Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#575
Vandaag weer verder gegaan met de RCA's...
Ik heb maar meteen een ebben kraag klemvast gemaakt met een knip-oog naar Ocellia en een beetje mijn handtekening zo langzamerhand..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 En de eerste is gereed.
Deze interlink welke aan de Dac-6 Matriarch komt noem ik......juist....."The Trunk"  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

audiolover

Meridian M-20 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ruud-

Citaat van: Erik van Voorst op november 13, 2009, 08:42:25
Die druk ontstaat automatisch bij uitboren ook al neem je opeenvolgende boortjes van 0.5 mm dikker !!!!....dit komt ook doordat de wand zo dun is (terwijl deze bij mij al dikker is dan een "houten" RCA plug uit de winkel)


Misschien is het wat om de huls in een andere huls te vatten zodat hij geheel omklemd is en dus niet kan scheuren.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

mr TC

Ziet er fantastisch uit! :clapping:
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

#581
Kon het niet laten ik ben zo onder de indruk van "Jacqueline Du Pre" dat ik ook de Elgar van haar vandaag heb besteld...PRACHTIG  8)

Oja ik heb ook maar meteen de Limited Edition van Sting besteld :...If on a Wintersnight
Deze wordt uitgevoerd op de SHM drager met bonustracks en een dvd....Gezellig voor met de kerst... :-X

Voor de liefhebber hieronder het logo waar ik deze mooie aankopen doe... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

je hebt onderhand een regenwoud in je kamer staan!!!
vakwerk! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

#583
...omdat ik vandaag veel (kleine) werkjes op mijn programma heb staan ben ik maar gelijk begonnen met mijn "TRUNK"  ;D

Minor set-back was dat hij niet door de (toch al vrij grote) kabeldoorvoer gaat.
Gelukkig had ik wel de tegenwoordigheid van geest om de uiteinden nog niet te solderen dus ik hoefde niets los te maken.....wel in de kast solderen maar dat ging voorspoedig.

Wat een genot om met een heerlijke soepele kabel te werken....

Enfin even een kopje thee gepakt en hetzelfde stuk van Handel "Ode to Cecilia's Day" (vind het achteraf een raar toeval dat ik deze cd pakte gezien het feit dat deze kabel gebaseerd is op de visie van Occelia.... :-X)
als test gepakt...eerste indruk eerder iets mooier dan minder als de in-gebruik-kabel...iets meer lucht rond het koor........maar goed ik ga pas iets serieus zeggen als ik er rustig voor kan gaan zitten.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VerZeLe

Echt prachtige afwerking!
When The Lights Go Down

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik blijf het eigenlijk wel altijd een beetje jammer vinden dat ander DIY-ers zoals Cees Piet, Hans Kortenbach en Cees Pel zich nooit op een forum laten zien.
Ik denk dat je elkaar gewoon naar een nog hogere hoogte kunt stuwen en ideeen kunt uitwisselen, ondanks dat ze "commercieel" gaan blijven ze volgens mij toch ook altijd idealisten..........maar goed je kunt niet alles hebben..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#586
...je leest/hoort wel eens :."...mijn kabel begon met het uur mooier te klinken" :P

Meestal frons ik dan mijn wenkbrauwen... >:(................................DAT DOE IK DUS VANAF NU NOOIT MEER...   :angel:



Dit gaat vanavond een latertje worden... :music:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#587
Trouwens nog wel even een waarschuwing voor de gebruikers van Eichmann in combinatie met Nextgen WBT sockets (Hard to believe maar waar Der Eichmanner voeren geen sockets  >:()

De pin van de Eichmann RCA-plug is hol (specifieke feature) )en heeft een kleine geslepen rand (in tegenstelling tot een masieve perfecte ronde en gladde pin van WBT) dit betekent dat de interface met de Nextgen socket even aandacht vraagt.

Deze laatste bestaat uit wat geslepen gekartelde "mesjes" en een ring waarop de Eichmann makkelijk blijft "haken".
Een voorzichtige kwart rotatie tijdens het duwen zorgt dat hij eroverheen komt (DUS GEEN KRACHT ZETTEN) elke andere manier zorgt er namelijk voor dat je de Nextgen stift eruit kunt duwen...

Indien dit gebeurt ...kalm blijven en even terugduwen en met een druppeltje seconde lijm fixeren...

Het is mij goed gelukt (in tegenstelling van Steve McCormack  :devil: :-X) omdat ik op de hoogte was gebracht

http://www.audusa.com/BulletVsNextgen.osm..pdf.
... O0

Ik voeg nog even een PDF erbij dat zegt meer dan 1000 woorden..... ;)

Voor de rest maakt het een prima grip (uiteraard erg belangrijk ivm contact oppervlak/druk en trilling etc)  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Henkjan_O

Citaat van: Erik van Voorst op november 16, 2009, 11:09:58
.... de Limited Edition van Sting besteld :...If on a Wintersnight
Deze wordt uitgevoerd op de SHM drager met bonustracks en een dvd....Gezellig voor met de kerst... :-X
dat was weer een goed voorbeeld van elkaar tot grotere hoogte brengen, na de eerder tip van Erik over die nw CD van Sting, had ik die SHM versie gespot bij de japanse muziekvrienden...   het was overigens een zeer goede tip van Erik, het is echt een CD die met elke keer luisteren beter wordt :clapping:
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

dazzdax

Het begint als een soort van fetisjisme te worden :)  Verder wel mooi hoor!

Chris

Erik van Voorst (in memoriam)

#590
Ik heb deze week de UNIEKE mogelijkheid om de 2 beste condensatoren ter wereld (aldus de schrijvende pers) te mogen vergelijken in mijn DAC 6 MATRIARCH.
Nu heb ik me altijd verbaasd over condensator-testen enerzijds omdat deze altijd in 1 set-up worden gedaan en anderzijds omdat er met het grootste gemak een lijst van 100 stuks kan worden opgesteld...alsof je elke nieuwkomer met 99 anderen vergelijkt....je moet dus uit je geheugen putten... :-\

Enfin ik hoef dat niet. 8)...momenteel speel ik met 2 Audio Note Copper in Oil 0.47 uF/450 V aan de uitgang.
Deze twee kwamen al uit een batch welke toen de minste/geen lekkage vertoonde het oude welbekende probleem uit de "Jensen-Periode"

Zoals jullie weten wil ik gewoon dat mijn set in topconditie blijft dus als zich nieuwe veranderingen/verbeteringen/mogelijkheden voor doen ga ik ze niet uit de weg.

Het betreft hier:

Audio Note Silver Foil/Mylar 0.47 uF/500V
Duelund Cast DC CU Copper Foil 0.47 uF/630V

UIteraard zal ik hier verslag doen.






HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

ik ben zeer benieuwd welke mag blijven(of niet)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Zee

Erik, waarom heeft die ene C meerdere aansluitdraadjes?  Heeft dat met de interne opbouw te maken en sluit je die parallel aan?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Erik van Voorst (in memoriam)

Dit is alweer een verouderde foto (er zijn geen nieuwe :() ze werken nu weer met een enkele draad overigens wel met een enorm kwetsbare draad  :o
Deze bedrading wordt met het bosje gewoon aangesloten zoals een enkele draad...waarbij rood het signaal aangeleverd krijgt... ;)

Ik ben zelf ook benieuwd welke mag blijven......een heerlijke luxe dat je gehoormatig mag besluiten welke je koopt i.p.v. lovende recencies..(voor beiden).... :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

CitaatIk ben zelf ook benieuwd welke mag blijven......een heerlijke luxe dat je gehoormatig mag besluiten welke je koopt i.p.v. lovende recencies..(voor beiden)....

ik ben vooral benieuwd of de verschillen echt groot zullen zijn,of dat het bij subtiele verschillen blijft.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag krijg ik beide "Goden der Condensatoren" en mag ik ze langdurig op de proef stellen (inspelen ;))........ 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

Citaat van: Erik van Voorst op december 27, 2010, 12:14:24
Vandaag krijg ik beide "Goden der Condensatoren" en mag ik ze langdurig op de proef stellen (inspelen ;))........ 8)

maak je een omschakeling of ga je ze 1 voor 1 testen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

BMW850

#597
Citaat van: Erik van Voorst op december 27, 2010, 12:14:24
Vandaag krijg ik beide "Goden der Condensatoren" en mag ik ze langdurig op de proef stellen (inspelen ;))........ 8)

Ben ook zeer benieuwd, Audio Note Copper in Oil 0.47 uF/630v heb ik een poos geleden verkocht, na lang inspelen was de fut eruit.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: BMW850 op december 27, 2010, 12:32:43
Ben ook zeer benieuwd, Audio Note Copper in Oil 0.47 uF/630v heb ik een poos geleden verkocht, na lang inspelen was de fut eruit.

Rudy


Vreemd phenomeen, daar heb ik zelf absoluut geen last van  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Heb hier nu een 1uF M-CAP-SUPREME SILVER/GOLD/OIL capacitor 1200 Vdc aan het inspelen.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein