Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Een ietwat minder versmeerd geluid vond ik de meerwaarde van de innert filler. Maar dat is uit mijn geheugen en ik denk dat Linda het niet zo waardeert als ik het vanavond weer uit ga testen. :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Hier zijn ze ook afgevuld met dat inert filler goedje. Wanneer je zonder vulling een tikje tegen een van de buizen geeft dan hoor je dat het geluid daarvan maar langzaam uitsterft. Met vulling erin wordt dat tikje gelijk gedempt. Met vulling zijn de stands zelf dus akoestisch doder. Of het daarmee ook beter de trillingen van de speaker opvangt weet ik niet.

Ik heb zelf geen vergelijkende testen gedaan. Dat kan wel vrij makkelijk wanneer je beide speakers een mono-signaal geeft. Door één stand af te vullen en de andere stand leeg te laten, dan naast elkaar zetten en afwisselend naar beide speakers luisteren. Ben benieuwd of het verschil hoorbaar is.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz


Citaat van: raindog op oktober  2, 2013, 18:15:55
Door één stand af te vullen en de andere stand leeg te laten, dan naast elkaar zetten en afwisselend naar beide speakers luisteren. Ben benieuwd of het verschil hoorbaar is.

Gevaarlijke test... Het verschil in de akoestische omgeving tussen links en rechts heeft teveel effect om verschillen in standvulling te bepalen.

newday

Citaat van: garmtz op oktober  2, 2013, 18:41:04
Gevaarlijke test... Het verschil in de akoestische omgeving tussen links en rechts heeft teveel effect om verschillen in standvulling te bepalen.

Daarna nog even de linker en rechter stand wisselen en nog een keer luisteren  ;)

raindog

Citaat van: garmtz op oktober  2, 2013, 18:41:04
Gevaarlijke test... Het verschil in de akoestische omgeving tussen links en rechts heeft teveel effect om verschillen in standvulling te bepalen.

Ook als naast elkaar staan?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MarkD

Oké, bedankt! Ik ga het eens uitproberen. :)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

garmtz

Citaat van: raindog op oktober  2, 2013, 19:10:21
Ook als naast elkaar staan?

Ik zou er dan nog steeds geen erg groot vertrouwen in hebben, maar als je ze compleet vrij in de ruimte zou zetten, zou het kunnen werken.

MarkD

Inmiddels ben ik wat aan het experimenteren met onderlegschijven onder de spikes van mijn Fishtank stands en verduld, de Harbeths klinken echt anders of je er nu dure Harmonix, goedkopere Linn Skeets of helemaal niets onder legt (dit alles op een plavuizenvloer). Nu nog bepalen wat ik het fijnst vind klinken, want het heeft allemaal zijn plussen en minnen. Met de Harmonix klinkt het grootser, ruimtelijker en dynamiekrijker, maar ook minder open en met een bepaald sausje. Met de Linn Skeets wordt de ruimtelijke afbeelding ook fraaier, het laag beter gedefineerd en het geluid wat schoner, maar ook minder dynamiekrijk en, eh, wat saaier. Nog maar even wat langer fröbelen met deze dingen, want dat het wat uitmaakt is mij nu wel duidelijk...

Overigens is de inert filler voor de stands onderweg, dus nog een extra variabele!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

MarkD

Inert filler bleek al in de stands te zitten. ;D

Onderlegschijven zijn er weer onderuit. Op bepaalde vlakken doen ze het goed, maar het haalt een beetje de ziel uit de muziek. Moeilijk uit te leggen...

Nu gewoon weer muziek luisteren! :music:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Citaat van: MarkD op oktober 14, 2013, 22:10:47
Inert filler bleek al in de stands te zitten. ;D

Onderlegschijven zijn er weer onderuit. Op bepaalde vlakken doen ze het goed, maar het haalt een beetje de ziel uit de muziek. Moeilijk uit te leggen...

Nu gewoon weer muziek luisteren! :music:

staan ze nu dan met de spikes op de grond? of anders?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MarkD

Ze staan nu weer met de standaardspikes op de plavuizen.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Cyreg

Citaat van: MarkD op oktober 14, 2013, 22:10:47
Onderlegschijven.....op bepaalde vlakken doen ze het goed, maar het haalt een beetje de ziel uit de muziek. Moeilijk uit te leggen..... 

Prima herkenbaar voor mij   :(
dat gold zowel voor losse onderzetters als de geintegreerde superspikes van Soundcare  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Citaat van: Cyreg op oktober 15, 2013, 10:40:52
Prima herkenbaar voor mij   :(
dat gold zowel voor losse onderzetters als de geintegreerde superspikes van Soundcare  ;)

Wat voor stands heb je onder je Harbeths?

Cyreg

Citaat van: garmtz op oktober 16, 2013, 21:00:51
Wat voor stands heb je onder je Harbeths?

Nee, nee.... niet nu bij m'n C7's, maar ervaring van paar jaar geleden bij Dynaudio floorstanders.

Gebruik nu nog steeds met veel plezier en n.m.m. succesvol qua klank, de Ikea Oddvar krukjes  ;)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20249330/
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Citaat van: Cyreg op oktober 16, 2013, 22:47:02
Nee, nee.... niet nu bij m'n C7's, maar ervaring van paar jaar geleden bij Dynaudio floorstanders.

Gebruik nu nog steeds met veel plezier en n.m.m. succesvol qua klank, de Ikea Oddvar krukjes  ;)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20249330/

Ja, de krukjes weet ik nog, vandaar dat ik even verbaasd was... Niet dat je daar geen spikes onder zou kunnen maken... :)

Mr.M

#3265
Voor de info. Er is Een zgan shl5 beschikbaar op de marktgedeelte.

gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

VlisChris

Maz,


Maak hier even een apart verkoop topic in de markt voor aan ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op oktober 24, 2013, 21:06:34
Maz,


Maak hier even een apart verkoop topic in de markt voor aan ;)

Okido. Ik dacht past wel binnen harbrth  topic.
Voor de harbethiers. Haha
**UNDER CONSTRUCTION**

Cyreg

Maz, welke uitvoering (welk fineer?) is het?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Ik zie in ieder geval wel lekker veel muziek tussen de verdere entourage..

garmtz


Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

bmateijsen


Cyreg

dus geen effen glanzende uitvoeringen meer? niet dat ik ze mooi vond hoor  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)