PIO 436XDE: AV selectie springt van ISF terug naar "standaard" bij power off/on

Gestart door donkey, maart 21, 2006, 23:32:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

new kid in town

Citaat van: donkey op april 26, 2006, 12:24:54
Hallo!

Net even gebeld met de Pioneer helpdesk en inderdaad ze zijn nog bezig met de firmware update.  :-\
Eind volgende week zou de update waarschijnlijk beschikbaar zijn.

De update zal niet zelf (dus via internet) gedaan kunnen worden, je dient dus met je tuner naar een service locatie te gaan (zie www.pioneer.nl voor de locaties).


Wat wordt er met deze firmware bereikt?

J.A.F._Doorhof

Kleuren bij analoge kabel verschillen per zender.
Pak Discovery en het is perfect (of BBC) pak RTL en het is een ramp.
Bij schotel of digitale kabel is het stukken beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

M.H

Citaat van: slowmotion op mei 11, 2006, 15:08:10
ik heb met een 436FDE geen probleem met dit euvel. op alle kanalen ISF staan, zowel coax als andere aansluitingen.

Hallo,ik heb in het verleden mijn Loewe Aventos door Frank laten calibreren.
Helaas viel mij het resultaat als je naar de zenders keek erg tegen.
Mede door dit durf ik het niet aan om mijn Pioneer 436FDE weer te laten callibreren.
Echter ik begrijp uit jullie reacties dat je met de pioneer kan kiezen of je ISF aan staat of niet?
Als dat kan lijkt het mij wel de moeite waard om het nog eens te proberen.

EdwinB

Citaat van: M.H op juni 12, 2006, 08:23:11
Hallo,ik heb in het verleden mijn Loewe Aventos door Frank laten calibreren.
Helaas viel mij het resultaat als je naar de zenders keek erg tegen.
Mede door dit durf ik het niet aan om mijn Pioneer 436FDE weer te laten callibreren.
Echter ik begrijp uit jullie reacties dat je met de pioneer kan kiezen of je ISF aan staat of niet?
Als dat kan lijkt het mij wel de moeite waard om het nog eens te proberen.

Er komen twee extra opties bij na de calibratie (ISF Day & ISF Night). Deze kun je dus aan en uitzetten wanneer je maar wilt.

Ik heb mijn 506 XDE laten calibreren en niet tevreden met het resultaat, dus ik was maar al te blij dat je het uit kon zetten. Het is trouwens wel erg jammer dat jezelf blijkbaar naderhand totaal niets kan wijzigen aan de instellingen van de calibratie, althans ze willen je niet vertellen hoe dat zou moeten.

Mvg,

Edwin

J.A.F._Doorhof

@Edwin,
Waarover ben je niet tevreden ?
De zenders via kabel kan ik nooit garantie op geven trouwens, het aanbod wisselt enorm in kwaliteit.
Kijk je naar discovery of de BBC dan is het beeld vaak perfect, ga je naar RTL4 of SBS knallen de kleuren veel te veel van het beeld, ik kan niet per kanaal een instelling maken :D

Voor DVD/Schotel/HD moet het beeld na de calibratie absoluut top zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

M.H

Citaat van: EdwinB op juni 12, 2006, 08:33:25
Er komen twee extra opties bij na de calibratie (ISF Day & ISF Night). Deze kun je dus aan en uitzetten wanneer je maar wilt.

Ik heb mijn 506 XDE laten calibreren en niet tevreden met het resultaat, dus ik was maar al te blij dat je het uit kon zetten. Het is trouwens wel erg jammer dat jezelf blijkbaar naderhand totaal niets kan wijzigen aan de instellingen van de calibratie, althans ze willen je niet vertellen hoe dat zou moeten.

Mvg,

Edwin

Edwin:was je ook ontevreden over je dvd's? of alleen als je na de zenders keek.
Ik zelf had alleen veel moeite met het kijken naar de zenders.
Helaas kon je bij de Loewe niet kiezen tussen fabriekssettings en ISF.
Zodoende keek ik altijd naar bruinig beeld met een overkill aan rood (kleur kon ik wel terug draaien)

Maar voor de duidelijkheid..met de Pioneer kan ik kiezen tussen ISF en fabrieks/manual settings?
En begrijp ik het goed dat je in de ISF stand niets meer kan aanpassen? (kleur/contrast etc. etc)


J.A.F._Doorhof

Bij de ISF standen kun je niets meer aanpassen.

Nogmaals ten overvloede :D
We kunnen natuurlijk geen calibraties maken die voor elke uitzending perfect is, schakel voor de grap tussen BBC en Discovery en daarna RTL4 SBS en je schrikt je dood.

Als een uitzending zich aan de norm houd zoals vaak bij schotel dan is er niets aan de hand en is de calibratie ook perfect voor TV.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdwinB

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 12, 2006, 10:23:08
@Edwin,
Waarover ben je niet tevreden ?
De zenders via kabel kan ik nooit garantie op geven trouwens, het aanbod wisselt enorm in kwaliteit.
Kijk je naar discovery of de BBC dan is het beeld vaak perfect, ga je naar RTL4 of SBS knallen de kleuren veel te veel van het beeld, ik kan niet per kanaal een instelling maken :D

Voor DVD/Schotel/HD moet het beeld na de calibratie absoluut top zijn.

Hi Frank,

Zoals ik je al eerder heb uigelegd is de helderheid gewoon te hoog op de ISF (Night) stand. Gedeelten in het beeld dat compleet zwart horen te zijn lichten op waardoor het beeld onrustig wordt. Dit is mijn grootste probleem met de calibratie, ik heb het dan over dvd en niet gewone tv.

Mvg,


Edwin

J.A.F._Doorhof

Heb je een THX optimizer ?
Zo ja run dat brightness patroon dan eens aub, ik heb nog nooit een fout gemaakt met de brightness instelling ik check alles dubbel.

Zit er wel een fout in dan moet ik dat natuurlijk herstellen voor je.
Dus check het aub. Eventueel kan ik je een DVD sturen met een goed testpatroon, we gebruiken bij de calibratie een ultrablack test patroon, de +2% en de +4% moeten daar NET zichtbaar zijn, dan zie je al je schaduw detail bij de Pioneers.
Ze mogen echter niet overduidelijk zichtbaar zijn.

Het kan best zijn dat je plasma correct staat afgesteld maar je zelf een beeld prefereert met meer zwarting, dit zorgt er inderdaad voor dat artifacts worden onderdrukt maar het zorgt er ook voor dat je informatie verliest.

Ik heb verder nog niemand gehoord over brightness problemen, wel kleur (zoals eerder aangegeven op kabel).
Ik ben dus benieuwd naar je antwoord.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdwinB

Hi Frank,

Ik heb vanmorgen even tijd gehad om het na te kijken met de THX opties van Attack of the Clones (NL versie).

Bij het brightness patroon zou blokje zeven nauwlijks zichtbaar moeten zijn, bij mijn eigen instellingen is dit inderdaad het geval maar bij ISF Night is blokje zeven duidelijk zichtbaar in plaats van nauwelijks.

Lijkt mij dus dat de brightness 1 of 2 stapjes te hoog staat afgesteld.

Grt,

Edwin

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik een ultra blacklevel patroon, mail me aub even NAW gegevens dan stuur ik je die toe.
De THX optimizer is op zich redelijk grof maar kan wel een indicatie geven.

Wat je ook kunt doen is in je eigen settings de night stand emmuleren (dus brightness 2 tikken omhoog), kijk nu naar je PANEEL, dus niet naar een testpatroon maar je PANEEL (dus het absolute zwart), als je nu de brightness terug draait word je PANEEL dan donkerder of blijft die gelijk.

Blijft je PANEEL gelijk dan staat de brightness wel degelijk correct, wat je zelf doet is dan het zwart niveau aan de onderkant comprimeren wat ten koste gaat aan schaduw detail maar winst aan onderdrukking van bepaalde plasma artifacts.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donkey

. horen . zien . zwijgen .

donkey

Nou we zijn wat verder in de tijd, maar goed nieuws komt nooit te laat, zullen we maar zeggen.

Als er mensen zijn met dezelfde problemen zoals eerder beschreven in deze post, stel je dan even in contact met de pioneer helpdesk.

De firmware update is gereed en wordt kosteloos (met behoud van de ISF calibratie stand!!!!) bij jou thuis in je tuner geladen.

Dat wou ik even melden om de post af te kunnen sluiten.

Eind goed, al goed.  ;D

. horen . zien . zwijgen .

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Please leave this box empty:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:
sneltoetsen: gebruik alt+s om te verzenden/posten, of alt+p om te bekijken