Overtreding v/d Italiaanse verkeersregels, een verkeersovertreding dus

Gestart door rijstfj, juni 26, 2009, 20:20:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rijstfj

Hoi
Kweet niet of het hier nu gepost moet worden of elders, maar proberen kan altijd.

Ben net terug van mijn vakantie uit Oostenrijk/Italia 2009.
De volgende dag na thuiskomst ligt er een envelope op de vloermat, met daarin een verzoek tot betaling met alleen het nummerplaat van mijn voertuig vermeld en verdere tekst. De brief dateerd van 23-06-09, maar de overtreding is van september 2008.
In die maand was ik ook in Italia, dus dat klopt! Maar van heel die overtreding weet ik niets meer, er was namelijk gefotografeerd dat ik met mijn voertuig bij het rijden rijstroken voorbehouden aan het verkeer van andere voertuigen aangeduid door verkeerstekens.
De brief is niet aantekend aan mij verzonden. Ik kan wel de bewuste foto van mijn voertuig vinden op het web met daarin tijd/datum/jaartal v/d betreffende comune di firenze politie.

Mij is nu de vraag wat weten jullie, moet ik hiernu op ingaan tot betaling. En wat zijn de gevolgen als ik het nu niet doe.

vgr

R

Ik heb ergens gehoord over malafide bekeuringsbedrijven. Is het direct van de politie of van een intermediair?

rijstfj

Citaat van: R op juni 26, 2009, 20:27:59
Ik heb ergens gehoord over malafide bekeuringsbedrijven. Is het direct van de politie of van een intermediair?
Ik weet niet hoe je het precies kan zien, maar het kopstuk v/d brief daar staat een verzilverde watermerk van security, en polizia unicipale.  Onderaan staat, ''II Resp.del procedimento'', met de naam van de ondertekende, daaronder een gestempelde handtekening.

Audiofiel

Citaat van: R op juni 26, 2009, 20:27:59
Ik heb ergens gehoord over malafide bekeuringsbedrijven. Is het direct van de politie of van een intermediair?

Vertel mij eens hoe een malafide bedrijf weet dat jij een verkeersovertreding hebt begaan en er zelfs foto's van kan laten zien op de website van de politie? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Citaat van: rijstfj op juni 26, 2009, 20:41:06
Ik weet niet hoe je het precies kan zien, maar het kopstuk v/d brief daar staat een verzilverde watermerk van security, en polizia uniciplae.  Onderaan staat, ''II Resp.del procedimento'', met de naam van de ondertekende, daaronder een gestempelde handtekening.
uniciplae? bedoel je municipale?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

rijstfj


DVDGuy

Collega van mij heeft iets soortgelijks gehad in Italië; dacht dat hij de bekeuring wel kon weggooien, maar na bijna een jaar alsnog een dringend verzoek vanuit Italië om alsnog het openstaande bedrag te betalen (€ 100,-) en heeft dat uiteindelijk ook gedaan.

Misschien heb jij een eerder schrijven uit Italië niet gehad.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

peterrr

Ik zelf ook zoiets in "de Maffia laars" meegemaakt.
( er moest een bord van 40 bij 40 cm aan de surfplank hangen  :o)
en het ging indertijd om 200 euro`s En moest terplekke afrekenen bij de Carabinieri toen ik zij dat ik niet zoveel bij mij had...
Moest ik mee en via mijn creditcard "Geld halen" bij een tolpoort ( waarschijnlijk zijn zus  :mad:).

ik heb via de Anwb hulp gehad om mijn geld terug te krijgen..
Ik zou eerst even vragen bij de Anwb of het "legaal" is wat er gebeurt, er is een afdeling daar die er verstand van heeft.

groet en succes,
peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

R

Ik zeg niet dat het hier het geval is, dit lijkt redelijk dichtgetimmerd. Ik kan ook even verder geen info vinden.

Citaat van: Audiofiel op juni 26, 2009, 20:43:27


Vertel mij eens hoe een malafide bedrijf weet dat jij een verkeersovertreding hebt begaan en er zelfs foto's van kan laten zien op de website van de politie? ::)

Teejoo

Citaat van: rijstfj op juni 26, 2009, 20:20:31
Hoi
Kweet niet of het hier nu gepost moet worden of elders, maar proberen kan altijd.

Ben net terug van mijn vakantie uit Oostenrijk/Italia 2009.
De volgende dag na thuiskomst ligt er een envelope op de vloermat, met daarin een verzoek tot betaling met alleen het nummerplaat van mijn voertuig vermeld en verdere tekst. De brief dateerd van 23-06-09, maar de overtreding is van september 2008.
In die maand was ik ook in Italia, dus dat klopt! Maar van heel die overtreding weet ik niets meer, er was namelijk gefotografeerd dat ik met mijn voertuig bij het rijden rijstroken voorbehouden aan het verkeer van andere voertuigen aangeduid door verkeerstekens.
De brief is niet aantekend aan mij verzonden. Ik kan wel de bewuste foto van mijn voertuig vinden op het web met daarin tijd/datum/jaartal v/d betreffende comune di firenze politie.

Mij is nu de vraag wat weten jullie, moet ik hiernu op ingaan tot betaling. En wat zijn de gevolgen als ik het nu niet doe.

vgr
Mij is ook iets soortgelijks overkomen: Ik ben in Siena een gebied ingereden dat alleen voor bestemmingsverkeer is. Daar stond dus ook gewoon een camara die van alle auto's een foto maakte. De niet geregistreerde kentekens kunnen dus een bon verwachten. Ik heb hem nog niet, maar asl ik dat van jou lees duurt dat niet meer lang. Ik zou hem toch maar betalen, want ik denk dat het meer kost als ze je een keer aanhouden en je hebt ook nog eens een openstaande boete.

rijstfj

Oke dan ga ik maar tot de betaling over.
Bedankt voor de info.

Joppietersen

k weet niet of je hier veel aan hebt maar ik meen in de vorige Kampioen van de ANWB was een ingezonden brief voor het juridische gedeelte.

Daarin vroeg de briefschrijver ook iets soortsgelijks: brief voor betaling boete uit Italië maar was dan een overtreding voor het inrijden van een zone waar hij niet in mocht (een onbekend bord in NL).

Hier staat ook iets soort gelijks op de site vd ANWB:

http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie/vakantieganger/Boetes-in-Itali-.html


Doet me denken aan dat verhaal van die Italiaanse agenten die heel bewust de tijd dat een stoplicht oranje was veel korter hadden gemaakt zodat meer mensen dus door rood reden wat dus een boete opleverde....

Over een aantal weken gaan we naar dit land op vakantie.... k denk dat ik de auto maar laat staan en van het bespaarde bekeuringsgeld It. ijsjes ga eten!! :-)

Audiofiel

Citaat van: Joppietersen op juni 29, 2009, 23:11:07
Doet me denken aan dat verhaal van die Italiaanse agenten die heel bewust de tijd dat een stoplicht oranje was veel korter hadden gemaakt zodat meer mensen dus door rood reden wat dus een boete opleverde....

Dat ging over een burgemeester die dat had geregeld. En daarvan zelf een deel van de opbrengsten had geregeld. Tsja, Italië, de bakermat van de corruptie. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nelisje

Laatst bij wegmisbruikers was er volgens mij ook zoiets (als ik mij niet vergis) daar werd gezegd dat je contact op moest nemen met de ambassade om te controleren of de boete wel echt was.

Maar het was toch inmiddels zo dat alle boetes uit het buitenland (of EU landen) via het CJIB op de deurmat vallen, en niet rechtstreeks vanuit (in dit geval) italie.

Je kunt ook op het forum van flitsservice.nl kijken, daar heb ik toen ook best veel aan gehad bij een boete uit duitsland (nooit betaald/ nooit meer iets van gehoord). Kreeg toen in het duits een brief waarin volgens mij (mijn duits is slecht) gevraagd werd of ik wilde aangeven wie de bestuurder was. Mijn duits is zo slecht dat ik geen idee had wat de bedoeling is en dus heb ik niet gereageerd (volgens flitsservice zijn ze verplicht om mij een brief in het nederlands te sturen).