Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: r_flagg op november  6, 2012, 23:40:16
of het een logische combi is?
of dat die 2 elkaar misschien storen?
Waarom zou je het willen?

Cyreg

Citaat van: r_flagg op november  6, 2012, 23:13:23
.... een M30 ( welke hier te koop staan met dank aan Cyreg) in combi met ...

GERESERVEERD!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

twani

Hoeveel "buizenwatts" heeft een SHL5 minimaal nodig om  lekker "vrij" te kunnen spelen?

tompj

Citaat van: twani op november  9, 2012, 10:40:32
Hoeveel "buizenwatts" heeft een SHL5 minimaal nodig om  lekker "vrij" te kunnen spelen?
Ik denk dat dat erg afhangt van de ruimte waarin je speelt, type muziek en hoe hard je graag luistert Twani.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

raindog

Citaat van: twani op november  9, 2012, 10:40:32
Hoeveel "buizenwatts" heeft een SHL5 minimaal nodig om  lekker "vrij" te kunnen spelen?

Dat is een vraag die mij ook al langere tijd bezig houdt maar die eigenlijk alleen proefondervindelijk is vast te stellen. Volgens mij zijn er geen vaste regels voor. De ene watt is de ander niet, ook opgegeven buizenwatts zijn niet altijd even goed vergelijkbaar. Daarnaast uiteraard de variabelen van ruimte,  luistervolume en persoonlijke smaak. De ene luisteraar stoort zich wat sneller aan een gebrek aan controle dan de ander.

Ik ben vooral benieuwd wat een Harbeth doet met 2x12 of 2x15 watt want juist in die klasse zijn goede buizenversterkers nog heel betaalbaar. Denk aan Unison Simply Italy, Leben XS300 of Luxman SQ-N100. Een verdubbeling in uitgangsvermogen is bij deze merken ook een verdubbeling in prijs.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Op de Harbeth-avond en ook later heb ik de Leben 300 op.de Monitor 30 gehoord en dat ging prima! Mooi middengebied!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

#1456
We hebben een klant die naar volle tevredenheid draait met een CS300 op M30's.

chansig

een watt is toch een watt...anders zou het wel anders heten.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bartd

Mijn C7ES2 worden aangestuurd door 8watt 300B monoblocks. En dat gaat goed. Popmuziek gaat hard zat en ook Mahler kan hard genoeg. Mijn kamer is 3x7 meter en tedelijk gedempt. Dus ze zijn met een laag vermogen makkelijk en goed aanstuurbaar.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

twani

Welk type Harbeth "vreet" het minste watts?

twani

Citaat van: raindog op november  9, 2012, 12:02:46
Dat is een vraag die mij ook al langere tijd bezig houdt maar die eigenlijk alleen proefondervindelijk is vast te stellen. Volgens mij zijn er geen vaste regels voor. De ene watt is de ander niet, ook opgegeven buizenwatts zijn niet altijd even goed vergelijkbaar. Daarnaast uiteraard de variabelen van ruimte,  luistervolume en persoonlijke smaak. De ene luisteraar stoort zich wat sneller aan een gebrek aan controle dan de ander.

Ik ben vooral benieuwd wat een Harbeth doet met 2x12 of 2x15 watt want juist in die klasse zijn goede buizenversterkers nog heel betaalbaar. Denk aan Unison Simply Italy, Leben XS300 of Luxman SQ-N100. Een verdubbeling in uitgangsvermogen is bij deze merken ook een verdubbeling in prijs.
So do I.....

garmtz

Maakt vrijwel niets uit... Allen gebruiken dezelfde woofer. Alleen de P3 en M40 wijken af.

garmtz

#1462
.

botsen

P3 heeft het meeste vermogen nodig?

twani

Citaat van: garmtz op november 10, 2012, 08:50:38
Maakt vrijwel niets uit... Allen gebruiken dezelfde woofer. Alleen de P3 en M40 wijken af.

Begrijp ik dan goed dat de grotere bassproductie van de SHL5 slechts door een groter kastvolume word bewerkstelligd?

ChrisV

Citaat van: botsen op november 10, 2012, 09:35:35
P3 heeft het meeste vermogen nodig?

Dat is wel mijn bescheiden ervaring. De balans is anders al gauw weg: nadruk op het hoog.

Cyreg

#1466
Mijn ervaring hier thuis met speakers in dezelfde setup en ongeveer gelijke luidheid:

- C7ES-3 gebruikt als volumerstand-referentie voor 'n redelijke luidheid
- P3ES-2 moet fiks hogere volumestand hebben en
- M30 moet zelfs al 'n tikkie hoger dan C7 worden afgesteld  ;)

Niet dat dit ook maar enigszins helpt bij je vraag hoor Theo, die luidde alsvolgt:
"hoeveel tubewatts voor de SHL5"  :notify:

Citaat van: twani op november 10, 2012, 10:03:18
Begrijp ik dan goed dat de grotere bassproductie van de SHL5 slechts door een groter kastvolume word bewerkstelligd?

Ik verwacht dat dat in principe inderdaad het geval is  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Citaat van: twani op november 10, 2012, 10:03:18
Begrijp ik dan goed dat de grotere bassproductie van de SHL5 slechts door een groter kastvolume word bewerkstelligd?

Ja... En daarmee gepaard gaand een andere poortafstemming.

tompj

Citaat van: garmtz op november  9, 2012, 12:46:17
We hebben een klant die naar volle tevredenheid draait met een CS300 op M30's.
Ik heb de M30 bij jullie op Leben gehoord (naast Naim Supernait en Linn). Was dat een 600 of een 300 waar jullie toen mee demonstreerden?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

J.S.

Gisteravond uitgebreid geexperimenteerd met biwiring op mijn C7-ES2:

1) speaker uit A naar hoog, B naar laag (en omgedraaid, om evevtuele verschillen tussen de uitgangen uit te sluiten)
2) A naar laag +/- met meegeleverde jumpers
3) A naar hoog +, laag - met jumpers
4) zelfde als 3, maar dan met speakerkabel ipv jumpers

Situatie twee is zoals ik de afgelopen twee weken heb gespeeld. In situatie 1 leek de detaillering en definitie toe te nemen, maar het klonk minder lekker en iets scherp. Situatie 3 leek een wat schoner hoog op te leveren, verder geen verschil met twee. Hetzelfde geldt voor 4.

Conclusie: met een enkele LS-kabel (+ hoog, - laag) klinkt het voor mij het lekkerst. Scheelt weer een extra kabel en kan gewoon de meegeleverde brugjes gebruiken.

garmtz

Zo adviseren wij het ook... :)

twani

#1471
Citaat van: J.S. op november 11, 2012, 14:20:53
Gisteravond uitgebreid geexperimenteerd met biwiring op mijn C7-ES2:

1) speaker uit A naar hoog, B naar laag (en omgedraaid, om evevtuele verschillen tussen de uitgangen uit te sluiten)
2) A naar laag +/- met meegeleverde jumpers
3) A naar hoog +, laag - met jumpers
4) zelfde als 3, maar dan met speakerkabel ipv jumpers

Situatie twee is zoals ik de afgelopen twee weken heb gespeeld. In situatie 1 leek de detaillering en definitie toe te nemen, maar het klonk minder lekker en iets scherp. Situatie 3 leek een wat schoner hoog op te leveren, verder geen verschil met twee. Hetzelfde geldt voor 4.

Conclusie: met een enkele LS-kabel (+ hoog, - laag) klinkt het voor mij het lekkerst. Scheelt weer een extra kabel en kan gewoon de meegeleverde brugjes gebruiken.
Dat vele "metaal" van de brugjes gaat dan wel tegen de principes van een gerenommeerd merk als WBT in. Deze propaganderen juist minimalistisch materiaal gebruik op die plek hetgeen de Nextgen series zo overduidelijk laten zien...

Dit is volgens mij een cinch ding maar oké......

garmtz

Citaat van: tompj op november 11, 2012, 13:50:51
Ik heb de M30 bij jullie op Leben gehoord (naast Naim Supernait en Linn). Was dat een 600 of een 300 waar jullie toen mee demonstreerden?

CS300..

botsen

Citaat van: Dynky op november  7, 2012, 14:30:13

ik blijf die M40 trouwens prachtig vinden, gelukkig is hij relatief (te) duur voor me  ;D

Nu tweedehands op marktplaats (nog steeds duur trouwens  ;D)

J.S.

#1474
Citaat van: twani op november 11, 2012, 17:18:23
Dat vele "metaal" van de brugjes gaat dan wel tegen de principes van een gerenommeerd merk als WBT in. Deze propaganderen juist minimalistisch materiaal gebruik op die plek hetgeen de Nextgen series zo overduidelijk laten zien...

Dit is volgens mij een cinch ding maar oké......

Misschien compenseer ik het al door Eichmann (plastic) bullets met 47 Labs draad te gebruiken als interlink: zit bijzonder weinig metaal in het geheel  ;)

EDIT: moeite met schrijven...