Chello HDTV ?

Gestart door searcher, februari 21, 2006, 15:52:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric

Zoals ik al schreef geldt dit dan ook alleen voor CE apparatuur, PC's met een HDMI uitgang hebben bijvoorbeeld niet de verplichting HDCP op het signaal toe te passen.

Maar nogmaals: HDCP is niet iets wat geflagd wordt door de content, maar wat standaard aanstaat bij apparaten die er gebruik van maken. Wij maken bijvoorbeeld gebruik van een zelfgemaakte test DVD, zonder enige vorm van copieerbeveiliging, en als je die afspeelt in een DVD-speler met HDMI dan komt er toch écht HDCP op het signaal.

PS: Informatie over het verplicht stellen van HDCP bij HDMI op consumentenapparatuur heb ik van meerdere fabrikanten gekregen, juist naar aanleiding van mijn vragen waarom er in hemelsnaam HDCP vereist is voor het afspelen van mijn eigengemaakte DVD's.

Shorty

Aha.  Maar dat geldt dan niet voor bijvoorbeeld HighDef sat- en kabeldecoders? Want in Duitsland zijn er met een HDMI-uitgang waarbij volgens de providers HDCP niet aanstaat... voorlopig..... Vanwege schermen mét HDMI maar zónder HDCP....

VrGr,

Bart J.

Eric

Citaat van: Shorty op mei 22, 2006, 14:18:43
Aha.  Maar dat geldt dan niet voor bijvoorbeeld HighDef sat- en kabeldecoders? Want in Duitsland zijn er met een HDMI-uitgang waarbij volgens de providers HDCP niet aanstaat... voorlopig..... Vanwege schermen mét HDMI maar zónder HDCP....
Dat is dan inderdaad weer tegenstrijdig met wat ik schreef ja...... Mijn collega heeft in de VS op een Intel meeting speciaal met iemand van de HDCP afdeling gesproken (Digital Content Protection is gewoon van Intel) en die kerel wilde feitelijk niets vertellen. Alles rond HDCP is erg geheimzinnig en het is moeilijk om gewoon een duidelijk antwoord te krijgen. Begin dit jaar waren er in ieder geval berichten dat Samsung op de vingers getikt zou zijn omdat hun upsampling DVD-spelers geen HDCP vereisten (dat hebben wij hier op kantoor inderdaad ook gezien, als enige uit onze test werkten de samsung spelers gewoon met een standaard 17" LCD monitor).

Is bekend of die aan/uit schakeling van HDCP bij de genoemde sat-decoders door de content gebeurd, of komt er straks gewoon een nieuwe firmware die HDCP wél inschakelt?

jaco

Ik heb een PMS mediabox met HDMI uitgang, maar ide weet echt nie wat HDCP is.
Het zal dus zeker optioneel zijn om het aan of uit te zetten. Aan de andere kant gebruik ik alleen maar materiaal waar vast geen copy protection op zit.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Eric

Citaat van: jaco op mei 22, 2006, 15:01:04
Ik heb een PMS mediabox met HDMI uitgang, maar ide weet echt nie wat HDCP is.
Het zal dus zeker optioneel zijn om het aan of uit te zetten. Aan de andere kant gebruik ik alleen maar materiaal waar vast geen copy protection op zit.

Tja... met een Dreambox kan je ook gratis satelliet televisie kijken, maar dat mag ook niet.  ;D  Dat het technisch mogelijk is om HDMI zonder HDCP te implementeren is duidelijk. Pixel Magic is - met alle respect - een zeer klein bedrijfje wat wellicht gewoon wat tussen de mazen van de regels doorzemt.

Laat ik het anders stellen: Waarom zouden ALLE grote fabrikanten van DVD-spelers de moeite nemen (en de investering doen) om 'simpele' upsampling DVD-spelers te voorzien van HDCP, een optie waarvoor betaald moet worden en dus een negatief effect heeft op de verkoopprijs?

Nogmaals, ik zeg niet dat ik het 100% zeker weet, maar van meerdere kanten heb ik begrepen dat HDCP bij consumentenapparatuur verplicht is over HDMI...

jaco

#130
Ik heb altijd begrepen dat je met DVI geheel zonder HDCP kunt (hardware matig) en dat er dus ook verschillende chipsets zijn.
Bij de HDMI chips is er altijd HDCP aanwezig in de hardware, maar kun je het aan of uit zetten.
Het lijkt me onlogish dat je altijd copy protection aan MOET hebben.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Eric

#131
Citaat van: jaco op mei 22, 2006, 15:22:12
Ik heb altijd begrepen dat je met DVI geheel zodner HDCP kunt (hardware matig) en dat er dus ook verschillende chipsets zijn.
Bij de HDMI chips is er altijd HDCP aanwezig in de hardware, maar kun je het aan of uit zetten.
Het lijkt me onlogish dat je altijd copy protection aan MOET hebben.

HDMI en DVI zijn voor wat betreft beeld identiek, en kunnen dan ook exact dezelfde (meestal Silicon Image) TMDS chips gebruikt worden. Technisch gezien is het dus totaal niet noodzakelijk om HDCP versleuteling in te bouwen, het audiosignaal kan door middel van een aparte chip gewoon apart aan het signaal toegevoegd worden zonder dat de beeldverwerking daar iets mee te maken heeft.

MrG

Citaat van: Shorty op mei 22, 2006, 15:38:32
Aha.  Maar dat geldt dan niet voor bijvoorbeeld HighDef sat- en kabeldecoders? Want in Duitsland zijn er met een HDMI-uitgang waarbij volgens de providers HDCP niet aanstaat... voorlopig..... Vanwege schermen mét HDMI maar zónder HDCP....

VrGr,

Bart J.

Maar kun je straks op deze schermen straks wel bijv. beveiligde Blueray of HD DVD's afspelen. Daar ligt denk ik het hele euvel. De grote filmbonzen wilden alleen in het HD schuitje stappen als ze weten dat hun bronnen "niet" gecopieerd kunnen worden. Ze hebben volgens mij HDCP zo ontworpen dat alle onderdelen van een beeldketen van HDCP voorzien dienen te zijn voordat er iets wordt doorgegeven waar hun beveiliging op zit.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Shorty

Zonder HDCP kun je het afspelen van HD-DVD en BluRay via HDMI wel schudden.

VrGr,

Bart J.

Raphie

Ik heb het net in de praktijk meegemaakt. Ben m'n KiSS DP-600 verder aan het inregelen
De KiSS is zowel aangesloten via HDMI als via component.

Via component kan ik kiezen voor 480p, 575p, 720p & 1080i
Via Digitaal kan ik kiezen voor 575p 720p 1080i 1080p

De Kiss heeft alleen een HDMI connector, maar in de setup kan je kiezen voor HDMI out en DVI out (mijn slaapkamer plasma heeft allen DVI geen HDMI)
kies ik DVI out, dan ondersteund mijn scherm alleen 575p
Kies ik HDMI out dan kan ik 720 of 1080i kiezen. (ik draai nu HDMI 720p)
Kies ik nu voor Windows Media Connect dan kan ik GEEN WM9 HD content digitaal afspelen (via component 720p gaat dat prima) Maar alle TS files, mpeg videootjes, Xvid & DivX doen het WEL allemaal prima via HDMI 720p) Waarschijnlijk is dit dus ook de HDCP die wel in de speler zit en door de WM9 file wordt aangesproken, maar die door de DVI connector geen beveiligde verbinding kan opzetten, of het is het Windows Media Connect DRM dat nog niet helemaal goed werkt met clients..... ik weet wel dat DRM/HDCP nog bij een hoop huishoudens voor flink wat configuratieproblemen gaat zorgen.

JBL PRX Power!

Bengbeng

#135
Vandaag even de telefoon gepakt en Philips gebeld, met de vraag hoever ze zijn met de levering van de HD boxen aan UPC. Deze zijn nog steeds in de testfase, en nog niet geschikt voor commerciële productie(!). Er schijnen problemen te zijn omtrent het correct laten werken van de HDMI uitgang met alle merken TV's. Er wordt met man en macht gewerkt om dit voor het WK alsnog rond te krijgen.

Je kunt op je klompen aanvoelen dat ze dit waarschijnlijk niet gaan redden. Vooral de opmerking dat de box nog steeds niet geschikt is voor commerciële productie is zeer zorgelijk. Kun je vanuit deze fase binnen twee en halve week nog een werkend product bij de eindgebruiker op tafel krijgen? Het WK via UPC in HD? Forget it.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Raphie

Ze houden nu al klanten aan het lijntje met "wilt u op de hoogte blijven van digitale TV" banner
probleem met UPC is dat ze met eigen firmware werken. geloof mij maar, probleem zit hem niet in de HDMI, maar in de firmware.....
JBL PRX Power!

Bengbeng

#137
Citaat van: Raphie op mei 24, 2006, 16:53:18
Ze houden nu al klanten aan het lijntje met "wilt u op de hoogte blijven van digitale TV" banner
probleem met UPC is dat ze met eigen firmware werken. geloof mij maar, probleem zit hem niet in de HDMI, maar in de firmware.....

Waarom zou Philips hierover liegen? Als Philips zou kunnen schuiven ze het probleem maar al te graag af op UPC, maar
men vertelt gewoon dat ze zélf problemen hebben met het apparaat. Er is nog geen enkel (commerciëel) apparaat v/d lopende band gekomen.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

intert0y

Ik heb toevallig gisteren met UPC gebeld met de vraag wanneer het HDTV gebeuren van ze nu ECHT ging komen. Volgens de persoon die ik aan de lijn kreeg werd dat, zoals het er nu uitzag, op z'n vroegst juli.

Ik zei... dat is mooi dan..... als ik het goed begrijp gaan jullie het WK niet halen, wat een blunder.... waarop het gastje antwoordde dat dat inderdaad wel een blunder was ja.

Kortom, het duurt nog even. (maar hoeveel zijn de opmerkingen van alle jongens en meisjes @ upc waard, je krijgt nog al eens wisselende antwoorden).

Het ventje beweerde ook dat als ik nu UPC Digital zou nemen dat ik al meteen de goede decoder zou krijgen maar dat alleen het HD-signaal nog niet zou worden doorgegeven. Maar als ik dan hierboven lees dat de Set-top box nog niet leverbaar is dan is dit een rare opmerking natauurlijk.

searcher

De klanten service van UPC is zwaar beneden pijl.

Laat HDTV zich eerst maar eens bewijzen zonder dat er teveel troubles zijn zoals
met digitale t.v.

Om elke dag naar een beeld vol fouten te kijken is een horror scenario.
Op dit moment wacht ik af en kijk ik analoog via de beamer of gewoon via de  t.v,,,,,,

                                                                                            Gr Searcher




jowi

van Chelloo.com (http://www.chelloo.com/)

"...Met veel bombarie kondige UPC in oktober 2005 aan dat ze samen net Philips "High Definition Television" in Nederland zouden gaan introduceren. Het was de bedoeling om abonnee's met een HDTV te voorzien van een speciale decoder. Dit zou plaats vinden vlak voor het WK 2006 zodat dit als eerste evenement in hoge kwaliteit kon worden bekeken.

Helaas ziet het er nu naar uit dat UPC en Philips dit niet gaan redden.
Van diverse kanten krijgen we te horen dat de HDTV-decoders niet voor het WK uitgeleverd zullen worden. Philips zou nog bezig zijn met het testen van de HDTV DCR7000 decoders. Er was nog geen sprake van een definitieve consumenten versie wat zou betekenen dat het hele productie proces nog niet is opgestart.
Volgens de UPC helpdesk worden de mensen die zich hebben ingeschreven via www.ervaarhdtv.nl binnenkort op de hoogte gesteld van de problemen rond de HDTV decoders. Op dit moment dus nog geen officiële reactie van UPC, maar het ziet er somber uit voor de mensen die met smart op een HDTV-decoder zitten te wachten..."

soundwork

Citaat van: jowi op mei 26, 2006, 00:38:02
van Chelloo.com (http://www.chelloo.com/)

"...Met veel bombarie kondige UPC in oktober 2005 aan dat ze samen net Philips "High Definition Television" in Nederland zouden gaan introduceren. Het was de bedoeling om abonnee's met een HDTV te voorzien van een speciale decoder. Dit zou plaats vinden vlak voor het WK 2006 zodat dit als eerste evenement in hoge kwaliteit kon worden bekeken.

Helaas ziet het er nu naar uit dat UPC en Philips dit niet gaan redden.
Van diverse kanten krijgen we te horen dat de HDTV-decoders niet voor het WK uitgeleverd zullen worden. Philips zou nog bezig zijn met het testen van de HDTV DCR7000 decoders. Er was nog geen sprake van een definitieve consumenten versie wat zou betekenen dat het hele productie proces nog niet is opgestart.
Volgens de UPC helpdesk worden de mensen die zich hebben ingeschreven via www.ervaarhdtv.nl binnenkort op de hoogte gesteld van de problemen rond de HDTV decoders. Op dit moment dus nog geen officiële reactie van UPC, maar het ziet er somber uit voor de mensen die met smart op een HDTV-decoder zitten te wachten..."


Ik had het al gelezen, triest  :( :'( >:(
Humax HD-CI2000
Panasonic TH-42PV60.

TheSpeedSkater

Citaat van: soundwork op mei 26, 2006, 12:45:39
Ik had het al gelezen, triest  :( :'( >:(

Ja, erg jammer. Maar eigenlijk had ik het al verwacht hoor...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

famex

#143
oeps verkeerde forum, en dat met mijn 1e post...begint goed...NOT :-[

Shorty

Gut, dat had ik nou nóóóit verwacht van een bedrijf als UPC!  >:D

VrGr,

Bart J.

brtram

Voor wat het waard is.

Afgelopen vrijdag een UPC digital tuner opgehaald bij UPC.

Ook nog even met de medewerker over HDTV gesproken.
Volgens hem was het probleem met de diverse interpretaties van de HDMI standaard opgelost en was er nog een kleine kans dat voor het WK (nog 2 weken) de eerste decoders uitgeleverd zouden worden.

Zoals gezegd voor wat het waard is.

johanluijkman

Citaat van: brtram op mei 28, 2006, 15:35:33
Voor wat het waard is.

Afgelopen vrijdag een UPC digital tuner opgehaald bij UPC.

Ook nog even met de medewerker over HDTV gesproken.
Volgens hem was het probleem met de diverse interpretaties van de HDMI standaard opgelost en was er nog een kleine kans dat voor het WK (nog 2 weken) de eerste decoders uitgeleverd zouden worden.

Zoals gezegd voor wat het waard is.

Klinkt iig weer een beetje hoopgevend.

TheSpeedSkater

Citaat van: johanluijkman op mei 28, 2006, 18:23:25
Klinkt iig weer een beetje hoopgevend.

Maar zal waarschijnlijk toch niet lukken...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

neosto

Als we nou allemaal massaal overstappen naar een schotel dan hebben we UPC niet meer nodig. Trouwens na de laatste software update voor upc digital versie 1.93 is het beeld nog steeds f*ck af en toe. Van de week op een avond konstant blokken in beeld. Super irritant. Als philips er dan zijn, dan ga ik zelf wel naar ze toe om de decoder om te wisselen!

Greetz Neosto
Samsung PS42P5H - UPC Digital tv - Pioneer DVD 530s - Harman Kardon receiver - Kef speakers

Bengbeng

#149
Citaat van: brtram op mei 28, 2006, 15:35:33
Ook nog even met de medewerker over HDTV gesproken.
Volgens hem was het probleem met de diverse interpretaties van de HDMI standaard opgelost

Tweakers.net meldt vandaag iets anders...

http://tweakers.net/nieuws/42750/UPC-krijgt-HDTV-nog-niet-goed-aan-de-praat.html

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox