Nieuwe versterker voor JBL Northridge e80's

Gestart door JeKa, september 9, 2007, 01:48:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: JeKa op oktober  2, 2007, 14:31:56
Inmiddels een beetje aan het kijken en lezen gegaan en het valt op dat vooral Marantz de hemel in wordt geprezen, meer dan welk merk ook. En zo val je van het ene "probleem" in het andere, want welke Marantz zal volstaan voor mij. Ik ben geen echte kenner en heb niet de beste boxen, dus ik vraag me af of het zin heeft om in de 7000 series of hoger van Marantz te zoeken. Als je kijkt naar mijn speakers (jbl e80) en mijn bron (ps3), is er dan iemand die een zinnige uitspraak kan doen over welke Marantz voor mij zal volstaan? Eerder in dit topic noemde ik dat HDMI switching een must was, om mijn zoekveld te verbreden is dit nu slechts nog een pré. Het mag zowel nieuw als 2e hands zijn.

Ik haalde alleen Marantz aan omdat de SR14 specifiek werd genoemd. En dat is een toppertje. Ook Denon bijv. heeft van dit soort semi toppertjes. En Rotel, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rob Eric Blank

Citaat van: Blue-Eyes op oktober  2, 2007, 21:03:10
Ik haalde alleen Marantz aan omdat de SR14 specifiek werd genoemd. En dat is een toppertje. Ook Denon bijv. heeft van dit soort semi toppertjes. En Rotel, etc.
De SR-14 is van een hele andere orde dan de SR7000. De eerste genoemde is vele malen beter, zowel op HT als op stereo gebied.

JeKa

Maar ik richt me ook totaal niet op de sr-14 hoor. Is me op het moment gewoon te duur. Ik heb me dan ook niet op deze receiver of de recenties hierover gebaseerd.

Heb trouwens toch maar even contact gezocht met de eigenaar van de sr7000 hier op het forum ;)

Douma

CitaatHeb trouwens toch maar even contact gezocht met de eigenaar van de sr7000 hier op het forum

Uiteindelijk gaat het om het geluid en zul je daarom soms consessie moeten doen. Ik heb zelf kort de sr6300 gehad(wel in het zwart :P ). Voor dat bedrag kan je je er geen buil aan vallen. Bevalt ie niet, dan gooi je 'm weer in de verkoop.

Ik hou de tweedehands markt ook buiten het forum voor je in de gaten. Als er iets moois langs komt dan hoor je dat wel.
"Nothing lasts, but nothing is lost."