Zijn we tevreden met de doosjes ???

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 22, 2003, 17:04:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zijn we tevreden met de doosjes ?

Nee, jewelcase
1 (10%)
Nee, slimcases
1 (10%)
Nee, iets anders
2 (20%)
Ja perfect
6 (60%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 9

J.A.F._Doorhof

Hi,

Zag net een klein berichtje op het web (weet even niet meer waar) dat Sony overweegt om met slimcases te gaan komen, de reden is dat mensen dan meer zullen kopen omdat het minder ruimte inneemt.

Mijn eerste reactie was ONZIN.
Aan de andere kant vindt ik het zo gek nog niet, ten eerste erger ik me al jaren aan de irritante keepcases, een jewelcase is VEEL handiger. Ten eerste kun je veel meer kwijt in een kast en de keepcase is heel veel lucht met een klein schijfje erin. Dit is nadeling voor de winkels, voor de mensen zelf, voor de ruimte etc.

Het feit dat mensen meer gaan kopen was ik het na 2 minuten denken toch wel mee eens. Ik heb meer dan 300 LD's die allemaal netjes in één gedeelte van een kast staan, ik heb eigenlijk nog nooit een opmerking gekregen over de grote van mijn verzameling, bij DVD's is dit toch anders, soms schaam je jezelf een beetje omdat je zoveel ruimte hebt die gevuld is met die dozen. Zouden dat allemaal jewelcases zijn dan was dit veel makkelijker weg te werken in nette discrete kasten. Nu hield ik mezelf toch wel redelijk in met mijn aanschavingen omdat ik bang was binnen 4 jaar geen ruimte meer te hebben in mijn kasten. En ergens anders opbergen vindt ik zonde.

Mischien een leuk project voor als ik een keer tijd heb  ::), al mijn DVD's plank voor plank omzetten naar jewel cases, op de echte pronkstukjes na dan wel.

Scheelt enorm veel ruimte.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat ik het ga doen ook, ben je toch weer lekker met je hobby bezig en creatief, hoesjes maken is altijd leuk  ;D.

Meer mensen intresse in een powerbuy voor jewelcases ?

Zou er dan toch zelf al rond de 800 moeten hebben (slik).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Kan goedkoop dus rond de € 50,00 voor 200 stuks.
Malletje maken in Coreldraw en scannen......

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Attie

Uhhh...zal ik het wel of zal het niet: ach, ik vraag het gewoon:

Hoe ziet een jewelcase eruit?  

Selmar_Cleef

Die cd-doosjes op steroïden vind ik niks. Ik heb zelf drie films in die Jewelcase zitten en ben ze liever kwijt. Zeker nu je die in een keepcase kunt kopen.
De oude Amaray vind ik nog steeds de mooiste en handigste cases. Die slimcases komen van Nexpak. Scheelt veel in opbergruimte omdat ze de helft zijn van een Amaray. Alleen moet je dan de covers een beetje bij snijden, dacht ongeer 2 of 3 millimeter.


Pic is link

J.A.F._Doorhof

Met jewelcase bedoel ik dus de echte vertrouwde CD doosjes niet die misbaksels waar je sommige muziek DVD's en Regio 2's in vindt.

Die slimcases zien er trouwens ook ZEER gelikt uit, een soort kruizing tussen de Amray en de jewelcase (zoals ik die bedoel) zal daar eens induiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jinsu

Ben met de huidige doosjes tevreden ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

J.A.F._Doorhof

Hoeveel DVD's heb je in je verzameling.
Boven de 400 vind ik het toch wel veel ruimte gaan in nemen.

Heb net contact gezocht over de Slimpacks, hoop daar vandaag of morgen wat over te horen, die SLIM 4 en packs zijn inderdaad mooier dan de jewelcases die ik voor ogen had.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Attie



Ik ben trouwens ook best tevreden met de huidige doosjes. En ja, die suggoraat cd-doosjes vind ik ( ;)) niet je van het. Die slimcase ziet er inderdaad aantrekkelijker uit.


Groet,

Attie


Selmar_Cleef

Frank, als je voor een redelijke prijs aan die Thinpak kunt komen wil ik wel een aantal van je kopen om te proberen of het iets is.
Bij een online winkel kosten de zwarte Thinpak $ 0.26 per stuk bij afname van +650 stuks ;D
Clear kosten ze 29 cent bij +130

Oracle

Nadeel van een smal doosje is wel dat je lastiger aan de zijkant kunt zien om welke film dat het gaat....

Groet,
Mark

patrick_vdb

Hoi,

Ik heb me er eigenlijk nog nooit zo mee bezig gehouden maar ik kan me goed voorstellen dat die thinpak's reuze welkom zijn voor mensen met een grote(re) collectie.

Frank, laat je ons iets weten over die slimpack's? Ben eigenlijk wel geintreseeerd geraakt ;)

Mvrgr

Patrick

J.A.F._Doorhof

Hi,

De teksten zijn geen probleem, ik kan ze op een LD ook perfect lezen en die zijn NOG dunner.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Kan je op z'n slimcase uberhaupt nog wel lezen aan de zijkant wat erop staat? Ik heb zelf voor cd's van die slimcases en die zijn wel erg smal (zelfde soort waar cd-singles vaak op uitkomen) en de tekst is nauwelijks leesbaar.

De huidige doosjes zijn prima en voor m'n "backup" dvd's gebruik ik doosjes waarin er 2 kunnen, scheelt weer :)

J.A.F._Doorhof

Hi,

Zoals ik al aangaf kan ik op LD's ook perfect de hoezen lezen.
2LD's zijn evendik als een slimcase volgens mij, dus ruimte genoeg :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Selmar_Cleef

Om even aan te geven dat de spine leesbaar is.



Hoeveel plaats het scheelt.



Van animeondvd.com (link)

J.A.F._Doorhof

Ik heb het mailtje verstuurd, nu maar afwachten op antwoord.

MvGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Vandaag een antwoord gekregen.

De prijzen zouden in Nederland komen op € 0,30 EX BTW maar dan wel per 5000 stuks (grofweg).

Ik ben nu aan het proberen via de Franse distributeur die doet namelijk ook "kleine aantallen".

Iemand intresse voor een powerbuy.
Ik wil zelf beginnen met rond de 250 stuks van de gewone en 25 van de 4 packs.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Zou je daar de gewone originele hoesjes in kunnen doen?

J.A.F._Doorhof

Ze zijn kleiner dus ik denk het niet.
De 4 packs zou mischien wel kunnen, ik wil die hebben voor die irritante DIGIPACKS.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

ff zitten meten, een normaal hoesje is 27.2cm breed en 18.3 cm hoog. De Ultra Slim double insert is maximaal 26.8cm breed. Dus een origineel is iets te breed. Dus of je maakt nieuwe hoesjes of je doet een stukje afknippen van het origineel.

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat ik gewoon de oude inscan en iets kleiner maak en dat afprint.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Hi Frank,

Aan welke afname per persoon moeten we dan ongeveer denken voor een "powerbuy"?

Mvrgr

Patrick

J.A.F._Doorhof

Ik zit ook aan dat soort aantallen te denken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Hoi,

Aangezien mijn collectie nog niet zulke vormen aanneemt als sommigen (en ik ook niet elke case wil gaan vervangen) heb ik wel interesse in:

100 Thinpak single
50 Thinpak double (2dvd's?)

Mvrgr

Patrick