plaatsing Rega draaitafel

Gestart door Robiwan, januari 5, 2013, 09:05:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2013, 18:36:06
Je ga me toch niet vertellen dat een serieuze draaitafel geleverd wordt zonder dat deze waterpas gezet kan worden?

Is het materiaal van die beugel voorzien van demping? het lijkt mij nogal een ringedingdong apparaat 8)

klopt. Juist die starre voeten zorgen voor de energieafgifte. Instelbare voetjes doen daar afbreuk aan, tenminste volgens Rega. Ze vinden het ook niet nodig om de naald met een borsteltje schoon te maken en de plaat met een borstel of te wassen. Dat is dan weer zo stronteigenwijs Engels en slaat kant nog wal, vind ik. Verder is het wel een lekker plug and play ding met een mooie arm en loopwerk. Starttijd is ook lekker snel. Opbouw stelt eigenlijk geen ruk voor maar het klinkt allemaal bijzonder levendig en fijn maar gek genoeg toch ook analytisch.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

PuNkEnStEiN

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2013, 18:36:06Je ga me toch niet vertellen dat een serieuze draaitafel geleverd wordt zonder dat deze waterpas gezet kan worden?
Heeft er nog nooit een fabrikant een voorziening bedacht waardoor het draaiplateau en de arm altijd waterpas t.o.v. elkaar blijven staan?
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Robiwan

Citaat van: PuNkEnStEiN op januari  5, 2013, 19:08:18
Heeft er nog nooit een fabrikant een voorziening bedacht waardoor het draaiplateau en de arm altijd waterpas t.o.v. elkaar blijven staan?

geen idee. Maar zolang de ondergrond waarop de draaitafel komt te staan waterpas staat, is het toch goed!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2013, 18:36:06
Je ga me toch niet vertellen dat een serieuze draaitafel geleverd wordt zonder dat deze waterpas gezet kan worden?

Is het materiaal van die beugel voorzien van demping? het lijkt mij nogal een ringedingdong apparaat 8)


geen demping. ringing behoort tot de mogelijkheid, zou je zeggen. Maar Rega heeft dit ding al zolang in het assortiment dat het vast goed zal zijn.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

PuNkEnStEiN

Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 19:13:49geen idee. Maar zolang de ondergrond waarop de draaitafel komt te staan waterpas staat, is het toch goed!
Jawel, maar je zal de mensen de kost moeten geven die platen draaien op scheef geplaatste draaitafels!  :(
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Robiwan

Citaat van: MarcFR op januari  5, 2013, 16:42:37
Ook weer opgelost  ;D Maarre mooie speakers zeg  :wub:

Neat Motive 2. Slechts 76 cm hoog maar met een groots geluid. Viel als een blok voor de klank bij mijn dealer. Prima betaalbaar ook.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: PuNkEnStEiN op januari  5, 2013, 19:17:12
Jawel, maar je zal de mensen de kost moeten geven die platen draaien op scheef geplaatste draaitafels!  :(

ik denk dat dat vroeger zeker het geval was. Maar tegenwoordig hebben alleen de freaks nog een draaitafel en die weten heus wel dat deze waterpas moet staan.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

PuNkEnStEiN

Wat maar weer bewijst dat er tegenwoordig een hoop freaks rondlopen.  :laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Robiwan

Citaat van: PuNkEnStEiN op januari  5, 2013, 19:20:35
Wat maar weer bewijst dat er tegenwoordig een hoop freaks rondlopen.  :laugh:

:D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

#34

garmtz

#35
Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 17:23:05
nope. Tis deze beugel. Schaaltjes kun je niet verstellen. Nu is de vraag welk materiaal zou dan onder de voetjes moeten? Rubber, hout, metaal, papier?



Niets! Rega gewoon met kale voetjes in de cups zetten.

EDIT: oh, gaat om instelbaarheid... Munten!

Robiwan

Citaat van: garmtz op januari  5, 2013, 21:59:54
Niets! Rega gewoon met kale voetjes in de cups zetten.

EDIT: oh, gaat om instelbaarheid... Munten!

metaal dus!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 22:12:21
metaal dus!

Ja, metaal... Om de ondergrond onder iedere voet zo goed mogelijk hetzelfde te houden. Je zou zelfs kunnen overwegen eerst de juiste hoogte te vinden en dan het metaal met superlijm aan de stand vast te plakken. Maar eerst maar eens gewoon de beugel waterpas hangen, zodat je dit soort truuks niet hoeft te doen! :)

Groovy

Vreemd,ik ben een paar dagen geleden nog naar Scala in Tilburg geweest om te luisteren naar de Rega p8.
Niks muurbeugel,hij stond gewoon op een meubel.
Hij klonk overigens niet slecht.
Het is wel een vederlicht concept,het plateau van glas maakt hem enigzins gewichtig.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Robiwan

Citaat van: Groovy op januari  6, 2013, 19:05:09
Vreemd,ik ben een paar dagen geleden nog naar Scala in Tilburg geweest om te luisteren naar de Rega p8.
Niks muurbeugel,hij stond gewoon op een meubel.
Hij klonk overigens niet slecht.
Het is wel een vederlicht concept,het plateau van glas maakt hem enigzins gewichtig.

klopt de draaitafels staan bij la scale opgesteld op een meubel. Hij zal geen plek hebben.

Dat enigzins zware plateau is natuurlijk nodig voor voldoende vliegwielwerking. Een heel licht plateau en snaaraandrijving staat garant voor jank.

rP8 met Sumiko blackbird toch?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Alco

#41
Ik las op een ander forum dat de kwaliteitscontrole bij Rega soms wat te wensen overlaat de laatste tijd.
(kan even niet zo gauw vinden waar ik 't las, anders had ik een linkje bijgevoegd)

Dit gold ook voor de RP8. (iets met het plateau)

Misschien door de populariteit van Rega producten als de Brio-R, dac, en de RP-serie draaitafels, dat men daardoor vanwege de hoge druk af en toe wat steekjes heeft laten vallen...  :unsure:

Het is uiteraard wel zo dat, met name een negatief bericht eerder geplaatst zal worden en/of blijft hangen, t.o.v. de positieve ervaringen, die in de grote meerderheid zijn.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Robiwan

Citaat van: Alco op januari  6, 2013, 20:25:13
Ik las op een ander forum dat de kwaliteitscontrole bij Rega soms wat te wensen overlaat de laatste tijd.
(kan even niet zo gauw vinden waar ik 't las, anders had ik een linkje bijgevoegd)

Dit gold ook voor de RP8. (iets met het plateau)

Misschien door de populariteit van Rega producten als de Brio-R, dac, en de RP-serie draaitafels, dat men daardoor vanwege de hoge druk af en toe wat steekjes heeft laten vallen...  :unsure:

Het is uiteraard wel zo dat, met name een negatief bericht eerder geplaatst zal worden en/of blijft hangen, t.o.v. de positieve ervaringen, die in de grote meerderheid zijn.

en mijn RP6 en 5x Exact :sneaky2: :sneaky2: Gewoon butt met peren!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Alco

#43
Citaaten mijn RP6 en 5x Exact  :sneaky2: :sneaky2: Gewoon butt met peren!
Jemige de pemig,...ja, 5x is wel erg veel.  Iemand uit de US had 3x in korte tijd een Apollo-R waar iets aan mankeerde. :blink:

Da's niet echt goede reclame.  Maar goed, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt zullen we maar denken.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Robiwan

Citaat van: Alco op januari  6, 2013, 21:46:06
Jemige de pemig,...ja, 5x is wel erg veel.  Iemand uit de US had 3x in korte tijd een Apollo-R waar iets aan mankeerde. :blink:

Da's niet echt goede reclame.  Maar goed, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt zullen we maar denken.

dat klopt, maar eindcontrole moet gewoon goed zijn. Trouwens ook in 2003 tot 2x toe een Rega Super Elys gehad die niet goed waren (6 dB kanaalongelijkheid). Dan gaat het op dat gebied bij Naim een stuk beter!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

lynch1979

Ik heb mijn Rega RP6 ook aan de muur hangen.
Ik heb in Engeland een muurbeugel gekocht via analogue seduction, daar zit M8 draad in.
Heb er spikes in gedraaid van Via Blue (die kan je in hoogte verstellen), dan is het probleem i.v.m. met waterpas hangen ook opgelost.
Het is wel een redelijk dure oplossing €175,- muurbeugel en €60,- spikes, maar dan heb je ook wat  ;)
Het nadeel van de muurbeugel is wel dat je keilbouten moet gebruiken, want met gewone schroeven wordt het niks, heb zelf inbus keilbouten gebruikt maar die inbus bouten moesten wel op de draaibank worden bewerkt.
Als ik tijd heb zal ik een foto maken.

Robiwan

Citaat van: lynch1979 op januari  7, 2013, 10:47:58
Ik heb mijn Rega RP6 ook aan de muur hangen.
Ik heb in Engeland een muurbeugel gekocht via analogue seduction, daar zit M8 draad in.
Heb er spikes in gedraaid van Via Blue (die kan je in hoogte verstellen), dan is het probleem i.v.m. met waterpas hangen ook opgelost.
Het is wel een redelijk dure oplossing €175,- muurbeugel en €60,- spikes, maar dan heb je ook wat  ;)
Het nadeel van de muurbeugel is wel dat je keilbouten moet gebruiken, want met gewone schroeven wordt het niks, heb zelf inbus keilbouten gebruikt maar die inbus bouten moesten wel op de draaibank worden bewerkt.
Als ik tijd heb zal ik een foto maken.

waarom wordt het met gewone schroeven niks, ging bij mij ook prima met het veel zwaardere audio magic meubel.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

lynch1979

Citaat van: LPlover op januari  7, 2013, 14:07:29
waarom wordt het met gewone schroeven niks, ging bij mij ook prima met het veel zwaardere audio magic meubel.
Omdat de gaten te groot zijn voor gewone schroeven, ik moest er sowieso een opvul ring achter doen.
De kop van een schroef is weer te klein voor het gat als je 4 of 5 x 80 neemt.

Robiwan

Citaat van: lynch1979 op januari  7, 2013, 14:31:36
Omdat de gaten te groot zijn voor gewone schroeven, ik moest er sowieso een opvul ring achter doen.
De kop van een schroef is weer te klein voor het gat als je 4 of 5 x 80 neemt.

gewoon de gaten niet te groot makem :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

lynch1979

 ;D
Citaat van: LPlover op januari  7, 2013, 16:32:07
gewoon de gaten niet te groot makem :D

;D....de gaten in het frame
Maar heb je de rega muur beugel al binnen en hangt hij al?