Nieuwe Analyzer, nu ook Plasma's.

Gestart door J.A.F._Doorhof, mei 12, 2003, 18:41:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

norman

Is er bij een SHARP AQUOS LC-30HV2E LCD TV veel winst te behalen met zo'n calibratie ?
En wat kost zo'n calibratie als je aan zo'n tour meedoet ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

J.A.F._Doorhof

Tour prijzen bedragen 125,00 tot eind van het jaar.
Januari gaan de prijzen naar 130,00 ivm de belachelijke brandstof prijzen.

Elke TV haalt een goede winst.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Henksat

#27
Frank,

Eigenlijk al langer geïntresseerd in het het hele kalibratieverhaal, dus vandaar deze vraag.

Ik heb een 107 cm Philips Plasma, 42PF9965, ik vind dat ik mooi beeld heb maar ik geloof dat het met de juiste instellingen zeker beter kan.
Heb jij ervaringen met dit type schermen, zo ja, denk je dat er verbetering mogelijk zijn om mijn Philips Plasma nog beter tot zijn recht te laten komen?

Ik ben een fanatiek satelliet-kijker, dus aan het ingaande signaal zal het niet liggen.

Ben benieuwd wat je reactie is.......

Ik woon in Wijchen, bij Nijmegen, voor waar en wanneer kan ik me inschrijven?

Met vriendelijke groet,

Henksat

J.A.F._Doorhof

Geen probleem dit toestel ken ik het heeft zeer zeker zin.

Voor nijmegen kunt u gewoon inschrijven meestal pak ik een straal van 20-25 km om een plaats heen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wil

Hoi Frank,

Ik wil over enkele weken/maanden mijn Hitachi 42PD6600 laten calibreren, heb jij al ervaringen met dit scherm? Is het trouwens zo dat je een nieuw plasmascherm eerst een paar honderd uur moet hebben gebruikt voordat je een goede calibratie kan uitvoeren? Op het AVforum wordt gemeld dat de karakteristieken gedurende de eerste weken nogal veranderen en dan een calibratie zo uit de doos dus weinig zin heeft op termijn.
Overigens, nadat mijn overbuurman dit scherm zag wilde hij acuut dezelfde, dus we hebben er nog eentje gehaald. Kan dat gewoon in één ruk door gedaan worden, dus twee calibraties achter elkaar, of kan je zelfs gewoon de instellingen van de één overnemen naar de ander?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

J.A.F._Doorhof

Scherm heb ik al een paar van gedaan dus geen probleem.
Het liefst na 200 uur dat is het beste, uit de doos adviseer ik eigenlijk bijna nooit.

Je kan jammer genoeg GEEN settings over nemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wil

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  7, 2006, 19:48:54
Scherm heb ik al een paar van gedaan dus geen probleem.
Het liefst na 200 uur dat is het beste, uit de doos adviseer ik eigenlijk bijna nooit.

Je kan jammer genoeg GEEN settings over nemen.
Prima, we laten ze lekker een paar weken inspelen en dan schrijven we in :). Wat is jouw ervaring bij deze schermen 'uit de doos'? Het valt me op dat de beeldkwaliteit tussen verschillende zenders (kabel) ENORM verschilt. Bij het ene signaal onrustige overgangen van licht naar donker, bij het andere signaal weer heel vloeiend.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

J.A.F._Doorhof

Kabel scheelt altijd enorm.
Ik ben niet zo heel erg weg van dit toestel, ik vind het beeld redelijk grof en onrustig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wil

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  7, 2006, 23:32:33
Ik ben niet zo heel erg weg van dit toestel
Hm... jammer  :-\, want ik vind deze een veel filmischer/zachter/vloeiender beeld geven tov bijv de Panasonic TH-42PA50. Maar dat hangt wel af van het soort signaal. Ik merk gewoon grote verschillen. Dus je conclusie dat:
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  7, 2006, 23:32:33
ik vind het beeld redelijk grof en onrustig
klopt wel met een matig kabelsignaal. Maar met een dvd-signaal via RGB-scart is het beeld haarscherp én rustig. Dan heb ik hem niet eens via progressive scan (of hdmi) aangesloten, wat mij nog wel een verbetering lijkt te kunnen geven.
Wat bedoel je met:
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  7, 2006, 23:32:33
Kabel scheelt altijd enorm.
Bedoel je dat de kabel heel verschillende kwaliteit signalen afgeeft? Of dat met calibratie de meeste winst te behalen valt met kabelsignaal omdat de kwaliteit zo verschilt (en dus soms slecht is, dan valt er veel te verbeteren).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

J.A.F._Doorhof

Kabel van de TV bedoel ik :D
Via dvd was het beeld inderdaad redelijk rustig maar ik blijf het een twijfel geval vinden om eerlijk te zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wil

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  8, 2006, 12:31:06
Kabel van de TV bedoel ik :D
Via dvd was het beeld inderdaad redelijk rustig maar ik blijf het een twijfel geval vinden om eerlijk te zijn.
Nou ben jij ook wel een pietlut (ik citeer ;D) en bovendien was een Pioneer of nieuwste generatie Sony ver boven het budget. Maar mijn andere vraag, helpt calibratie om het onrustige in het beeld via de kabel te verminderen? Niet gewoon ja zeggen ómdat calibratie bijna altijd aan te bevelen is (;)), maar kan je meer over zeggen het aanpassen van onrustige overgangen dmv calibratie?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

J.A.F._Doorhof

Onrust is zeer divers.
Soms ligt het aan een verkeerd ingesteld toestel soms ligt het aan het signaal ik ga nooit zeggen JA.
Wel kan ik je zeggen dat de calibratie gewoon veel winst geeft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wil

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  8, 2006, 13:03:08
Onrust is zeer divers.
Soms ligt het aan een verkeerd ingesteld toestel soms ligt het aan het signaal ik ga nooit zeggen JA.
Wel kan ik je zeggen dat de calibratie gewoon veel winst geeft.
helder ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Please leave this box empty:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:
sneltoetsen: gebruik alt+s om te verzenden/posten, of alt+p om te bekijken