i2s of usb

Gestart door brt, januari 30, 2021, 14:24:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AudioEnZo

#25
Je kunt afstuderen op HDMI voor I2S. De pinbezetting is idd niet gestandariseerd. Wel zijn er steeds meer fabrikanten die overeenkomen, zoals PSaudio, Pink-Faun, Holo en Audio-GD om er maar een paar te noemen.

Maar ook het aan de dac zijde kan het verschillen. Zo heb je oude dacs die voor I2S TTL single ended als voltage standaard hebben. De meer moderne dacs ondersteunen LVDS.
Zo heb ik een oude Pink Faun HDMI TTL kabel gehad die het echt niet deed op mijn Audio-GD dac. Een nieuwere LVDS kabel deed het prima.
Die ruconnected deed het ook prima op LVDS.

Hoe dat technisch exact in elkaar steekt weet ik niet en kan helaas niet uit die link  opmaken welke je nodig zou hebben eerlijk gezegd.

DofN

Dat is interessant, ik heb net een streamer gekocht die naast de SPDIF/coax uitgang die ik ga gebruiken, ook een I2S uitgang heeft. Wat ik las van gebruikers van het voorgaande model is dat er eigenlijk geen verschillen te horen zijn.

Mano ULTRA mkII Music Streamer (High-Res)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AudioEnZo

Hele fraaie streamer die Mano [emoji1303]

Deze is sowieso pin compatibel met PSAudio, Audio-GD en dergelijke. En LVDS.

Tabcam

Citaat van: doorofnight op januari 31, 2021, 14:50:03
Dat is interessant, ik heb net een streamer gekocht die naast de SPDIF/coax uitgang die ik ga gebruiken, ook een I2S uitgang heeft. Wat ik las van gebruikers van het voorgaande model is dat er eigenlijk geen verschillen te horen zijn.

Mano ULTRA mkII Music Streamer (High-Res)
Ben erg benieuwd naar je ervaringen :coffee:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Ik hoop dat Doorofnight zich gaat bedienen met mooie audiofiele termen als meer dynamiek wat klinkt als 3 octaven erbij etc. Genieten lijkt me dat.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Gefeliciteerd met deze fraaie streamer  :thumbs-up:

Citaat van: doorofnight op januari 31, 2021, 14:50:03
Dat is interessant, ik heb net een streamer gekocht die naast de SPDIF/coax uitgang die ik ga gebruiken, ook een I2S uitgang heeft. Wat ik las van gebruikers van het voorgaande model is dat er eigenlijk geen verschillen te horen zijn.

Mano ULTRA mkII Music Streamer (High-Res)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

Citaat van: chansig op januari 31, 2021, 17:44:17
Ik hoop dat Doorofnight zich gaat bedienen met mooie audiofiele termen als meer dynamiek wat klinkt als 3 octaven erbij etc. Genieten lijkt me dat.

Gr. Hans

Ook ik heb soms audiofiele jeuk maar zodra ik ga beweren dat mijn spelertje octaven toevoegt aan het geluid mag je me afvoeren naar een gesticht. Of verplichten een paar luisterbezoekjes af te leggen bij mensen met referentiesets en referentieoren en een fabelachtig audiogeheugen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Citaat van: AudioEnZo op januari 31, 2021, 14:30:29
Je kunt afstuderen op HDMI voor I2S. De pinbezetting is idd niet gestandariseerd. Wel zijn er steeds meer fabrikanten die overeenkomen, zoals PSaudio, Pink-Faun, Holo en Audio-GD om er maar een paar te noemen.

Maar ook het aan de dac zijde kan het verschillen.

Tja, dit wordt me dan een dusdanige jungle dat ik eigenlijk al weer genezen ben. Ik snap geen donder van al die 'instellingen' op een hdmi kabel en of dan de DDC weer compatible is met de dac. Dan ga ik wel gewoon voor het korste signaal, zoals ik nu al doe. Heel simpel, vanuit de streamer met een goede usb kabel naar de dac. En het werkt meteen :)

Volgens mij staat Denafrips / Musician ook niet bekend om dat hun usb implementaties slecht klinken (itt Audio GD), dus zeer waarschijnlijk zou de winst marginaal zijn, als die er al was. Alleen gaan we daar nu nooit meer achterkomen, haha!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3