OEM vs Merk geheugen

Gestart door Arno P, juli 26, 2004, 17:04:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arno P

Heb ik laatst mijn pc eens "gebenchmarked" met een utility van "Fresh" en lijkt hij nog lang niet zo optimaal te lopen...met name het geheugen niet...

Er zit een OEM memory in en geen merk.....

Weet iemand of er een groot verschil in performance zit tussen de OEM en de merk versies ?

Jinsu

Hoi,

Er kan verschil in zitten, daarnaast draai je met ECC registered geheugen meestal het beste ;) .

- Kingston
- Corsair
- etc...

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Arno P

Citaat van: Jinsu op juli 26, 2004, 17:12:34
Hoi,

Er kan verschil in zitten, daarnaast draai je met ECC registered geheugen meestal het beste ;) .

- Kingston
- Corsair
- etc...

MvGr,

Jens

Die merken zijn automatisch ECC ?

Kerstmanno

Volgens mij niet, je kan ECC en niet ECC krijgen.

Jinsu

Hoi,

ECC staat voor Error Checking and Correcting, dit wordt altijd in servers gebruikt, omdat dit een garantie is voor een zeer stabiel systeem. Ik weet dat Kingston ECC in het assortiment heeft, Corsair dacht ik ook ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

B.J.

#5
LOL,

ECC (Error Correction Code) geheugen is geheugen met een error controle. Dit draait ipv sneller misschien iets langzamer maar met meer zekerheid.
Leuk voor servers dus, niet voor thuis.

Je wil gewoon goed geheugen hebben zodat deze op strakke timings kan draaien enevt nog op een hogere fsb.
In je bios kan je bijv je timings iets trakker zetten en kijken of je daar winst mee haalt.
Ik kan je zoals vertellen dat dat minimaal is.
Het meeste op standaard snelheden zonder te ocen is windows goed afstellen. Du sniet standaard al die crap laden.

edit:

pfff dr is al iemand voor me  ;D

Jinsu

Hoi,

Er bestaat ook geheugen met ECC en een CL van 2 ;) , het is nog veiliger als het geheugen geregistreerd is en door een motherboard fabrikant expliciet supported wordt ;) . Kan er een liedje van zingen, Supermicro en non-registered RAM is een botsing zoals vuur en water ;D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.