zitten. (Vorige maand vervangen) ik denk standaard spul! Ga het navragen.

Laats ik in de Porsche Carrera 4s van buurman reed was ik best jaloers op de remmen van dat ding.

Maargoed Porsche is ook een "echte" rijders auto en die van mij de comfi cruizer.

Heb wel gemerkt , als ik de auto op de S stand zet en dan nog eens op ABC sport dan gaat het remmen ook iets beter! Kan ook aan mij liggen!

Af en toe remt die als een tierelier en de ABS lampje gaat aan omdat de remmen de banden haast blokkeren en als ik wat vaker achter elkaar op Rem gaat  dan moet je aanzienlijk harder op de pedaal drukken wil je zelfde effect krijgen.

Ik zal eens mijn  Mercedes specialist vragen  hoe en wat. Met de remmen.

Ze remmen echt niet slecht ofzo  maar als je eenmaal een Porsche heb gereden dan is de Benz een zwaar log ding. (Is ook 300kg zwaarder dan de Porsche dus  dat speelt ook een rol.


Citaat van: twani op juni 22, 2017, 07:51:51
Precies helemaal niets klopt er van bovenstaand relaas over de remmen van de Mercedes.....

Voor weggebruik gaat het originele systeem prima voldoen mits weer nauwkeurig teruggebracht naar OEM specs.

Daar knelt vaak de schoen bij dit soort auto's op leeftijd.  Meestal is er door de jaren heen goedkope B-shit gemonteerd die dan ook nog eens versleten is.

Check:

-hoofdremcylinder want waarschijnlijk al net zo oud als de auto zelf...
-nieuwe remschijven en blokken minimaal op OEM specs
-remolie verversen!!!!!!

Verder kan een goede (en dat hoeft niets met groefjes en gaatjes te maken te hebben!) upgrade bestaan uit blokken en schijven uit een hogere klasse die soms wel als nadeel hebben dat er meer temperatuur "in moet" voordat je überhaupt betere remwerking ervaart.  Koud kunnen deze sets aanvoelen als slechter remmend.

Gezien een SL500 verre van een sportwagen is (wat MAZ zelf ook al prima inziet) maar meer een comfi cruiser zou ik MAZ aanraden de remmerij nauwkeurig terug te zetten op fabrieksspecs.

Dat zou moeten volstaan om weer een voldoende agressief remmende Benz terug te krijgen die óók af en toe eens een gekkigheidje aankan......

Ik ga van de week even vragen wat er nu exact onder zit. Kijken of dat een beetje op specs is en of er al wat aan gesleuteld is.




Citaat van: twani op juni 22, 2017, 08:23:00
Ah oké nu wel...


Tja een Audi...........   Ik denk dat MAZ als ie wil gaan upgraden toch aan échte auto's denkt...

911, Aston ed.....


Dat gaf ie volgens mij al eens aan....   De Audi is een prima boulevardcruiser maar die heeft ie al.....

Ik zit inderdaad te twijfelen wat en welke :

Opties zijn:

Quattro R8 4.2 FSI Quattro R-tronic 2009 Rood
€ 52.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1172764893?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons


Maserati GRANTURISMO S-UITGEVOERD/BJ.2008/60362.KM/N.A.P/SPO
€ 57.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1168530788?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons


Porsche 911 Cabrio 3.8 CARRERA 4S (bj 2006, automaat)
€ 47.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1176765443?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Porsche Boxster S 3.4 PDK (981)
€ 55.000,00
http://link.marktplaats.nl/m1176771074?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons


Mercedes-Benz SL-Klasse SL350 AMG, Leder, TV Comand Dealer o
€ 34.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1174648888?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

De maseratti en R8 zijn geen cabrios helaas maar wel "DIK" en wauw!

De rest is cabrio (wat ik het liefst wil) .

Ben ook even in onderzoek welke onderhoud vriendelijker is.

Want ik ben geen "Dealer" mens. Ik ken genoeg mensen die bij de dealers hebben gewerkt en betaal liever niet  3x meer dan nodig voor een dealer stempel.


Citaat van: Thanatos op juni 22, 2017, 08:28:21
En dan straks de kleine Mazjes met de Smart naar school brengen  :D

En nog een bijkomend voordeel, er kunnen ook nog 2 mooie dames achterin  ;D

Lol. Ik heb ook nog de A classe van Mercedes dus dat komt wel goed.




Citaat van: bokkes op juni 22, 2017, 08:36:22
Gaat niet , zij slaapt en hij verkracht zijn auto  :D
Hahahahhaha. Lol. 
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13533
Foto's van de gegadigden.
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: maz op juni 22, 2017, 12:46:02


Ben ook even in onderzoek welke onderhoud vriendelijker is.

Want ik ben geen "Dealer" mens. Ik ken genoeg mensen die bij de dealers hebben gewerkt en betaal liever niet  3x meer dan nodig voor een dealer stempel.








Als factuurtjes voor het op de weg houden van dit soort auto`s een probleem zijn kun je het beter laten....   

Een 911 bijvoorbeeld gaat een beun niet goed kunnen onderhouden.  Je komt óf bij een échte Porsche specialist terecht óf bij de officieel dealer.

Uiteraard met de bijbehorende zeer dikke facturen. 

Reken voor onderhoud en assurantie van een 911 gemiddeld 10K per jaar.

Lukt/wil je dat niet laat het dan maar.....


scrutinizer

#13535
Citaat van: twani op juni 22, 2017, 13:11:25
Als factuurtjes voor het op de weg houden van dit soort auto`s een probleem zijn kun je het beter laten....   

Een 911 bijvoorbeeld gaat een beun niet goed kunnen onderhouden.  Je komt óf bij een échte Porsche specialist terecht óf bij de officieel dealer.

Uiteraard met de bijbehorende zeer dikke facturen. 

Reken voor onderhoud en assurantie van een 911 gemiddeld 10K per jaar.

Lukt/wil je dat niet laat het dan maar.....

Eenzijdig, smalbandig en overdreven ..as usual. :)

Buiten de electronica zoals in vele moderne bolides, is het mechanisch gewoon autotechniek....
De techniek van Porsche is ook onderhevig aan prima donna gedrag gezien het, over de jaren, ook geen feilloos ontwerp blijkt.

10K voor die 5 a 6 keer per jaar dat hij van stal komt....... :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

#13536
Citaat van: twani op juni 22, 2017, 13:11:25
Als factuurtjes voor het op de weg houden van dit soort auto`s een probleem zijn kun je het beter laten....   

Een 911 bijvoorbeeld gaat een beun niet goed kunnen onderhouden.  Je komt óf bij een échte Porsche specialist terecht óf bij de officieel dealer.

Uiteraard met de bijbehorende zeer dikke facturen. 

Reken voor onderhoud en assurantie van een 911 gemiddeld 10K per jaar.

Lukt/wil je dat niet laat het dan maar.....
Factuurtje betalen is geen probleem voor me maar als de een veel vriendelijker is dan de ander in onderhoud dan is dat de overweging waard.

Ik heb aan de Benz tot nu (ruim jaar) +- 3000 aan onderhoud betaald.( banden /remmen/ olie/ af en toe wat klein defect verhelpen). Dat is ex verzekering belasting en tank ( 700 jaar  / 1200 jaar en gemiddeld 700 euro per maand Tank.)


Dus om de Benz te rijden kost me momenteel gemiddeld ruim 13k  per jaar en gaat prima zo!

Maar om enkel 10 k aan onderhoud en kleine lasten te betalen is wel veel vind ik.



Nou is de benzine wel de duurste van alle kosten. De onderhoud vindt ik best meevallen als je een nette auto hebt die goed onderhouden is in de jaren.










Citaat van: scrutinizer op juni 22, 2017, 13:14:24
Eenzijdig, smalbandig en overdreven ..as usual. :)

Buiten de electronica zoals in vele moderne bolides, is het mechanisch gewoon autotechniek....
De techniek van Porsche is ook onderhevig aan prima donna gedrag gezien het, over de jaren, ook geen feilloos ontwerp blijkt.

10K voor die 5 a 6 keer per jaar dat hij van stal komt....... :)


Misschien als je de verkeerde 911 heb getroffen wel! Geen idee. Nooit een Porsche gehad.
Meer  Mercedes gehad en de onderhoud viel me mee omdat ik een goed adress voor heb.
Mijn reparateur is meer gericht op Audi / Mercedes/ bmw.

Zelf rijdt die ook een dikke R8 en dat vind hij tussen de "supercars" in die klasse best onderhoud vriemdelijk.

Alleen niet echt een auto om naar je werk mee te gaan zoals ik de Benz nu gebruik.

Porsche doet die ook , maar daar zegt hij van: bij porsche is: zonder de dealer stempel is weder verkoop waarde minder , al doet hij exact zoals Porsche dat doet . De stempel is voor de kopers geld waard.Daarom heeft hij niet veel Porsche klanten. Die betalen liever dubbel voor het zelfde werk om de stempel te krijgen. Lol
**UNDER CONSTRUCTION**

xynyx

Of ga je voor wat meer klasse.....


Mr.M

Citaat van: xynyx op juni 22, 2017, 15:03:07
Of ga je voor wat meer klasse.....


Hij is mooi en valt ook binnen budget!

Alleen heb nooit wat met dit merk gehad!
Ook nooit in een gereden.

Lambo gallardo / ferrari california/ porsche 911/ Mercedes AMG /Audi r8/ BMW m3  Heb ik allemaal gereden maar nog geen Aston of maseratti.

De lambo cabriolet was de vetste van de stel.

**UNDER CONSTRUCTION**

twani

#13539
Als 911 bezitter weet ik nog wel enigszins waar ik t over heb.

Maar goed, wish you all the luck......

3000 euro afgelopen jaar aan onderhoud van de Benz incl remmen. 

En....remt ie goed?  Liever het mannetje om de hoek toch?

genesis

Citaat van: xynyx op juni 22, 2017, 15:03:07
Of ga je voor wat meer klasse.....



Dit merk is 'geen klasse', als ze een paar jaartjes oud zijn lijken ze al wat 'shabby', en hebben veel te veel weg van een Ford.

Ook de de performance is voor de ,niet top modellen' te ondermaats kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Te zwaar, te weinig vermogen...

Genesis
Carpe Diem

genesis

#13541
Echt snel willen rijden, kijk dan voor een Nissan GTR35 zijn tegenwoordig te koop voor rond de 65K

En onderhoud is beduidend minder dan van de eerder genoemde exoten.

Genesis
Carpe Diem

Mr.M

Citaat van: genesis op juni 23, 2017, 00:15:29
Dit merk is 'geen klasse', als ze een paar jaartjes oud zijn lijken ze al wat 'shabby', en hebben veel te veel weg van een Ford.

Ook de de performance is voor de ,niet top modellen' te ondermaats kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Te zwaar, te weinig vermogen...

Genesis
Ook niet echt mijn ding geweest. Maar goed ook hier geld : smaken verschillen.
Citaat van: genesis op juni 23, 2017, 00:19:30
Echt snel willen rijden, kijk dan voor een Nissan GTR35 zijn tegenwoordig te koop voor rond de 65K

En onderhoud is beduidend minder dan van de eerder genoemde exoten.

Genesis
Daar heb ik in gezeten maar niet gereden. Idd een SNEL auto . Pffffff.

Dat is idd ook een hele mooie auto maar of hij potemonee vriendelijker is dan all die andere? Gezien het merk "Nissan" niet heel erg exotisch is , kan je daar best gelijk in hebben.

Citaat van: twani op juni 22, 2017, 18:24:04
Als 911 bezitter weet ik nog wel enigszins waar ik t over heb.

Maar goed, wish you all the luck......

3000 euro afgelopen jaar aan onderhoud van de Benz incl remmen. 

En....remt ie goed?  Liever het mannetje om de hoek toch?

3000 vond ik een nette onderhoud prijs voor een jaar. Ben er wel blij  mee.

Komt ook doordat de eigenaar voor mij  aardig wat had ingestoken.


Enige wat ik nog moet is :

*de boegies,
*automaat bak reinigen en vullen.
*misschien rem vloeistof verwisselen.

Wat de remmen betreft , tis echt niet dat die slecht remt , hij remt  "goed" Alleen  niet zo goed als een Porsche helaas, en de remweg is iets langer als je achter elkaar  hard op de rem gaat, ik denk door het warm worden van de blokken /schijf dat die iets minder goed grijpt als wanneer die koel Is? Ik besef ook wel dat dat haast onmogelijk is om zelfde te bereiken als Porsche  want de Porsche is 300 kg lichter, heeft groter klauwen en schijven van beter kwaliteit dan mijn standaard benz Rem.


Wat mijn Huis monteur betreft, die man weet echt wat die aan doen is.
Krijgt ook de meest exclusieve auto's over de vloer dus over zijn kunde twijfel ik niet . Heeft zich meerdere malen bewezen en NO CURE NO PAY! dus geen gezeik met  tig uur rekennen voor "onderzoek" .

Mijn zegen heeft die en kom graag bij hem. Door hem bespaar ik tig k per jaar. Als jij rekent op 10k per jaar en ik kan met 3 - 4 k klaar zijn dan hoor je mij niet piepen.
Dan heb ik in 3 jaar ipv 30k aan onderhoud  maar 10 k besteed. Het verschil van 20k  zal een auto met dagwaarde van rond 40-50 echt niet gaan afschrijven bij doorverkoop .

Je zal hem iets onder de dagwaarde verkopen maar niet 50% goedkoper.

Ik blijf lekker bij me huis tuin keuken monteur. Daarnaast GUN ik hem IEDER CENT als zelfstandig ondernemer zijnde.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: twani op juni 22, 2017, 18:24:04
Als 911 bezitter weet ik nog wel enigszins waar ik t over heb.

Maar goed, wish you all the luck......

3000 euro afgelopen jaar aan onderhoud van de Benz incl remmen. 

En....remt ie goed?  Liever het mannetje om de hoek toch?
Ps. Ik heb enkel de remblokken verwisseld . Het schijf zelf was nog goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

twani

Citaat van: maz op juni 23, 2017, 10:49:52
Ps. Ik heb enkel de remblokken verwisseld . Het schijf zelf was nog goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Je mist compleet de essentie van mijn eerdere betoog over de remmen van je Mercedes. 

Jíj vond 'm k*t remmen, niet ik :)   

Enfin, ik merk dat wat meer zinnige info over de remmetjes van de Benz nutteloos is hier.  Het is mij om het even.....


pameijer

Citaat van: twani op juni 23, 2017, 12:21:17
Je mist compleet de essentie van mijn eerdere betoog over de remmen van je Mercedes. 

Jíj vond 'm k*t remmen, niet ik :)   

Enfin, ik merk dat wat meer zinnige info over de remmetjes van de Benz nutteloos is hier.  Het is mij om het even.....
Als je niet helemaal begrepen wordt hoef je je niet meteen onbegrepen te voelen. Je kunt het ook even verduidelijken  :pompom:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

twani

Citaat van: pameijer op juni 23, 2017, 18:22:49
Als je niet helemaal begrepen wordt hoef je je niet meteen onbegrepen te voelen. Je kunt het ook even verduidelijken  :pompom:

Paarlen voor de zwijnen...... :)

genesis

Citaat van: twani op juni 23, 2017, 19:50:42
Paarlen voor de zwijnen...... :)

Je hebt gelijk Twani, je bent omringt door 'idioten'! :D

Genesis :angel:
Carpe Diem

Kerkhoffd

@Maz. Wat je omschrijft met betrekking tot het remgedrag van je Mercedes, klinkt als 'fading'. Normaal bij normale remmen. Als ik me niet vergis zijn enkel keramische remmen redelijk of zelfs geheel fading-vrij.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio