xtreme geen beeld meer sinds 1 September ?

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 4, 2007, 19:23:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Kan er niet veel over vinden online maar onze eXtreme stopte er mee op 1 September.
Volgens de lokale sat boer een bekend probleem en we moeten een nieuwe bij hem kopen.

Vind het zelf een vreemd verhaal, heb geen moeite met een nieuwe box trouwens maar als het om iets anders gaat is het beter natuurlijk :D

Iemand advies ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Dat 1 september verhaal komt me bekend voor (heb ook extreme gehad al is dat 5 jaar geleden :P). Eens kijken of ik er wat over terug kan vinden...

Raphie

Heb je met de UCAS firmware lopen spelen in het verleden? stond me iets bij van UCAS naar magic o.i.d. maar dat je complete box er hierdoor mee uitscheidt vind ik wel erg vreemd hoor?
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Nope al zeker een jaar niet meer geupdate.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

FTA kanalen doen het perfect dat zit me dus niet lekker.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Ah, ok je UCAS werkt niet meer.
Da's een kwestie van herprogrameren mt je CAS interface. (is dit voor funcards of CD Abbo?)
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Gewoon abbo, en het probleem is dat hij het in beide slots niet doet, dus niet het onboard slot en niet de kaart zelf.
We gaan eerst even de kaart laten testen bij een dealer, want het lijkt me stug dat het ineens stopt als je gewoon een abbo hebt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

ls die het in beiden niet doet is e kans groot dat je kaart geen update ontvangen heeft, test hem anders ff in je Humax?
JBL PRX Power!

hifiman

Waar ik op doelde was de penta 1.10 hack die er op 1 april mee uitschee. Niet van toepassing dus hier...

HTip

Het abbo geldt voor Canal Digitaal? Kijk dan eens wat de geldigheid is van de kaart.

Het kan helpen om je smartcard te heractiveren. Met een heractivatie kan je 2 maanden kijken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

J.A.F._Doorhof

Heractivatie is al gebeurt, eigenlijk is alles al getest, mega irritant.
We gaan eerst de kaart maar eens laten testen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

doet de kaart het in de HUMAX?
doet je Magic of Seca kaartlezer het in de HUMAX?
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Nope vandaar dat wij al uitgingen van de kaart, totdat de dealer aangaf (zonder iets te zien) dat het de extreme was.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Het word steeds gekker.
Dealer heeft ons dus een nieuwe unit verkocht want hij wilde de Xtreme niet aansluiten, ding zou het toch niet doen.
Heeft de kaart geactiveerd in de nieuwe unit (volgens hem), en wat denk je....

De nieuwe unit doet NIETS (no signal) pakken we de LNB kabel en drukken we hem in de Xtreme dan werkt het weer als vanouds.
Gebeld met de dealer, die had dit wel verwacht.... huh ?
Volgens hem kan de Xtreme de maandelijkse reactiverings pulse niet aan en zal de kaart er dus na een maand weer mee stoppen.

De vraag waarom de nieuwe receiver het niet deed was simpel, dan is de schotel ook niet goed.....
Tja, de Xtreme is natuurlijk een kabel ontvanger (aaargh).
Ga maandag eens een gesprek aan met de beste man.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"