Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

garmtz


Martin!!!

Zou Fred weer in slaap zijn gevallen of nog steeds zitten te genieten van z'n kopje koffie  :coffee: en muziek.............?
mainly British stuff

tompj

Citaat van: tompj op juni 19, 2013, 11:42:42
Ander vraagje: regelmatig speelt de gedachte door mijn hoofd om toch eens een buizenversterker te proberen op mijn M30's. Ik hou erg van het transparante midhoog van buizen. Ik denk dan vooral aan een 'echte' buizenversterker met dito klank, niet zo'n buizenversterker die wordt getypeerd als een transistorversterker qua geluid.

.....

Heeft er iemand goede ervaringen met een dergelijke buizenversterker op Harbeth? Ik luister in een redelijk grote kamer.
Ik luister op dit moment naar een geleende 20watt single ended buizenversterker met el34's. Nog maar een uurtje aan het luisteren, maar het klinkt heeeeeeel fijn. :pompom:
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Citaat van: tompj op juni 21, 2013, 20:25:19
Ik luister op dit moment naar een geleende 20watt single ended buizenversterker met el34's. Nog maar een uurtje aan het luisteren, maar het klinkt heeeeeeel fijn. :pompom:

20 W single ended is aardig wat! En nu een lekkere rock-plaat opzetten... ;)

garmtz

In de laatste newsletter van Harbeth ruim aandacht (bijna complete pagina!) aan Beter Beeld & Geluid! Check pagina 4!

http://www.harbeth.co.uk/library/pr/NL41.pdf

tompj

Citaat van: garmtz op juni 21, 2013, 20:48:08
20 W single ended is aardig wat! En nu een lekkere rock-plaat opzetten... ;)
Dat gaat heel goed, ook als het steviger gaat. Minder controle, met name in het laag, dat wel. Maar voldoende strak en een flinke stap meer ruimtelijkheid, warmte en live gevoel....
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Citaat van: MarkD op juni 18, 2013, 17:03:46
Nog wat foto's van hoe het nu staat te glimmen...

Ik heb je foto's gedeeld op facebook. Is dat o.k.? :)

garmtz

Citaat van: tompj op juni 21, 2013, 20:52:09
Dat gaat heel goed, ook als het steviger gaat. Minder controle, met name in het laag, dat wel. Maar voldoende strak en een flinke stap meer ruimtelijkheid, warmte en live gevoel....

Yep... De 'magic' van single ended!

Martin!!!

Citaat van: garmtz op juni 21, 2013, 20:48:41
In de laatste newsletter van Harbeth ruim aandacht (bijna complete pagina!) aan Beter Beeld & Geluid! Check pagina 4!

http://www.harbeth.co.uk/library/pr/NL41.pdf

Nice...........  :thumbs-up:
mainly British stuff

AbZ

Citaat van: ChrisV op juni 21, 2013, 08:38:49wie heeft ervaring met de combinatie Harbeth - Quad?
Mr Shaw himself.

garmtz


twani

#2511
Niet dat het hem uitmaakt wat voor versterker het is :P

AbZ

#2512
Citaat van: twani op juni 21, 2013, 22:38:32
Niet dat het hem uitmaakt wat voor versterker het is :P
Daarom heeft ie dus een Quad?

MarkD

Citaat van: garmtz op juni 21, 2013, 20:54:43
Ik heb je foto's gedeeld op facebook. Is dat o.k.? :)

Geen probleem, alleen maar leuk. Like! :)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

twani

#2514
Citaat van: garmtz op juni 21, 2013, 20:48:41
In de laatste newsletter van Harbeth ruim aandacht (bijna complete pagina!) aan Beter Beeld & Geluid! Check pagina 4!

http://www.harbeth.co.uk/library/pr/NL41.pdf
Ik vind een felicitatie waard om zo groots te worden vermeldt in de Harbeth newsletter, supercool :pompom:

'T is jullie gegund mannen..word toch in de hele wereld gelezen....

garmtz


garmtz

Citaat van: AbZ op juni 21, 2013, 22:41:04
Daarom heeft ie dus een Quad?

Hij gebruikt vooral Quad omdat hij een reproduceerbaar geluid wil jaar in jaar uit. Hij wil dus niet dat zijn versterkers van geluid veranderen in de jaren en aangezien Quad eindeloos kan worden geserviced, is hij daar dus van verzekerd. Quad blijft verder door de 'current dumping' techniek zonder al teveel bijstellen binnen spec werken/klinken.

Consistency dus en niet geluidskwaliteit, want volgens hem klinken onder gecontroleerde omstandigheden en gebruikt binnen specificatie van de fabrikant sowieso alle versterkers gelijk.

twani

Citaat van: AbZ op juni 21, 2013, 22:41:04
Daarom heeft ie dus een Quad?
Die lag nog ergens in de hoek denk ik ;)

AbZ

Citaat van: garmtz op juni 21, 2013, 22:52:53
Hij gebruikt vooral Quad omdat hij een reproduceerbaar geluid wil jaar in jaar uit. Hij wil dus niet dat zijn versterkers van geluid veranderen in de jaren en aangezien Quad eindeloos kan worden geserviced, is hij daar dus van verzekerd. Quad blijft verder door de 'current dumping' techniek zonder al teveel bijstellen binnen spec werken/klinken.

Consistency dus en niet geluidskwaliteit, want volgens hem klinken onder gecontroleerde omstandigheden en gebruikt binnen specificatie van de fabrikant sowieso alle versterkers gelijk.
better safe than sorry  ;D

Echter meer consistent in de gear dan in z'n logica.

twani

Citaat van: tompj op juni 21, 2013, 20:25:19
Ik luister op dit moment naar een geleende 20watt single ended buizenversterker met el34's. Nog maar een uurtje aan het luisteren, maar het klinkt heeeeeeel fijn. :pompom:
Tom is back in tubes, ja ja.....  De generositeit van buizengeluid op mijn Harbeths zal mijn kamer nimmer meer verlaten Tom ;)

tompj

#2520
Citaat van: twani op juni 21, 2013, 22:55:59
Tom is back in tubes, ja ja.....  De generositeit van buizengeluid op mijn Harbeths zal mijn kamer nimmer meer verlaten Tom ;)
Dat kan ik me voorstellen Theo. Het lijkt erop dat ik ook voor buizen ga buigen....

Bij mijn eerste echte kennismaking met Harbeth bij BB&G vond ik de combi met de Leben buizen al de mooiste. Het moest er ooit van komen.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Mitch--

Citaat van: tompj op juni 21, 2013, 22:59:57
Dat kan ik me voorstellen Theo. Het lijkt erop dat ik ook voor buizen ga buigen....

Bij mijn eerste echte kennismaking met Harbeth bij BB&G vond ik de combi met de Leben buizen al de mooiste. Het moest er ooit van komen.

staat volgens mij een Leben op hifi voor een goede prijs!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Citaat van: Mitch-- op juni 22, 2013, 00:28:47
staat volgens mij een Leben op hifi voor een goede prijs!
ik zou voor een preloved CS300 nooit meer dan 1600 betalen, zeker met de markt zoals ze nu is ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Ik ben nu een Mastersound Dueventi SE aan het uitproberen. Dat gaat super. Heeft afstandsbediening, autobias, is single ended en heeft wat meer vermogen dan een Leben. Gisteren de hele avond geluisterd. Voldoende power, laag is dik, maar behoorlijk strak.....en ik wordt veel meer in de muziek getrokken.

Hoewel ik de Leben erg mooi vind, heeft deze dus wel een aantal voordelen.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Kingpin

Citaat van: tompj op juni 22, 2013, 09:55:59
Ik ben nu een Mastersound Dueventi SE aan het uitproberen. Dat gaat super. Heeft afstandsbediening, autobias, is single ended en heeft wat meer vermogen dan een Leben. Gisteren de hele avond geluisterd. Voldoende power, laag is dik, maar behoorlijk strak.....en ik wordt veel meer in de muziek getrokken.

Hoewel ik de Leben erg mooi vind, heeft deze dus wel een aantal voordelen.
Mastersound Dueventi SE is een 4xEL34 in PP, geen Singel Ended, daarnaast geen hardwiring en staat volgens mij in Penthode schakeling.
Heb je al eens andere buizenversterkers in je set gehoord zoals bv KT88, EL84 etc?
Kijk ook eens naar de gebruikte schakelingen, triode, UltraLineair, Penthode daar zit behoorlijk veel verschil in.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack