Welke DAC voor streaming

Gestart door Peerless Monster, augustus 16, 2011, 20:44:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

#125
Citaat van: kermy op augustus 19, 2011, 13:46:26
Ik draai al enkele maanden naar volle tevredenheid met de Grace M903, voordeel is dat je er gelijk een hele goede koptelefoon versterker bijkrijgt en een analoge en digitale voorversterker. En omdat dit apparaat uit de pro wereld komt is er een keus tussen gebalanceerd in en uit en asymmetrisch.
Dit alles voor rond de 1800 euro, in de high end wereld een koopje.

Voor de volledigheid, de Grace gebruik voor de asynchrone USB de oplossing van Gordon Rankin, en dat gebruikt Ayre volgens mij ook.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Mijn eindtrappen zijn ongebalanceerd, dus dat is mijn probleem niet ;)
Komt helaas echt bijna onderaan het lijstje vanwege het uiterlijk... ;) sorry!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

of je koopt de Benchmark, heb je gelijk de beste pre  ;D
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op augustus 19, 2011, 13:57:10
of je koopt de Benchmark, heb je gelijk de beste pre  ;D

Zie je hem onderaan het lijstje bungelen Raph ;)
Ik durf ook te betwijfelen dat de vv beter is dan de esoteric...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

counter

LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

mtissink

Sinds gister ben ik in het bezit van een Tact RCS 2.2 XP.
Pre, dac en room correction in 1.

Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

AbZ

Citaat van: Audiofiel op augustus 19, 2011, 13:40:55veel DAC's met totaal verschillende klanksignatuur. <knip>het klinkt allemaal echt anders.
Dat bedoelde ik dus ook.

Citaat van: mtissink op augustus 19, 2011, 14:24:08
Sinds gister ben ik in het bezit van een Tact RCS 2.2 XP.
Pre, dac en room correction in 1.  Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken!
Leuk, weer een heel ander ding...

Raphie

Citaat van: Peerless Monster op augustus 19, 2011, 13:58:09
Zie je hem onderaan het lijstje bungelen Raph ;)
Ik durf ook te betwijfelen dat de vv beter is dan de esoteric...
Ik niet  ;D
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: counter op augustus 19, 2011, 14:09:09
PS audio PerfectWave DAC ??

+ Bridge.
Vernam net dat versie wat "nukken" heeft. V2 dus afwachten voor de bridge.
Prachtig design. Nadeel: 2 componenten...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op augustus 19, 2011, 14:30:55
Ik niet  ;D

Je bent natuurlijk wel een heel klein beetje bekend met TEAC ;)
Heb je de d07 wel eens gehoord dan?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

counter

Citaat van: Peerless Monster op augustus 19, 2011, 14:42:33
+ Bridge.
Vernam net dat versie wat "nukken" heeft. V2 dus afwachten voor de bridge.
Prachtig design. Nadeel: 2 componenten...

Hoe bedoel je twee componenten? Bridge wordt ingebouwd! of bedoel je inclusief de tranporter?
LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

Peerless Monster

#135
Citaat van: counter op augustus 19, 2011, 15:30:42
Hoe bedoel je twee componenten? Bridge wordt ingebouwd! of bedoel je inclusief de tranporter?

Yep.
Die hoort er natuurlijk bij ;)
Hoeft natuurlijk niet per se, aangezien ik al een loopwerkje heb.
Maar dat zal er dan wel van komen...
Maar dan ondertussen zijn het dan 3 componenten...
Voorversterker...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Citaat van: Peerless Monster op augustus 19, 2011, 14:43:11
Je bent natuurlijk wel een heel klein beetje bekend met TEAC ;)
Heb je de d07 wel eens gehoord dan?
D07 niet gehoord, maar Benchmark, MYTEK, Lavry en Weiss zijn de absolute top qua DACs daar kunnen andere consumer DACs gewoon niet aan tippen. Of je moet protserig uiterlijk preferen boven geluidskwaliteit
JBL PRX Power!

Roeland

De Audio GD de NFB-7 heeft een Sabre32 ES9018 DAC

Uiteraard 32bit alleen op AES / Coaxial / BNC (optical kan dat niet transporteren)
Mag je wel kwaliteitskabeltjes gebruiken voor een goede overdracht  ;)

http://www.audio-gd.com/Pro/dac/NFB7/NFB7EN.htm

Maar ja onbekend maakt vast onbemind  ;)

J-B

Wat ik eigenlijk niet begrijp is hoe je zo een lijst kunt opstellen zonder dat je (veel van) die DACs niet eens beluisterd hebt... 
Ik neem aan dat je je dan enkel baseert op reviews en looks? :-\

Wat Raphie opnoemt zijn DACs die voornamelijk in de pro audio wereld erg populair zijn en met rede.
Ikzelf heb ook een muziekstudio en ik test hifiDACs ook daar. Soms onbegrijpelijk hoe bepaalde hifi DACS zulke goede reviews krijgen terwijl ze hooguit middelmatig zijn en gewoon veel te duur voor wat je krijgt.

In mijn ogen krijg je uit de pro audio wereld meer waar voor je geld en betaal je geen "hifitaks" zoals dat volgens mijn gevoel vaak het geval is bij dure consumer DACs.


Raphie

Klopt helemaal. Ieder merk dat een vaag esotherisch verhaal nodig heeft om z'n DAC te verkopen ontbreekt het aan kwaliteit.

Citaat van: J-B op augustus 22, 2011, 13:33:13
Wat ik eigenlijk niet begrijp is hoe je zo een lijst kunt opstellen zonder dat je (veel van) die DACs niet eens beluisterd hebt... 
Ik neem aan dat je je dan enkel baseert op reviews en looks? :-\

Wat Raphie opnoemt zijn DACs die voornamelijk in de pro audio wereld erg populair zijn en met rede.
Ikzelf heb ook een muziekstudio en ik test hifiDACs ook daar. Soms onbegrijpelijk hoe bepaalde hifi DACS zulke goede reviews krijgen terwijl ze hooguit middelmatig zijn en gewoon veel te duur voor wat je krijgt.

In mijn ogen krijg je uit de pro audio wereld meer waar voor je geld en betaal je geen "hifitaks" zoals dat volgens mijn gevoel vaak het geval is bij dure consumer DACs.


JBL PRX Power!

S@m

Citaat van: J-B op augustus 22, 2011, 13:33:13
Ikzelf heb ook een muziekstudio en ik test hifiDACs ook daar.

Hoe worden die DAC's door jou getest?

Peerless Monster

Citaat van: J-B op augustus 22, 2011, 13:33:13
Wat ik eigenlijk niet begrijp is hoe je zo een lijst kunt opstellen zonder dat je (veel van) die DACs niet eens beluisterd hebt... 
Ik neem aan dat je je dan enkel baseert op reviews en looks? :-\


Uiteraard dat laatste voornamelijk...
Dat was wel duidelijk uit de rest van de thread neem ik aan ;).
Lijstje is er natuurlijk voor anderen voor wat er allemaal te koop is tegenwoordig natuurlijk.
Maar wellicht dat die wat andere prioritering hebben... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MarkD

Om nog eens iets aan je rijtje toe te voegen: de Eastern Electric Minimax dac (binnenkort verkrijgbaar in de plusversie). Ik ken hem zelf helaas niet, maar ben er wel erg nieuwsgierig na. "Men" (reviews + fora) zegt dat deze een ongekende prijs-kwaliteitverhouding heeft en het qua competitie kan opnemen tegen dacs die 3x zo duur zijn. Plus makkelijk te upgraden (zowel het buisje als de op-amps).
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Audiofiel

Citaat van: MarkD op augustus 22, 2011, 18:02:58
Om nog eens iets aan je rijtje toe te voegen: de Eastern Electric Minimax dac (binnenkort verkrijgbaar in de plusversie). Ik ken hem zelf helaas niet, maar ben er wel erg nieuwsgierig na. "Men" (reviews + fora) zegt dat deze een ongekende prijs-kwaliteitverhouding heeft en het qua competitie kan opnemen tegen dacs die 3x zo duur zijn. Plus makkelijk te upgraden (zowel het buisje als de op-amps).

Ik ken hem zelf ook niet, maar ik ken wel twee mensen die alweer van deze dac door willen naar een andere dac (waarvan eentje hem wilde inruilen op mijn Classé). Kennelijk is de hype weer groter dan de werkelijkheid. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MarkD

Citaat van: Audiofiel op augustus 22, 2011, 18:05:43
Ik ken hem zelf ook niet, maar ik ken wel twee mensen die alweer van deze dac door willen naar een andere dac (waarvan eentje hem wilde inruilen op mijn Classé). Kennelijk is de hype weer groter dan de werkelijkheid. ;D

Zou best kunnen. Datzelfde idee heb ik ook bij Metrum. Ik vind ze nu al vaak weer zo snel te koop staan, nadat ze eerst unaniem zijn bewierookt. Overigens ben ik ook best benieuwd naar jouw Classé, maar ja, curiosity killed the cat... ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Harry HT

Hi,
Citaat van: Peerless Monster op augustus 17, 2011, 20:09:39
De Klimax staat bij mij wel op nummer 1. Maar dat is niet haalbaar...
Ten minste voor nu en komende 5 jaar...

Deze is goedkoper:

http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Renew_DS

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Midcall

Citaat van: Roeland op augustus 19, 2011, 18:52:46
De Audio GD de NFB-7 heeft een Sabre32 ES9018 DAC

Uiteraard 32bit alleen op AES / Coaxial / BNC (optical kan dat niet transporteren)
Mag je wel kwaliteitskabeltjes gebruiken voor een goede overdracht  ;)

http://www.audio-gd.com/Pro/dac/NFB7/NFB7EN.htm

Maar ja onbekend maakt vast onbemind  ;)
:worship: :worship: :worship:
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

bert50

Gisteren een Accuphase dac30 opgehaald bij Audio-Life voor een Accuphase 450 wat een mooi geluid zit er in deze dac.
Ook de benadering van Audio-Life verdient een pluim voor de behandeling van klanten.
Voorlopig ga ik luisteren naar deze dac icm een Squeezebox classic heerlijk. :bigsmile: :bigsmile:
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Peerless Monster

Citaat van: bert50 op september 21, 2011, 08:52:51
Gisteren een Accuphase dac30 opgehaald bij Audio-Life voor een Accuphase 450 wat een mooi geluid zit er in deze dac.
Ook de benadering van Audio-Life verdient een pluim voor de behandeling van klanten.
Voorlopig ga ik luisteren naar deze dac icm een Squeezebox classic heerlijk. :bigsmile: :bigsmile:

En ook niet goedkoop! Pfjoe. ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Gatone