Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz


garmtz

Ik heb de NL Harbeth site bijgewerkt... Harbeth.nl. Suggesties zijn welkom!

lynch1979

@ Garmtz Van welk materiaal zijn de stands gemaakt, vindt ze nogal prijzig.

botsen

Citaat van: garmtz op mei 21, 2013, 09:58:40
Ik heb de NL Harbeth site bijgewerkt... Harbeth.nl. Suggesties zijn welkom!

Ziet er goed uit. Mijn suggestie zou zijn om de site meer bekendheid te geven (als je m wenst als n soort portal naar Harbeth); ik wist niet van het bestaan.

Dr.Bedlo

#2079
Mooi initiatief.

Wat mij verder opviel dat de Blogjes geplaatst zijn in de Nederlande taal, de onderste echter niet. Is strikt ook niet noodzakelijk maar vind een meer eenduidigheid wel zo mooi staan
Quad vintage.

Cyreg

Slim hoor om die bestaande blog van Art's Excellence over te nemen en Harbeth.nl te noemen  ;)

En gelukkig waren de prijzen(prijslijst maart 2013), alweer wat gunstiger geworden, ondanks 21%!
Waarschijnlijk ook al onder (bijna)BB&G vleugels?

Evenals misschien al die groot-uitverkoop van niet-gangbare modellen van 'n half jaar geleden?
Was overigens ook al 'n hele goede actie, had daar nog bijna M30's aan over gehouden  ;D

Kortom, mooi nieuw begin van Harbeth in NL en succes ermee samen met Jan  :clapping:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Deleted Member 2

#2081
Citaat van: garmtz op mei 21, 2013, 09:58:40
Ik heb de NL Harbeth site bijgewerkt... Harbeth.nl. Suggesties zijn welkom!

Garmt,

Goed initiatief. Mijn opmerkingen cq ervaringen:

1. Als bezoeker en geïnteresseerde verwacht je een direct overzicht van of link naar het assortiment en niet naar een pdf. Ik kon het niet zo snel ontdekken. Wel is er een link naar de uk-site, maar zou het de nederlandse importeur niet sieren alle in nederland verkrijgbare modellen te tonen?
2. Als je op website harbeth-importeur klikt kom je op de LP12 nieuws pagina uit
3. de achtergrond ziet er wel zeer oudbollig uit. Bewuste keuze?
4. als je op volgende blog klikt kom je op iets dat m.i. niets met harbeth te maken heeft. Is een echte site niet meer passend voor de nederlandse importeur?

Groet,

Henk

corry

#2082
.

Dr.Bedlo

Zucht. Quadraspire stands besteld voor mijn p3esr. Ik zit nu al meer dan 4 maanden te wachten!!!!!!!!!!!!!! Zucht....De Noordzee is blijkbaar een onneembare vesting.
Quad vintage.

raindog

Mooie en informatieve website. Twee opmerkingen:
- op de prijslijst staat nog het logo van Art's Excellence
- die plaatjes van 'geldbiljetten' en 'twee handenschuddenden handen', daar zou ik iets anders voor verzinnen. Dat soort standaard stock-plaatjes vind ik altijd een erg goedkope uitstraling hebben.  Misschien de handjes vervangen door het BBG-logo en de foto van het geld gewoon weglaten?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

corry

#2085
.

garmtz

Bedankt voor alle suggesties! Zal ze de komende tijd verwerken. Echter, de complete line-up op de blog zit niet in de planning, hierin voorziet de UK site. En sommige zaken zijn logisch vanwege de overgang aE -> BB&G.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op mei 21, 2013, 17:00:44
Bedankt voor alle suggesties! Zal ze de komende tijd verwerken. Echter, de complete line-up op de blog zit niet in de planning, hierin voorziet de UK site. En sommige zaken zijn logisch vanwege de overgang aE -> BB&G.

De opmerkingen zijn gemaakt monomaan denkend van buiten naar binnen. Vervolgens mis ik Jan als gewaardeerd lid van het team op Facebook. ;D

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op mei 21, 2013, 17:00:44
Bedankt voor alle suggesties! Zal ze de komende tijd verwerken. Echter, de complete line-up op de blog zit niet in de planning, hierin voorziet de UK site. En sommige zaken zijn logisch vanwege de overgang aE -> BB&G.

Oveigens heb ik het nu goed begrepen dat de winkel in Hilversum dicht gaat en verder gaat in Zevenbergen? Hoe staat het overigens met de rolstoel toegangkelijkheid in Zevenbergen. Misschien off topic ( kweet het eigenlijk wel zeker) maar voor mij wel van belang.
Quad vintage.

garmtz

#2089
Citaat van: fred19633 op mei 21, 2013, 17:37:43
Oveigens heb ik het nu goed begrepen dat de winkel in Hilversum dicht gaat en verder gaat in Zevenbergen? Hoe staat het overigens met de rolstoel toegangkelijkheid in Zevenbergen. Misschien off topic ( kweet het eigenlijk wel zeker) maar voor mij wel van belang.

Hilversum gaat absoluut niet dicht! Worden gewoon 2 vestigingen. Zevenbergen is rolstoelvriendelijk.

Martin!!!

Citaat van: garmtz op mei 21, 2013, 17:41:07
Hilversum gaat absoluut niet dicht! Worden gewoon 2 vestigingen. Zevenbergen is rolstoelvriendelijk.

Hilversum ook.... (rolstoelvriendelijk)
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Prettig om te weten. Kom je tenminste niet voor verassingen te zitten. Is wel eens gebeurt.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: lynch1979 op mei 21, 2013, 10:03:43
@ Garmtz Van welk materiaal zijn de stands gemaakt, vindt ze nogal prijzig.

Boven- en onderplaat van MDF, poten van PVC, trekstangen van staal tussen de boven- en onderplaat.

garmtz

Citaat van: Cyreg op mei 21, 2013, 11:15:10
Slim hoor om die bestaande blog van Art's Excellence over te nemen en Harbeth.nl te noemen  ;)

En gelukkig waren de prijzen(prijslijst maart 2013), alweer wat gunstiger geworden, ondanks 21%!
Waarschijnlijk ook al onder (bijna)BB&G vleugels?

Nee, was daarvoor...

CitaatEvenals misschien al die groot-uitverkoop van niet-gangbare modellen van 'n half jaar geleden?
Was overigens ook al 'n hele goede actie, had daar nog bijna M30's aan over gehouden  ;D

Nee, ook dat staat daar helemaal los van.

CitaatKortom, mooi nieuw begin van Harbeth in NL en succes ermee samen met Jan  :clapping:

Dank!

garmtz

Citaat van: corry op mei 21, 2013, 11:22:51
Zijn dat custom design stands twani? Ze lijken nogal op een grotere uitvoering vd sq404 die ik onder de p3es2 heb.
Hier zat overigens inert filler bij; ook goed toch Garmt? of is vogelzand/droge rijst beter?

Inert Filler is uitstekend!

garmtz

Citaat van: Onder013 op mei 21, 2013, 17:33:40
De opmerkingen zijn gemaakt monomaan denkend van buiten naar binnen. Vervolgens mis ik Jan als gewaardeerd lid van het team op Facebook. ;D

Dat is allemaal nog niet aangepast... Maar bedankt voor het meedenken...

raindog

Gisteren ben ik samen met mijn vrouw naar een optreden van Patricia Barber geweest, in het Bimhuis, en ik ben nog steeds diep onder de indruk. Kleine zaal, mooie akoustiek en drie waanzinnig goede muzikanten die perfect op elkaar ingespeeld zijn. Ik was danig onder de indruk van de intensiteit van de muziek, met name de energie die er vanuit ging. Dat ronde, volle en vette/warme geluid dat me omarmde. Zelden zo'n goed live optreden gehoord, zowel muzikaal als geluidstechnisch.

Nu ik thuis weer naar haar laatste CD 'Smash' zit te luisteren merk ik dat ik, bij een vergelijkbaar geluidsniveau(?), toch wel wat energie mis. Het is niet zozeer dat de laagste frequenties niet gehaald worden maar de energie die er vanuit gaat is minder. Je hoort hetzelfde maar je voelt minder.

Is dit iets waar een zwaardere versterker in het voordeel is, zal die automatisch meer druk genereren? Kan een goede subwoofer hier iets in betekenen? Of is het ijdele hoop om de energie van een live-concert in je huiskamer te willen benaderen?

Ik stel deze vraag hier omdat ik merk dat er best veel Harbeth bezitters die er een goede sub bij gebruiken.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Ik denk dat de CS600 die energie wel kan bieden, maar ik heb inderdaad niet voor niets een subwoofer. Als je hem hebt, neem je hem voor lief (als hij goed is), maar als hij een tijdje weg is (zoals nu bij mij), mis je het toch wel node... Komt overigens wel bij dat ik liefst een Harbeth speaker hoor op wat krachtigere versterkers, zeker met de muzieksoorten die ik luister (veel modern en elektronisch).

Bas Akkerman

Hoe dicht zit je op de luidsprekers? Dat kan in beleving van grootsheid en omarming nog best een rol spelen.
Maar inderdaad, een subwoofer kan zeker de muziek grootser en vollediger laten klinken. Dat vind ik persoonlijk nog belangrijker dan de laagste octaven kunnen horen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

een sub maakt zeker je stage groter.geeft een beleving apart.
zelfs met mijn grote kharmas merk ik het verschil meteen als je het uitzet.
instrumenten worden iets dunner,of minder ruimtelijk.moeilijk uitlegbaar maar als je eenmaal een redelijke sub heb gehad en je kan er niet meer zonder.
dan heb ik het over mezelf dan.
en wat bas zegt klopt helemaal .de afstand tot je speaker kan een bepaald ruimtelijkheid creeren en dat was een groot verschil toen ik van zit afstand veranderde met de shl5s.
alles werd groter en directer.gevoel van op podium ipv luisteren naar de podium.
soort van, in  your face gevoel.dan had ik bij geenenkele speaker zo erg ervaren als bij de shl5,
gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**