Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KayaRahnee

Citaat van: Cyreg op december  4, 2015, 12:10:35
Heel netjes hoor... ;D

Absoluut, ze zijn allemaal heel erg gedienstelijk.
Superservice van Guido (verdeler België) waarvoor ne dikke merci allemaal.  :clapping:

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Citaat van: KayaRahnee op december  4, 2015, 11:18:14
Gisteren waren de buren effe op bezoek, kwamen even luisteren ......
Niet omdat de HL5 luid stond te knallen maar omdat ze het "irritant" vonden klinken vroegen ze me vriendelijk reeds na een 2 tal nummertjes te hebben beluisterd om er mee te stoppen.

Ongeveer zelfde verhaal bij muziekvriend die vorige week vrijdag op visite was.
Blijkbaar sta ik dus helemaal niet alleen in de scherp / irritant hoog beleving / ervaring.


Irritant hoog welke irritaties oproept bij de buren ? Bij een dreunend/bonkend laag kan ik me iets voorstellen dat de buren daar last van kunnen hebben. Maar ook bij het scherpe/irritante hoog ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KayaRahnee

Citaat van: chansig op december  4, 2015, 12:58:31
Irritant hoog welke irritaties oproept bij de buren ? Bij een dreunend/bonkend laag kan ik me iets voorstellen dat de buren daar last van kunnen hebben. Maar ook bij het scherpe/irritante hoog ?
Gr Hans

Voor de duidelijkheid:
De buren waren hier bij mij op bezoek.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Oke...dan begrijp ik het...kwestie van te snel lezen. Excuus.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dr.Bedlo

#4579
Zo...eindelijk is mijn oude woning verkocht en kan de deginitieve verhuizing naar de nieuwe woning beginnen. Nu ga ik van 20 naarongeveer 50 vierkante meter en vraag mij af of de harbeth p3 esr , die ik nu nog heb wel kunnen trekken. Of dat ik toch moet gaan omzien naar eeen meer grotere speaker.

De 30.1 zou het misschien kunnen doen maar die heb ik lang thuis gehad maar sprak mij klanktechnisch niet zo aan.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december  5, 2015, 13:03:56
Zo...eindelijk is mijn oude woning verkocht en kan de deginitieve verhuizing naar de nieuwe woning beginnen. Nu ga ik van 20 naarongeveer 50 vierkante meter en vraag mij af of de harbeth p3 esr , die ik nu nog heb wel kunnen trekken. Of dat ik toch moet gaan omzien naar eeen meer grotere speaker.

de Cr7's zijn dan een betere optie!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Mitch--

Citaat van: fred19633 op december  5, 2015, 13:03:56
Zo...eindelijk is mijn oude woning verkocht en kan de deginitieve verhuizing naar de nieuwe woning beginnen. Nu ga ik van 20 naarongeveer 50 vierkante meter en vraag mij af of de harbeth p3 esr , die ik nu nog heb wel kunnen trekken. Of dat ik toch moet gaan omzien naar eeen meer grotere speaker.

De 30.1 zou het misschien kunnen doen maar die heb ik lang thuis gehad maar sprak mij klanktechnisch niet zo aan.

Citaat van: LPlover op december  5, 2015, 13:05:23
de Cr7's zijn dan een betere optie!

Zeker! Maar ik denk dat een SHL5+ een nog betere optie is :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dr.Bedlo

Zou het. Die ligt prijstechnisch dan wel weer een klasse hoger Meen wel eens gehoord te hebben dat de vijf nogal donker klinkt.
Quad vintage.

Mitch--

Citaat van: fred19633 op december  5, 2015, 15:06:56
Zou het. Die ligt prijstechnisch dan wel weer een klasse hoger Meen wel eens gehoord te hebben dat de vijf nogal donker klinkt.

Donker zeker niet, de C7 is het meest laid back en de 5 geeft het meeste laag vind ik, wel met het bekende Harbeth sausje! De 5+ is wel een een geweldige speaker, en komende van je P3 denk ik dat een C7 misschien wel te laid back is en de SHL5+ een goede speakers is wat meer in de lijn van de P3.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dr.Bedlo

Ok...op naar twijzelerheide en daar de schuur induiken. Merci voor de uitleg.
Quad vintage.

Alex Groningen

Twijzelerheide... altijd leuk. In de kerstvakantie ga ik er ook maar eens met de vriendin een bezoekje brengen.

Robiwan

Citaat van: Mitch-- op december  5, 2015, 15:14:54
Donker zeker niet, de C7 is het meest laid back en de 5 geeft het meeste laag vind ik, wel met het bekende Harbeth sausje! De 5+ is wel een een geweldige speaker, en komende van je P3 denk ik dat een C7 misschien wel te laid back is en de SHL5+ een goede speakers is wat meer in de lijn van de P3.

C7 laid back? Die vond ik juist lekker helder en zelfs pittig op een Resolution audio set. De SHL5+ op Naim vond ik ronduit tegenvallen, donker en rommelig. Wellicht op een ander merk wel top.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ben benieuwd of dit een beetje een synergie vormt met Harbeth? Alan Shaw wil er niet aan zonder daar echt duidelijk in te zijn. Feit is wel dat de Bass extender speciaal gemaakt is voor de Ls3/5 monitorachtigen.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: LPlover op december  5, 2015, 16:33:30
C7 laid back? Die vond ik juist lekker helder en zelfs pittig op een Resolution audio set. De SHL5+ op Naim vond ik ronduit tegenvallen, donker en rommelig. Wellicht op een ander merk wel top.

Vergeet ook niet dat je luistert naar een complete set. Alleen wanneer je alle modellen op dezelfde set beluisterd (mits deze in staat is alle modellen goed aan te sturen), dan kan je echt gaan spreken over wat de luidspreker doet...

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op december 11, 2015, 12:34:32
Vergeet ook niet dat je luistert naar een complete set. Alleen wanneer je alle modellen op dezelfde set beluisterd (mits deze in staat is alle modellen goed aan te sturen), dan kan je echt gaan spreken over wat de luidspreker doet...

klopt, maar is niet de 1e keer dat ik de SHl5 op een naim set erg matig vond klinken.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dura

Citaat van: bmateijsen op december 11, 2015, 12:34:32
Vergeet ook niet dat je luistert naar een complete set. Alleen wanneer je alle modellen op dezelfde set beluisterd (mits deze in staat is alle modellen goed aan te sturen), dan kan je echt gaan spreken over wat de luidspreker doet...

Beslist!
En zelfs dan heb je geen volledig beeld en kan het op een andere set weer anders zijn, de synergie met een specifieke versterker kan ook weer per luidspreker verschillen. En dan nog de ruimte...vandaar dat je hier wel een miljoenmiljard keer kan lezen dat je componenten het beste thuis in je bestaande set kan proberen. Voor langere tijd, je moet ook nog wennen en rommelen met de opstelling.

Waar ik dan eerlijk gezegd persoonlijk meestal helemaal geen zin in heb...
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

bmateijsen

Wanneer de ruimte en het merk elektronica gelijk blijft, dan kan je prima een vergelijking doen...

Citaat van: Dura op december 11, 2015, 15:49:56
Beslist!
En zelfs dan heb je geen volledig beeld en kan het op een andere set weer anders zijn, de synergie met een specifieke versterker kan ook weer per luidspreker verschillen. En dan nog de ruimte...vandaar dat je hier wel een miljoenmiljard keer kan lezen dat je componenten het beste thuis in je bestaande set kan proberen. Voor langere tijd, je moet ook nog wennen en rommelen met de opstelling.

Waar ik dan eerlijk gezegd persoonlijk meestal helemaal geen zin in heb...

Dr.Bedlo

Het verstand laat na met de jaren. Ben op zoek naar een stel mooie speakertjes bij mijn vintage set. De kefjes doen het goed maar hebben zeker mede gezien het spuuglelijke uiterlijk niet zoveel met de ls3 bbc monitoren van doen. En waarom niet bij harbeth gebleven. Dus wie nog een stel harbeth monitoren weet te zitten? Dan houd ik mij aanbevolen.

Normaal koop ik geen  occasions maar aangezien de quads dit sowieso al waren is het niet zo een probleem.
Quad vintage.

BuSpu


Dr.Bedlo

#4595
Kweet het niet hoor maar volgens mij zijn harbeth en avalons niet geheel hetzelfde. Hifikstudio 107 heeft nog een pracht stel ushers met stands staan niet duur maar ja zijn wederom geen harbeths.
Quad vintage.

BuSpu

Citaat van: fred19633 op december 21, 2015, 15:28:47
Kweet het niet hoor maar volgens mij zijn harbeth en avalons niet geheel hetzelfde. Hifikstudio 107 heeft nog een pracht stel ushers met stands staan niet duur maar ja zijn wederom geen harbeths.
Tsja dan moet je gewoon voor Harbeth's gaan  ;)

twani

Citaat van: fred19633 op december 21, 2015, 15:07:25
Het verstand laat na met de jaren. Ben op zoek naar een stel mooie speakertjes bij mijn vintage set. De kefjes doen het goed maar hebben zeker mede gezien het spuuglelijke uiterlijk niet zoveel met de ls3 bbc monitoren van doen. En waarom niet bij harbeth gebleven. Dus wie nog een stel harbeth monitoren weet te zitten? Dan houd ik mij aanbevolen.

Normaal koop ik geen  occasions maar aangezien de quads dit sowieso al waren is het niet zo een probleem.

Ik snap helemaal wat je bedoeld Fred.  Dit weekend had ik mijn Kef XQ20's (technisch zeer nauw verwand aan LS50) op de plek van mijn Harbeths gezet.  Gewoon om eens te proberen zeg maar.

Wat een teleurstelling was dat.........  Wederom voor mij een indicatie dat de Harbeth klank - vermits je ervan houd natuurlijk - onvervangbaar is.



Struis

Twani, maak jij dan de stap naar de Plus? Voor mij zou het de eerste keer in 30+ jaar zijn dat de speakers NIET van B&W zouden zijn. Maar na de 804m 805 en CM's te hebben gehoord met mijn versterker  vlak na de M30.1 en SHL5+ gaat dat toch echt wel gebeuren. Is het niet vandaag, dan nog wel ergens dit jaar..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Mitch--

Citaat van: Struis op december 27, 2015, 18:14:30
Twani, maak jij dan de stap naar de Plus? Voor mij zou het de eerste keer in 30+ jaar zijn dat de speakers NIET van B&W zouden zijn. Maar na de 804m 805 en CM's te hebben gehoord met mijn versterker  vlak na de M30.1 en SHL5+ gaat dat toch echt wel gebeuren. Is het niet vandaag, dan nog wel ergens dit jaar..

Twani gaat een andere weg inslaan dan Harbeth.

Zoals ik van Garmt heb begrepen en zelf heb gehoord is de upgrade stap van een SHL5 naar een SHL5+ een erg kostbare waarin de verschillen erg klein zijn om dit kostenverschil te rechtvaardigen. Een SHL5+ nieuw kopen is natuurlijk top en de beste weg op dit moment.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'