HDTV met DVHS tape's via Holo 3d II test

Gestart door Rob_Dingen, december 18, 2003, 13:43:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert

#75
Ten eerste, mooie post Paul ;)


Citaat van: cinepaulis op december 22, 2003, 15:24:23Tja, de mooiste testen zijn degene waar alles met alles vergeleken wordt. Maar dat neemt niet weg dat de test die al is uitgevoerd geen zinnige bijdrage zou zijn. Dus ook al wordt de test van vanavond niet uitgevoerd, dan nog is het mijns inziens zinvol geweest.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik heb LIEVER (zal dat ook veranderen in mijn post hierboven, want zo wou ik het verwoorden ;)) waar alles met elkaar is vergeleken zoals je zelf ook zegt en natuurlijk is deze test zinvol geweest, of de uitslag nu positief of negatief wordt na de eindconclusie. Daarom doen we dit soort testen om elkaar te helpen om een goede keuze te maken wat betreffende apparatuur.


CitaatVoor mij persoonlijk zou ik ook het liefst een review zien op een BD801s met een transcoder ertussen, wat dat zou voor MIJ representatief zijn. Maar ik ga niet tegen een test aan lopen schoppen als deze setup NIET wordt meegenomen.

Hetzelfde geldt voor, ik heb NOG niet eens een projector ;)


CitaatAch, vanavond maar eens kijken naar 1080i rechtstreeks en 1080i via de H3D.  ;)

Inderdaad, ben zeer benieuwd :D


CitaatDat je je niet kunt vinden in ons oordeel/mening, dat kan natuurlijk. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde mening. Zo lang die is gebaseerd op hetgene wat men ook daadwerkelijk gezien heeft is er niks aan de hand.   :)

Ik wil ook niet Rob's/jullie ervaringen de grond in stampen, ik wil alleen aangeven dat ik het anders heb gezien en dat ik natuurlijk ook hoop dat het goed gaat (komen) voor 60 Hz materiaal.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Waar het mij voornamelijk om gaat is dat ik Immersive ergens mee om de oren kan slaan, ze hebben beloofd dat de 1080i doorput een switch zou zijn en de 1080P een deïnterlaced stand, zelf heb ik daar aan de ene kant een hard hoofd in, aan de andere kant kan ik niet bewijzen dat het niet zo is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Citaat van: jaco op december 22, 2003, 15:39:38
Hier doelde ik niet op, ik bedoelde een bandbreedte limitatie in de FLI2300 chip. Niet het daar toegepaste algorimte. Vergelijk het met een computergame op een PC die het niet lekker trekt. Dan heb je te weining frames per seconde en gaat het hakken en stoten. Alle losse beeldjes zijn misschien wel goed, maar de indruk als je er naar kijkt is dat het niet mooi is.

Sorry Jaco, misschien had ik iets teveel gequote, ff kijken of het nu wel goed uit de verf komt:


Citaaten 60 Hz niet meer ? (zoals jij ook al aangeeft)

Met "zoals jij ook al aangeeft" doel je op Rob.


CitaatZoals ik al zij er zit geen verschil tussen wat jij gezien hebt Euro 1080i en een Video opname op HDTV 60Hz alleen bij Film is het vergelijk anders.


Hieruit haal IK dat 50 Hz EN 60 Hz wel goed gaat.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat Rob daarmee bedoelt dat wij de artifacts niet zien die hij ziet omdat we geen transcoder gebruiken.
Daar ben ik het niet mee eens omdat ik totaal geen problemen zie in de Euro1080 clips en ik zou echt wel problemen zien als ze er zijn.

De fout die ik zie met DJ T. is er ook op de rechtstreekse aansluiting naar mijn projector, dan wel in het groen maar het moire patroon is er.

De schokjes die je zag liggen trouwens aan het weer, de sat ontvanger liet dezelfde judder zien in de avond, nu is alles weer goed.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Deze quote word totaal uit zijn verband getrokken.
CitaatZoals ik al zij er zit geen verschil tussen wat jij gezien hebt Euro 1080i en een Video opname op HDTV 60Hz alleen bij Film is het vergelijk anders
Dit ging over de 3:2 puldown die niet nodig is op Euro 1080 maar ook niet op video materiaal op HDTV 60.
CitaatHeb ik niks van kunnen vinden, dus je zult geen voordeel VAN de progressive techniek bij progressive hebben kunnen zien.
Jawel scenes waar de pans van de camera naar boven of naar beneden zijn dus verticaal zijn duidelijk beter op de Holo.
Als je wilt komen stuur je gewoon een PM.

Rob

Robert

#80
Citaat van: Rob_Dingen op december 22, 2003, 18:53:12Deze quote word totaal uit zijn verband getrokken.
Dit ging over de 3:2 puldown die niet nodig is op Euro 1080 maar ook niet op video materiaal op HDTV 60.

Ik zeg al niks meer :-X

;D


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Rob,
Diagonaal, horizontaal gaat het fout ?
Kan komen als Immersive een simpele linedoubling toe zou passen.

Bij PAL gaat diagonaal/verticaal en horizontaal goed.
Ik ben heel benieuwd naar vanavond, toch vreemd dat PAL goed gaat en NTSC niet terwijl NTSC het thuisland is ???

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#82
Ik heb Rob middag/avond uitgebreid gesproken aan de telefoon, en denk nu beter te snappen wat zijn punten zijn:

- Hij ziet verschil in kleur, omdat de kleuren een probleem hebben met de Holo3D. Ik moet dat nog testen, maar heb geen reden om aan Rob te twijfelen, hij heeft dat met de Scope nagekeken, en dan is het simpel wat mij betreft. (ik zie niet beter dan dat een scope meet)

- Hij ziet verschil in scherpte, en als voorbeeld een grasveld dat op de directe uitgang grasprietjes vertoond, en via de Holo3D een groen vlak.
(dit waren kleine details die op een 3 meter scherm op een Cine 9 te zien zijn)

- Er lijkt clipping in de lichte scenes te zijn.

Zoals Frank getest heeft (ik was erbij) zat er altijd een Holo3D tussen.
Stel nu, deze heeft een probleem bij de A/D conversie dan zal zowel 1080i50 naar 1080i50 en 1080i50 naar 1080p50 dezelfde problemen hebben, en die zie je niet als je nooit zonder een Holo getest hebt.
ALS je het via de Holo bekijkt ziet voor mij Progressive er nog steeds beter uit dan interlaced.

Dus het lijkt mij inderdaad als referentie wel degelijk zinvol om te testen via een losse Transcoder en dan een Holo3D die niet de-interlaced. Dan zou je transcoder tegen transcoder testen, en kun je de discussie interlaced/progressief eruit laten.

Ik wil graag weten of er inderdaad een probleem zou zijn met clippen wat lichte scene's.
Ik heb er overigens nog steeds vol vertrouwen in dat Immersive dat soort problemen wel oplost.
Er wordt namelijk op de HD-AUX een Video A/D gedaan, en het ligt er denk ik maar net aan met welke instellingen je die chip gebruikt.
Dus als er iets lijkt te clippen, misschien moet er gewoon een andere parameter naar die chip gestuurd worden, en is het hele probleem opgelost.
Hetzelfde geldt voor de kleuren waar een afwijking in zit. Dat moet ook gewoon aan te sturen zijn in de FLI2300 chip, dus ook daar zal wel een oplossing voor komen.

Iets meer zorgen maak ik me over het verdwijnen van details. Dat zou dus kunnen wijzen op te weinig bandbreedte ergens. De in mijn vorige post geposte waardes zijn misschien fout. Als de Data eenmaal digitaal is, is er weinig reden om ook nog Sync en weet ik wat digitaal mee te nemen, het zijn dan lijkt mij pixels geworden, en dan zou het 1920x1080 op 30/25 frames of 60/50 fields zijn. Dat zou dan wel binnen de specs van de FLI2300 vallen.. (ik had ook al duidelijk de speculatie mode aangezet ;D)
Aan de andere kant zou ook de chroma shift er wel een beetje de oorzaak van kunnen zijn dat er kleine details weg vallen.

Als je verder reeel naar de Holo3D-2 kijkt is het ding natuurlijk nooit op de markt gebracht als een 1080i deinterlacer. Het was een verassing dat het wel werkt voor PAL 1080i50
Zoals ik het begrepen heb zou je een 1080i signaal met passthrough door moeten zetten, en kan je eventueel wat brighness en contrast etc. settings veranderen. Hierbij zou de passthrough transparant moeten zijn, en is er voor Brightness en contrast etc. moet er A/D en D/A plaatsvinden.

Ik ben nog steeds dik tevreden met de Scaling voor DVD, en tegen de tijd dat we officieel Euro1080 hebben ga ik wel kijken hoe de software tegen die tijd is voor HD, er wordt nog steeds door ontwikkeld.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

SiR-ROUND

CitaatDe schokjes die je zag liggen trouwens aan het weer, de sat ontvanger liet dezelfde judder zien in de avond, nu is alles weer goed

Ah, das mooi... Het leek ook op een buffer...

Het DJ Tiesto voorbeeld is ook wel erg x-treem... Superdunne lichtbalken in een cirkel waar je vervolgens met verschillende camerastandpunten omheen draait... Daar is zelfs het oplossend vermogen van HDTV niet tegen opgewassen en zal dat voorlopig ook niet zijn.

Interlaced of progressive...

Rob_Dingen

Hoi Frank

Ik snap niet wat je bedoelt of op welke uitspraak je reageert.
Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 22, 2003, 20:02:35
Rob,
Diagonaal, horizontaal gaat het fout ?
Kan komen als Immersive een simpele linedoubling toe zou passen.

Bij PAL gaat diagonaal/verticaal en horizontaal goed.

MvrGr.
Frank

Rob

J.A.F._Doorhof

CitaatHoi

Deze quote word totaal uit zijn verband getrokken.
Quote:
Zoals ik al zij er zit geen verschil tussen wat jij gezien hebt Euro 1080i en een Video opname op HDTV 60Hz alleen bij Film is het vergelijk anders

Dit ging over de 3:2 puldown die niet nodig is op Euro 1080 maar ook niet op video materiaal op HDTV 60.
Quote:
Heb ik niks van kunnen vinden, dus je zult geen voordeel VAN de progressive techniek bij progressive hebben kunnen zien.

Jawel scenes waar de pans van de camera naar boven of naar beneden zijn dus verticaal zijn duidelijk beter op de Holo.
Als je wilt komen stuur je gewoon een PM.

Rob

Reply 79
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Nu snap ik het nog niet.
Verticale pans waren op 1080p beter als 1080i rechtstreeks.

Rob

J.A.F._Doorhof

Ah, ik snap je al :D.

Mijn vraag had moeten zijn.
Verticaal gaan de pans dus goed.

Diagonaal en horizontaal dus niet, dat zou er op kunnen duiden dat er inderdaad een linedoubling plaats vindt, zou ook verklaren waarom het beeld iets softer oogt (nadeel van linedoubling :D).
Verticaal zou dan inderdaad goed moeten gaan, maar bij diagonaal en horizontaal ga je in dat verhaal van de feitelijke resolutie zitten en zul je dus verkeerde field informatie gaan samenvoegen wat leidt tot OF combing of motion artifacts.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Om mijn speculatie wat grond te geven:
Citaat
There may be some problems with 1920x1080p
modes, some of them may be pushing the Fli2300
past its limits (i.e. flickering)
Dit stond in de Holo3d release notes van 2.1c

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm