Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's


Klout10

Nee hoor Fred, de Nova bevalt prima ... alleen heb ik voor mezelf besloten dat ik ook met een Atom prima uit de voeten kan ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Robiwan

Citaat van: Klout10 op november 12, 2018, 14:57:03
Nee hoor Fred, de Nova bevalt prima ... alleen heb ik voor mezelf besloten dat ik ook met een Atom prima uit de voeten kan ...

ik zelfs met een Pioneer van 499 euro ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Klout10

Dat gaat me nu net een stap te ver  ;)
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

Oh gelukkig maar. Schrok al.
Quad vintage.

Richi

Citaat van: Klout10 op november 12, 2018, 14:57:03
Nee hoor Fred, de Nova bevalt prima ... alleen heb ik voor mezelf besloten dat ik ook met een Atom prima uit de voeten kan ...
Er is vast wel iemand te vinden die van een Atom naar een Nova wil upgraden...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Vast wel...zelf heb ik het luisterend naar de Atom niet in overweging genomen. Zuiver geluidstechnisch overigens , kwa mogelijkheden verschilt het denk ik niet zoveel.
Quad vintage.

jpmoree

Citaat van: Richi op oktober 24, 2018, 09:02:26
Dat Naim is toch wel een bijzonder merk. Ik vond het altijd maar een exotisch en enigszins eigenwijs merk. Geen idee waarom eigenlijk, zal wel komen door de vormgeving, de DIN pluggen en de vervente NAIM aanhangers.

Maar toen ik op zoek ging naar een eenvoudig te bedienen all-in-one met een uitstekende geluidskwaliteit, kwam ik terecht bij de Uniti Atom. Ik had hem bij een audio kennis al eens gezien en gehoord en ik was behoorlijk onder de indruk van het gebruiksgemak en ook van de klank. Dus de keuze was snel gemaakt en de Atom werd besteld. Ik had wat twijfels over de 2*40w in combinatie met mijn Dynaudios, maar dat pakte boven verwachting goed uit. Naim watts zijn toch wel andere watts.

Toch miste de Atom wat lucht met de Dynaudios dus heb ik de nCore monoblokken er snel achter gehangen. Dat gaf meer lucht, maar het klonk minder muzikaal en platter. En dat vond ik gek, want de nCores speelden in combinatie met mijn Esoteric DAC de sterren van de hemel. Dus nCores er weer tussenuit voor een paar weken en het klonk allemaal vloeiender en lekkerder, maar met minder puf. Zou dat nu de Naim sound zijn met PRAT waar je over leest?

De Atom is geweldig, die gaat niet meer weg, maar ik begon te twijfelen over de kwaliteit van de pre-outs. Misschien dat de nCores daarom niet lekker klinken in combinatie met de Atom. Toen zette HuubF zijn NAP 200 eindversterker te koop. Dat was de kans om die combi thuis te proberen met weinig financieel risico. Dus de NAP opgehaald en de volgende dag aangesloten. Wauw, het viel allemaal op zijn plek. Dezelfde sound als de Atom, maar dan krachtiger en met voldoende lucht.

Het geheel van de som is meer dan de delen, of zoiets. Langzaam maar zeker begin ik ook een Naim believer te worden. Ik begrijp nu beter waarom de Naim community zo hecht en fanatiek is. Op termijn ga ik maar eens een Naim interlink tussen de Atom en de NAP uitproberen en ook aan de NAC A5 ga ik niet ontkomen, vrees ik. Echt nodig is het niet, maar mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt nu.

Een heel bijzonder merk dat Naim en mooi om te zien dat een eindversterker waarvan het ontwerp in de basis uit 1971 stamt, zoveel kan toevoegen in 2018.  :smile:

Ongeveer 18 jaar met enorm veel plezier naar toch wel heel veel verschillende Naim componenten geluisterd. Van Nait 5 (het oertype, dus zonder -i) tot NAC202/NAP200 en van CD5 (oertype) tot ND5XS, van Credo tot Ovators, etc. Helaas is aan mijn Naim reis een einde gekomen, ik heb alleen nog de Allae speakers. Na verhuizing naar een nieuwbouwwoning bleek ik zoveel last van staande golven in de lagere frequenties te hebben, dat er niet meer met plezier geluisterd kon worden naar mijn geliefde SuperUniti. Aangezien de luisterruimte ook de woon/leefruimte is behoorde ingrijpende akoestische maatregelen niet tot de mogelijkheden. Uiteindelijk bood Space Optimization van Linn de oplossing. Ik luister nu weer met ontzettend veel plezier naar mijn favoriete muziek, maar mis stiekem de looks en signatuur van Naim nog een beetje....

Fijn dat bij jou alles op zijn plaats is gevallen! Ik wens je veel plezier met je mooie Naim combinatie.

Dr.Bedlo

Respect. Mooi uitgelegd.
Quad vintage.

Richi

Zo, vandaag even 2 keer 8 meter NACA5 kabel weggewerkt achter het tv meubel.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarkD

Kunstig gedaan! Tie wraps en ducttape? ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Martin!!!

Citaat van: Richi op november 14, 2018, 19:37:17
Zo, vandaag even 2 keer 8 meter NACA5 kabel weggewerkt achter het tv meubel.  :D

Waarom voor die lengte gekozen?
mainly British stuff

Richi

Citaat van: MarkD op november 14, 2018, 20:48:47
Kunstig gedaan! Tie wraps en ducttape? ;)
Ja, inderdaad. Was een leuk knutselwerkje.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Martin!!! op november 14, 2018, 21:07:08
Waarom voor die lengte gekozen?
Omdat de verkoper nog een stuk van 16 meter had liggen, die hij liever niet korter knipte. En aangezien op het Naim forum wordt aanbevolen de kabels langer dan 3,5m en optimaal rond de 7m te hebben, vond ik dit een prima lengte.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Meen dat in de Atom een Zobel netwerkje zit en dan is de lengte niet van belang. Maar Naim is er nog steeds niet erg duidelijk over.
Quad vintage.

Richi

Citaat van: fred19633 op november 16, 2018, 12:04:18
Meen dat in de Atom een Zobel netwerkje zit en dan is de lengte niet van belang. Maar Naim is er nog steeds niet erg duidelijk over.
Maar ze hangen aan de NAP200.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Lekker laten hangen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Mijn secundaire sets van Quad. Gewoon omdat ik iets anders wenste dan Naim. En ja ik heb wel iets met vintage.
Quad vintage.

solitaire

ik zie nu de AB pas ... cool :coffee:

doet 'ie het ook nog ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

#20420
Zekers. Als een tierelier. Heb de set dan ook laten reviseren. Anders moet je er ook niet aan beginnen. Ja die Scepter AB is een beest. Werkt ook niet zonder overigens.
Quad vintage.

solitaire

#20421
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

Inmiddels voorzien. Thx anyway.
Quad vintage.

addy

Woon in Tiel en zou graag hier in de buurt eens bij iemand komen luisteren naar een Naim.
Dan niet de duurste versies, maar die van 699 en 999 euro bv, of een atom misschien.
Misschien iemand bereid, mochten die natuurlijk hier zitten, mag best 30 km zijn hoor.
Denk zoiets te gaan kopen, ,mooi apparaat en bij apple in Amsterdam eens gehoord, opvallend sterk geluid voor zo'n ding.

paul66

Hoi Addy,

Ik woon in Maurik en heb een Atom staan.
Je bent welkom om een keertje te luisteren.

groet,

Paul

Citaat van: addy op november 22, 2018, 21:03:54
Woon in Tiel en zou graag hier in de buurt eens bij iemand komen luisteren naar een Naim.
Dan niet de duurste versies, maar die van 699 en 999 euro bv, of een atom misschien.
Misschien iemand bereid, mochten die natuurlijk hier zitten, mag best 30 km zijn hoor.
Denk zoiets te gaan kopen, ,mooi apparaat en bij apple in Amsterdam eens gehoord, opvallend sterk geluid voor zo'n ding.