HTMIMIC - het kriebelt

Gestart door mimic, november 6, 2006, 21:23:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mimic

Jongen, ik ga mij voorlopig niet richten op de huiskamer!

Eerst maar eens verder met de MC, en aangezien de Gemini vanavond al gehaald word... opzoek naar een nieuwe sub.

Budget max 500 euro ( uit de verkoop van sub+ es-11 ), wens; diepgang, strak eneh nogmaals heel veel diepgang. Een echte HTsub die mij tot 20 Hz een dikke glimlach op mijn smoel kan toveren? :) :) :)

Heb hem nu al! :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

B.

Eerst wilde je voor een SDX15 gaan. Is deze wens vervlogen?
Je wilt nog steeds uberlaag en hard en tot 500 euro. Ik kan niks beters bedenken dan de SDX15 of Dayton RS390 gesloten! De RS390 zou mijn keuze zijn, aangezien zo'n beetje iedereen die 'm gehoord heeft het erover eens is dat dit de meest cleane laagweergever is (beter dan Velodyne).

mimic

#502
Nou de zelfbouw wens is een beetje vervlogen.

Het kan zelfbouwen, maar dan met units+amp die snel en goed beschikbaar zijn en een volledige bouwtekening. Het doen draai ik mijn hand niet voor om, het uitdenken... daar heb ik voorlopig geen zin meer in ;)

P.s. nu ben ik subloos! :(

P.f. en nu kijk ik alweer naar zelfbouw :) ALs er iemand is die een dikke plateamp en een SDx15/ RS390 te koop heeft..
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Citaat van: solitaire op september  1, 2010, 09:53:39
De MC "review" blijft lonken ;)
W.

Ik heb stiekem weer even met de Arcam gedraaid, niet omdat ik twijfel, puur een stukje zelfstudie! Verder bemoeilijken de recent gekochte Epos ES14 een objectief vergelijk tussen de 2 versterkers. Ik ben simpelweg nog niet helemaal "gewend" aan de ES14.

Here we go;

ik begin en sluit af met het volgende; met beide versterkers zou ik zeker kunnen leven. Ze klinken zeer wel anders, maar hebben beide hun charme. Ik vind de MCintosh op een vreemde manier makkelijker luisteren, ik kan niet vertellen waarom. Met vreemd bedoel ik niets ten nadelen van de MC, sterker nog ik vind het prettig. Vreemd als in, ik kan het niet verklaren. Ik heb het gevoel dat de MC alles met gemak doet, luchtig, ontspannen. Rustige muziek krijgt een extra lading rust en ruimtelijkheid. Wellicht is dit wel natuurgetrouw, ik weet het niet. Ik las ergens in een review dat deze AV receivers als 1 van de meest "cleane" totaal oplossingen waren. ( then again, ik lees nooit negatieve reviews :). Mijn aandacht bij Patricia Barber/ Diana Krall/ Eva Cassidy gaat meer dan tevoren naar de subtiele drum/brush stroke`s. Lijkt alles iets meer tastbaar?

De daadwerkelijke tonale balans moet ik erg aan wennen. De eerste indruk qua laagweergave lijkt in het voordeel van de Arcam, luister ik langer dan begin ik te twijvelen. De MC blijft zonder twijfel achter in de hoeveelheid laag, maar de diepte blijft gelijk. Ik heb het idee dat de Arcam net iets teveel doet, de MC net iets te weinig. ( maar hier moet ik gewoon even aan wennen, alle 2 klinkt mooi ). De MC wellicht iets strakker, de Arcam iets "meer".

Er kleeft wel 1 nadeeltje aan deze mooie versterker, hoe zou dit klinken met een echte cd-speler, nieuwe kabels, netjes netsnoer enz enz.. Ik heb een beetje het gevoel dat de MC nu wel met kop en schouders de sterkste schakel is in mijn keten :) Ik hou mezelf in, een nieuwe sub en misschien wat kabeltjes dit jaar.. verder even niets. ( ja genieten! )

Conclusie;

De MC heeft absoluut mijn voorkeur, en ik ben zelden zo blij geweest met een nieuw "speeltje". Ik zal nog veel gaan luisteren en genieten maar denk dat deze versterker jaren kan meegroeien met mijn wensen! De Arcam AVR300 is volgens mij gewoon the best thing out there ( in de prijsrange ),  de MC was een paar treden hoger in nieuwwaarde, om over het gewicht maar te zwijgen!

@ Wolf, tevreden? :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

WimB

Lijkt me een geweldige aanwinst. Gefeliciteerd. Heb Mcintosh altijd een geweldig uitziend produkt gevonden en ook de klank sprak me altijd zeer aan. Heb ooit die 1.2 kilowatt bakken gehoord, die gaan maar door. Geweldig.

solitaire

zeker !

en de MC sound is herkenbaar (levensecht, relaxed, onvermurwbaar, in-control)

De MC als basis om in de toekomst verder mee te groeien ?! Arcam is voor mij zeker niet slecht, niet mijn smaak, maar altijd zeker een scherp geprijsde oplossing voor een goede muziekweergave. Wat je denk ik waarneemd is een betere controlle over het laag van de Epossen en een injectie house-sound relaxedheid over het mid-hoog. Zo te lezen naar mijn interpretatie een geslaagde mix.

Je hebt altijd een in mijn ogen aansprekende set gehad, maar nu is het toch echt op het nivo dat velen er van zouden dromen (zelf zou ik zonder twijfel MC+ES14 in mijn huis verwelkomen !).

feli :coffee:



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

mimic

Wat leuk om deze lovende woorden te lezen, wat leuk ook dat mijn totaal eigen bewoording toch deels terug te vinden is in jouw woorden! ( doe ik iig iets goed qua beschrijven ).

Een set om van te dromen... :) Dan reist bij mij wel de volgende vraag. Ik heb deze set spelen met een standaard netkabeltje van de praxis en LS kabel.. tja nix bijzonders. Is dit zonde? En zo ja, welke kant moet ik op gaan?
KEF LS50W - Velodyne DD12

WimB

Een Mcintosh verdient goeie kabels. Bij een doorsnee setje (zoals ik heb staan) zijn kabels slechts een minimale verbetering, maar bij een Mc en ML's e.d. kan het alleen nog maar de kwaliteit van het produkt verder omhoog halen.

HTip

Was je topic een beetje uit het oog verloren, maar ik zie dat je behoorlijk wat veranderd hebt. Andere speakers, versterking en sub verkocht. Ik ken de McIntosh niet, maar zo te lezen heb je een goede match gevonden.

Als je naar kabels gaat kijken moet je ook hiermee weer de match zoeken en vinden. Zal denk ik een proces van proberen worden. Zo is het bij ook gegaan.

Heb je nog een foto of panorama van je totale ruimte?

Veel luister- en kijkplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LOTS

Goed verhaal Mimic.

Spijker op zijn kop. De MacIntosh is dan inderdaad de betere.

Het gevoel net effe wat meer rust en wat meer over te hebben. Het vermogen "luider" te gaan, zonder "hard" te spelen.
Je denkt dan dat het luistervolume wel meevalt, maar als je met je partner wil praten versta je elkaar niet.

De Arcam AVR300 loopt snel tegen z'n grenzen aan en gaat dan wat schreeuwen en heeft daarmee een achilleshiel.
Ook ik heb dat zo ervaren. Niet genoeg over voor dat "live" gevoel.

Tonaliteit is een ander belangrijk punt. Instrumenten/stemmen in hun juiste verhouding en klankkleur.
Bekabeling kan hier ook een rol in spelen.

Neem een vanden Hul Clearwater kabel, (een leuke verzilverde, flexibele, goedkope kabe)l, op de Epos ES14 en een trompet is van hard plastic en niet van koper.

Bij bekabeling zou ik het houden bij eerlijk, goed koper van voldoende dikte, om dat mooie ronde middengebied van de ES14 voldoende tot z'n recht te laten komen.

De Epos zelf is intern met solid core koper bekabeld.

De speakers hadden destijds foampluggen om de poort achter te dempen. Je krijgt dan wat meer controle over het laag, maar ook een toegenomen korreligheid in het hoog.
Beetje mee spelen voor een optimale balans.
Mijn foampluggen zijn stilaan aan het vergaan...( net als ik, heheh)
LOTS: Lord Of The Strings

mimic

Who, leuke plotselinge wending!

Ik heb iemand die zijn Epos ES14 wellicht ruilen met mijn ES11+ orginele stand!

Dan zou mijn onderschift worden ; Front- Epos ES14, Rear- Epos ES14, Center- Epos ES11
KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

Jij bent de laatste tijd echt op dreef. Iedere keer als ik een luisteravondje aan voel komen zit er weer een upgrade in de planning. Ik wacht de tweede set ES-14's nog even af, maar dan kom ik toch echt langs. Ik kan blijven wachten op deze manier...:P
"Nothing lasts, but nothing is lost."

mimic

Ja nou... op dit moment heb ik geen SUB dusehh.. ff wachten:)

Wel erg gezellig hoor  ;D
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Nou zoals het nu lijkt heb ik er donderdag avond een setje ES14`s bij ( en een set ES11 minder ).

Daarnaast heb ik wederom een fart gelaten :) te lezen op;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104223.0
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Goed, er staat iets te gebeuren in huize MiMiC. Iets totaal onverwachts, maar dat zullie niet onbekend voorkomen :)

De kans bestaat dat ik vanaf vrijdag geen 7.1 Epos set meer bezit ( luistersessie volgt vrijdag ). Als dit door zou gaan heb ik ongeveer 1500 euro te besteden aan iets anders. Voor dit geld koop ik geen matchende muzikale 5.1 setup terug, maar wellicht wel een heel mooi stereo uitgangspunt.

Ik kijk nu dus stiekem naar een hele mooie, makkelijk luisterende, niet al te grote vloerstaande ehh UPGRADE uit. Het liefst iets oog en oorstrelends, ik heb ik deze klasse nog nooit iets thuis gehad. Natuurlijk moet het leuk matchen met de MC, en het liefst in de toekomst te matchen met een center/ rears. Oud mag, mooi ( uiterlijk ) vind ik wel belangrijk.

Een mooie 2weg gesloten of voorkant gepoorte relatief smalle ( max 30 cm liever 25 ) vloerstaander? Ik heb een aanbod gehad van een set Sonus Faber grand piano + Solo center. Ziet er natuurlijk helemaal mooi uit maar matched misschien wat warm met de MC. Ook staat er een oogstrelende Usher set te koop in de marktselectie. Die zien er zo mooi uit, daar durf ik nauwlijks aan te denken :)

In surround beleving ga ik natuurlijk korten, maar dit is wel DE kans om een geweldige stereo setup ( met uitbreiding voor de toekomst ) te kopen. Samen met een flinke sub ( ander verhaal ) kijkt dit vast ook prettig film. Muziek... dat zal wel goed zitten!

Graag jullie mening en tips/ advies :)

KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Niet helemaal onverwacht, gezien je topic in "Animocheck" ;)

Wel begrijpelijk als je zo'n prachtige versterker hebt gekocht die gewoon meer potentie heeft, dan je speakers op dit moment.

Ben benieuwd welke het wordt en hoe lang het duurt voordat je weer gelijke rears gaat aanschaffen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

:)

bijpassende rears.. het komende jaar niet hoor :)

En toch... volgens mij zijn de ES14`s tot een heleboel in staat! Ben erg benieuwd waar dit op uit gaat lopen!
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Zeg nooit nooit :D

Een aantal upgrades van mij waren ook niet gepland, maar ze kwamen er toch... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

De extra set ES14 zal zo arriveren, morgen avond komt er iemand luisteren naar de complete 7 stuks.

Als dit allemaal doorgaat wil ik dit weekend kijken naar de;

Usher CP 6371
Sonus Faber Grand Piano+ center
Focal JM Lab Electra 926

En dan heb ik nog een nieuwe sub gereserveerd staan, die ga ik ws de 18e ophalen! De BK Monolith!!!

Los daarvan heb ik nogsteeds de Arcam AVR300 te koop staan, die mag nou ook wel weg zodat ik daarmee een andere finaciele kant kan afhandelen.

KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

Citaat van: mimic op september  9, 2010, 18:31:03
De extra set ES14 zal zo arriveren, morgen avond komt er iemand luisteren naar de complete 7 stuks.

Als dit allemaal doorgaat wil ik dit weekend kijken naar de;

Usher CP 6371
Sonus Faber Grand Piano+ center
Focal JM Lab Electra 926

En dan heb ik nog een nieuwe sub gereserveerd staan, die ga ik ws de 18e ophalen! De BK Monolith!!!

Los daarvan heb ik nogsteeds de Arcam AVR300 te koop staan, die mag nou ook wel weg zodat ik daarmee een andere finaciele kant kan afhandelen.



Dat wordt een druk weekendje. Volgensmij drie luidsprekersets met behoorlijk verschillende karakters. Ben benieuwd naar je bevindingen.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

mimic

Het luisteren zal wellicht niet allemaal lukken hoor het weekend :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

B.

Moet ik ook nog steeds doen ;)

Mooie selectie luidsprekers heb je gemaakt. Op basis van welke eigenschappen zijn deze 3 types tot stand gekomen?

mimic

Op welke basis... geen idee maar;

Usher, puur op looks verder voor mij onbekend
Focal, liefde van vroeger mijn eerste zelfbouwprojectje was met een 5n411 meen ik! Dit is een mooie, smalle en toch flinke kast. Prachtig om te zien
SF grand piano, mooi om te zien maar twijvel een beetje aan het upgrade gehalte...

Pff!!! Tips? Graag!
KEF LS50W - Velodyne DD12

B.

Ik ken de Monolith niet, maar wel de LAB12 driver die erin zit. Die klinkt erg lekker en kan flink hard. Volgens Raphie is deze in BR configuratie ook nog erg strak en gaat LAAG.
Vanzelfsprekend lijkt mij dus dat jij de subwoofer ook aan laat staan bij muziekweergave?