OSX Yosemite

Gestart door Siddartha, oktober 17, 2014, 16:34:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Siddartha

Kan weer een upgrade doen naar een nieuwe OSX, al iemand gedaan?

toch weer netjes van Apple dat je dit gratis kunt doen!  :pompom:
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

J.A.F._Doorhof

Net gedaan, ziet er ERG mooi uit moet ik zeggen.
Ben nu alle software aan het testen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Siddartha

ga zo ook es updaten..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

VlisChris

Ik stap 1 dezer dagen over. Wordt denk ik even wennen met het nieuwe uiterlijk,  maar dat zal wel goedkomen :)
Gaat mij vooral om wat dingen in Mail. En spotlight schijnt erg verbeterd te zijn. Kan ik daar ook eens aan wennen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

paaj

Gebruik al een tijdje de beta en ben niets onverwachts tegen gekomen. Net de update gestart.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

HAL

#5
Klopt het dat HD-audio, net als in de beta, niet werkt. Ik weet dat er weinig kans op was maar had toch stiekem gehoopt dat we voortaan HD-audio in XBMC zouden hebben.

Yanmik

Ook Yosemite geïnstalleerd.
Werkt zeer vlot. Nieuwe design went direct.
Voelt beter aan dan Mavericks.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Siddartha

Nieuwe design is een beetje wat met iOS 7 geïntroduceerd werd of niet?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Nosoforos

#8
Updaten afgelopen nacht gedaan, ging heel snel allemaal. Ik zie nog wel wat glitches als ik een venster snel heen en weer beweeg. Ook vind ik het contrast wat te laag waardoor ik sommige details in de interface gewoon nauwelijks zie. Wat kleine bugjes tegengekomen (zoals dropbox in de menubalk, doet een beetje vreemd als ik het selecteer). Berichtgeving aan de zijkant is veel beter geworden. Mail ziet er goed uit. Spotlight vind ik wel mooi geworden, wel even wennen nog. Dock en menu in zwart (dark mode) vind ik er fraai uitzien. Ik ben het wel eens met wat ik her en der al las, dat het wel optimaal is voor retina schermen. Op mijn niet-retine macbook air heb ik het idee dat het allemaal net niet helemaal uit de verf komt.

RZeemering

#9
tsssk, dit is de eerste update die mis gaat...
Al mijn wachtwoorden weg, taal niet goed ingesteld, mail pakt ie alleen van de mac zelf en niet mijn andere postbussen..

normaal heb ik daar nooit problemen mee....  :devil:

edit:
gelukkig zorgt sleutehangertoegang aanzetten voor het verhelpen van de meeste van deze problemen :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

#10
grrrrrr
het irritantste is nog wel dat mijn gebruikersnaam opeens een andere is...
Ik kan mijn tijdzone niet veranderen en ook geen nieuwe programma's installeren... Erg bijzonder dit  :(

edit:
ok, ik denk dat het mijn eigen schuld is (natuurlijk :P)
Ik heb twee interne harde schijven en ik heb het op de verkeerde schijf geïnstalleerd waar de beta versie op staat. Ik zal de boel nog eens instellen en dan op de juiste schijf.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RubenV.

Dit weekend ook maar eens installeren. Wel mooi dat het weer een gratis update is, altijd mooi meegenomen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Thanatos

Citaat van: RubenV. op oktober 17, 2014, 19:45:11
Dit weekend ook maar eens installeren. Wel mooi dat het weer een gratis update is, altijd mooi meegenomen  :D

Heb de update binnengehaald. Vanavond na bezoek maar eens `los laten`  :)

mijkie

#13
hier mijn Macbook-Air net geupdate, gaat hier prima en merkbaar sneller, wel even wennen aan nieuwe nieuw look ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Nosoforos

#14
Bellen met je Mac (en opnemen als je iPhone gaat): gave functie. Een rekenmachine in het berichtencentrum, ook fijn.

VlisChris

Ja, dat is een goed punt: wat doet het met de snelheid van je computer?
Ik vond Mavericks mijn MBP ietsjes vertragen. Is dat nu weer wat beter?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

mijkie

dat is absoluut verbeterd, alles reageert veel sneller !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Nosoforos

Ik merk geen verschil moet ik zeggen (tot nu toe).

Siddartha

Het installeren gaat bij mij In ieder geval een stuk trager.. Is nu bijna een half uur bezig en zegt nog 15 minuten, terwijl hij begonnen is met 22 min resterend...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

VlisChris

Citaat van: mijkie op oktober 17, 2014, 20:23:53
dat is absoluut verbeterd, alles reageert veel sneller !!

Fijn.
Dus ook als je twee tabbladen open hebt staan en die naast elkaar wilt krijgen om daar doorheen te scrollen? Kan niet op de naam komen :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

beetle99

Hier met een halfuur geïnstalleerd op mijn MM.
Moet toch zeggen dat alles een beetle sneller gaat.

RZeemering

Citaat van: RZeemering op oktober 17, 2014, 19:34:13

ok, ik denk dat het mijn eigen schuld is (natuurlijk :P)
Ik heb twee interne harde schijven en ik heb het op de verkeerde schijf geïnstalleerd waar de beta versie op staat. Ik zal de boel nog eens instellen en dan op de juiste schijf.

ja dus :P
Alles opnieuw installed en nu werkt alles net als vroeger, maar dan in een nieuw jasje met nieuwe functies. phew!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

roland p

Hoe is de accu-duur op een air? Bij een vorige versie van Yosemite vond ik de accuduur (2014 11" macbook air) achteruit gaan, dus heb ik toen maar weer Mavericks geïnstalleerd.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

BuSpu

Kan je vanuit 10.7.5 ook zo over naar Yosemite of zijn er dan tussenstappen?

mijkie

Citaat van: roland p op oktober 17, 2014, 20:48:20
Hoe is de accu-duur op een air? Bij een vorige versie van Yosemite vond ik de accuduur (2014 11" macbook air) achteruit gaan, dus heb ik toen maar weer Mavericks geïnstalleerd.

geen idee nog, heb t net een uurtje erop staan ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6