Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: buckler op april  5, 2021, 10:04:58
En je atmos Theo, hoor je daar verschillen in omdat het andere speakers zijn? Of valt dat totaal niet waar te nemen?
Je hoort dat zeker met bijvoorbeeld een stem, zoals gisteren met Mulan. Maar normaal stoort dat niet echt moet ik eerlijk zeggen. Het kan dus zeker beter door M&K als atmos speakers in te gaan zetten, maar dat is veel werk en ik weet niet hoe het met de afstraling uitpakt. Want daar zijn de B&W's erg goed in.

PascalP

Echt respect hoe precies en nauwkeurig je te werk gaat Teejoo!
Kom ik aan met mijn gepruts op mijn RoomEQ loze pre-pro :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

#4227
Zeker respect.
En ik doe in principe niet veel anders dan jou Pascal... ik laat RoomPerfect zijn werk doen en vertrouw erop dat dat goed zit. Zodra het daarna in mijn oren geweldig klinkt geloof ik het wel.
Jullie pakken de laptops en de REW metingen er nog eens bij etc etc. Ook respect daarvoor  ;)

Ps, Theo misschien toch ooit nog eens aan 4 X mp150 speakers aanschaffen als atmos? Of is dat een no-go?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: PascalP op april  5, 2021, 10:39:12
Echt respect hoe precies en nauwkeurig je te werk gaat Teejoo!
Kom ik aan met mijn gepruts op mijn RoomEQ loze pre-pro :P
Ik ben gewoon een mierenneuker qua details, en ik moet kippenvel krijgen. Het moet gewoon echt zijn. En dat kost tijd. Maar dan is het ook wel top.

Maar ik ben ook altijd erg blij als ik gewoon weer lekker film kunt kijken.

Teejoo

Citaat van: buckler op april  5, 2021, 10:56:22
Zeker respect.
En ik doe in principe niet veel anders dan jou Pascal... ik laat RoomPerfect zijn werk doen en vertrouw erop dat dat goed zit. Zodra het daarna in mijn oren geweldig klinkt geloof ik het wel.
Jullie pakken de laptops en de REW metingen er nog eens bij etc etc. Ook respect daarvoor  ;)

Ps, Theo misschien toch ooit nog eens aan 4 X mp150 speakers aanschaffen als atmos? Of is dat een no-go?
Of inbouw zou kunnen, maar dat ga ik niet doen vanwege de eerder genoemde redenen.

Je hoort het zoals gezegd bij een enkele film waar in een scene waar dan een stem van boven komt. Dat was gisteren naast Gravity de 2e film geloof ik, en dan nog klinkt het best vergelijkbaar door de voicemapping wat je doet. Maar het blijft afwijkend. Verder valt het niet op.

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op april  5, 2021, 10:28:08
Je hoort dat zeker met bijvoorbeeld een stem, zoals gisteren met Mulan. Maar normaal stoort dat niet echt moet ik eerlijk zeggen. Het kan dus zeker beter door M&K als atmos speakers in te gaan zetten, maar dat is veel werk en ik weet niet hoe het met de afstraling uitpakt. Want daar zijn de B&W's erg goed in.

Waarom verwacht je dat de B&W atmos dat "beter" doen? De MK zijn neutraler, ruimtelijker en sneller. Het verschil is net zo groot als met je andere luidsprekers. :-)

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op april  5, 2021, 11:37:49
Waarom verwacht je dat de B&W atmos dat "beter" doen? De MK zijn neutraler, ruimtelijker en sneller. Het verschil is net zo groot als met je andere luidsprekers. :-)
Ik verwacht zeker wel dat de M&K's het beter doen, ik had het alleen over de afstraling. Dat wordt wel een uitdaging qua richten.

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op april  5, 2021, 12:18:24
Ik verwacht zeker wel dat de M&K's het beter doen, ik had het alleen over de afstraling. Dat wordt wel een uitdaging qua richten.

Het mooist.... MP150 voor jou :).

PascalP

Citaat van: bmateijsen op april  5, 2021, 15:42:05
Het mooist.... MP150 voor jou :).

Hoe zou dit matchen met S150T's als side/rear surround denk je? Heb nu ook de S150T als Atmos vlak boven me in 7.2.2.
Ben aan het twijfelen tussen nog een set S150T, of 4x 950 of 4x MP150 als ik mijn Atmos laag ga uitbreiden, ooit... ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op april  5, 2021, 11:01:08
Ik ben gewoon een mierenneuker qua details, en ik moet kippenvel krijgen. Het moet gewoon echt zijn. En dat kost tijd. Maar dan is het ook wel top.

Maar ik ben ook altijd erg blij als ik gewoon weer lekker film kunt kijken.

Goed om te lezen dat het nu weer optimaal staat afgesteld :). Gewoon relaxed een filmpje kijken is toch wel heel erg lekker :popcorn:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op april  5, 2021, 15:42:05
Het mooist.... MP150 voor jou :).
Die kun je ook nog aan de draaibare beugel bevestigen. Wie weet ooit in de toekomst.

Inzake de tripoles:

Ik blijf toch met de MP150's draaien. Tov de de T150's klopt de steering gewoon veel beter. Het is te omschrijven als meer focus bij het scherpstellen. Daarnaast klinken de ze toch iets anders tov de S150's.

Let wel: bij een native 5.1 track en dan zonder upmix klinkt het juist beter qua surround bubble. Dan doet die diffuse wolk juist wonderen. In mijn 7.2.4 set creëer je die wolk in feite zelf als ik de upmixer en Trinnov remapping erop los laat.

Fijn dat ik ze kon testen Pascal / Stephan! (Het is me even niet duidelijk van wie ze nu zijn ;-))

Ik kan het speaker hoofdstuk nu afsluiten weet nu zeker dat de tripoles in mijn setup geen verbetering zijn.


Teejoo

Citaat van: Jean Sibelius op april  5, 2021, 17:37:08
Goed om te lezen dat het nu weer optimaal staat afgesteld :). Gewoon relaxed een filmpje kijken is toch wel heel erg lekker :popcorn:
Dat is zeker zo, daar weet jij alles van. Het is ook een heerlijk gevoel als het op z'n plek valt.

PascalP

Fijn dat dit nu duidelijk voor je is Teejoo! Blijf je jezelf dit tenminste niet meer afvragen wat als....

De speakers zijn (nog) van Stephan maar ik was wel van plan om ze definitief over te nemen van hem.
Dus toen hij vroeg of ze beschikbaar waren voor een korte demo was dit uiteraard geen probleem!
Ik zal ze dan definitief als rear surrounds gaan inzetten, moet dan alleen nog iets bedenken voor de stands ipv de tijdelijke oplossing zoals ik ze nu had staan.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op april  5, 2021, 20:34:25
Fijn dat dit nu duidelijk voor je is Teejoo! Blijf je jezelf dit tenminste niet meer afvragen wat als....

De speakers zijn (nog) van Stephan maar ik was wel van plan om ze definitief over te nemen van hem.
Dus toen hij vroeg of ze beschikbaar waren voor een korte demo was dit uiteraard geen probleem!
Ik zal ze dan definitief als rear surrounds gaan inzetten, moet dan alleen nog iets bedenken voor de stands ipv de tijdelijke oplossing zoals ik ze nu had staan.
Ja, precies. Nogmaals dank daarvoor. Ze zijn letterlijk met de handschoentjes aangepakt en komen z.s.m. jouw richting uit!

bmateijsen

Als je nu alleen de sides hebt vervangen en de rears MP150 of S150 hebt, dan is het geen toevoeging. De interactie tussen side en rear wordt echt onderschat.

Citaat van: Teejoo op april  5, 2021, 20:28:16
Die kun je ook nog aan de draaibare beugel bevestigen. Wie weet ooit in de toekomst.

Inzake de tripoles:

Ik blijf toch met de MP150's draaien. Tov de de T150's klopt de steering gewoon veel beter. Het is te omschrijven als meer focus bij het scherpstellen. Daarnaast klinken de ze toch iets anders tov de S150's.

Let wel: bij een native 5.1 track en dan zonder upmix klinkt het juist beter qua surround bubble. Dan doet die diffuse wolk juist wonderen. In mijn 7.2.4 set creëer je die wolk in feite zelf als ik de upmixer en Trinnov remapping erop los laat.

Fijn dat ik ze kon testen Pascal / Stephan! (Het is me even niet duidelijk van wie ze nu zijn ;-))

Ik kan het speaker hoofdstuk nu afsluiten weet nu zeker dat de tripoles in mijn setup geen verbetering zijn.



Teejoo

1e post ook maar weer eens bijgewerkt  ::)

Teejoo

Vandaag de regenachtige dag nuttig bezig geweest met het afwerken van de Teejooscoop. Gaten van de oude speakers zijn weggewerkt nu de sides op hun definitieve plek hangen, kabels weggewerkt en velours aan het plakken op de fronts om de reflectie tegen te gaan. Heerlijk als alles er weer netjes uitziet.

buckler

Foto's van dat velours op de fronts misschien mogelijk om die te plaatsen Theo?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Citaat van: Teejoo op april 10, 2021, 18:57:07
Vandaag de regenachtige dag nuttig bezig geweest met het afwerken van de Teejooscoop. Gaten van de oude speakers zijn weggewerkt nu de sides op hun definitieve plek hangen, kabels weggewerkt en velours aan het plakken op de fronts om de reflectie tegen te gaan. Heerlijk als alles er weer netjes uitziet.

Kabel? Welke kabel? Zijn het draadloze speakers? :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: buckler op april 10, 2021, 19:01:27
Foto's van dat velours op de fronts misschien mogelijk om die te plaatsen Theo?
Dat is dus bijna niet te fotograferen.. ik heb hem even flink overbelicht zodat je het ziet zitten. Ik heb hetzelfde spul als jij gebruikt.

Het maakt de speaker er niet mooier op, maar hij valt nu wel weg met film kijken.

buckler

Ach ze staan bij jou toch niet in de woonkamer he
Ik vind het zo gek nog niet hoor, ik probeer het zelf altijd uit een stuk te doen dus zonder overlaps of naden maar vind dat je het netjes heb gedaan want simpel is het niet.
En jij doet je frontje (rooster) er op?
Ik vind ze juist prachtig zonder frontjes.
Zijn je stands mat zwart? Of bekleed je de achterkant ook daarvan? Of sla ik nu door? Haha
Je mp150's hangen overgens ook netjes en je ziet inderdaad geen kabels lopen  :clapping:
Goed bezig
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#4246
Citaat van: buckler op april 10, 2021, 19:31:45
Ach ze staan bij jou toch niet in de woonkamer he
Ik vind het zo gek nog niet hoor, ik probeer het zelf altijd uit een stuk te doen dus zonder overlaps of naden maar vind dat je het netjes heb gedaan want simpel is het niet.
En jij doet je frontje (rooster) er op?
Ik vind ze juist prachtig zonder frontjes.
Zijn je stands mat zwart? Of bekleed je de achterkant ook daarvan? Of sla ik nu door? Haha
Je mp150's hangen overgens ook netjes en je ziet inderdaad geen kabels lopen  :clapping:
Goed bezig
Je ziet die naden niet in real life. De zijkanten van de stands worden uiteraard ook voorzien  ;)

Frontjes heb ik er ook af.

buckler

Citaat van: Teejoo op april 10, 2021, 20:00:30
Je ziet die naden niet in real life. De zijkanten van de stands worden uiteraard ook voorzien  ;)

Frontjes heb ik er ook af.

super.
Ik heb trouwens van de week ook de nummers voor op de speakers , bij mij 2520p en bij jou s150, zwart gemaakt want die flikkerde wat in het licht van mijn projector en dat leide wat af...
Misschien ook een idee voor jou?
Ging heel makkelijk met een goede merkstift overgens, kinderspel.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op april 10, 2021, 20:33:34
super.
Ik heb trouwens van de week ook de nummers voor op de speakers , bij mij 2520p en bij jou s150, zwart gemaakt want die flikkerde wat in het licht van mijn projector en dat leide wat af...
Misschien ook een idee voor jou?
Ging heel makkelijk met een goede merkstift overgens, kinderspel.
Dat hoeft niet, ik zie ze niet volgens mij.

Teejoo

#4249
Vraagje mbt lijm: Ik wil velours stroken op tempex diffusers plakken die tegen het plafond hangen. Ik heb voor de wanden en plafond DC-Fix velours gebruikt en dat hecht goed op de muur en het plafond, maar niet goed op de diffusers door iets meer structuur. Patifix velours is helemaal een drama.

Welle lijm zou handig zijn om te gebruiken? Bison kit vind ik altijd teveel draden trekken.