Tompj’s audio: no nonsense, de muziek telt.

Gestart door tompj, augustus 23, 2020, 12:31:52

« vorige - volgende »

tompj

Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Shoot-out!

Nu de Devores zijn ingespeeld, tijd om eens te kijken hoe ze reageren op een 300b. Met 8 watt natuurlijk een vlieggewicht, maar de Devores kunnen ze hebben.

Een Trafomatic neemt het op tegen mijn Luxman.  Val ik voor de 300b sound? Komt die Trafomatic ernaast? (Want de Luxman gaat sowieso nergens heen).

Eerst eens flink luisteren en vergelijken.
IMG_0187.jpeg
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

mmuetst

Mooie versterker. Waarschuwing! 300B kan heel verslavend werken. Veel luisterplezier. Trouwens vreemd dat de fabrikant de opvolger dezelfde naam heeft gegeven

https://www.trafomaticaudio.com/products/experience-two-mk-ii/
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

tompj

Mooi hoor die 300B. Toch ben ik er heel snel uit. Deze is niet voor mij.

De versterker klinkt heel goed hoor. Intiem, mooi midden uiteraard. Vloeiend, rond.

Maar voor mij te romig, teveel kleur. Rondt teveel af.

De Luxman is puntiger, zonder ooit scherp te worden. Ruimtelijker ook. Geeft in zowel hoog als laag meer weer. Alles klinkt gewoon realistischer.

Smaakkwestie ook wel, maar voor mij speelt de Luxman in een andere klasse.

Grappig: ik liet mijn 16-jarige zoon beide versterkers na elkaar horen. Zonder eerst iets te zeggen over de versterkers. Hij heeft geen notie van buizen of wat ook. Toch beschreef hij heel precies de verschillen. Termen als 'ronder', 'vloeiender' bij de 300B bijvoorbeeld.

mmuetst

Mocht je die Trafomatic uitproberen? Of moet je hem nu verkopen?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

tompj

Citaat van: mmuetst op oktober  7, 2024, 22:36:49Mocht je die Trafomatic uitproberen? Of moet je hem nu verkopen?
Nee hoor, mocht hem proberen.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Citaat van: Xander32 op oktober  8, 2024, 06:18:42... en ga je hem kopen?

Je bent een post vergeten te lezen denk ik 😂.

Hij zit al weer in de doos en gaat terug.

AudioEnZo

Citaat van: tompj op oktober  4, 2024, 20:58:40We praten hier graag over audio, maar uiteraard gaat het uiteindelijk over muziek! En als die dan ook nog eens heel levensecht klinkt....

Vanavond onder andere 'Polarity - An Acoustic Jazz Project' aan het beluisteren.
IMG_2470.jpeg

Moderne Jazz, opgenomen in een kerk. En dat laatste maakt deze muziek interessant voor audiofielen. Omdat een goede set de ambiance van de kerk heel goed laat horen. In alle instrumenten. Dicht op de band opgenomen, maar de kerk is als het goed gaat bijna voelbaar. Prachtig. De vleugel van Jan Gunnar Hoff klinkt magisch en alle instrumenten krijgen duidelijk hun eigen plek op het 'podium'.

Deze opname/muziek kan me echt ontroeren op de juiste installatie. Zoals vanavond.
Prachtige opname met veel ruimte informatie. Plaatsing is inderdaad erg goed, percussie hoor je mooi achterin geplaatst.

Peerless Monster

Citaat van: AudioEnZo op oktober  8, 2024, 09:26:15Prachtige opname met veel ruimte informatie. Plaatsing is inderdaad erg goed, percussie hoor je mooi achterin geplaatst.

Hoorde hem ook al op de DAE. Staat in ieder geval in mijn DAE lijstje. Prachtig.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

AudioEnZo

Is er ergens een openbaar DAE muzieklijstje?

EDIT: heb al iets op Qobuz gevonden: https://open.qobuz.com/playlist/16895049

Peerless Monster

Dit was ons bescheiden lijstje dat we hebben kunnen oplepelen...

http://open.qobuz.com/playlist/24919340

We moeten dit topic daar niet mee vervuilen denk ik.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

tompj

Rega RP8 (met RB3000 arm), via Luxman buizen naar de Devores. Puur genot.
IMG_0200.jpeg

Mijn ideale manier van ontspannen na een werkdag.

AudioEnZo

Hannibal_

Citaat van: tompj op oktober  9, 2024, 20:24:56Rega RP8 (met RB3000 arm), via Luxman buizen naar de Devores. Puur genot.
IMG_0200.jpeg

Mijn ideale manier van ontspannen na een werkdag.

Wow... ziet er uit alsof tie nagelnieuw is.
Is tie misschien ook?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

tompj

Citaat van: Hannibal_ op oktober 12, 2024, 08:59:56Wow... ziet er uit alsof tie nagelnieuw is.
Is tie misschien ook?
Overgenomen van iemand die wel extreem zuinig was op zijn spulletjes.

tompj

Hoewel ik het leuk blijf vinden om te experimenteren met spulletjes (versterkers vooral), ben ik voor het eerst aangekomen op een punt dat ik me eigenlijk niets meer kan wensen qua geluid dat ik redelijkerwijs in mijn ruimte  zou mogen wensen. Het is wat ik zoek en mooi vind. Dus ik luister er lekker op los. En ben onder de indruk van met name luidsprekers en versterker en vooral de combinatie.

IMG_2070.jpeg

AudioEnZo

Dat is een mooi punt in je audiohobbycarriere  ;D

Ik ben ook al een tijdje op punt en dat bevalt best.

vanzomereng

Dat ziet er zeer fraai uit tompj  :wub:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Citaat van: tompj op oktober 17, 2024, 22:00:40Hoewel ik het leuk blijf vinden om te experimenteren met spulletjes (versterkers vooral), ben ik voor het eerst aangekomen op een punt dat ik me eigenlijk niets meer kan wensen qua geluid dat ik redelijkerwijs in mijn ruimte  zou mogen wensen. Het is wat ik zoek en mooi vind. Dus ik luister er lekker op los. En ben onder de indruk van met name luidsprekers en versterker en vooral de combinatie.

IMG_2070.jpeg

Je hebt dan ook een prachtige set staan.

Maar wees gerust, het gaat vroeg of laat vanzelf weer kriebelen :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LD001

Prachtige set inderdaad. Heb je wel eens een losse phono versterker geprobeerd en die vergeleken met  die in de Luxman?

tompj

Citaat van: LD001 op oktober 18, 2024, 11:12:47Prachtige set inderdaad. Heb je wel eens een losse phono versterker geprobeerd en die vergeleken met  die in de Luxman?
Oei, nu betreed je gevoelig terrein.

Ik heb verschillende losse phonotrappen geprobeerd, maar er bleef een brom ontstaan bij allemaal. Geloof me, ik heb alles gedaan om die weg te krijgen, alles. Terug in dit topic kun je dat avontuur terugvinden.
 Het enige dat werkte was een versterker met phonotrap ingebouwd. Een van de redenen dat ik die Luxman heb aangeschaft.

De phonotrap in de Luxman staat overigens zeer goed bekend.

Mitch--

Citaat van: tompj op oktober 18, 2024, 12:40:07Oei, nu betreed je gevoelig terrein.

Ik heb verschillende losse phonotrappen geprobeerd, maar er bleef een brom ontstaan bij allemaal. Geloof me, ik heb alles gedaan om die weg te krijgen, alles. Terug in dit topic kun je dat avontuur terugvinden.
 Het enige dat werkte was een versterker met phonotrap ingebouwd. Een van de redenen dat ik die Luxman heb aangeschaft.

Probleem opgelost toch  :pompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Boazu2-Lejonklou Källa-Trivium Audio Cables

LD001

Citaat van: tompj op oktober 18, 2024, 12:40:07Oei, nu betreed je gevoelig terrein.

Aha, net even terug gelezen over de mysterieuze brom. Je zou nog kunnen experimenteren met een ander phono versterker op de Luxman. Dan heb je twee nieuwe variabelen tov de bromsituatie...Maar snap dat je meer dan blij en tevreden bent met deze set.