Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: MarkD op juni 18, 2013, 17:03:46
Nog wat foto's van hoe het nu staat te glimmen...

Ik begin ze qua uiterlijk zoals jij ze nu hebt, zelfs mooi te vinden......

Geniet van de aanwinst.

Gr
Henk

garmtz

Citaat van: MarkD op juni 19, 2013, 09:19:57
Vooralsnog Audience AU24, maar ik wil zeker nog wat anders gaan proberen. Heb je misschien suggesties?

Ik denk dat je met die kabels al best goed zit... Wij hebben best goede resultaten altijd gehad met Nordost op Lavardin. Maar dat moet je wel liggen en is niet echt goedkoop. De Audience kabels lijken hier qua signatuur erg op. De mooiste kabels die ik heb gehoord op de Lavardin zijn hun eigen kabels, maar die zijn ECHT duur... :)

MarkD

Citaat van: garmtz op juni 19, 2013, 10:17:45
Ik denk dat je met die kabels al best goed zit... Wij hebben best goede resultaten altijd gehad met Nordost op Lavardin. Maar dat moet je wel liggen en is niet echt goedkoop. De Audience kabels lijken hier qua signatuur erg op. De mooiste kabels die ik heb gehoord op de Lavardin zijn hun eigen kabels, maar die zijn ECHT duur... :)

Ik heb het idee met de Audience wat warmte te missen en een lichte nadruk op het midhoog te ervaren.  Dit was overigens nog met mijn vorige speakers (Proac D38) en in een vergelijking met Cardas Cross. Mijn veronderstelling is dat Nordost qua signatuur daarin misschien zelfs nog wat verder gaat dan Audience. De eigen Lavardin-kabels zijn behoorlijk aan de prijs ja. :( Gevoelsmatig kom ik toch weer uit bij Cardas. Iets meer yin en wat minder yang... :yin-yang:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

ChrisV

Misschien zinvol om ook te kijken naar je stroomsnoeren. Soms ligt daar de bron van de klank die je wilt veranderen.

tompj

Help! Kabelvoodoo in het Harbeth topic... ;D
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Die lui geloven alles Tompj. Daar kun je niks aan doen. Ik hou het maar op mijn glaasje karnemelk op mijn speakertjes dat helpt enorm.
Quad vintage.

MarkD

Niet iemands geloof belachelijk maken he! ;D
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

tompj

Citaat van: fred19633 op juni 19, 2013, 11:16:11
Die lui geloven alles Tompj. Daar kun je niks aan doen. Ik hou het maar op mijn glaasje karnemelk op mijn speakertjes dat helpt enorm.
Dat mag iedereen van mij hoor Fred. Ik ben alleen blij dat ik al die verschillen niet horen kan...en jij ook geloof ik.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Citaat van: MarkD op juni 19, 2013, 11:32:09
Niet iemands geloof belachelijk maken he! ;D
Iemand die met Lavardin en Harbeth draait hoeft niet meer te geloven Mark, die kan zeker weten. Die heeft al 'hemels' geluid. ;)
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Citaat van: tompj op juni 19, 2013, 11:32:38
Dat mag iedereen van mij hoor Fred. Ik ben alleen blij dat ik al die verschillen niet horen kan...en jij ook geloof ik.

Het is ook wel logisch dat je ze niet kan horen Tompj. Want die verschillen zijn er namelijk niet. Allemaal placebo en suggestie. Maar enfin het zal mij verder ook worst zijn.
Quad vintage.

tompj

Ander vraagje: regelmatig speelt de gedachte door mijn hoofd om toch eens een buizenversterker te proberen op mijn M30's. Ik hou erg van het transparante midhoog van buizen. Ik denk dan vooral aan een 'echte' buizenversterker met dito klank, niet zo'n buizenversterker die wordt getypeerd als een transistorversterker qua geluid.

ik zou daar eventueel mijn huidige versterker op kunnen inruilen of zelfs mee ruilen.

Heeft er iemand goede ervaringen met een dergelijke buizenversterker op Harbeth? Ik luister in een redelijk grote kamer.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

MarkD

Citaat van: tompj op juni 19, 2013, 11:36:30
Iemand die met Lavardin en Harbeth draait hoeft niet meer te geloven Mark, die kan zeker weten. Die heeft al 'hemels' geluid. ;)

:thumbs-up:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Dr.Bedlo

Citaat van: MarkD op juni 19, 2013, 11:32:09
Niet iemands geloof belachelijk maken he! ;D

Dat is ook niet nodig. Dat doen ze uit zich zelf al wel ;)
Quad vintage.

S@m

#2413
Citaat van: tompj op juni 19, 2013, 11:42:42
Ander vraagje: regelmatig speelt de gedachte door mijn hoofd om toch eens een buizenversterker te proberen op mijn M30's. Ik hou erg van het transparante midhoog van buizen. Ik denk dan vooral aan een 'echte' buizenversterker met dito klank, niet zo'n buizenversterker die wordt getypeerd als een transistorversterker qua geluid.

ik zou daar eventueel mijn huidige versterker op kunnen inruilen of zelfs mee ruilen.

Heeft er iemand goede ervaringen met een dergelijke buizenversterker op Harbeth? Ik luister in een redelijk grote kamer.

Ik heb ervaring met de M30 op een 16 Watt buis en dat klinkt erg goed (zoals alle versterkers op Harbeth volgens mij). Alleen klinken ze beter (strakker) op een versterker met meer vermogen is mijn ervaring.



Welke buizenversterker heb je op het oog Tom?

Dr.Bedlo

Garmtz,

Hoorde ik jouw in het Naim topic niet ergens verhalen dat Lavardin en Harbeth om de een of andere reden geen gelukkige combi is te noemen?
Quad vintage.

ChrisV

Citaat van: fred19633 op juni 19, 2013, 11:16:11
Die lui geloven alles Tompj. Daar kun je niks aan doen. Ik hou het maar op mijn glaasje karnemelk op mijn speakertjes dat helpt enorm.

Ik weet niet wie je met 'die lui' bedoelt. Je komt in ieder geval weinig beleefd over.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni 19, 2013, 11:56:26
Hoorde ik jouw in het Naim topic niet ergens verhalen dat Lavardin en Harbeth om de een of andere reden geen gelukkige combi is te noemen?

Ik vind persoonlijk dat je erg moet gaan oppassen dat het niet futloos gaat klinken. Zeker als je gebruik maakt van een IS of IS Reference. Een IT heeft wat meer vermogen en zal daardoor ook wat meer 'pit' geven op een Harbeth, maar ook daar zijn er bepaalde volumebeperkingen. Ligt er dus aan hoe hard je wenst te draaien. Op lage niveaus zijn er weinig tot geen transistorversterkers met de detaillering, lichtvoetigheid, vanzelfsprekendheid en transparantie van een Lavardin.

garmtz

Citaat van: ChrisV op juni 19, 2013, 12:10:57
Ik weet niet wie je met 'die lui' bedoelt. Je komt in ieder geval weinig beleefd over.

Ach, het is Fred... :)

Dr.Bedlo

#2418
Citaat van: garmtz op juni 19, 2013, 12:12:21
Ik vind persoonlijk dat je erg moet gaan oppassen dat het niet futloos gaat klinken. Zeker als je gebruik maakt van een IS of IS Reference. Een IT heeft wat meer vermogen en zal daardoor ook wat meer 'pit' geven op een Harbeth, maar ook daar zijn er bepaalde volumebeperkingen. Ligt er dus aan hoe hard je wenst te draaien. Op lage niveaus zijn er weinig tot geen transistorversterkers met de detaillering, lichtvoetigheid, vanzelfsprekendheid en transparantie van een Lavardin.

Duidelijk en helder uitgelegd.
Quad vintage.

Mr.M

Citaat van: tompj op juni 19, 2013, 11:42:42
Ander vraagje: regelmatig speelt de gedachte door mijn hoofd om toch eens een buizenversterker te proberen op mijn M30's. Ik hou erg van het transparante midhoog van buizen. Ik denk dan vooral aan een 'echte' buizenversterker met dito klank, niet zo'n buizenversterker die wordt getypeerd als een transistorversterker qua geluid.

ik zou daar eventueel mijn huidige versterker op kunnen inruilen of zelfs mee ruilen.

Heeft er iemand goede ervaringen met een dergelijke buizenversterker op Harbeth? Ik luister in een redelijk grote kamer.
lamm doet het heel goed ...
weet niet wat voor budget je  in gedachte heb maar bij kharma staat  een ingeruilde set lamm reference...
zijn dikke jongens hoor die lam voor eind...ook staat er een set audio reasurch hoewel ik niet meer weet of dat buize was...
**UNDER CONSTRUCTION**

ChrisV

Citaat van: garmtz op juni 19, 2013, 12:12:32
Ach, het is Fred... :)

Ik begrijp daar uit dat Fred inmiddels niet meer serieus wordt genomen?

garmtz

Citaat van: ChrisV op juni 19, 2013, 12:27:01
Ik begrijp daar uit dat Fred inmiddels niet meer serieus wordt genomen?

Nou, niet serieus genomen wil ik niet zeggen... Fred wil af en toe een geintje maken, dus zelf niet te serieus doen, helpt wel. Dat is trouwens een goed algemene levenstip... :)

Dr.Bedlo

#2422
Ik ben nogal down to earth. Ik geloof niet in dag en nacht verschillen van allerlei kabeltjes, interlinks, standjes, en wat dies meer voor onzin zij. Dat wil nog wel eens botsen. Toegegeven ik volhard nog wel eens in een mening die later niet geheel juist blijkt te zijn.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op juni 19, 2013, 11:42:42
Ander vraagje: regelmatig speelt de gedachte door mijn hoofd om toch eens een buizenversterker te proberen op mijn M30's. Ik hou erg van het transparante midhoog van buizen. Ik denk dan vooral aan een 'echte' buizenversterker met dito klank, niet zo'n buizenversterker die wordt getypeerd als een transistorversterker qua geluid.

ik zou daar eventueel mijn huidige versterker op kunnen inruilen of zelfs mee ruilen.

Heeft er iemand goede ervaringen met een dergelijke buizenversterker op Harbeth? Ik luister in een redelijk grote kamer.
Twani speelt met Leben, naar ik weet is hij daar erg tevreden mee. Woont volgens mij ook niet gek ver bij jou vandaan...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: maz op juni 19, 2013, 12:26:28
lamm doet het heel goed ...
weet niet wat voor budget je  in gedachte heb maar bij kharma staat  een ingeruilde set lamm reference...
zijn dikke jongens hoor die lam voor eind...ook staat er een set audio reasurch hoewel ik niet meer weet of dat buize was...
Dank voor je reactie. Ik zou het echter graag in een geintegreerde zoeken. Liefst iets dat ook op mijn meubel niet misstaat. Met AB is overigens ook heel fijn.

Ik hoor sommigen (impliciet) zeggen dat vermogen wel belangrijk is bij Harbeth.....beter niet met buizen dan?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element